Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > Vlaams Belang
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

Discussietools
Oud 23 december 2004, 06:42   #1
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard Verschiltzing ?

In het debat op Terzake tussen S. Bracke en Marie-Rose Morel bracht Marie-Rose, overigens een bloem van een vrouw, er niet al te veel van terecht. Ze draaide rond de pot en nam geen duidelijke stelling in, iets wat we van Blok/Belangers niet gewoon zijn.
Is dat een eerste teken aan de wand dat de tanker de steven gewend heeft ?
Is de Verschiltzing begonnen ????
Isegrim is offline  
Oud 23 december 2004, 09:26   #2
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Marie-Rose tegen Bracke is niet echt een eerlijke strijd
Moest dat FDW geweest zijn was Bracke al na 2 minuten de mond gesnoerd.
Oud 23 december 2004, 12:51   #3
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Ze draaide rond de pot en nam geen duidelijke stelling in, iets wat we van Blok/Belangers niet gewoon zijn.
Je hebt gelijk, dit moeten we tegengaan. Maar ik denk dat het inherent is aan Morel; de hele vrouw is een toonbeeld van "aanvaardbaarheid". Ze heeft haar sporen helemaal nog niet verdiend in de partij...
Oud 24 december 2004, 00:00   #4
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ik vond ze anders zeer vlot overkomen en op economische thema's is het vb ook helemaal niet radicaal eerder centrum en dat vind ik best ok , ik vind haar een zeer grote aanwinst voor de partij en dat heeft niets met schiltzering te maken want anders zou ze zeker niet bij het vb zitten als vlaams-nationaliste ...
ilfalco is offline  
Oud 24 december 2004, 00:22   #5
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

een grondige kennis van de materie heeft ze echt niet, dan heeft onze ex-miss belziek toch een grotere dossierkennis!
Oud 24 december 2004, 08:03   #6
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Ik vond ze anders zeer vlot overkomen en op economische thema's is het vb ook helemaal niet radicaal eerder centrum en dat vind ik best ok , ik vind haar een zeer grote aanwinst voor de partij en dat heeft niets met schiltzering te maken want anders zou ze zeker niet bij het vb zitten als vlaams-nationaliste ...
Wie als VB-er met de roodblauwe haaien van de vrtkliek geconfronteerd wordt wéét dat lauwe vis noch vlees-standpunten voor die heren gefundenes fressen zijn. Enkel harde provocerende stellingen hebben het nodige shockerend effect om die klootzakken met de rauwe realiteit te laten kennis maken.
Van VB aanvaarden zij gewoon geen compromissen of centrumgedachten.
Maar ja, misschien was Marie-Rose niet in haar dagje.
Toch blijft het volgens mij naïef te denken dat door gematigd over te komen er enige goodwill kan gekweekt worden bij de hyena's van de media.
Isegrim is offline  
Oud 24 december 2004, 13:46   #7
ilfalco
Minister-President

Standaard

ja , het is uiteraard zo dat het vb enkel aan bod komt als de mdia het vb kan beschadigen ....en een krant als gva die ooit nog als centrum-rechts kon worden beschouwd moet ook in de pc pas lopen , pluralisme in de media ..; zazeker van links tot extreem-links. Vgl het met amerika 80% van de media steunde onze ketchup vriend , slaagt die er toch wel in de reden van z'n nederlaag te zoeken bij die 20% die hem niet steunde ....
ilfalco is offline  
Oud 24 december 2004, 13:50   #8
ilfalco
Minister-President

Standaard

het vb moet op economsch vlak gematigd en centrum zijn , onze strijdpunten liggen elders .... en we hebben al vijanden genoeg
ilfalco is offline  
Oud 25 december 2004, 03:32   #9
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
het vb moet op economsch vlak gematigd en centrum zijn , onze strijdpunten liggen elders .... en we hebben al vijanden genoeg
Het VB is groot geworden door oprecht eigen meningen te verkondigen, meningen waar alle vb'ers zelf in geloofden. Nooit hebben zij die meningen afgezwakt om pedante journalisten of invloedrijke groepen zoals vakbonden te doen bijdraaien.
Weet U wat "centrum" is ? De kool en de geit willen sparen om terecht te komen in een vaag discours waar niemand een boodschap aan heeft.
Een beetje gaan schipperen om toch maar aanvaard te worden door een stel hyena's is twintig bruggen te ver.
Het VOLK moet zich aangesproken voelen, want daar ligt onze macht.
Al de rest kan de pot op....
Isegrim is offline  
Oud 25 december 2004, 13:15   #10
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isegrim
Weet U wat "centrum" is ? De kool en de geit willen sparen om terecht te komen in een vaag discours waar niemand een boodschap aan heeft.
Zo is dat. En ik vind dat ze al ver genoeg naar dat centrum zijn opgeschoven.
Oud 25 december 2004, 13:26   #11
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ik heb het wel over economische sandpunten hé , qua vreemdelingenproblematiek en vlaamse onafhankelijkheid , veiligheid en waarden moet m'n van mijn part geen toegevingen doen
ilfalco is offline  
Oud 25 december 2004, 17:52   #12
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Morel en Verstrepen vertrouw ik alvast voor geen haar. Ze mogen erbij, zolang ze maar geen macht en invloed verwerven in de partij. "Verschiltzing" is een groot woord omdat Schiltz indertijd een VU-kopstuk was die verraad pleegde tav essentiële standpunten. Voorlopig zie ik dat nog niet direct te gebeuren binnen het VB. Maar wat indien het wel zou gebeuren? Als na de VU - Vlaams Blok - Vlaams Belang een nieuw middel nodig is om onze politieke agenda te verwezenlijken, dan moet dat maar.
Koenraad Maesschalck is offline  
Oud 27 december 2004, 05:20   #13
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Morel en Verstrepen vertrouw ik alvast voor geen haar. Ze mogen erbij, zolang ze maar geen macht en invloed verwerven in de partij. "Verschiltzing" is een groot woord omdat Schiltz indertijd een VU-kopstuk was die verraad pleegde tav essentiële standpunten. Voorlopig zie ik dat nog niet direct te gebeuren binnen het VB. Maar wat indien het wel zou gebeuren? Als na de VU - Vlaams Blok - Vlaams Belang een nieuw middel nodig is om onze politieke agenda te verwezenlijken, dan moet dat maar.
"Verschiltzing" is inderdaad misschien wat overdreven, maar zo'n beetje kwispelstaartend rond de benen van de inquisiteurs gaan draaien om toch maar even geaaid te worden als een vulgaire tandeloze straathond, laat mi weinig goeds vermoeden.
De VB-ers zouden beter alle invitaties van de vrt weigeren ipv zich te grabbel te gooien voor een stelletje vooringenomen staatsarrivisten.
Isegrim is offline  
Oud 27 december 2004, 20:42   #14
ilfalco
Minister-President

Standaard

Vtm is geen haar beter .. zeker de laatste tijd niet ...
ilfalco is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be