Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2023, 07:57   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Is het nog interessant om te winkelen in het buitenland?

Heeft over de grens winkelen nog nut? Zoveel verschil zit er op ons kassaticket bij Belgische en Nederlandse Albert Heijn
Er was een tijd dat grensbewoners ervoor kozen om hun boodschappen over de grens te doen. Want de Nederlandse supermarkten, die waren goedkoper. De typische Hollandse producten zijn de laatste jaren ook bij ons te vinden: Albert Heijn en Jumbo hebben hun positie in de Belgische markt ingenomen. Heeft het dan nog zin om over de grens inkopen te doen? Waar zitten de verschillen? We vulden een winkelkar in de Albert Heijn van Rijkevorsel en exact dezelfde kar net over de grens in Zundert. “Ik denk dat het in Nederland 5 euro goedkoper zal zijn”, denken ze in België. Maar is dat ook zo?

Ik denk dat, als je prijsbewust bent, het best nog rendeert om in het buitenland te gaan winkelen. Voor de mensen uit onze regio is het vooral interessant om alcohol houdende dranken, was- en verzorgingsproducten in Duitsland (Tüddern) te kopen, het is natuurlijk mooi meegenomen dat je er in het Nederlands geholpen wordt (alhoewel Duits geen probleem is voor mij).

Iemand ervaring hier mee?

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230304_96727291

Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 maart 2023 om 07:58.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 08:27   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Heeft over de grens winkelen nog nut? Zoveel verschil zit er op ons kassaticket bij Belgische en Nederlandse Albert Heijn
Er was een tijd dat grensbewoners ervoor kozen om hun boodschappen over de grens te doen. Want de Nederlandse supermarkten, die waren goedkoper. De typische Hollandse producten zijn de laatste jaren ook bij ons te vinden: Albert Heijn en Jumbo hebben hun positie in de Belgische markt ingenomen. Heeft het dan nog zin om over de grens inkopen te doen? Waar zitten de verschillen? We vulden een winkelkar in de Albert Heijn van Rijkevorsel en exact dezelfde kar net over de grens in Zundert. “Ik denk dat het in Nederland 5 euro goedkoper zal zijn”, denken ze in België. Maar is dat ook zo?

Ik denk dat, als je prijsbewust bent, het best nog rendeert om in het buitenland te gaan winkelen. Voor de mensen uit onze regio is het vooral interessant om alcohol houdende dranken, was- en verzorgingsproducten in Duitsland (Tüddern) te kopen, het is natuurlijk mooi meegenomen dat je er in het Nederlands geholpen wordt (alhoewel Duits geen probleem is voor mij).

Iemand ervaring hier mee?

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230304_96727291
Duitsland (Kaufhaus) is nog zeer interessant. Aachen is niet zover weg.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 09:01   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zelf ga ik bijna nooit winkelen in Duitsland. De keren dat we gaan, brengen we vooral frisdrank mee.
Oud 5 maart 2023, 09:23   #4
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf ga ik bijna nooit winkelen in Duitsland. De keren dat we gaan, brengen we vooral frisdrank mee.
Laatste keer dat wij in Tüdderen gewinkeld hebben was nog voor corona. En toen was dat echt wel de moeite. Ik passeer daar regelmatig. Maar heb geen valiezen aan mijn (koers-)fiets om een paar flessen Jägermeister in te vervoeren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 09:27   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
geen gratisschranz in luttich?
Oud 5 maart 2023, 09:44   #6
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag uitgaan van -25 tot -40% voor voeding.

En je kan als je er toch bent wat racen op de Autobahn.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 5 maart 2023 om 10:01.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 10:32   #7
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Laatste keer winkelen in Duitsland: fles Havana rum voor 10 euro, terwijl diezelfde fles bij ons 23 euro kost. Ok, toegegeven, er liep op dat moment een actie in die winkel waardoor de fles 3 euro goedkoper was.. toevallig een extra winstje gemaakt.. en nu heb ik een voorraad sterke drank voor de komende jaren.

Onze diepvriezer, wasmachine en dat soort toestellen komen uit Nederland. Gratis aan huis geleverd.. diepvriezer was toen 200 euro goedkoper dan exact hetzelfde model in BE. Garantiebewijzen en dergelijke zaten er allemaal bij.. niets louche aan.

Aanleg vijver > Nederland. Heb zelfs de moeite niet meer gedaan om prijzen te vergelijken.. DHZ-winkels zoals de Gamma in NL zijn doorgaans ook goedkoper als die in BE..

Voor de dagelijkse boodschappen winkel ik nog steeds in België, omdat het gewoon makkelijk is. Al kan dat snel veranderen.. wanneer ik straks meer nettoloon krijg maar de prijzen in de winkel duurder worden. En omdat ik voor het werk al geregeld in 't buitenland vertoef, moet ik zelfs niet extra rijden om daar te winkelen..

Of ik nu mijn belastingsbrief invul of een winkelkar, in België heb ik hoe langer hoe meer het gevoel dat ik steevast teveel betaal voor wat ik krijg..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 5 maart 2023 om 10:36.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 10:37   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Laatste keer dat wij in Tüdderen gewinkeld hebben was nog voor corona. En toen was dat echt wel de moeite. Ik passeer daar regelmatig. Maar heb geen valiezen aan mijn (koers-)fiets om een paar flessen Jägermeister in te vervoeren.
De "sterke" drank is daar inderdaad aanmerkelijk minder duur.
Oud 5 maart 2023, 10:39   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Laatste keer winkelen in Duitsland: fles Havana rum voor 10 euro, terwijl diezelfde fles bij ons 23 euro kost. Ok, toegegeven, er liep op dat moment een actie in die winkel waardoor de fles 3 euro goedkoper was.. toevallig een extra winstje gemaakt.. en nu heb ik een voorraad sterke drank voor de komende jaren.

Onze diepvriezer, wasmachine en dat soort toestellen komen uit Nederland. Gratis aan huis geleverd.. diepvriezer was toen 200 euro goedkoper dan exact hetzelfde model in BE. Garantiebewijzen en dergelijke zaten er allemaal bij.. niets louche aan.

Aanleg vijver > Nederland. Heb zelfs de moeite niet meer gedaan om prijzen te vergelijken.. DHZ-winkels zoals de Gamma in NL zijn doorgaans ook goedkoper als die in BE..

Voor de dagelijkse boodschappen winkel ik nog steeds in België, omdat het gewoon makkelijk is. Al kan dat snel veranderen.. wanneer ik straks meer nettoloon krijg maar de prijzen in de winkel duurder worden. En omdat ik voor het werk al geregeld in 't buitenland vertoef, moet ik zelfs niet extra rijden om daar te winkelen..

Of ik nu mijn belastingsbrief invul of een winkelkar, in België heb ik hoe langer hoe meer het gevoel dat ik steevast teveel betaal voor wat ik krijg..
Ze willen dat een beetje tegengaan met maaltijdcheques voor leefloners. Ben benieuwd als dat er door gaat komen.
Oud 5 maart 2023, 13:21   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Af en toe moet mijn negatieve puntensaldo bij mijn heksie perfeksie eens aangezuiverd worden. Dat wordt het een gecombineerde uitstap.
Klote, maar het moet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 13:23   #11
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

West-Vlamingen kunnen naar Auchan in Ronk gaan, die is ook goedkoper dan die Nederlanders.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 20:16   #12
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
West-Vlamingen kunnen naar Auchan in Ronk gaan, die is ook goedkoper dan die Nederlanders.
Roncq, de prijzen zijn wel echt gevlamd op korte tijd buiten hun alcohol. Altijd grappig ook Vlamingen te zien die puffend een opgetorende kar met water voor zich duwen voor enkele centiemen verschil per fles. Auchan is al een tijdje duurder aan het worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 20:38   #13
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Roncq, de prijzen zijn wel echt gevlamd op korte tijd buiten hun alcohol. Altijd grappig ook Vlamingen te zien die puffend een opgetorende kar met water voor zich duwen voor enkele centiemen verschil per fles. Auchan is al een tijdje duurder aan het worden.
Ze hebben wel een gigantisch assortiment daar in Roncq (ik zal het op z'n Frans spellen) en vaak veel betere kwaliteit wat voedsel betreft. Jammer dat ze flink verduurt zijn. Voor mineraalwater ga ik het niet doen, precies Hollanders.

Laatst gewijzigd door Weyland : 5 maart 2023 om 20:38.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 20:42   #14
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Als we naar Spanje vliegen is er in de valies wel altijd plaats voor wat T-shirts en andere kledingstukken. En dat is het zowat.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 21:40   #15
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben wel een gigantisch assortiment daar in Roncq (ik zal het op z'n Frans spellen) en vaak veel betere kwaliteit wat voedsel betreft. Jammer dat ze flink verduurt zijn. Voor mineraalwater ga ik het niet doen, precies Hollanders.
Ja dat klopt, Auchan is trouwens een klant van mij en zo éénmaal in de maand ga ik wel eens kijken op een zaterdag wat de concurrentie brengt. Op gebied van food hebben ze wel een enorme keuze en doorgaans beter kwaliteit dan Cora, Leclerc en Carrefour maar ik moet opletten het zijn ook klanten en de concurrentie onderling is moordend ook op de non food.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2023, 22:40   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Niks wat je niet kan laten leveren via een webshop vanuit Nederland of Duitsland aan eerlijkere prijzen dan hier.
Oud 6 maart 2023, 07:47   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De "sterke" drank is daar inderdaad aanmerkelijk minder duur.
In Duitsland is dat zeker het geval, 2 jaar geleden met het verschil een halve tank gevuld denk ik... Ik was daar toch op reis dus een doos sterken drank in de koffer en tel de euro's maar op.

In Frankrijk heb ik zo vorig jaar een fles Calva van 18 jaar oud gescoord voor nog geen 20 euro, die ga je hier moeilijk vinden onder de 40. Reken daar de flessen Cider en andere Calvados bij en mijnen naft voor de reis was ook weer gerecupereerd.

In holland moet je wat oppassen, soms kan een fles daar duurder zijn dan hier, maar als er acties zijn, kan je stevig besparen. voor 5 a 10 euro op een fles in uwe zak te steken moet ge geen moeite doen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2023, 07:50   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb daar rond de eindejaars periode heel wat flessen booz meegebracht... Mijne maat was blij met zijn fleske, ... Ja die ging hier in belgie serieus over de limiet die ik normaal gezien mezelf opleg.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2023, 15:49   #19
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Wij doen dat nooit. Ik woon op nog geen 5km van de grens met Nederland maar in NL gaan winkelen komt er nooit meer van. Vroeger deden we dat ooit wel maar ook toen was het niet voor de goedkopere prijzen maar omdat de coffeeshop recht tegenover een supermarkt lag...

Ga je alles in NL kopen compenseren de duurdere artikelen weer de goedkopere.
Je moet dus al keuzes gaan maken.
En als ik vooraf op internet of in folders moet gaan uitpluizen welke producten in NL goedkoper zijn dan hier, houdt het voor mij al snel op.

Ik kan begrijpen dat gezinnen met een hoop kinderen daar wel een pak winst uit kunnen halen maar voor dat beetje dat mijn vrouw en ik verbruiken op een week is dat echt niet de moeite.

Ooit komen we wel eens in NL en soms lopen we daar dan ook wel eens een winkel binnen maar dat is dan voornamelijk om eens dingen mee te brengen die ze hier dan weer niet hebben.
Al winkelend een beetje een vakantiegevoel creëren, soit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be