Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2024, 09:34   #1
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard Wapenleveringen aan regime Israel

https://www.timesofisrael.com/report...nce-october-7/
Da was 6 maart.
Citaat:
The United States has approved and delivered on more than 100 arms sales to Israel since October 7, US officials recently told Congress in a classified briefing, according to a Washington Post report on Wednesday.

Citing unnamed US officials, the report said the sales included thousands of precision-guided munitions, small-diameter bombs and other weapons. They did not need to first be approved by Congress as the cost of each sale fell below the minimum amount that would require them to be considered, according to the report.
Ier bvb in Westblok-kern Belziekske limiteren ze cashbetalingen tot intussen 3000 euro, en als ze een verband maken tussen betalingen, is die 3000 limiet over het totaal ervan.
In de Amerikaanse regime Logtink echter, No Problem, ze spreiden het waffenlevering aan regime Israel uit over genoeg aparte kleinere dealkes om te vermijden dat het ter goed/afkeuren door het congres moet gaan.
Intussen al 100 schijfkes nodig gehad ter omzeiling, lol.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2024, 10:05   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het is niet dat Iran en dergelijke veel papierwerk moeten invullen, of goedkeuring krijgen van de bevolking om hun wapens weg te geven aan de schandknapen, huurlingen en milities die ze gebruiken als proxies.
Oud 14 juli 2024, 10:54   #3
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is niet dat Iran en dergelijke veel papierwerk moeten invullen, of goedkeuring krijgen van de bevolking om hun wapens weg te geven aan de schandknapen, huurlingen en milities die ze gebruiken als proxies.
Zoals hier blijkt ontwijkt Het Algemeen Beschaafd VS regime dat met papierwerk. Allez, jij noemt dat papierwerk maar elektronisch kan 255 in hetzelfde opslagregister als 1, dus da zal nie veel verschil maken dan zeker?
Oud 14 juli 2024, 10:57   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Zoals hier blijkt ontwijkt Het Algemeen Beschaafd VS regime dat met papierwerk. Allez, jij noemt dat papierwerk maar elektronisch kan 255 in hetzelfde opslagregister als 1, dus da zal nie veel verschil maken dan zeker?
Veranderd niks aan de zaak nietwaar. De VS heeft gewoon een bureaucratie die werkt, en ze gebruiken de achterpoortjes.

Iran heeft een theocratie, en nu?
Oud 14 juli 2024, 12:02   #5
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veranderd niks aan de zaak nietwaar. De VS heeft gewoon een bureaucratie die werkt, en ze gebruiken de achterpoortjes.

Iran heeft een theocratie, en nu?
Theocratie is toch ook maar een uitleg om afwezigheid op de werkvloer te verexcuseren?
Ahmed Allah is Groot, ik ga Bidden, doet gij 't werk alleen? Ok Mohammed Allah is Groot. Buiging.
Versus:
John, ik moet hier richtlijnen en maatregelen schrijven en op de site plaatsen, doet gij 't werk alleen? Ok Michael Algemeen Belang gaat Voor. Hand tegen de muts en 1 en 2 en LINKS!
Oud 16 juli 2024, 23:39   #6
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Ondanks het kleine formaat van Israel krijgt het meer steun van de VS dan welk ander land dan ook.

de VS kunnen Israel makkelijk laten stoppen met hun massamoorden, maar Israel kritische politici in de VS krijgen geen kans hun invloed uit te oefenen omdat het electorale proces door organisaties als AIPAC, met veel geld wordt gemanipuleerd ten voordele van Israel.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2024, 23:44   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Ondanks het kleine formaat van Israel krijgt het meer steun van de VS dan welk ander land dan ook.

de VS kunnen Israel makkelijk laten stoppen met hun massamoorden, maar Israel kritische politici in de VS krijgen geen kans hun invloed uit te oefenen omdat het electorale proces door organisaties als AIPAC, met veel geld wordt gemanipuleerd ten voordele van Israel.
Toch erg, dat al die oliedollars niet voldoende VS politici kunnen betalen.

Komaan, Saoedi Arabië, die miljarden voor "The Line" zouden toch beter ingezet kunnen worden om de Palestijnen uit hun ellende te trekken nietwaar? Om maar 1 voorbeeld te geven.

VAE, waarom die miljarden voor Europese waterwerk-maatschappijen ipv die arme Atmosphere troetels te helpen?

Qatar, liever een voetbalkampioenschap organiseren en de voetpaden airco'en.
Maar dan wat kruimels en appartementjes voor Palestijnse leiders spenderen..

Enzoverder enzoverder.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 juli 2024 om 23:48.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2024, 11:12   #8
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch erg, dat al die oliedollars niet voldoende VS politici kunnen betalen.
er zit geen olie in gaza ! of gaat u de hele Arabische wereld er weer bijslepen?
Citaat:
Komaan, Saoedi Arabië, die miljarden voor "The Line" zouden toch beter ingezet kunnen worden om de Palestijnen uit hun ellende te trekken nietwaar? Om maar 1 voorbeeld te geven.
Zeker maar dat gebeurd niet .
Citaat:
VAE, waarom die miljarden voor Europese waterwerk-maatschappijen ipv die arme Atmosphere troetels te helpen?

Qatar, liever een voetbalkampioenschap organiseren en de voetpaden airco'en.
Maar dan wat kruimels en appartementjes voor Palestijnse leiders spenderen..

Enzoverder enzoverder.
Wat is uw punt hiermee ?

Ik geef aan dat de moordpartijen van uw arme Israeli's enorme steun krijgen vanuit de VS.
Oud 17 juli 2024, 12:04   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er zit geen olie in gaza !
Neen,tot nu toe niet gevonden. En gelukkig maar, anders had het al lang opgelost geweest. Dan had Egypte wel moeite gedaan om die arme Gazaantjes terug nauw aan de borst te trekken.
Het is verbazingwekkend dat de vondst van aardgas aan de kust voor Gaza en Israël in 2007 niet sneller een groffere reactie heeft uitgelokt

Maar er zit olie onder Iran, Irak, Koeweit, Qatar, de VAE, Saoedi Arabië, kortom, onder het hele Arabische schiereiland, de Perzische golf en Iran.
Maar het lijkt erop dat Allah niet eerlijk was, en de Houti's en de Hamasianen geen druppel gunde.
Citaat:
of gaat u de hele Arabische wereld er weer bijslepen?
Hoor hoor. U als lichtend voorbeeld voor de hele wereld, de verdediger van alle onderdrukten, maar de Palestijnen in't speciaal, gaat mij erop wijzen dat ik geen voorbeelden van "nominaal Palestijnse bondgenoten en hun hypocrisie" mag aanhalen, maar komt dan met deze gevleugelde woorden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Atmosphere
Ik geef aan dat de moordpartijen van uw arme Israeli's enorme steun krijgen vanuit de VS.
Citaat:
Zeker maar dat gebeurd niet .
Allehnaa, hoekandanaa?
Citaat:
Wat is uw punt hiermee ?
Dat uw trotse Palestijnse vrijheidsstrijders met plezier gebruikt worden als kanonnenvoer en/of Israëlicide door hun stinkend rijke bondgenoten.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 juli 2024 om 12:07.
Oud 17 juli 2024, 21:00   #10
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen,tot nu toe niet gevonden. En gelukkig maar, anders had het al lang opgelost geweest. Dan had Egypte wel moeite gedaan om die arme Gazaantjes terug nauw aan de borst te trekken.
Het is verbazingwekkend dat de vondst van aardgas aan de kust voor Gaza en Israël in 2007 niet sneller een groffere reactie heeft uitgelokt

Maar er zit olie onder Iran, Irak, Koeweit, Qatar, de VAE, Saoedi Arabië, kortom, onder het hele Arabische schiereiland, de Perzische golf en Iran.
Maar het lijkt erop dat Allah niet eerlijk was, en de Houti's en de Hamasianen geen druppel gunde.
Ik heb nooit geclaimd dat andere Arabische landen de Palestijnen steunen of zouden moeten steunen op basis van broederschap of wat dan ook.
Citaat:

Hoor hoor. U als lichtend voorbeeld voor de hele wereld, de verdediger van alle onderdrukten, maar de Palestijnen in't speciaal, gaat mij erop wijzen dat ik geen voorbeelden van "nominaal Palestijnse bondgenoten en hun hypocrisie" mag aanhalen, maar komt dan met deze gevleugelde woorden.
Ik zie niet in waarom ik onderdrukkers zou willen steunen.

Citaat:

Dat uw trotse Palestijnse vrijheidsstrijders met plezier gebruikt worden als kanonnenvoer en/of Israëlicide door hun stinkend rijke bondgenoten.
En dat vind u een prima zaak.
Ook weer typisch zo'n afleidingsmanoeuvre , niet de moordenaars zelf beschuldigen maar alleen de landen die steun geven aan de slachtoffers, want die steun is eigenlijk "hen als kanonnenvoer inzetten" Dit gaat natuurlijk totaal voorbij aan wie de moorden daadwerkelijk pleegt.

Zoals altijd bij pro Israelische propaganda. Net zoiets als "hamas heeft ............ in hun handvest staan" Dat ze er zelf werkelijk mee bezig zijn zien ze niet of willen ze niet zien. De kern van dit hypocriete denken zit hem hier simpelweg in : het is alleen misdadig/verkeerd wanneer zij het doen want zij zijn de untermenschen.
Oud 18 juli 2024, 05:05   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit geclaimd dat andere Arabische landen de Palestijnen steunen of zouden moeten steunen op basis van broederschap of wat dan ook.
Ik heb altijd al geschreven dat de Palestijnse vrijheidsstrijders gewoon moeilijkheden hebben met betrouwbare bondgenoten te vinden.
Citaat:
Ik zie niet in waarom ik onderdrukkers zou willen steunen.
Waarom doet u dat dan?
Citaat:
En dat vind u een prima zaak.
Dat maakt u ervan.
Citaat:
Ook weer typisch zo'n afleidingsmanoeuvre , niet de moordenaars zelf beschuldigen maar alleen de landen die steun geven aan de slachtoffers, want die steun is eigenlijk "hen als kanonnenvoer inzetten" Dit gaat natuurlijk totaal voorbij aan wie de moorden daadwerkelijk pleegt.
Het komt er weer op neer, dat bekwaamheid iets heel vies is voor u.
Citaat:
Zoals altijd bij pro Israelische propaganda. Net zoiets als "hamas heeft ............ in hun handvest staan"
Het is dan ook Hamas propaganda en de typische smerige taktiek van gijzelaars nemen dat de Israëlische propaganda zo goed voed.
Citaat:
Dat ze er zelf werkelijk mee bezig zijn zien ze niet of willen ze niet zien.
Nietzsche- de filosoof, niet het forumlid- heeft dat goed genoeg beschreven. Op den duur worden vijanden gelijk.
Citaat:
De kern van dit hypocriete denken zit hem hier simpelweg in : het is alleen misdadig/verkeerd wanneer zij het doen want zij zijn de untermenschen.
De enige hier die de Palestijnen steevast untermenschen noemt bent u.
Oud 18 juli 2024, 16:37   #12
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd al geschreven dat de Palestijnse vrijheidsstrijders gewoon moeilijkheden hebben met betrouwbare bondgenoten te vinden.
heel verassend van u , een verwijt aan de Palestijnen.
Citaat:
Waarom doet u dat dan?
Welke onderdrukker steun ik?

Citaat:
Het komt er weer op neer, dat bekwaamheid iets heel vies is voor u.
nee, het komt er op neer dat ik bekwaamheid niet relevant vind en u wel.

Citaat:
De enige hier die de Palestijnen steevast untermenschen noemt bent u.
Ik noem het als verwijt aan anderen , die de Palestijnen als dusdanig zien.
Oud 18 juli 2024, 18:38   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heel verassend van u , een verwijt aan de Palestijnen.
Neen, het is een raadgeving.
Die minstens door de voorouders van een kleine 1 800 000 Palestijnen is gevolgd.
dat de rest gedwongen word door groepen die u bejubeld, is een ander verhaal, dat in uw volgende woorden prima naar voor komt.
Citaat:
Welke onderdrukker steun ik?
Hamas, of denkt u dat alle Gazanen zo lomp zijn om het hele spel niet te doorzien?
Och ja, u gebruikt het woord untermensch voor hen....
Citaat:
nee, het komt er op neer dat ik bekwaamheid niet relevant vind en u wel.
Dat verklaart wel heel veel.
Hoeveel kansen had een groep onbekwame jager-verzamelaars in het paleolithicum?
Citaat:
Ik noem het als verwijt aan anderen , die de Palestijnen als dusdanig zien.
Ik heb de Palestijnen als mens nooit gezien als "untermensch" en heb dat nooit gebruikt om ze te denigreren.
Integendeel, ik heb telkens herhaald, als ik een Palestijnse -vruchtbare- jongedame neuk, er prima nageslacht van kan komen, en dat indien er een gat in een Palestijn geprikt wordt, er bloed uitkomt dat prima op dat van mij lijkt. In veel gevallen zelfs uitwisselbaar.

Waar ik wel telkens op terugkom, is dat een cultuur die onwetendheid en onbuigzame regels verheerlijkt, geen plaats heeft in mijn levensomgeving.

Laatst gewijzigd door maddox : 18 juli 2024 om 18:39.
Oud 19 juli 2024, 15:34   #14
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Gazanen ervaren vooral Israel als hun onderdrukker, hetgeen ook feitelijk klopt .
Naar hamas als onderdrukker verwijzen is weer zo'n afleidingsmanoeuvre om Israel uit de wind te houden.

Bij de partij die hun bekwaamheid stelselmatig inzet om anderen onbekwaam te maken kan ik geen respect hebben voor hun bekwaamheid. Ze zetten hun bekwaamheid in om domme criminele dingen te doen.

Wat hebben de afgelopen 9 maanden voor voordelen gebracht voor Israel??

Het begrip 'untermenschen' geeft een goede vergelijking met de attitude van Israeliers ten opzichte van de Palestijnen. het verklaart hun manier van optreden.
Oud 19 juli 2024, 16:29   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Gazanen ervaren vooral Israël als hun onderdrukker, hetgeen ook feitelijk klopt .
De doorsnee Gazaan heeft dan ook weinig keuze. Op Israël zeiken en petsen krijgen, of niet op Israël zeiken en petsen krijgen.

Citaat:
Naar hamas als onderdrukker verwijzen is weer zo'n afleidingsmanoeuvre om Israël uit de wind te houden.
De ene is een aanvallende blokkadebeheerder, de andere is de leiding.
Kies zelf.

Citaat:
Bij de partij die hun bekwaamheid stelselmatig inzet om anderen onbekwaam te maken kan ik geen respect hebben voor hun bekwaamheid. Ze zetten hun bekwaamheid in om domme criminele dingen te doen.
Ja hoor, bekwaamheid is bijna een taboe voor u. Even erg als de VS.
Maar u hebt wel een punt.
Citaat:
Wat hebben de afgelopen 9 maanden voor voordelen gebracht voor Israel??
En dat is waar u een goed punt hebt. Israël probeert de synagoge in't midden te houden, en slaagt er eigenlijk alleen maar in veel middelen te verkwanselen, zonder enige kans op een finale oplossing voor het probleem.

Citaat:
Het begrip 'untermenschen' geeft een goede vergelijking met de attitude van Israeliers ten opzichte van de Palestijnen. het verklaart hun manier van optreden.
Maar het bent wel u hier op't forum die steevast de Palestijnen untermenschen noemt.
Oud 19 juli 2024, 18:02   #16
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De doorsnee Gazaan heeft dan ook weinig keuze. Op Israël zeiken en petsen krijgen, of niet op Israël zeiken en petsen krijgen.
Weer de schuld bij hamas leggen en niet noemen dat Gazanen alle reden hebben om Israel als onderdrukker te zien.

Citaat:
Ja hoor, bekwaamheid is bijna een taboe voor u.
als bekwaamheid goed wordt ingezet is er geen probleem.

Citaat:

Maar het bent wel u hier op't forum die steevast de Palestijnen untermenschen noemt.
Ik zeg dat anderen hen zien als untermenschen.
Oud 19 juli 2024, 18:15   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer de schuld bij hamas leggen en niet noemen dat Gazanen alle reden hebben om Israel als onderdrukker te zien.
Moslims worden opgevoed om joden als basis van alle kwaad te zien.
Citaat:
als bekwaamheid goed wordt ingezet is er geen probleem.
U vergeet er bij te vermelden dat u wel zal bepalen wat goede inzet is.
Citaat:
Ik zeg dat anderen hen zien als untermenschen.
En u blijft dat herhalen , waar kennen we dat van?
Och ja, die geile propagandist van een paar decennia geleden. Herhaal de leugen maar genoeg, en zelfs de verzinner ervan geloofd het.
Oud 20 juli 2024, 10:29   #18
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De propagandisten van een paar decennia geleden bestaan nog steeds , alleen in een nieuw jasje.

Dat zijn personen die er alles aan doen om een bepaalde bevolkingsgroep op alle denkbare manieren af te schilderen totale inhumane idioten die het verdienen om vernietigd te worden.

Citaat:
Moslims worden opgevoed om joden als basis van alle kwaad te zien
Dat is nergens voor nodig , daar zorgt het huidige conflict vanzelf voor.

Hier op het forum zijn vooral de moslims de basis van al het kwaad.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 20 juli 2024 om 10:32.
Oud 20 juli 2024, 11:10   #19
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar hamas als onderdrukker verwijzen is weer zo'n afleidingsmanoeuvre om Israel uit de wind te houden.
Hamas & co eenzijdig als strijders tegen onderdrukking voorstellen, is de onderdrukking van Palestijnen door dit soort religieuze terreurgroepen uit de wind zetten. Van veel respect voor de Palestijn in de straat getuigt dat niet.
Oud 20 juli 2024, 11:18   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hamas & co eenzijdig als strijders tegen onderdrukking voorstellen, is de onderdrukking van Palestijnen door dit soort religieuze terreurgroepen uit de wind zetten. Van veel respect voor de Palestijn in de straat getuigt dat niet.
Het is dan ook Atmosphere die telkens de Palestijnen bestempeld als Untermenschen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be