![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() onderwerp:
Landelijke pinstoring zorgt voor lange rijen in supermarkten en andere winkels analyse 1) Ik geloof dat dit het werk moet zijn van Russische Cyber Terroristen ok, alleen experts kunnen vitale onderdelen saboteren om zo een landelijke pinstoring te doen ontstaan. Ergens is iets in een diepe glasvezel transmitter/ versterker relay toch gesaboteerd denk ik als LEEK. Gaat om systemen met miljoenen hardware en software onderdelen. 2) ik maakte het ook mee bij Lidl hier in Delft, en de kassavrouw scande notabene een fout produkt op mijn nota, twv 7 euro, wat ik kontant terug kreeg na controle vd kassabon. Gelukkig had ik ruim 30 euro aan kontanten op zak. 3) Ja kontant geld moet men nooit en te nimmer afschaffen, digitaal kan alles kapot gehackt worden door Russische Telecom Terroristen en de miljoenen geniale freefight hackers. =============================== https://www.nu.nl/tech/6261926/lande...e-winkels.html Landelijke pinstoring zorgt voor lange rijen in supermarkten en andere winkels Door onze techredactie 02 mei 2023 om 17:00Update: 7 uur geleden 1.1K reacties Vanwege pinproblemen kunnen mensen in sommige supermarkten en andere winkels nu alleen met cash betalen. Betalen met de pinpas is dus niet overal mogelijk. De oorzaak van de storing is nog niet bekend. De website Allestoringen.nl ontving dinsdagmiddag tienduizenden meldingen van mensen die aan de kassa problemen ondervonden. Op Twitter verschenen onder meer foto's van lange rijen bij Albert Heijn-filialen. De supermarktketen houdt het op een "externe storing". Inmiddels kan er bij de Albert Heijn weer gepind worden, zegt de woordvoerder. In verschillende winkels hangen nu briefjes met informatie over de pinstoring. Daarop staat dat klanten wel contant kunnen afrekenen. Ook Blokker kampt met het pinprobleem. Een woordvoerder zegt dat alle winkels zijn geïnformeerd over de storing. "Maar dit kunnen we niet intern oplossen, het probleem ligt bij een ander bedrijf", zegt ze. Ook is onduidelijk hoelang de storing nog duurt. "We hopen dat het snel is opgelost." De winkels van supermarktketen Lidl hebben eveneens last van de storing. "We zijn nog aan het kijken waar het precies aan ligt", vertelt een woordvoerder. Betaalvereniging Nederland laat weten dat het probleem niet bij banken, betaalinstellingen en transactieverwerkers lijkt te zitten. Die hebben momenteel geen signalen van een storing. "Uit ervaring weten we dat er in dit soort gevallen vaak ergens anders in de keten een storing is", zegt een woordvoerder van Betaalvereniging Nederland. Bijvoorbeeld een storing bij een telecomprovider waar winkels van gebruikmaken voor hun pinapparaten. Beeld: 123RF 1.1K reacties Lees meer over: Economie Tech NUjij: Uitgelichte reacties JaJoBe 02 mei 2023 om 17:18 Vervelend weer! Jammer, maar ook dit kan opgelost worden en het systeem wat bestendiger worden gemaakt. Cash geld zal op den duur geminimaliseerd worden of verdwijnen. Respect: ???? 17 Reacties: ???? 10 Reageer JCB 02 mei 2023 om 17:16 Heel vervelend maar ook we weer goed om mensen (klanten en banken) te laten beseffen dat cash altijd beschikbaar moet blijven! Respect: ???? 157 Reacties: ???? 8 Reageer Bekijk alle reacties https://www.nu.nl/tech/6261926/lande...e-winkels.html ================================= |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() Misschien zijn het de Russen, misschien een systeembeheerder die een fout gemaakt heeft. Hoe dan ook, wanneer het verder escaleert met Rusland, China of een andere mogendheid, dan mag je er zeker van zijn dat ze het Internet proberen plat te leggen.
Met het doorsnijden van onderzeese kabels, het storen van het netwerk, het aanvallen van websites en het activeren van virussen die misschien al op de meeste systemen zitten wachten op een signaal. Dan loopt hier niets meer. Geen logistiek, geen betaalverkeer, niets. Dan kan je geen eten meer kopen, niet tanken, je auto niet opladen, niet aan je bankrekening, nada. Cash geld afschaffen is een mooie droom om de zwarte economie plat te leggen maar getuigt van een onverantwoorde naïviteit, zelfs domheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() ja pinstoring en hele economie zal plat liggen
Stel dat er drie maanden geen pinbetalingen mogelijk zijn?? wat gebeurt er dan met al die hongerige mensen in overbevolkte steden? Antw Logisch: ze worden kannibalen bij pinstoringen zal spontaan een groot deel van de wanhopige, hongerige mensenmassa veranderen in seriemoordenaars en kannibalen denk ik nu. ja Poetin zou dit moeten testen in Brussel en Antwerpen of in Heel Nederland dus een grote cyberaanval met russische telecom terroristen. en de software zal zeker allang geinstalleerd zijn als trojan horses op vele vitale netwerken. ============= Wat zouden mensen in Nederland en Belgie doen als er door Russisch terrorisme opeens drie maanden geen enkel internet data verkeer meer mogelijk is?? ============== |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan zo van alles gaan doemdenken.
Stel je voor dat de computersystemen van de werklozensteun zo zouden crashen dat alle gegevens verloren zouden zijn ... Of alle gegevens van de bank waar jij klant bent en het meeste van je centen hebt staan ... Als ik lees op die drukke winkeldagen hoeveel duizenden elektronische betalingen per minuut gerealiseerd worden: amai mijn teelballen, respect !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stijging zeespiegel. Financiële apocalyps. Invasies van barbaren. Zo'n zware belastingshervorming dat de helft van de maatschappij rover, monnik, zwerver of wat dan ook wordt. Ineenstorting van computer systemen. Dan zei men in de Middeleeuwen dat ie wat teveel zwarte gal heeft. ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |