![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoera, een doortastende Vivaldiminister heeft eindelijk een hervorming in de belastingen durven doorvoeren.
Hier zaten we dus echt op te wachten hé. De loosers! Leeftijd bepaalt wie eerst komt in de belastingaangifte voor koppels 2 uur geleden De belastingaangifte voor koppels wordt genderneutraal. Dat meldt minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V). Voortaan zal de man niet langer automatisch voor de vrouw in de linkerkolom staan, maar bepaalt de leeftijd de volgorde. Bij gehuwde of wettelijk samenwonende koppels van een verschillend geslacht staat de man nu automatisch eerst in de belastingaangifte, in de linkerkolom. Dat wordt vanaf het aanslagjaar 2023 aangepast, klinkt het bij Van Peteghem. Voortaan zal de leeftijd bepalen wie er als eerste wordt vermeld. "Onze fiscaliteit moet zich aanpassen aan onze samenleving", zegt de minister. Volgens hem gebeurt de wijziging op vraag van verschillende maatschappelijke organisaties. De wijziging heeft een impact op de aangifte van koppels met een verschillend geslacht waarbij de vrouw ouder is dan de man. Volgens de administratie gaat dat om zowat 538.000 aangiftes, of 23 procent van alle gezamenlijk belastbare dossiers, zegt Van Peteghem. De federale overheidsdienst Financiën zal die belastingplichtigen "ruim op tijd informeren om vergissingen te vermijden", klinkt het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen dergelijke ingrijpende maatregel,die diep inzicht vergde en in de fiscaliteit een ware revolutie zal veroorzaken enkel maar toejuichen.
We zaten er allemaal op te wachten... Bemerk echter dat voor een groeiend deel van de bevolking in onze multiculturele maatschappij,waar men van de rechterkant van het blad naar links toe leest,deze maatregel juist "de man",dat verfoeilijke - en meestal wat oudere wezen,weer op de eerste plaats zet...... Anderszijds is het,in tijden van kinderrechtercommisarissen en zo ongepast om dan maar op leeftijd te discrimineren in de belastingsaangifte.... Dat men maar alvast een correctiecommissie samenstelt om dit probleem weer aan te pakken..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 februari 2023 om 06:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist zelfs niet dat je in België een specifieke volgorde had. Hier in Frankrijk komt diegene die de administratie doet voor de belastingen, op de eerste plaats, dat hangt dus af van wie de papieren eerst heeft ingevuld. Die geeft dan aan wie de "andere" leden zijn van het fiscale gezin, en dat kunnen meer dan 2 zijn, als er meerderjarige werkende kinderen nog verbonden blijven aan het fiscale gezin (dat is een vrije keuze, tot aan uw 26 jaar). Er is geen notie van "man en vrouw" fiscaal gezien. Enkel van "eerst verklarende" en zo voort.
Eens je een fiscaal gezin hebt verklaard, weet ik wel niet of je die volgorde nadien nog kan veranderen. Hier ging dit zo: voor wij getrouwd waren, hadden mijn (nog niet) vrouw en ik elk apart een fiscaal nummer. Eens getrouwd, gaat diegene die "de papieren doet" de andere verklaren als zijnde "lid van het fiscale gezin". Die andere met zijn eigen fiscaal nummer bevestigt dat, en dan "verdwijnt" dat tweede fiscale nummer, en is het het nummer van de eerste die het nummer wordt van het nieuwe fiscale gezin. (ik weet niet of je, wanneer je gaat scheiden, terug datzelfde nummer krijgt dat je "opgegeven" had of een nieuw krijgt). Mijn oudste zoon heeft bijvoorbeeld aan zijn 18 jaar zijn eigen nieuw vers fiscaal nummer gekregen ; ik heb dan verklaard dat die nog bij het fiscale gezin hoorde, en nu heeft die zijn eigen fiscaal nummer niet meer, en is nu een derde kolom in mijn verklaring. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2023 om 06:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verschiet ervan dat toch nog in bijna een kwart van de gevallen de vrouw ouder is dan de man.
Maakt niet uit. Voor de allerbelangrijkste hervormingen blijkt Vivaldi toch al de knoop te hebben doorgehakt. Wat een doeners!
De Palestijnen zijn nazi's die nog nooit een overwinning behaald hebben. Extreem rechts en extreem links, onze culturele bovenbouw is weer aan het collaboreren. De meltingpot is een mixer waarin alles kapot gaat. Laatst gewijzigd door Vlad : 9 februari 2023 om 07:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn pa zal blij zijn, dan staat hij ten laste van mij ma, die nooit een dag in haar leven "officieel" gewerkt heeft.
Maar zo zal het niet pakken zeker ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Unpleasant Truths op twitter, 8/02/2023 18:55
We hebben zonder enige twijfel de onnozelste regering ooit. Zie bvb. waar minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) aan gewerkt heeft: "Bij de volgende aangifte gaan we eerst kijken naar de leeftijd en niet langer naar geslacht” |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() En trouwens, voorwerpen moeten helemaal geen belastingsbrief invullen. Die moeten gewoon kweken.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is echt niet vriendelijk en attent, dat je je eerste vrouw als 'geit' betitelt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goat = greatest of all times.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230208_96226912
Bij gehuwde of wettelijk samenwonende koppels van een verschillend geslacht staat de man nu automatisch eerst in de belastingaangifte, in de linkerkolom. Dat wordt vanaf het aanslagjaar 2023 aangepast, klinkt het bij Van Peteghem. Voortaan zal de leeftijd bepalen wie er als eerste wordt vermeld. “Onze fiscaliteit moet zich aanpassen aan onze samenleving”, zegt de minister. Volgens hem gebeurt de wijziging op vraag van verschillende maatschappelijke organisaties. De wijziging heeft een impact op de aangifte van koppels met een verschillend geslacht waarbij de vrouw ouder is dan de man. Volgens de administratie gaat dat om zowat 538.000 aangiftes, of 23 procent van alle gezamenlijk belastbare dossiers, zegt Van Peteghem. De federale overheidsdienst Financiën zal die belastingplichtigen “ruim op tijd informeren om vergissingen te vermijden”, klinkt het. Alweer werk voor een hoop ambtenaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haaa… die “progressieven” toch nietwaar…
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we Vivaldi laten doorwerken tot 2050, hebben we een grote kans dat een modelstaat worden in Europa en bij uitbreiding in de hele wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me nu wel af wie die politieke moed heeft gehad en dit belangrijke feit op de agenda en het regeerakkoord geplaatst heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad zeer moedig, want in bepaalde meditteraanse middens gaan ze er niet mee kunnen lachen dat plots moeder de vrouw als eerste op de aangifte staat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |