Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2023, 18:52   #1
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard Denktanks in plaatst van politieke partijen

Denktanks in plaatst van politieke partijen

Ach al die partij Clubs, hun Vip’s hun stootroepen de vakbond, hun aanhang overal geïnfiltreerd en cruciaal geplaatst door de jaren zijn maar op een ding uit: persoonlijke macht.

Bovendien word de bevolking van alle kanten al jaaaaaaaaaaaaaren belogen en gemanipuleer. daarom kies ik voor daden en geen woorden of luchtballonnen allerhande voorgeschoteld in DEMO's ontsproten van uit publiciteit-denktanks.

Ik verwijs steeds naar het goed politiek en economisch werkend Zwitserland met het “referendum” kiezen van uit hun kantons met minimaal federaal gedoe. Dit zet mij aan het denken

Misschien zouden we met zen allen >>> al die machtswellustige partijen moeten aan de deur zetten en hen herleiden tot soort denktank die oplossingen van uit hun visie mogen aanbieden.

aangeboden voorstellen waar de bevolking om problemen op te lossen, mogelijke voorstellen om de maatschappij geolied te laten werken. Mogelijke oplossingen die financieel in orde is. Mogelijke aangebrachte oplossingen die dan via referendum kan verkozen worden als >>> voor of tegen <<< per probleem.

De bevolking kan beter de problematiek inschatten in hun eigen levenssfeer en zodoende kiezen voor de meest functionerende / renderende oplossing kiezen dan de via lobby werk aangestuurde politici soms zelfs uit compleet andere regio of waar wij totaal ondemocratisch niet voor of tegen kunnen of mogen stemmen wat die zittende in de federale dan dictator machten gaf!!!!

De “ denktank “ die op jaarbasis de meest gekozen oplossingen geleverd heeft >>>> mag als teken van respect door de bevolking voor het volgende jaar, 1 jaar de regering voor zitten!

Ik bedoel de tijd staat niet stil, ter plaatse trappelen is achteruitgaan >>> wanneer komt hier vooruitgang op gang in het sjoemel merk België?????

( meer dan waarschijnlijk zal hier weer niet op gereageerd worden omdat men najaren van hersenspoelen door de vakbonden geleerd werd te staken als het even zou kunnen veranderen = in kudde verband niets doen dus en reutelen aan den toog over voetbal ............)

Zoals in Frankrijk... als't regent in Parijs druppelt het hier hé
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 31 januari 2023 om 18:56.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 09:31   #2
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

En wie garandeert dat die verschillende denktanks niet in een handomdraai in dezelfde situatie verzanden als de hedendaagse partijen? Met andere woorden: democratie is enkel een theoretische constructie.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 09:52   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En wie garandeert dat die verschillende denktanks niet in een handomdraai in dezelfde situatie verzanden als de hedendaagse partijen? Met andere woorden: democratie is enkel een theoretische constructie.
Gedelegeerde democratie is een theoretische constructie. Er is maar 1 echte vorm van democratie, en dat is directe, ttz, waar het volk zelf het parlement is. Dat wil niet zeggen dat men geen systemen kan hebben, noem ze partijen, denktanks, overheden, of wat dan ook, die technisch gezien de voorstellen van akkoorden en zo uitwerken, maar het uiteindelijke ja of nee moet door een volksstem gegeven worden, en niet door "gedelegeerden".

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 februari 2023 om 09:53.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2023, 14:43   #4
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gedelegeerde democratie is een theoretische constructie. Er is maar 1 echte vorm van democratie, en dat is directe, ttz, waar het volk zelf het parlement is. Dat wil niet zeggen dat men geen systemen kan hebben, noem ze partijen, denktanks, overheden, of wat dan ook, die technisch gezien de voorstellen van akkoorden en zo uitwerken, maar het uiteindelijke ja of nee moet door een volksstem gegeven worden, en niet door "gedelegeerden".
Inderdaad. En voorzover ik weet, is er geen enkel land ter wereld waar er directe democratie gehandhaafd wordt. Bijgevolg hebben we het overal over gedelegeerde democratie oftewel nepdemocratie.
Oud 2 februari 2023, 20:28   #5
epicurist_dirk
Minister

Standaard

15 Vlaamse regio's >>> er kan dus referendum kiezen georganiseerd worden per regio en dan liefst ergonomisch, toekomstgericht en veilig zo dat dit kiezen het kan via GSM via bv itsme.

