Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2004, 20:30   #1
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard Nieuwe stijl van het verzet (Irak)

Rustig in een huis blijven, het zoveel mogelijk vol rammen met dynamiet.
En dan 'anonieme' tip aan de bezetters.

Eens ze aankomen, het huis tot ontploffing laten brengen via een afstandsbediening.

Een psychologische tactiek wel.
Op den duur zullen de bezetters niet durven uitrukken.

Het wordt alsmaar pijnlijker.
De aanval in Falludja was/is een pijnlijke ervaring geweest.
Het had een omgekeerd effect.
Nu is er zelfs sprake dat de Amerikanen erin zijn geluisd door het verzet.
Falludja was het bolwerk van het verzet, tot de dag dat de aanvallen begon, bleek daar zo goed als geen verzetsstrijders meer aanwezig te zijn.

Mosoel, volgend pijnlijke ervaring voor de Amerikanen.
Wat gaan ze nu doen? Zelfde fout maken als Falludja?

Ja, binnen 1 maand zijn het verkiezingen.
Zijn de Amerikanen voorbereidt op die flopdag?

Soennieten doen niet mee....
Nationalistische koerden eisen nu onafhankelijkheid....
Sji'ieten organiseren zich in grote partijen om hun macht deftig te settle'n.
Onveiligheid die op niks trekt.
Iraaks leger dat niet functioneert.
Iraakse politieagenten die niks durven (3 regeringsmensen in Bagdad, midden op straat door het verzet neergeschoten, agenten dierven niet ingrijpen).

En ga zomaar door.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 21:01   #2
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 21:01   #3
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

bóóóóm
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 21:15   #4
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Is het de schuld van de Amerikanen dat daar zoveel halvegaren rondlopen?

Laatst gewijzigd door Musketo : 30 december 2004 om 21:16.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 21:22   #5
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Rustig in een huis blijven, het zoveel mogelijk vol rammen met dynamiet.
En dan 'anonieme' tip aan de bezetters.

Eens ze aankomen, het huis tot ontploffing laten brengen via een afstandsbediening.

Een psychologische tactiek wel.
Op den duur zullen de bezetters niet durven uitrukken.

Het wordt alsmaar pijnlijker.
De aanval in Falludja was/is een pijnlijke ervaring geweest.
Het had een omgekeerd effect.
Nu is er zelfs sprake dat de Amerikanen erin zijn geluisd door het verzet.
Falludja was het bolwerk van het verzet, tot de dag dat de aanvallen begon, bleek daar zo goed als geen verzetsstrijders meer aanwezig te zijn.

Mosoel, volgend pijnlijke ervaring voor de Amerikanen.
Wat gaan ze nu doen? Zelfde fout maken als Falludja?

Ja, binnen 1 maand zijn het verkiezingen.
Zijn de Amerikanen voorbereidt op die flopdag?

Soennieten doen niet mee....
Nationalistische koerden eisen nu onafhankelijkheid....
Sji'ieten organiseren zich in grote partijen om hun macht deftig te settle'n.
Onveiligheid die op niks trekt.
Iraaks leger dat niet functioneert.
Iraakse politieagenten die niks durven (3 regeringsmensen in Bagdad, midden op straat door het verzet neergeschoten, agenten dierven niet ingrijpen).

En ga zomaar door.
Daar wordt dagelijks bewezen dat mensen ook varkens kunnen zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 21:59   #6
Groentje20
Vreemdeling

Groentje20's schermafbeelding

Standaard

Daar moesten ze al lang alles plat gegooid hebben!!!Dan was die meserie gedaan daar,dat zijn geen mensen daar maar beesten!!!

Groeten.

Bart.L
Groentje20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 22:55   #7
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Dat vind ik ook!
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 22:59   #8
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje20
Daar moesten ze al lang alles plat gegooid hebben!!!Dan was die meserie gedaan daar,dat zijn geen mensen daar maar beesten!!!

Groeten.

Bart.L
Wat hebben Amerikanen daar te zoeken. Olie? Kunnen ze toch kopen. Moeten ze het per se claimen? Stabiliteit, democratie, bla bla in Midden-Oosten brengen? Er zijn honderden duizenden slachtoffers gevallen. Slachtoffers van de Amerikaanse kant moet ik niet vermelden, want die hebben het om gevraagd. Maar het Iraakse bevolking is de dupe.

Hoe meer Amerikaanse doden, hoe meer vreugde.
Komt uit men hart.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 23:08   #9
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Het verzet wordt creatief blijkbaar en de Amerikanen gaan met de dag méér op hun bek. Goed zo. Amerikaanse bezetters buiten. En wie niet horen wil, moet voelen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 23:12   #10
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Komt uit men hart.

Ziek...
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 23:18   #11
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje20

Groeten.

Bart.L
De Amerikanen daar zijn idd geen mensen maar beesten.
Kijk maar naar Abu-Ghraib: herinner u dat daar ONSCHULDIGEN en hoogstens verdachten werden gefolterd en zelfs zijn gestorven, van strijders is geen sprake.
En hun zogenaamde 'shock and awe': waarop werden al die bommen gedropt? Zijn er dan zoveel doelwitten? Uren aan een stuk bommenregens!
Neen mijn beste, vrouwen en kinderen: voor hoofdloze lichamen, afgerukte ledematen, ... en nog meer gruwelijks moest je aljazeera hebben, er zijn geen verslagen van reporters voor nodig, de camera wordt gericht en je kan zelf zien.

Dat zijn inderdaad bestialiteiten die geen enkel mens kan begrijpen of goedkeuren, zeker wanneer men beseft dat dit enkel om olie en macht te doen is.
Panther is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 23:19   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Het verzet wordt creatief blijkbaar en de Amerikanen gaan met de dag méér op hun bek. Goed zo. Amerikaanse bezetters buiten. En wie niet horen wil, moet voelen.
Eigenlijk geen slecht idee, al was het maar om te zien wie voelen zou.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 23:20   #13
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Ziek...
Dat weet ik niet. Ik zou het begot niet weten van wie de Amerikanen toelating hebben gekregen om mensen te laten crepperen, niet van mij hoor. Ik zal zeker niet de enigste zijn. Er zullen nog miljoenen zijn. Olie kunnen ze toch kopen. Daarvoor hebben ze toch geld. Situatie in Irak wordt alleen maar erger.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 23:25   #14
Panther
Partijlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Komt uit men hart.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven

Ziek...
Dat is uw recht om dat te vinden, maar wanneer Amerikanen en vele anderen gelijkaardig zeggen:

Hoe meer Iraakse rebellen die gedood worden, hoe meer vreugde.

vind je dat dan ook ziek?

Laatst gewijzigd door Panther : 30 december 2004 om 23:25.
Panther is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 00:02   #15
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Saddam hoessein was een barbaarse dictator en het is een goede zaak dat zo iemand uit de weg is geruimd maar de amerikanen hadden dit nooit zo mogen doordrijven zonder de goedkeuring van andere belangrijke westerse landen.

Natuurlijk bevinden ze zich nu in een wespennest en terugkeren zou een belangrijke overwinning voor de terroristen zijn en blijven,tja dat word stillaan een pijnlijke zaak voor de amerikanen.
En natuurlijk staan de andere landen nu niet meer te springen om te helpen gezien het aantal slachtoffers onder de militairen en hulp organisaties.

De bedoelingen van Bush waren enerzijds goed en anderzijds voor eigen belang.
Het is inderdaad zo dat de iraakse olie goed konden gebruikt worden voor de amerikaanse consumptie en het beheren van deze bronnen zou dan een economisch voordeel hebben.
Een ander aspect waar vele onder ons niet zo aan denken is dat moest het de amerikanen toch gelukt zijn(of kunnen lukken)om Irak democratisch te maken zou dit een gunstig effect op het midden-oosten hebben.
Maar alles is een beetje veel verkeerd uitgedraaid.Het verzet dat gesteund word door vele moslims terroristische organisaties over de hele wereld blijkt ook zeer effectief te werken.
De oorlogsvoering zoals vroeger is al lang voorbij.De vijand is onzichtbaar en gebruikt de burgerbevolking als dekmantel.
Daarbij komt ook nog eens dat de iraakse burgerbevolking sowieso al niet veel vertrouwen hebben in de amerikanen.
Persoonlijk denk ik dat dit weer een 2de vietnam word voor de amerikanen en dat ze op den duur zullen irak moeten gaan verlaten onder druk van de bevolking want de vraag is hoelang kan de amerikaanse overheid de dode amerikanen verdoezelen in amerika zelf?
Op den duur zullen er zoveel doden zijn dat de amerikanen de waarheid komen te weten over Irak en het aantal doden en miserie en dan is het hek van de dam denk ik.Maar dit punt is alsnog niet bereikt.
Daarbij komt ook nog eens dat deze oorlog zeer zwaar weegt op de amerikaanse economie.Dus het valt nog af te wachten wat dat dan weer voor een impact zal hebben op onze economie op lange termijn.

Enerzijds heb ik zoiets van dat de amerikanen het nu maar oplossen maar anderzijds zit ik met de gedachten stel dat de amerikanen met de staart tussen de benen moet afdruipen dit zou een zeer belangrijke morale opverwinning zijn voor alle moslims extremisten ter wereld en alle andere landen die niet zuiver op de graad zijn zoals Noord-Korea,Iran en zo voorts.
we zouden een vloed van moslims extremisme kunnen krijgen doordat de grootste militaire macht van deze wereld een zware nederlaag heeft geleden maar ook zullen velen landen die ervoor schrik hadden van deze militairen macht alle regels aan hun laarsen lappen en beginnen te bouwen aan allerlei zware wapens van nucleair tot chemisch of biologisch en geen enkel land of macht kan hun dan nog op het matje roepen?
Dus enerzijds is het een grote fout geweest van de amerikanen maar anderzijds moeten we hun blijven steunen omdat dit ook in ons voordeel zal zijn.En mss ook een beetje uit respect voor wat zij voor ons gedaan hebben ten tijde van WO1 en 2.

Het is dus zeer belangrijk om ook aan de gevolgen te denken bij een amerikaanse nederlaag en terugtrekking en niet alleen onze frustraties blijven uiten op de arrogantie van 1 amerikaanse president vinden jullie ook niet?

Plus er zijn onder de iraakse bevolking ook vele onschuldige mensen zoals jij en ik en ook vele kinderen die geen keuze hebben en die wel nog een betere toekomst kunnen hebben.
Ook voor hen moeten we toch een beetje de amerikanen steunen.
maar anderzijds moet dit wel een les zijn voor amerika dat ze in het vervolg langer moeten nadenken en niet moeten denken dat ze onoverwinnelijk zijn want met deze oorlogsvoering sta je bijna volledig machteloos.
De koude oorlog was simpel.als Rusland raketten zou afvuren dan vuurde je terug en zo verder.Maar de vijand is nu onder de burgerbevolking en iedere burger kan een vijand zijn niets is erger dan dat voor een soldaat om zo proberen vrede te krijgen en te vechten.

En tot slot zal ik als men mij tot een keuze dwingt altijd voor de amerikanen zal kiezen en niet voor de moslims want de islam vind ik een achterlijke en onrechtvaardige godsdienst die ik liever zie verdwijnen dan dat ze aan macht winnen.dat is mijn mening.ik weet niet hoe jullie daarover denken?
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 00:15   #16
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet. Ik zou het begot niet weten van wie de Amerikanen toelating hebben gekregen om mensen te laten crepperen, niet van mij hoor. Ik zal zeker niet de enigste zijn. Er zullen nog miljoenen zijn. Olie kunnen ze toch kopen. Daarvoor hebben ze toch geld. Situatie in Irak wordt alleen maar erger.
Neen, daar is helemaal geen geld meer voor om die olie te kopen. De VS zit met een enorm negatieve handelsbalans, en hun economie is een zeepbel die op spatten staat. Het enige dat een crash zoals 1929 tegenhoudt, zijn de enorme leningen die ze krijgen van china...

Niettemin, het is niet omdat hun kapitalistisch systeem zijn failliet daar aan het bewijzen is, dat ze daarom andere landen moeten gaan koloniseren. Want dat is het enige wat gebeurd is. Irak is de zoveelste Amerikaanse kolonie geworden.

Ik steun trouwens het verzet in Irak. Ik heb veel liever zulk verzet, dan dat ze met ontvoeringen beginnen. Hoewel ik daar ook begrip voor heb.

De beste manier om het verzet serieus te maken, en toch sympathie te krijgen in het buitenland, zou eigenlijk aanslagen zijn op de olie-industrie... maar dat is dan weer niet zo bevorderlijk voor het broeikaseffect .
Oud 31 december 2004, 01:08   #17
Groentje20
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther
De Amerikanen daar zijn idd geen mensen maar beesten.
Kijk maar naar Abu-Ghraib: herinner u dat daar ONSCHULDIGEN en hoogstens verdachten werden gefolterd en zelfs zijn gestorven, van strijders is geen sprake.
En hun zogenaamde 'shock and awe': waarop werden al die bommen gedropt? Zijn er dan zoveel doelwitten? Uren aan een stuk bommenregens!
Neen mijn beste, vrouwen en kinderen: voor hoofdloze lichamen, afgerukte ledematen, ... en nog meer gruwelijks moest je aljazeera hebben, er zijn geen verslagen van reporters voor nodig, de camera wordt gericht en je kan zelf zien.

Dat zijn inderdaad bestialiteiten die geen enkel mens kan begrijpen of goedkeuren, zeker wanneer men beseft dat dit enkel om olie en macht te doen is.
De Amerikanen zijn zeker mensen!!!Kijk zal ik het zo uitleggen!

Wat Bush gedaan heeft is inderdaad voor de olie maar daar kunnen de soldaten niets aandoen hé!!
Folteren ja hoe zou je zelf zijn je weet daar niet eens als daar een burger of een terrorist voor u staat dat kan goed zijn dat hem zen jaske open trekt en dat hij vol bommen geplakt staat en dan,en nog iets het zijn bijna allemaal dezelfde daar ze worden van kleins af aan opgevoedt met de geweren in hun handen gaan dat misschien brave burgers worden??

Groeten.

Bart.L

Laatst gewijzigd door Groentje20 : 31 december 2004 om 01:27.
Oud 31 december 2004, 01:30   #18
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Komt uit men hart.
Vele amrikaanse soldaten kunnen daar niets aan doen, zij doen hun immers hun werk en hebben instructies op te volgen. Sommigen krijgen een brief thuis voor verplichte dienstplicht. Er sneuvelen soldaten in een oorlog die ze zelf niet gewild hebben maar beslist werd door de politiek en hogerhand Denk je ook daar eens aan ?
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 01:35   #19
Groentje20
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Vele amrikaanse soldaten kunnen daar niets aan doen, zij doen hun immers hun werk en hebben instructies op te volgen. Sommigen krijgen een brief thuis voor verplichte dienstplicht. Er sneuvelen soldaten in een oorlog die ze zelf niet gewild hebben maar beslist werd door de politiek en hogerhand Denk je ook daar eens aan ?
Mooi zo!

Groeten.

Bart.L
Oud 31 december 2004, 02:40   #20
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Panther
Dat is uw recht om dat te vinden, maar wanneer Amerikanen en vele anderen gelijkaardig zeggen:

Hoe meer Iraakse rebellen die gedood worden, hoe meer vreugde.

vind je dat dan ook ziek?
Ten eerste, El Turco zei Amerikaanse doden, niet Amerikaanse soldaten.

Ten tweede, er is nog altijd een verschil tussen 'rebellen' die moedwillig alles saboteren ten koste van de Iraakse bevolking waar ze het zo voor hebben en jongens die door een regering van gekken wordt uitgestuurd om te vechten voor olie. Of denk je soms dat ze daar voor hun plezier zijn?

Maar om op je vraag te antwoorden, ja, het is altijd ziek wanneer je mensen dood wenst.

Hetzelfde geldt voor die Vlaams Belanger een paar posts eerder die zei dat de Irakezen als beesten moeten behandeld worden of zo. Mensen, leer toch eens wat genuanceerder nadenken.

Iedereen die me kent weet dat ik niet echt pro-Amerikaans ben, en ik was allesbehalve voorstander van de oorlog. Maar vinden jullie het nu werkelijk zo slecht dat Saddam verdreven is? Wat hadden jullie eigenlijk anders gewild? Ja, Amerika is hypocriet omdat ze andere en ergere dictaturen gewoon steunt, en ja, het is niet voor de Irakezen dat ze het doen. Maar is het op zich niet positief dat die dictatuur gevallen is? En als er een heleboel misgaat, is dat door de rebellen, niet door de Amerikanen...

Echt, jullie moeten me jullie zienswijze eens piekfijn uitleggen. Vooral bvb Mustapha, die zich verkneukelt over de aanslagen tegen Amerikanen die vooral Iraakse doden eisen

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 31 december 2004 om 02:41.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be