![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betreft het smart gedeelte kiest iedere fabrikant zijn eigen besturing.
LG heeft WEB-OS Samsung heeft Tizen Philips heeft Android Zijn dit beperkingen ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 2 oktober 2023 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij gebruiken het 'smart'-gedeelte van de tv nooit dus hebben we er ook niet echt naar gekeken bij de aanschaf. De enige zaken die wij al eens gebruiken waarvoor je een smart-tv 'nodig' zou kunnen hebben zijn Netflix en Youtube maar die werken ook perfect via de Telenet Decoder. Verder hoeft voor ons een tv niet 'smart' te zijn. Het gaat zelfs zo ver dat ik niet eens meer weet waar de afstandsbediening van de tv ligt... Na installatie werkelijk nooit meer gebruikt.
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verschillende smart-tv systemen Elk merk heeft zijn eigen besturingssysteem op de smart-tv. Daardoor zijn er verschillen in het gebruiksgemak en de apps die je met de smart-tv kunt gebruiken. Lang niet alle apps die er zijn, vind je terug op elke smart-tv. Het kan handig zijn om de apps zelf een plekje te geven in het menu zodat je er gemakkelijk bij kan. Maar dat is niet met elk besturingsysteem mogelijk. Samsung - Tizen Televisies van Samsung werken op het Tizen besturingssysteem. Het menu heeft een goede opbouw. Je kunt favoriete kanalen toevoegen in het menu zodat je ze makkelijk kunt vinden. Apps kunnen zelf worden ingedeeld in het menu of gedeeltelijk verwijderd worden. Zo kun je het menu inrichten naar jouw wensen. Het overzicht in de app store van Tizen is in orde, maar kan beter. Je hebt bij nieuwe tv’s een Samsung account nodig om nieuwe apps te downloaden. LG - WebOS De televisies van LG maken gebruik van WebOS, een eigen besturingssysteem. De navigatie werkt snel, maar het is niet gelijk duidelijk waar elk symbool voor staat. Je kunt de apps wel zelf op volgorde zetten, zodat je gemakkelijker toegang krijgt tot veelgebruikte apps. De app store is overzichtelijk en je hoeft je niet te registreren. Philips - Android TV Ook op de televisies van Philips zit Android TV, net als bij Sony. Toch zitten er wat kleine verschillen in dit besturingssysteem bij deze merken. Het menu is duidelijk ingericht. Je ziet in het overzicht het beeld op de achtergrond doorspelen. Het is helaas niet mogelijk om zelf apps in te delen. https://www.consumentenbond.nl/tv/we...stemen-zijn-er |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier wordt op tv naar euh... tv gekeken, naar Netflix, af en toe een youtube-filmpje (maar dan begint de shit al met de invoer van tekst) en de dochter sluit er ooit wel eens een spelcomputer op aan. Ik heb geen idee welke apps ik zou kunnen missen...
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een defecte
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij hebben niet zo lang geleden een nieuwe TV gekocht. Ik heb ook geen boodschap aan "smart" of apps op de TV en hebben geen abonnement op streaming services. Wij kozen voor de Samsung "frame" omdat die een mooi beeld had in de demonstratiezaal, maar vooral omdat die komt met een "boxke" waar al de draden en kabels ingaan, en vandaaruit, 1 fijn draadje naar de TV zelf. Je kan die TV dus simpel tegen de muur plakken zonder lelijke priezen en kabels te zien. (Het boxke zelf zit in een kast onder de TV.)
Die samsung komt met een heel minimale afstandsbediening, hetgeen betekent dat je veel via de "smart" menu's moet werken op die TV, en dat vind ik dan weer wel lastig. We zullen er wel aan gewoon worden uiteindelijk, maar ik verkies wel de klassieke zapper.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen. Smart of niet.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het SMART gedeelte van zo een TV werkt meestal wel even als hij nieuw is, maar als ge Netflix of Amazon in high res wil zien of meerdere Apps etc wil gebruiken,
dan moet ge eigenlijk een extern "bakske" hebben en dan doet dat os van die TV er niet meer toe. Ik heb Apple TV gebruikt als je Iphone , Tablet etc hebt is dat de beste keuze maar ik heb ook iets van Nvidea, en dat werkt goed, dat draait op Android en je kan dus de VRT en VTM apps etc uit de android store installeren en nog veel meer dan dat. https://www.amazon.com.be/-/nl/Multi...UaArCPEALw_wcB nvidea shield Laatst gewijzigd door Herr Flick : 2 oktober 2023 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De TV zelf is ne Sony die goed zwart weergeeft, dat is belangrijk voor de hitler documentaires op Canvas in zwart wit te kunnen zien
![]() ga kijken in ne grote winkel naar verschillende modellen en naar t beeld en kies wat u het beste ligt en los het smart gedeelte op met een kaske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, waarom?
Mijn echtgenote en ik hebben ook een eigen bibliotheek.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 2 oktober 2023 om 15:49. |
![]() |
![]() |