De aangebrachte "oplossingen " van de denktanks ( huidige politieke partijen) kan dan via de regio verkozen worden of weg gekozen. Het volk beslist hoe ze willen leven zoals in Zwitserland!!!

Opnieuw de "denktank" wat nu politieke partij is, die de meeste door de bevolking via referendum verkozen oplossingen aanbracht tijdens een jaar kan het volgende jaar de regering voorzitten.

Het functioneren van ons land zou moeten gebeuren via aangebrachte oplossingen voor een wel bepaald probleem, Waar wij de bevolking dan voor de oplossing kiezen of er tegen!!!!

Het machtswellustige gedag van de politiek aangestuurd door lobby groepen en zeker dat van uit Wallonië door politiekkers waar wij niet voor of tegen kunnen kiezen >>> waar wij de bevolking niets tegen kunnen ondernemen moet er uit voor het hier uitloopt op rebellie en opstand.

Maar als men hier liever als kudde onder de sloef willen leven, wat reutelen aan de café toog of hier ..... dan beslist de kudde inderdaad "democratisch" door niets te doen!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 februari 2023 om 20:31.
Oud 2 februari 2023, 20:35   #6
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Inderdaad. En voor zover ik weet, is er geen enkel land ter wereld waar er directe democratie gehandhaafd wordt. Bijgevolg hebben we het overal over gedelegeerde democratie oftewel nepdemocratie.
Dus omdat iedereen in het water springt moeten wij dat ook doen!!!!

Toch is Zwitserland op vlak van democratisch werken via het referendum kiezen stukken vooruit tegen onze middeleeuwse praktijk hier te land waar me steeds beweerd democratisch te zijn.

Maar Wij die leven op Vlaamse bodem niet kunnen voor of tegen stemmen op mensen die als dictators heersen in het Federaal parlement van uit Waalse regio.
Oud 3 februari 2023, 20:36   #7
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht

Toch is Zwitserland op vlak van democratisch werken via het referendum kiezen stukken vooruit tegen onze middeleeuwse praktijk hier te land waar me steeds beweerd democratisch te zijn.

Maar Wij die leven op Vlaamse bodem niet kunnen voor of tegen stemmen op mensen die als dictators heersen in het Federaal parlement van uit Waalse regio.
Dag dagelijks word ons in gepeperd dat in dit land Iedereen moet gerespecteerd worden ….maar zelf kiezen hoe wij willen leven .....AAAAh nee hé ... is te moeilijk.....

Linksen tot anarchisten, huizenkrakers, vreemdelingen al dan niet wettelijk aanwezig in dit land. Hun tradities en kleding gebruiken, geloof alles moeten maar aanvaard worden net zoals rondlopen met mes op zak algemeen goed word. Homo en Lesbisch tot individuen die om psychische redenen chaos in onze leefwereld brengen..... alles moet aanvaard en gerespecteerd worden.....maar zelf kiezen hoe wij willen leven ..... AAAAh nee hé >>>> daar zijn machtswellustige voor met hun stootroepen en .......

Al decennia worden miljarden overgeheveld naar Franstaligen omdat ze zouden in de minderheid zijn. Terwijl getolereerd word dat ze in het federale regering zetelen als dictators omdat wij op Vlaamse bodem niet voor of tegen hen kunnen kiezen.

Op democratisch vlak zitten we nog steeds in de middeleeuwen waar we moeten kiezen op en individu of een bende wat hun enige drijfreden de macht is. Wat bij de voetbal de beker is in in de politiek het veroveren van de zetel van eerste minister!

Waar de pers dan veel inkt aan verspeeld, maar dat maatschappelijk ons land steeds dieper de afgrond in boord!

Scheidsrechter op het veld, beveiliging in het stadion tot zij die de WC onderhouden worden door de ploeg onderhouden, ingepland tot voorgeschoven met vriendjes politiek net zoals gebeurd door de politieke partijen. Het woord vriendjes politiek is er niet voor niets gekomen.

Binnenkort gaan ze digital geld uitgeven net zoals de voetbalclubs nu ook al doen om hun kas te laten vullen door hun slaafse schapen … ook al weer om zelf zonder enige weerstand aan de kas te kunnen zitten.

We worden verplicht om te kiezen ….. net zoals gekozen word voor een voedbalploeg. Waar de ploeg en de spelers het doen voor het geld, waar men voor betaalt zelfs als je bij de voedbalploeg van de tegenstanders hoor.
Ook hebben voetbalclubs ze stootroepen om hun macht duidelijk te maken met chaos en vuurpijlen, idem wat gebeurd via protesten georganiseerd door de vakbonden waar ze zelfs auto’s in de fik steken en ordediensten OOK aanvallen.

De boel afgebroken even in de pers en …………………………..
Blijkbaar moet alles kunnen …. Heel duidelijk dat het hier een kinderkribbe is dat reutelen om te reutelen. Lieden die hun politieke partij als eigen voetbalclub verheerlijken en dan maar de teleurgang van dit land aanvaarden.

Als me echter probeert tot oplossing te komen in de hoop op een opbouwende dialoog te komen.
Om hier vooruit te geraken in dit sjoemel merk België dat door de politieke structuur meer dan failliet is komt er geen concrete reactie zoals steeds . Pffffff

Ach ik ben oud en het zal mijn tijd wel nog net lukken zeker om te overleven zeker. Al vind ik de teloorgaand en de totale onverschilligheid heel erg. Omdat men gewoon verder doet ….. wat reeds duidelijk aan toont en bewijst dat dit tot de ondergang leid.

Zou zeggen, het ga jullie hopelijk verder goed…………..al of niet in armoede en chaos

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 3 februari 2023 om 20:41.
Oud 4 februari 2023, 19:45   #8
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Prof De Vos hoorde ik gisteren op vrijdagavond zeggen: de politiek moet stoppen met negativiteit spuwen want dat help ons nergens vooruit.

Het klopt dat het politiek in dit land niet meer werkt, maar met alleen maar negativiteit te spuwen zullen we er nooit uitkomen.

We moeten met zen allen durven denken aan oplossingen en deze instellen stelde Prof De Vos !!!!!

Maar zelfs hier.... politiek gericht blijkt duidelijk dat durven denken te moeilijk is, aan oplossingen denken of aanbrengen ijdele hoop blijkt te zijn.
Er soms honderden reacties zijn op bager om elkaar uit te schelden maar tot een opbouwende dialoog komt het niet............

Gelet op het niet reageren hier: Iedereen blijkt lieve de kop in het zand te steken en zich neer te leggen aan de wetten van dictator en zichzelf kronende keizer Napoleon, aangepast en bewerkt voor de macht van de zichzelf in de federale instalerende machtswellustige politieke partijen en hun VIP's. Van Franstalige parttijen en lieden waar wij niet voor of tegen kunnen stemmen.

Machtswellustige politieke partijen die het publiek bespelen als voedbalploegen, gesteund door Pers en TV. En dan heeft men het over het eenzijdig nieuws in China en Rusland, pffff

Sjoemel merk België, Waar de beker bij de voetbal en regering is in de federale.
Waar de gouden schoen na verkiezingen door de politieke partijen en gift is voor aanstellen van de eerste minister is.

Het alleen om het geld te doen is voor de voetbalspelers = politiekers.
Het alleen om het geld gaat voor de voetbalclubs = de politieke partijen.
Waar pers en TV de voetbal of de politiek op de zelfde wijze aanbrengt in hun verslaggeving.

De voetbalbond er is om de clubs en hun spelers te dienen = de wetten van dictator en zichzelf kronende keizer Napoleon bewerkt voor de macht van machtswellustige particratie partijen.

Vandaar zeker dat hier tegen elkaar op gereuteld word zoals aan de toog van en café.

Er geen opbouwende mee denkende dialoog komt zoals Prof De Vos graag zou hebben om dit land uit de puinhoop te redden.

Maar ja zoals extreem links "groen" het in Gent >>> alleen en altijd<<< op en over de fiets heeft voor all onderwerpen.

- Geen andere zaken aanbrengen dan hier iedereen op de fiets te zetten zoals ooit in China onder Mao en dat iedereen dat maar laat begaan ........

- dat de liberalen, CD&V = hun linkse vakbond en de linksen weer naar het federale willen omdat ze van de bevolking bij verkiezingen geen stemmen halen om hun Club in de federale binnen te loodsen op democratische wijze en dan maar een Vivaldi staatsgreep plegen .... dat ook gemakshalve getolereerd word .............

Maar mee denken om oplossing te vinden, aanbrengen en streven naar echte democratie waar de bevolking kiest hoe ze willen leven en dat werkt zoals in Zwitserland is zelfs hier te lastig blijkbaar!!!!

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 4 februari 2023 om 19:54.
Oud 5 februari 2023, 17:06   #9
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ach al die partij Clubs, hun Vip’s hun stootroepen de vakbond, hun aanhang overal geïnfiltreerd en cruciaal geplaatst door de jaren zijn maar op een ding uit: persoonlijke macht.

Bovendien word de bevolking van alle kanten al jaaaaaaaaaaaaaren belogen en gemanipuleer. daarom kies ik voor daden en geen woorden of luchtballonnen allerhande voorgeschoteld in DEMO's ontsproten van uit publiciteit-denktanks.

Ik verwijs steeds naar het goed politiek en economisch werkend Zwitserland met het “referendum” kiezen van uit hun kantons met minimaal federaal gedoe. Dit zet mij aan het denken

Misschien zouden we met zen allen >>> al die machtswellustige partijen moeten aan de deur zetten en hen herleiden tot soort denktank die oplossingen van uit hun visie mogen aanbieden.

aangeboden voorstellen waar de bevolking om problemen op te lossen, mogelijke voorstellen om de maatschappij geolied te laten werken. Mogelijke oplossingen die financieel in orde is. Mogelijke aangebrachte oplossingen die dan via referendum kan verkozen worden als >>> voor of tegen <<< per probleem.

De bevolking kan beter de problematiek inschatten in hun eigen levenssfeer en zodoende kiezen voor de meest functionerende / renderende oplossing kiezen dan de via lobby werk aangestuurde politici soms zelfs uit compleet andere regio of waar wij totaal ondemocratisch niet voor of tegen kunnen of mogen stemmen wat die zittende in de federale dan dictator machten gaf!!!!

De “ denktank “ die op jaarbasis de meest gekozen oplossingen geleverd heeft >>>> mag als teken van respect door de bevolking voor het volgende jaar, 1 jaar de regering voor zitten!

Ik bedoel de tijd staat niet stil, ter plaatse trappelen is achteruitgaan >>> wanneer komt hier vooruitgang op gang in het sjoemel merk België?????

( meer dan waarschijnlijk zal hier weer niet op gereageerd worden omdat men najaren van hersenspoelen door de vakbonden geleerd werd te staken als het even zou kunnen veranderen = in kudde verband niets doen dus en reutelen aan den toog over voetbal ............)

Dat zegt N-Vb toch al 20 jaar:

http://n-vb.be/doelstellingen/

– wetten worden democratisch gestemd:

– via denktanks worden knelpunten beredeneerd en geadviseerd

– via een poll worden deze adviezen en voorstellen aan de bevolking voorgelegd

via participatieve democratie
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2023, 20:21   #10
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Dat zegt N-Vb toch al 20 jaar:

http://n-vb.be/doelstellingen/

– wetten worden democratisch gestemd:

– via denktanks worden knelpunten beredeneerd en geadviseerd

– via een poll worden deze adviezen en voorstellen aan de bevolking voorgelegd

via participatieve democratie
Ok, goed en wel

mij gaat het er over dat net zoals in Zwitserland de politiek er moet op toezien >>> dat via referendum gekozen keuze voor zaken waar de politiek niet uitgeraakt zorgt dat die meerderheid keuze resultaat bekomen door referendum kiezen = de keuze van ieder individu >>> toegepast worden in regels in wetten.

De politieke partijen van links tot recht ideeën aanbrengen als denktanks om tot oplossing te komen van een wel bepaald probleem en dat de bevolking = ieder individu via referendum zijn keuze kan inbrengen >>> voor of tegen stemmen !!!
Dat is democratie. Al de rest is verder zetten van macht ontplooien over de bevolking. Om de partijen te begunstigen in hun streven naar almacht!

Als nu ook nog eens referendumkiezen van uit ieder zijn leef gebied gedaan word kan zelfs gekozen worden hoe een rond punt in een stad word ingericht, het er komt of niet.

Zodat mistoestanden waar mensen zich opgedrongen voelen met bv de ring in Antwerpen niet zal voor komen!!!! om de eenvoudige rede dat er via referendum kiezen reeds gekozen werd en de meerderheid op democratische wijze besliste of de ring er komt of niet. Wat dus zou gelden voor alles!!!

Ik wil geen machtswellustige die beslissen van uit een ivoren troon positie van uit een wetboek ooit opgesteld door dictator Napoleon. maar dat het volk, de mensen, het individu kiest he ze willen leven in hun leefgebied!!!!

Prof De Vos zei: laat ons samen zoeken naar oplossingen..... omdat het verderzetten van het huidige gedrocht (mijn woorden) niet kan.

Ik versta dan dat De werkwijze ten gronde rot is er iets moet komen dat werkt.... en dan kijk ik rond om mij en zie alleen Zwitserland met een goed economisch en politiek functionerend echt democratisch systeem
Oud 6 februari 2023, 12:17   #11
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:

Waar zeg ik dat omdat iedereen in het water springt, wij dat ook moeten doen? Ik geef gewoon de feiten weer: verschillende denktanks zijn gewoon een andere naam voor verschillende partijen, al is het al omdat niet iedereen op dezelfde manier denkt (voor degenen die tot denken in staat zijn, welteverstaan).

Wat betreft Zwitserland: ja, die zijn verder dan Vlaanderen. Maar het is nog steeds niet volledig democratisch, omdat ook in Zwitserland uiteindelijk gedelegeerden van de kiezers aan de macht komen. Ik begrijp Patrickve's idee over het verschil tussen een echte en directe volksdemocratie waar het volk letterlijk het heft in handen heeft, en de gedelegeerde democratie die het Westen kent, volkomen.

Dat gezegd zijnde, is directe volksdemocratie bijna niet uitvoerbaar, omdat ook binnen het volk tienduizend meningen voor twee personen zijn. Bijgevolg komen we bijna automatisch weer op het recht van de sterkste uit, wat voor de sterkste democratisch is, en voor de rest geen enkele rol meer speelt wegens acceptatie of eliminatie, alnaargelang wat de sterkste met de zwakkere(n) verkiest te doen.
Oud 7 februari 2023, 18:50   #12
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Klopt er zijn tienduizend meningen ............ en dat is goed ook.

Neem bv het Pensioen .... wel dat en denktank ( van en politieke partij) van uit hun maatschappelijk denken kan een oplossing / werkwijze aanbied. En waar de bevolking daaaaarop en op niets anders voor of tegen kiest. Kan het simpeler?

Heeft niets te maken met tienduizend meningen! Als de bevraging en het referendum maar het gericht op en welbepaald probleem is en er gekozen word op of tegen een aangebrachte aanpak.

De bekomen meerderheid beslist, en als de meerderheid koos voor uitvoeren is het aan de politiek om waar de bevolking voorkoos uit te voeren en niet anders dan waar ze voor kozen in wetten of regels te gieten!

Andere denktanks kunnen dan volgen en controleren of het verkozenen daadwerkelijk word geintegreed!!!
Terwijl wij nu moeten kiezen >>> eenmaal in de zoveel jaar voor een enorme ketel aan toestanden na demo en hersenspoel preken om een partij almacht te bezorgen om een prijsvogel aan het hooft van de federale te zetten. Middeleeuwse toestand dus!. gekoppeld aan de wetboek van dictator Napoleon verbouwt ten voordele van de particratie!

Wat hebben wij daar aan? Een land met meer schulden dan het BNP jaarlijks kan opbrengen om de intresten daarvan te betalen!!!!
Oud 7 februari 2023, 19:23   #13
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt er zijn tienduizend meningen ............ en dat is goed ook.

Neem bv het Pensioen .... wel dat en denktank ( van en politieke partij) van uit hun maatschappelijk denken kan een oplossing / werkwijze aanbied. En waar de bevolking daaaaarop en op niets anders voor of tegen kiest. Kan het simpeler?

Heeft niets te maken met tienduizend meningen! Als de bevraging en het referendum maar het gericht op en welbepaald probleem is en er gekozen word op of tegen een aangebrachte aanpak.

De bekomen meerderheid beslist, en als de meerderheid koos voor uitvoeren is het aan de politiek om waar de bevolking voorkoos uit te voeren en niet anders dan waar ze voor kozen in wetten of regels te gieten!

Andere denktanks kunnen dan volgen en controleren of het verkozenen daadwerkelijk word geintegreed!!!
Terwijl wij nu moeten kiezen >>> eenmaal in de zoveel jaar voor een enorme ketel aan toestanden na demo en hersenspoel preken om een partij almacht te bezorgen om een prijsvogel aan het hooft van de federale te zetten. Middeleeuwse toestand dus!. gekoppeld aan de wetboek van dictator Napoleon verbouwt ten voordele van de particratie!

Wat hebben wij daar aan? Een land met meer schulden dan het BNP jaarlijks kan opbrengen om de intresten daarvan te betalen!!!!

er gaat elk jaar 280 miljard euro het land uit,
allemaal overwinsten voor de grote bedrijven die geen belasting betalen,
dat is 60% van de begroting
Oud 7 februari 2023, 19:32   #14
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

https://www.participatievedemocratie.be/
Oud 7 februari 2023, 19:33   #15
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
http://n-vb.be/antwerpen/
Oud 8 februari 2023, 06:39   #16
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Zij kunnen het niet oplossen

Consortium -burgerpanel -Whe need to talk- Quid: forum?
Denktanks – wat denkt het forum hierover?

Gisteren 07.02.23 kwamen ‘in de afspraak’ sommigen van de mensen die achter het initiatief zijn van die ‘burgerpanel’ .

60 burgers die aan de politiek in aanwezigheid van de partijvoorzitters gaan uitzoeken wat zij moeten doen.

Hoe gebeurde de loting?

Is het juist dat daar mensen tussen zijn die op een partijlijst stonden?

M.o., de partijfinanciering en de ‘particratie’

-‘Zwijgen en volgen’

-Politiek dwingen daarover te stemmen.

Het ganse in aanwezigheid van voor en tegen.

De Afspraak
Uitzending van 20u35
52:36

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/

De gedachte Joël De Ceulaer

De geldkraan moet dicht, maar de politieke drankzucht is groter dan de daadkracht

Joël De Ceulaer: “De burger wordt hier gebruikt als een soort bloempot. Als versiering, als alibi – om het geheel een grassroots cachet te geven.”Beeld RV
Joël De Ceulaer is senior writer. Vandaag heeft hij het over de burgerpanels, en waarom die overbodig en paternalistisch zijn.
Joël De Ceulaer2 februari 2023, 15:11

https://www.demorgen.be/meningen/de-...w.google.be%2F
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2023, 19:36   #17
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Goed dat er nagedacht word over Burgerparticipatie. Als het maar geen gedrocht word als de bewuste manipulatie >>> het eenmalige referendum voor de Brexit om de burger in de zak te zetten!!!

Ex-Brits premier John Major: “Brexit was een kolossale fout”
https://businessam.be/ex-brits-premi...olossale-fout/

Echter Zwitserland is het echte voorbeeld van steeds weer en mee evolueren met de tijd en niet even de burger en kans geven .....als het de machtswellusteling goed uitkomt..........

Na al of niet kerncentrales Nu, zelfs dit:
Zwitsers kunnen stemmen over verbod op cashloze samenleving
https://businessam.be/zwitsers-kunne...e-samenleving/

Hier te lande geld nog steeds "Hou ze dwaas". En worden wij behandeld door de politiek alsof we met zen allen nog keuters zijn die in de kleuterklas zitten waar de juf beveelt wat moet gebeuren!!!

Kijk verdorie naar Zwitserland, wat als de burger aangemoedigd word de burger doordacht kan via referendum kiezen!! Bewust kiezen hoe zij zelf willen leven. Wat in Zwitserland dan nog word vergemakkelijkt omdat dit ook kan via GSM van uit de zetel thuis!

Zonder dat machtswellustelingen preken en nadien dicteren hoe geleefd MOET worden!

Het middeleeuwse dat hier nog steeds geldig is.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 8 februari 2023 om 19:46.
Oud 9 februari 2023, 13:47   #18
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard Wetsontwerp tot bepaling van de beginselen voor de loting.

Citaat:

Wetsontwerp tot bepaling van de beginselen voor de loting.

Zoals wij hier kunnen volgen is het ganse en zeker op welke manier dat de loting moet plaatsvinden aan de beurt.

Partijen hebben de verkiezingen in handen vanwaar de particratie.

Hier is de kamer van volksvertegenwoordigers die de loting in handen hebben of dit het einde is van dit initiatief is ook een goede vraag?

Vanwaar alle transparantie gevraagd en openheid van al deze die dor deze loting verkozen zijn.

Zij moeten volledig doorzicht baar worden -publiek domein

Naam-adres-provincie en beroep.

Diegene die dit onderwerp op dit forum plaatste mag dit verder instuderen en ons daar verslag over brengen.
Het bevat ongeveer 170 pagina’s lectuur waarvan de samenstelling volgt:

Parlementair Document 55K2944

Wetsontwerp tot bepaling van de beginselen voor de loting van natuurlijke personen voor de gemengde commissies en de burgerpanels op initiatief van de Kamer van volksvertegenwoordigers.

Auteur(s) Servais, Verherstraeten cd&v (AUTEUR)

Mathieu, Bihet MR (AUTEUR)

Chanelle, Bonaventure PS (AUTEUR)

Guillaume, Defossé Ecolo-Groen (AUTEUR)

Maggie, De Block Open Vld (AUTEUR)

Ben, Segers Vooruit (AUTEUR)

Kristof, Calvo Ecolo-Groen (AUTEUR)

2944/001

https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/2944/55K2944001.pdf

2944/002

DOC 552944/002

https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/2944/55K2944002.pdf

2944/003

https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/2944/55K2944003.pdf

2944/004

https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/2944/55K2944004.pdf

2944/005

https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/2944/55K2944005.pdf

2944/006

https://www.dekamer.be/FLWB/PDF/55/2944/55K2944006.pdf

https://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=|flwb&language=nl&cfm=flwbn.c fm?lang=N&dossierID=2944&legislat=55

Misschien wel in de plenaire zitting van vandaag?

Plenum: Eedaflegging, vragen, wetsontwerpen en voorstellen, geheime stemming, stemmingen

09/02/2023

14:15

55P231

https://www.dekamer.be/media/index.h...=nl&sid=55P231

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 9 februari 2023 om 13:49.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2023, 20:54   #19
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Oeps, nu pas terug. Moest even onder het mes, kajiet, kajiet.

Denk niet dat ik gans het gedoe zal door lezen. Omdat "Loting" en moeten aanvragen enz. niet mijn denken is over hoe de burger zen mening kan verduidelijken door een referendum stem.
Waarom moeilijk als het makkelijk kan.

Makkelijkst is dat alle kies gerechtigde burger van dit land over alles wat aangebracht word hun persoonlijke voorkeur stem kan en mag uitbrengen!

Justitie en een kies commissie kijkt en bepaald als een soort deurwaarder of het eerlijk er aan toe ging, de resultaten kloppen.
De binnen komende resultaten Zouden bevoordeeld LIVE steeds integraal op een daarvoor voorziene TV zender uitgezonden kunnen worden om de mensen extra vertrouwen te geven dat hun "inspanning" om kieskeuze te leveren werkt.

Geef iedereen de kans een stem uit te brengen. daarom verwijs ik naar itsme om via itsme met GSM beveiliging te kiezen voor een aangebracht voorstel, het voorstel dat een dossier nummer heeft dat vast legt waar op men stemt.

Geef bv steeds de mensen een maand tijd om hun keuze uit te brengen zodat ze zich kunnen inlichten en bezinnen.

De meerderheid die koos voor voor of tegen bepaald of het voorstel uitgevoerd word. De politiek voor dan uit en de oppositie kijkt of het uitgevoerd word zoals de kiezer koos.

Daarom denk ik dat de politieke partijen denktanks moeten worden, waar hun vergoedingen gebruikt moeten worden om onderzoek en oplosingen te zoeken... zodat hun voorstel en oplossing van uit hun denken voor iets openbaar aangebracht kan worden ( links of rechts economisch, milieu ... enz )

Als de oude boel op de schop moet omdat het bombastisch is en niet meer werkt zoals Prof de Vos ook erkend, gaan we toch niet opnieuw iets bombastisch oprichten zeker waar wij als burger weer niet vrij maar in een keurslijf moeten lopen om te kunnen kiezen!.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be