Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
|
Discussietools |
21 oktober 2022, 07:15 | #1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
|
PS & Sp-a -“ UBER, über alles
PS & Sp-a “ UBER, über alles
<<‘Ideologie mag dat niet verhinderen.’>> Einde citaat In Brussel weten zij beter. Die taxi bedrijven en chauffeurs die in hun vak zoveel hebben geïnvesteerd Met hun duurbetaalde licentie en sociale verplichtingen dachten, veilig te zijn. Veilig om te kunnen zorgen voor hun families. Hoeveel uren per dag of per week zij daarvoor moesten rijden speelde geen rol. Er was een toekomst. Toen kwam dat miljardenbedrijf uit Amerika. Politici van alle oorden zoals deze van de Europese Unie die het taxivervoer te duur vonden. Stonden daar onmiddellijk achter. Pascal Smet van het Brusselse ook. (dossier RASPOUTINE) Veel van die Belgische taximensen vonden dat hij in de verdediging van ‘UBER’ te partijdig was. In het taxi milieu beweerde men zelf dat hij misschien wel op de loonlijst zou kunnen staan.. Ondertussen zijn er al veel van die taxichauffeurs vertwijfeld overgestapt naar dit soort bedrijf. Meestal ongeschoolde die daar een kans in zagen. Zij hebben kredieten afgesloten wat maakt dat in geval ‘UBER’ er zoals in andere landen niet zou komen zij op straat staan. Er zit dus dankzij de bemoeienissen van Pascal Smet in iets waar hij in feiten niets te zoeken had een conflict aan te komen. Tussen die twee dienstverleners. Merkbaar is dat vandaag zelf het socialistische syndicaat zich in de strijd gooit. Zij die normaliter hun inkomsten halen uit het uitbetalen van werkloosheid vergoedingen. Of deze uitbetalingen morgen terug in handen komen van de Staat waar zij thuishoren een reden kan zijn voor ‘omscholing’ is ook een goede vraag? Les syndicats se remplissent-ils les poches grâce ?* la distribution des allocations de chômage ? En Belgique, les syndicats remplissent le rôle d'organisme de paiement (OP) aux côtés de la Capac. Depuis plusieurs années, tous assurent qu'il s'agit d'une activité ?* perte. Des propos remis en question par Georges-Louis Bouchez, le président du MR, qui "voudrait bien le vérifier". La Source a pu consulter les rapports de l'Onem sur la comptabilité des trois OP. Aurélie DemesseJournaliste actualité environnementale et fact checking • • • Publié le 29-09-2022 ?* 10h45 - Mis ?* jour le 29-09-2022 ?* 11h02 https://www.lalibre.be/economie/empl...CX7GA4VSPUQPA/ Taxisector Socialistische vakbond sluit ‘historisch’ akkoord met Uber Ooit omschreef hij Uber als ‘de baarlijke duivel’, maar nu heeft de socialistische transportbond BTB een akkoord gesloten met de Amerikaanse taxidienst om de chauffeurs bij te staan. ‘Ideologie mag dat niet verhinderen.’ Korneel Delbeke vrijdag 21 oktober 2022 om 3.25 uur Laurent Slits (Uber) en Tom Peeters (BTB). ‘We moeten de situatie van chauffeurs verbeteren.’ Bart Dewaele https://www.standaard.be/cnt/dmf20221020_97841458 La FGTB signe un accord "historique" avec Uber La FGTB-UBT, branche "transport" du syndicat socialiste, et la division belge d'Uber, géant américain de la mobilité, ont signé un accord afin d'instaurer un dialogue social, révèlent Le Soir, De Standaard, Het Nieuwsblad et la Gazet van Antwerpen vendredi. Belga Agence • Publié le 21-10-2022 ?* 07h19 https://www.lalibre.be/economie/entr...IY3LQM2B7I44U/ Ze blijven ertegen, maar sluiten nu toch historisch akkoord: socialistische vakbond zal chauffeurs Uber bijstaan © BART DEWAELE Ooit omschreven ze Uber als “de baarlijke duivel”, maar nu heeft de socialistische transportbond BTB een akkoord gesloten met de Amerikaanse taxidienst om de chauffeurs bij te staan. “Ideologie mag dat niet verhinderen.” korneel delbeke Vandaag 21.10.22 om 04:17 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221021_91195100 La FGTB signe un accord «historique» avec Uber La branche « transport » du syndicat et la plateforme s’engagent ?* instaurer le dialogue social. La FGTB-UBT représentera les chauffeurs et coursiers indépendants qui le souhaitent. Une première en Europe. Article réservé aux abonnés Journaliste au service Economie Par Amandine Cloot Publié le 21/10/2022 ?* 06:00 Temps de lecture: 4 min Ce vendredi, le téléphone risque de chauffer dans les centrales FGTB. La décision prise par sa branche « transport » – la FGTB-UBT/ABVV-BTB, encore nationale, avec environ 60.000 membres ?* son actif – ne plaira pas ?* tout le monde. Le représentant des taxis, des conducteurs de bus ou encore des chauffeurs routiers vient en effet de signer un accord avec la division belge d’Uber, le géant américain de la mobilité. Cet article est réservé aux abonnés https://www.lesoir.be/472468/article...ique-avec-uber PS Men kan zich dus vandaag in ‘politieke’ termen de vraag stellen, wie is er nu binnen? Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 21 oktober 2022 om 07:29. |
21 oktober 2022, 18:56 | #2 |
Minister-President
Geregistreerd: 14 oktober 2011
Locatie: Jezus 2
Berichten: 5.031
|
mense slaafs maken dat kunnen die goed
__________________
was getekend : profeet Filippus |
22 oktober 2022, 14:49 | #3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
|
Uber: hebben we dat nodig ?
"Voor mij betekent luxe: de mentale ruimte hebben om nee te zeggen tegen brol. Bij alles wat ik koop, vraag ik me af: heb ik het écht nodig ?" Alexia Leysen. |
24 oktober 2022, 09:00 | #4 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.395
|
Het vertrouwen is weg
Geen vertrouwen meer dankzij de handelingen van Pascal
Met al dat politiek gedoe hebben er veel het vak verlaten. Nu dus een te kort "Ce plan place les taxis bruxellois parmi les plus chers d’Europe" Le nouveau plan Taxi vient d’entrer en vigueur ?* Bruxelles. Il y a désormais deux catégories de taxis. La patronne belge de Heetch dénonce une transition bâclée. Raphaël MeuldersJournaliste service Economie • Publié le 24-10-2022 ?* 08h40 "On est dans une zone de flou" "Géraldine Caenen s’inquiète surtout pour la situation "horrible" des centaines de chauffeurs "qui se retrouvent du jour au lendemain sans revenu" faute de licence bruxelloise obtenue ?* temps. "Que devient le millier de chauffeurs actifs depuis plusieurs années au sein de la région de Bruxelles-Capitale mais disposant d’une licence wallonne ou flamande ? s’interroge-t-elle. Comment vont-ils gagner leur vie pendant ces 3, 4 ou 5 mois d’attente ? Est-il moralement acceptable de les laisser dans l’incertitude et l’espoir qu’ils recevront une licence, sans certitude ? Enfin, ce nouveau plan serait une mauvaise nouvelle pour le porte-monnaie des Bruxellois Einde citaat https://www.lalibre.be/economie/conj...BUOTCOT4TVJ5M/ |