![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vertaald uit https://www.teslarati.com/end-bmw-ice-q3-sales-i4-ix/
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2022 om 18:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je binnen enkele jaren geen ice meer ingeschreven krijgt heeft het geen nut ze nog te maken.
Duh misbruik gerust elementaire waarheid ten voordele van misplaatste propaganda. Zelensky zoekt ook nog propagandaristen
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was wel voordat elektrisch tanken duurder was dan fossiel tanken…
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Knack heeft er een volledig artikel aan gewijd. De conclusie was dat de aankoop ven een EV op dit moment niet de goedkoopste beslissing is, tenzij men de wagen kan laden via zonnepanelen. Wat ik vanuit mijn eigen ervaring in de praktijk hier al bijna een jaar schrijf.
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef gewoon de 3e kwartaalcijfers van BMW voor 2022, scheelt daar iets aan? Hun aantal PHEV is overigens met ~- 15% gedaald tov 3e kwartaal 2021., ook dat zijn eigenlijk vooral ICEs met een plug. Hun aantal BEV is overigens met 121,6% gestegen tov 3e kwartaal 2021. Dat BMW of die Bimmer-site dat wat wilt verbergen door die 2 tesamen te tellen vind ik raar. Iedereen kan dat gemakkelijk uitrekenen aan de hand van die cijfers. BMW verkocht in 3e kwartaal 2021 namelijk 78.305 stekkerwagens (PHEV+BEV) dit steeg 26,2 % naar 98.821 in het 3e kwartaal 2022. Dat lees je in die tabel. Maar PHEV apart en hun percentage tov hetzelfde kwartaal 2021 wordt niet getoond. Maar wel BEV apart die 121,6% steeg naar 52.306 verkochte BEV, dat was dus yoy 3e kwartaal 2021 van maar 23.604 + 121,6% of + 28.207 = 52.306. Het pure PHEV aantal was dus 78.305 - 23.604 = 54.701 3e kwartaal 2021. Het pure PHEV aandeel is dus 98.821 - 52.306 = 46.515 3e kwartaal 2022. PHEV had dus een daling van 15%. BEV had een stijging van 121,6%. Tesamen is dat een stijging van 26,2% PHEV+BEV, ondanks de -15% daling van de plug-in hybrides an sich zou ik erbij zetten. En voor de eerste 9 maanden 2022 een stijging van 22,3% (PHEV+BEV) is enkel maar te danken aan de +114,8% van de BEV, ondanks de daling van de PHEV tov vorig jaar. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2022 om 21:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Echt iets duurder laden is enkel aan snellaadpalen an sich mogelijk. 1/3 van de EVs heeft nog nog nooit geladen aan een snellaadpaal, snelladen maakt maar 8% uit van de gereden electrische kms. Citaat:
![]() BMW verkoopt elke BEV die ze kunnen maken. Alle recente BEV-wachttijden van verleden week vind je hier, vb BMW : Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 10 oktober 2022 om 21:57. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Home
Actualiteit Elektrisch Elektrische auto opladen binnenkort duurder dan benzine tanken De stijgende elektriciteitsprijzen hebben een serieuze impact op het opladen van elektrische auto’s. In Groot-Brittannië gaat zo’n oplaadbeurt vanaf 1 oktober zelfs meer kosten dan een volle tank benzine, en da’s niet het enige land waar dit realiteit wordt. Maxime Hérion Maxime Hérion Gepubliceerd op 01/09/2022 mensen die voor een elektrische wagen hebben gekozen. Zij gaan zich serieus in hun koffie verslikken, want hoewel de kostprijs van het gebruik van zo’n EV traditioneel lager ligt dan van een auto op benzine of diesel, wordt het omgekeerde waar. https://gocar.be/nl/autonieuws/elekt...plein-dessence Tja een dure auto mag wat meer kosten. En binnenkort rijtaks en BIV. Kortom, het concurrentievermogen van de elektrische auto smelt als sneeuw voor de zon, zeker aangezien zo’n wagen veel duurder is dan een gelijkaardig model met een verbrandingsmotor. En voor wie het nog niet wist: de prijzen zullen blijven stijgen
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 oktober 2022 om 23:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EV-rijden ook in Nederland duurder
In Nederland zitten ze nu al met de gebakken peren. De Telegraaf heeft berekend dat het vandaag 16 euro kost om een elektrische auto voor 100 km op te laden, terwijl dat voor een diesel- of benzineauto 15 euro is.
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elektrische auto opladen nu duurder dan brandstof tanken
https://businessam.be/partners-gocar/232487/ Krijg dat nu nog maar eens verkocht 2hands?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 oktober 2022 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen die een EV rijden in Nederland lachen met dat fake news en clickbait: Lees de reacties: https://www.autoblog.nl/nieuws/elekt...neauto-3387213 Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2022 om 08:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hersenletsel-uitleg.nl › ...
Pseudobulbair effect (PBA)= dwanglachen dwanghuilen Al hun spaarcentjes weg aan zonnepanelen, thuisbatterij, EV.....en het mag allemaal bij het grof vuil. Tja.....hopelijk begeeft hun electrische fiets het niet ook nog. De toekomst ziet er wel goed uit voor de zéro emmissie steden. Enkel nog katten zullen er lopen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 oktober 2022 om 09:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees niet ongerust, onze overheden zullen wagens* die nu "goedkoper lijken" in de toekomst wel gebruiken om hun lege zakken te vullen.
* Bij nader inzien, alle geregistreerd persoonlijk transport zal wel gebruikt worden om geplukt te worden. Het kiesvee moet onder zijn kerktoren blijven.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel. Alleen door het fiscale luik is het nog net dat klein beetje voordeliger. Maar als particulier betaal je zowieso meer. Tot vorig jaar was het ongeveer de helft goedkoper, maar aangezien de elektriciteitsprijzen meer dan verdubbeld zijn, moet ik er geen tekeningetje bijmaken. Tegenwoordig betaal je thuis evenveel om te laden als wat je vorig jaar mocht aftikken aan een snellader.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, als BMW meer elektrische wagens wil verkopen dan gaan ze dringend hun productie mogen opschalen. De vraag is er alleszins, maar als er amper wagens van hun band rollen... Wachttijden tot 2 jaar ondertussen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mambos die fake news posten en clickbaittitels geloven worden uitgelachen
22 van de 113 reacties Citaat:
Beste autoblog, is het toegestaan om hier is heel hard mee te lachen..? lecomte zegt 31 augustus 2022 om 08:39 Gewoon doen, ik lach heel hard met je mee! autorijdert zegt 31 augustus 2022 om 10:05 Als jij gaat lachen bij elke clickbait artikel zoals deze dan ga je lachend je graf in. Zogenaamde journalisten tegenwoordig zijn dag en nacht bezig naar dingen zoeken die met allerlei zijpaden en uitzonderingen een bepaalde conclusie weergeven zodat ze een lekkere tegendraadse mening kunnen geven die een clickbait titel oplevert. En mensen zoals jij trappen er met open ogen in en de websites verdienen bakken met geld met al dat fake news… doublechevron65 zegt 31 augustus 2022 om 11:02 Alleen zitten hier geen journalisten. fanboy zegt 31 augustus 2022 om 10:56 @tortuga: Je kan hier wel om lachen maar als heel Nederland (en dus ook bedrijfsleven) rond de 1 euro per kWh gaat betalen dan ligt de economie aan puin en hoef je waarschijnlijk ook nergens meer heen te rijden want je bent je baan kwijt. Nu gaan sommige mensen over, maar straks betaald iedereen het. Of we komen op een nieuwer lager gemiddelde uit. Maar nooit meer zo laag als 20 ct / kWh van vroeger. En oja, brandstofprijzen zullen ook nooit meer terugkeren richting de 1 euro. kas_par zegt 1 september 2022 om 21:37 Tuurlijk mag dat!! Mag ik dan ook lachen dat je blind de titel gelooft? Elektrisch rijden is nog altijd fors goedkoper namelijk…. Laden kost aan de laadpaal zo’n 35-40 cent, niet de 77 cent uit het verhaal. En ook worden lagere onderhoudskosten en afschrijvingen niet meegenomen in het verhaal. dutchdriftking zegt 31 augustus 2022 om 08:19 Zal ik voor de grap eens vertellen wat een ritje van 100km mij kost met een diesel? cloverleaf zegt 31 augustus 2022 om 09:12 Nou? sportabgasanlage zegt 31 augustus 2022 om 10:01 Dan wel inclusief MRB en afschrijving hé ![]() flutterby zegt 31 augustus 2022 om 10:24 Tenzij je 1 op 50 rijdt win je het niet van mijn auto, energiecontract en zonnepanelen. megaand zegt 31 augustus 2022 om 14:29 Zonnepanelen verdien je met die prijzen in 2 jaar terug. kas_par zegt 1 september 2022 om 21:40 Je weet dat je zonnepanelen nu al in een jaar of 3 a 4 geheel terugverdiend hebt? Ik krijg dit jaar zelfs geld toe op m’n energierekening…. dat zal volgend jaar wel anders zijn, maar goed, de zonnepanelen hebben zich dan al terugbetaald, alles vanaf dan is winst. (Oh, en de elektrische wagen gaat bij mij snachts aan de publieke laadpaal a 35 cent per kwh…. padoempats zegt 31 augustus 2022 om 12:15 Als zonnepanelen je hele verbruik dekken, en je hebt een auto van de zaak, ben je overigens veel beter af met een zo hoog mogelijke kWh-prijs. De prijs doet er niet toe, want je saldeert alles toch weg. Maar voor de belastingdienst mag je wel die hoge prijs rekenen voor aftrek ![]() remmenisangst zegt 31 augustus 2022 om 08:37 Zal ik dan voor de grap even vertellen wat een ritje van 100 km met mijn elektrische auto kost.. De titel is wel weer volledig opgeblazen. Er had ook kunnen staan ‘elektrisch rijden nog steeds verreweg de goedkoper dan diesel en benzine’. De gevallen met die dure energiecontracten kunnen gewoon bij een Shell recharge laadpaal laden voor 35ct/kW. En thuis heb ik meer dan voldoende zonnepanelen die zich al terugverdiend hebben waardoor mijn kosten per kWh 16ct zijn die ik anders voor de teruglevering van elektriciteit had gekregen. Dit komt dus neer op €2,40 per 100km! Wat kost die diesel ook alweer per 100km? Henkie zegt 31 augustus 2022 om 08:44 Tja zo kan iedereen een verhaal maken voor zichzelf. Ooit gehoort van gemiddelde? reactief zegt 31 augustus 2022 om 08:48 Het gemiddelde is geen rekenvoorbeeld nemen van de Telegraaf met het duurste tarief voor elektriciteit in combi met een niet zo zuinige EV tegenover een redelijke zuinige ICE met een goedkope pomp prijs! Henkie zegt 31 augustus 2022 om 08:56 Zo zuinig is die ice ook niet. Ik zelf kom uit op een 9 euro. Daarbij kan ik makkelijk in Duitsland tanken en heb een benzine auto, dus ja ook mijn situatie is vertekend. pramm zegt 31 augustus 2022 om 09:50 Klopt idd… T is alleen zo mooi dat bovenstaande verhaal een exces vergelijkt met gemiddelden om daarmee publiciteit te behalen. kas_par zegt 1 september 2022 om 21:42 Het artikel in ieder geval niet… Die rekent namelijk enkel met de meest ongunstige cijfers… Gemiddeld is elektrisch rijden daadwerkelijk nog altijd fors goedkoper dan brandstof rijden. Joris24 zegt 31 augustus 2022 om 08:58 Als je nou eens leest… “aar de realiteit is anders voor diegenen met een variabel of nieuw contract en geen zonnepanelen hebben.”. Dus de titel is niet op jou van toepassing. remmenisangst zegt 31 augustus 2022 om 09:38 Net als dat het verhaal van de Telegraaf en dus de titel hierboven op bijna niemand van toepassing is… kas_par zegt 1 september 2022 om 21:44 Ik heb geen laadpaal en kan m’n auto dus ook niet met de zonnepanelen opladen… maar de publieke laadpaal levert stroom a 38 cent per kWh…. Niet de 77 cent waar dit artikel het over heeft… |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.carwow.de/ratgeber/elekt...ktroautos#gref Het zijn nieuwe wagens hé. Uiteraard heeft men dan geen recht op de Duitse premie. BMW is nu toch serieus aan het opschalen als ik dat artikel mag geloven. Blijkbaar verdienen ze er toch genoeg geld mee vergeleken met andere types. Laatst gewijzigd door Micele : 11 oktober 2022 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen fake news.
Huidig tarief: 60c/kwh. Gemiddeld verbruik 20 kwh/100 km. Kost per 100 km = 12 € Benzine: 1.7€/l. Gemiddeld verbruik: 7l/100 km. Kost per 100 km = 11.9 € Voor een bedrijfswagen is het dus nog net iets beter vanwege de fiscaliteit. Voor een particulier niet.
![]() |
![]() |