![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Naji en Vaneeckhout "stoppen als co-voorzitters" van GROEN en geven het leiderschap door "op het gepaste moment". Ze zullen het leiderschap overlaten aan de partijleiding die "op hun volle steun kunnen rekenen".
Met spijt in het hart zie ik hen vertrekken en kan niet ontkennen dat ik hun resultaten fantastisch vond. Hopelijk vindt Groen 2 vervangers die het even goed zullen doen: dat is het minste wat die partij verdient. Persoonlijk had ik gedacht aan een covoorzitterschap van Calvo en El-Bazioui: twee multiculturele boegbeelden die de partij verder in de juiste richting kunnen laten evolueren en uitstekende interviews kunnen geven of selfies kunnen nemen. https://www.hln.be/verkiezingen/na-t...ters~a4fada3b/
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een co-voorzitterschap werkt niet in het huidige medialandschap.
Ik vind dat die 2 het verschrikkelijk slecht hebben gedaan. Wat ze nodig hebben is één sterke figuur, en dat zou effectief wel eens de meest mannelijke vrouw bij Groen kunnen zijn: Petra Desutter, want nu was het eerder Duo Desputter. En ze moeten ook eens nadenken of hun radicalisme om voortdurend hun eigen mandatarissen weer door nieuwe te vervangen niet in eigen voet schieten is.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mikken op de allochtone stem werkt niet als je jezelf profileert als LGBTQ+ partij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah groen, wat zit daar nog buiten zo wat schoolmeester figuren die altijd en overal overtuigd zijn van hun eigen gelijk. Zonder ook maar van de minste kennis ter zake verdacht te kunnen worden.
Verblind door hun dogma van dat is goed voor de natuur, helpen ze diezelfde natuur meestal verder compleet naar de kloten. De weinige die daar zitten met verstand en echte overtuiging worden natuurlijk door de rest van dat clubje communisten , woke activistjes , schoolkinderen en mislukte hippies weggepest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Weet je wat nog een stommiteit is?
Zowel van Groen als PVDA: ze laten zich vangen aan TV debatten die niet in hun belang zijn. De pers, vooral op TV, maakte er in Antwerpen een boksmatch van tussen PVDA (Jos D'haese) en N-VA (Bart De Wever). Dat is een droomscenario voor die laatste. Hij maakt zijn tegenstander gewoon af door hem of haar voor te stellen als de baarlijke duivel. Dat een partij als Groen dan zo dom is daarin mee te stappen verbaast mij. Het was Rome of Moskou, weet je nog? Zoals een goede verkoper weet De Wever het doen uit te schijnen alsof er maar die 2 opties waren, terwijl daar nog wel een partij of 4 opkwam. De media is daar ook heel schijnheilig in, gaat dan zeggen dat het een boksmatch was tussen die 2, maar heeft het format wel zo gemaakt dat het daarop uitdraaide. Ik snap niet dat de andere partijen dat keer op keer laten gebeuren. Ze zouden moeten op tafel kloppen, en zeggen "als je er een boksmatch van maakt, dan komen wij niet meer naar uw debatten."
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 18 oktober 2024 om 22:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Maar de politici weten dat ook. Dan zouden ze moeten slimmer zijn en daar niet op ingaan.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft gewoon zijn meerdere nog niet gevonden. Ga wel ne slimme moeten zijn die hem direct. op zijn paard heeft en hem dan de tent uit kan jagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons die groenen pakken bvb, ge weet toch hoe ge die moet bespelen zodat ze zich hopeloos in hun eigen leugens en hypocriete stellingen vast rijden. Dat is niet eens moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik weet niet waarom, de liberalen hebben zelfs geen zetel meer in Antwerpen, dankzij die zelfde tactiek.
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik had het eigenlijk over de media. De Gemuilkorfde geeft daar volgens mij aan dat de media vooral op sensatie en confrontatie aansturen.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou persoonlijk ook geen zetel in Antwerpen willen.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=qMuIa72M7ro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ze maken een verhaal, stellen een vraag die meestal met 2 opties is. Bijv.: "Gaat paars verder of kan het kartel CD&V/N-VA hen van de troon stoten?" of "Wie wordt premier? Yves Leterme of Guy Verhofstadt?" en nu was het: "Wie wordt burgemeester in de grootste stad van Vlaanderen? Jos D'haese of Bart De Wever?" Op die manier maken ze er steeds weer een 1 op 1 gevecht van. Achteraf vinden ze dan heel schijnheilig dat het toch weer een 1 op 1 gevecht geweest is, alsof ze dat zelf niet zo georganiseerd hebben. Wat ik dus niet snap is dat politici daarin meegaan. Het rare is immers dat ze bij andere debatten wel keiharde eisen stellen. Zo heb ik mij vaak geërgerd aan de trend van de laatste jaren waarbij politici in de 7e Dag niet meer rechtstreeks willen debatteren. Dan zie je 3 politici van de Vivaldi partijen zitten, en De Wever of Van Grieken zit vanop afstand te volgen, waarna hij ook eens zijn zegje mag doen, maar niet rechtstreeks in debat met elkaar. Op zo'n momenten zijn ze blijkbaar heel kritisch over hoe er gedebatteerd wordt, maar bij verkiezingen laten ze zich gewoon vangen aan een boksmatch waarbij de rest in de marginaliteit verdwijnt.
![]() |