![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brengt wat teweeg blijkbaar, zo'n 4de telecomspeler op de markt.
Toch zeker als die dan nog eens met veeeeel lagere prijzen dan de concurrentie uitpakt. Bij Orange (Hey) hebben ze hun prijzen al laten zakken en ik veronderstel dat bij de andere spelers momenteel ook meer vergaderingen dan normaal gepland staan. Net even voor ons gezin uitgeteld: gewoon met 3 gsm's overstappen van Telenet naar Digi zou ons iets van een dikke €50 per maand schelen. Da's €600 per jaar. Nu Telenet One met 3 onbeperkte gsm's: €142 Dan Telenet Internet+TV: €77 + 3 Digi-gsm's: €15 = €91 Zelfs al zouden we dan gezamelijk nog 20GB extra bovenop de inbegrepen 15GB/persoon verbruiken zitten we nog maar op €103 (€0,6/GB). Nog steeds €40 goedkoper dan de Telenet-optie. En zoveel extra verbruiken wij eigenlijk nooit. Iets realistischer is een extra verbruik van 5GB, wat een extra €3 zou kosten. €18 ipv €15 dus voor 3 gsm's... Helemaal interessant zou het worden als we ook voor internet (en TV) zouden kunnen overschakelen maar TV biedt Digi nog niet aan en er ligt hier ook nog geen (blijkbaar noodzakelijke) fiber. Daarnaast heb je voor TelenetTV blijkbaar ook Telenet Internet nodig. Internet van Digi combineren met TV van Telenet lukt blijkbaar niet. Iets waar ik nooit bij stilgestaan heb maar eigenlijk wel raar is. Wat jullie? Volgen jullie de recente ontwikkelingen op de telecom-markt? Zijn jullie van plan (ooit) over te stappen? Aangezien iedereen altijd steen en been klaagt over de hoge prijzen voor telecom in België veronderstel ik dat ik niet de enige ben die momenteel aan't tellen gegaan is.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 december 2024 om 12:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even een vergelijking met wat momenteel voor handen is:
Telenet OneUp met onbeperkt internet (@1Gbps), drie 10GB mobiele abonnementen en TV via box en app (93 ofzo zenders): Prijs €143 Doe One (@250Mbps) ipv OneUp en we betalen €120 Digi: even snel internet als bij OneUp (1Gbps) + 3 15GB mobiele abonnementen (zonder TV): Prijs €30 De goedkoopste optie (internet @500Mbps) met 3 mobielen kost bij Digi nog €25. Stel dat Digi binnenkort TV aanbiedt voor €15 per maand (bij Telenet kost TV apart €13) dan betalen wij bij Digi voor een pakket (internet, TV, 3x mobiel) €45, waar we nu bij Telenet voor een vergelijkbaar aanbod €120 betalen... Daarnaast krijg je bij Telenet slechts 10GB per mobiel abo (15GB bij Digi) en betaal je voor extra verbruik liefst €0,1/MB (ja, per MB) tenzij je tegen jaren '90 snelheid wil verder surfen. Bij Digi betaal je €0,6 per GB (ja, per GB) voor extra data. Nu ben ik niet degene die voor €2 per maand gaat overstappen maar voor €75 per maand moet ik er zelfs niet over nadenken... Zodra ze hier fiber in't straat leggen kan Telenet mijn ballen kussen. Ps: afgezien van de prijs mag ik niet klagen over Telenet, wat die Digi gaat worden (betrouwbaarheid, service,...) is natuurlijk nog afwachten.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 december 2024 om 12:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je TV wilt van een andere provider kan je voor TV Vlaanderen gaan, die leveren zowel via Internet als Sateliet. Je moet dus niet meer zo een schotel op uw dak zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon Vikings en een Chromecast voor tv?
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit het te bekijken inderdaad...
Maar als ik het goed begrijp moet je al "fiber" zijn voor internet-toegang..? Mijn behoefte is een redelijk internetcontract en mobiel......en het is GOED dat er eindelijk eens een andere speler komt... Want geven we maar toe,de twee hoofdspelers,Proximus en Telenet,leveren ons die diensten van technische wereldkwaliteit....maar we betalen veel ONZIN mee in al die zorgvuldig gemoduleerde geldmelkpakketjes...De onzin is duidelijk zichtbaar in de pak-en-das en mantelpak bullshitjobbers die beide bedrijven er op na houden terwijl ze hun TECHNIEKERS,die ZORGEN voor die technische wereldklasse, al lang uitbesteed hebben aan toeleveranciers......... En als je hen vergelijkt zie je wel dat twee onzinjob-bedrijven geen concurrenten van elkaar KUNNEN zijn....waarom zouden ze ook... ![]() En inderdaad,ik heb nooit de indruk gehad dat Orange wil VECHTEN....... Maar kijk,we krijgen wat meer keus (er zijn genoeg regio's op de wereld,zelfs in de VS,waar dat in de feiten niet zo is......)en de immense KEMEL van indertijd,om namelijk het "telefoonnet en de kabeldistributie" niet te hebben in handen gegeven van een strikt onafhankelijke speler die zelf geen end-conumer-contracten aanbiedt....wordt er wat door verzacht.....
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 13 december 2024 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor internet en 3 mobiele abo (15GB) zit ik daar al aan €82.
En dat "snel" internet is dan nog maar 100Mbps...
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Internet ligt hier sowieso dus ik zou dan voor de internet optie gaan. Die kost me voor de basic versie €23 per maand, net wat ik nu bij Telenet ook betaal... En met alle rommel die ik nodig heb zou mijn eerste afrekening op €199 komen... Nee, ik zie niet in wat TV Vlaanderen voor mij een plus zou zijn.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het meeste kan je tegenwoordig al streamen dus ja, eigenlijk heb je enkel nog een internet provider nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voorlopig kan ik nog niet voor Digi gaan qua internet wegens nog geen fiber in't straat en wegens nog geen tv-aanbod bij Digi... Dus ik moet noodgedwongen wachten op de fiber aansluiting en tegen die tijd zal Digi wel een Tv-aanbod hebben ook veronderstel ik. Citaat:
Dat gestream bezorgt mij meer keuze-stress dan plezier. Doe mij dus maar gewoon nen TV-box ofzo...
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scarlet Trio Mobile: € 50,-
= internet = 1 gsm 600 minuten, 10gb = TV + extra 2 x gsm Scarlet Cherry ( 600 minuten, 10gb) 2x € 13 Totaal tv+internet+3xgsm = € 76,-. Je moet wel Proximus ( Belgacom, RTT ) aansluiting hebben. Digi Belgium internet voor thuis is voorlopig enkel in Kuregem. Het is niet de ambitie van Digi om in elk Vlaams huishouden hun Digi fiber te laten binnenkomen. Voorlopig ziet het er ook niet naar uit dat ze de fiber, koper of coax van Telenet of Proximus gaan gebruiken. Edpnet, volledig in handen Digi Belgium, werkt wel via fiber en koper van Proximus.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 december 2024 om 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat was waarschijnlijk ook al lang voor de komst van Digi beslist want een slechtere timing is nauwelijks denkbaar...
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar 't is in ieder geval wel een interessanter aanbod dan dat van Telenet. Al is die fiber tegenwoordig blijkbaar hotter dan ik had durven denken...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 13 december 2024 om 14:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan ook overwegen naar Base te gaan. Die zijn 100% dochter van Telenet en gebruik dezelfde kabel. Als je echt wil besparen huw je jouw kinderen uit aan een goede partij die hun telekosten bekostigt en ga je verder zonder TV decoder.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pakken goedkoper dan wat ik nu heb. Volgens het krantenbericht is wat ik zoek enkel nog maar mogelijk in twee Brusselse gemeenten.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik naar Base zou overstappen en een vergelijkbaar aanbod zou kiezen als wat ik nu bij Telenet heb, bespaar ik ook een €50. Maar dan is mijn TV-abo beperkter en heb ik veel meer gedoe dan wanneer ik alleen voor gsm overstap. En over Telenet TV en internet ben ik best tevreden. Waarschijnlijk stap ik binnenkort dan ook gewoon over naar Digi voor gsm's en blijft de rest bij het oude. En wie weet... misschien gaan de Telenet-prijzen ook wel dalen als er wat veel volk naar elders vertrekt.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch zeker als je in aanmerking komt voor het hele pakket, maar dat is hier ook (nog) niet het geval. Ik dan dan ook gewoon al tevreden zijn met de besparing van een goeie €50 door gewoon voor gsm's naar Digi over te stappen. En dan zien we wel wat de toekomst brengt.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zal veel geld voor nodig zijn, dus die prijzen gaan wel stijgen. Maar nu zijn ze inderdaad heel goedkoop. Ik vermoed dat Proximus en Telenet verplicht zijn om hun netwerk tegen een basisprijs beschikbaar te stellen. En ze zullen nu ook met zeer lage prijzen klanten proberen te ronselen. Voor mij is het geen optie, ik heb een bundel met tv, sport en film en heb geen zin ommet twee operatoren te gaan werken’
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tripolisten vangen een deel van hun klantenverlies op via hun alternatieve handelsmerken. Proximus heeft Mobile Vikings, Jim Mobile en Scarlet. Telenet heeft Tadaam en Base. Orange heeft Hey Telecom.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij lijkt Base Limited Internet wel iets. Maar als je Base + klacht opzoekt en de klachtenregen leest ... dat lijken wel RTT toestanden. Het is duidelijk dat privatisering niet in elke markt goed werkt. Of het is een gevolg van de dalende resultaten van ons onderwijs, van onze manier van leven.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 15 december 2024 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |