![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Is het 'toeristje' uithangen tss 150.000 doden verantwoord ? | |||
Tuurlijk..het leven gaat gewoon verder... |
![]() ![]() ![]() |
15 | 38,46% |
Schandalig |
![]() ![]() ![]() |
18 | 46,15% |
Who cares... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,38% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Er zijn toeristen die hun vakantie door niets laten verpesten. Zelfs niet door een tsunami en bijna 150.000 doden.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() schanalig ge kunt op zijn minst mee helpen opruimen.
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Ik hoop dat die foto's getrukeerd zijn...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als je betaald hebt voor een weekje rust en zon, weg van het drukke en stresserende thuisfront... Dan is dat wat je wilt.
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In de kranten staat het vol met zulke foto s.En op VTM nieuws ook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Jinni Woolf, 26, of Denmark, was on Phuket when the waves hit and was still there Saturday, soaking up the sun on the beach.
"We just can't sit at the hotel and I also think it's very important, like people who have been in a motorcycle accident, to ride again to overcome (their fear),'' Woolf said. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is eigenlijk het beste moment om te gaan, aangezien de kans op een tsunami nooit meer zo klein zal zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Die landen hebben nu veel geld en investeringen nodig. Toerisme is een mogelijkheid.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nu eenmaal asociale klootzakken.
Als ik daar zou zitten, dan zal ik, met alle moed en inzet die ik kan opbrengen, voor zo lang mogelijk mij inzetten om de boel ginder terug op te bouwen.[size=1]Helaas heb ik noch de tijd, noch het geld om ginder een gast te kunnen zijn.[/size] [size=3]Als gast heb je veel rechten, maar de menselijkheid geeft je ook plichten.[/size]
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 4 januari 2005 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Schepen
|
![]() Ergens kan ik die mensen wel gelijk geven, hoe asociaal en al het mag lijken. Ze zullen ook wel een serieuze schok meegemaakt hebben, en eventjes moeten bekomen. Ze hebben trouwens betaald om daar te mogen zitten, dus is het hun goed recht.
Bovendien kan je hier wel zeggen dat moest je ginds zitten dat je dn alles zou mee helpen opruimen, maar eens puntje bij paaltje komt zal dat ook wel niet zo gemakkelijk zijn... zie je die twee zonnebadende vrouwen al het puin ruimen dat er op de achtergrond te zien is? Ik denk het niet, en bovendien is de kans ook nog groot dat als iedereen daar "een handje gaat toesteken" alles zo ongecoordineerd gaat verlopen dat de hulpverlening meer tegengewerkt gaat worden dan geholpen. Nadeel is wel natuurlijk dat het een doorn in het oog is voor de plaatselijke bevolking, ie niet "naar huis kan gaan waar er niks meer aan de hand is..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant heb ik een beetje een dubbel gevoel over dit thema. Ik heb gisteren op de Turkse tv een stukje gezien waarin de Thai zelf oproepen aan de toeristen om NIET weg te blijven. De media bediend zich hierin ook van een dubbele moraal. Gaan ze zonnen is het niet goed, en blijven ze weg is het ook niet goed. Tja.
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat ge daar als toerist niet veel kunt helpen. (tenzij misschien in de eerste uren na de ramp).
Ik heb dit jaar een paar orkanen meegemaakt, waarvan eentje die recht over mijn huis gepasseerd is. Mijn ervaring is dat ge best gewoon het leven verder zet. Ik heb een paar generatoren aangesloten voor mensen die geen blaas van electriciteit kenden en heb een paar wagens terug op de weg getrokken and that's it.
![]() |
#13 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het moreel verantwoord is kan ik niet beoordelen. Er is inderdaad het dubbel gevoel dat je de bevolking daar ook niet helpt door te vertrekken, gezien ze meer dan ooit het geld nodig hebben.
Wat ik niet begrijp is hoe die mensen daar nog enig plezier kunnen beleven. Ze liggen op strand en rondom hen is alleen maar puinhoop en huplverleners, laat staan de enorme stank van kadavers. Hoe kun je nu in godsnaam tot rust komen in zo'n omstandigheden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() mnn het zijn twee lekkere dingskes daar aan het zonnen
![]() Ik zou asap terug naar Belgie keren mocht ik zoiets meegemaakt hebben.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() oeee, ziet die twee meiden daar eens zomaar liggen.
rap, steek ze in de gevangenis. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan er met m'n verstand écht niet bij hoe die mensen zich daar op dit moment kunnen amuseren. Maar je, da's iets wat natuurlijk ieder voor zichzelf moet uitmaken. Weet je, ik heb pas gisteren in de Humo van vorige week het interview met de 96-jarige zuster Emmanuelle gelezen. Amaai zeg!! Wat een DAME!!!! Ik werd op slag héél nederig bij het horen van zoveel wijsheid uit de mond van één persoon. Ik néém nooit "goede voornemens" bij het begin van en nieuw jaar, maar zuster Emmanuelle heeft me er toe aangezet het dit jaar nu wel eens te doen. Ik ga in 2005 wat minder snel oordelen, en helemaal niemand meer VERoordelen, voor de eventuele "verkeerde" keuzes die hij maakt in mijn ogen. ![]()
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 4 januari 2005 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Ik néém nooit "goede voornemens" bij het begin van en nieuw jaar, maar zuster Emmanuelle heeft me er toe aangezet het dit jaar nu wel eens te doen.
Ik ga in 2005 wat minder snel oordelen, en helemaal niemand meer VERoordelen, voor de eventuele "verkeerde" keuzes die hij maakt in mijn ogen. ![]() Ik doe dat al een lange tijd, vandaar dat het zo lang geduurd heeft eer ik de islam begon te haten, te lang naïef gebleven. Maar ik denk toch een goede beslissing gemaakt te hebben. Hoe meer je er verjaagd uit europa, hoe meer mensenlevens je helpt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 4 januari 2005 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |