Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2025, 15:09   #1
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard (zwarte onderklasse, untermenschen) in bijstand vooroordelen, dood feitelijk lijkkist

onderwerp
(zwarte onderklasse, untermenschen) in bijstand vooroordelen, dood feitelijk lijkkist

analyse

01) Ik zit zelf al in bijstand ok sedert 1993 toen ik illegaal was en een voorziening kreeg om het beroep van mijn vtv in Nederland af te mogen wachten. Nu dus helemaal afgeschreven, verstoten, suicidaal leven, totaal mislukt zijn is echt ellendig, je denkt elke dag aan zelfmoord en je ligt al in je lijkkist terwijl je halfdood bent in je diepe graf, niemand die belt meer, niemand die mij sociaal nodig heeft. Vaak wil ik DOOD gaan nu, het hoeft niet meer ok, alles is toch voorbij.

02) NU weet ik wat er na de DOOD komt, ja dit leven van mij is een leven na de DOOD in feite, en er is dus leven na de DOOD voor mij nu. HEt is een ellendig gevoel, maar geloof mij, leven na de DOOD is echt beter voor mij nu dan GEEN (Fysiek) LEVEN na mijn definitieve DOOD en totale annihilatie van mijn hele Quark Data Body en hele LAAG Entropische Atomaire constellatie in fysieke zin, de Ultieme fysieke DOOD is heel pijnlijk en het bijbelse spreekwoord is 100 % WAAR: 'tot stof zult gij vergaan', from ashes to ashes, finito DOOD.

03) Moet men dan iedereen in de Bijstand maar gewoon een setje zelfmoord pillen geven, omdat de Untermenschen uiteindelijk verdoemd zijn om LOSERS te worden, anders waren zij geen Untermenschen (van Lagere Apenkleur ). Een harder bewijs bestaat niet denk ik mbt het omstreden en racistische begrip: UNTERMENSCHEN VAN KLEUR en ik ben zelf viesbruin gekleurd dus dit houdt mij wel danig bezig nu.

04) Heel veel psychiatrische patienten belanden uiteindelijk net als mij toch levenslang in de Bijstand of in een Wajong, WIA of WAO en zijn dan echt totaal afgeschreven tot hun dood en veel maken toch mee dat zij sociaal verstoten worden, als instabiele en depressieve psychiatrische patient met veel geestelijke en sociale en seksuele beperkingen, zoals mijzelf.

05) Deze posting is pure zelftherapie ok op dit forum, politics.be en ik zal het ook opnemen in mijn boekseries over het schrijven op internet als dagbesteding en omdat ik mijzelf toch verder probeer te ontwikkelen door mijn analyse en private research van de complexe Multikukeluku, waarbij ik nu dus echt na ruim 30 jaar onderzoek en theorievorming toch leuke werkbare en Satthvische oplossingen heb ontwikkeld.

=====================================
https://www.nu.nl/nujij/6342562/lui-...roordelen.html

'Lui, dom en eigen schuld': bijstandontvangers over vooroordelen
Door Dunja Boers
16 jan 2025 om 14:27
1 reactie
Over mensen met een bijstandsuitkering bestaan nog veel hardnekkige vooroordelen, zo blijkt uit de reacties op NUjij. NU.nl sprak hierover met twee lezers die zelf te maken hebben (gehad) met de bijstand.

Dit artikel verscheen al eerder op NU.nl, maar is weer naar de voorpagina gehaald vanwege een recente nieuwsgebeurtenis.

Ze is lui en dom, het is haar eigen schuld en ze had nooit aan kinderen moet beginnen. Het zijn enkele vooroordelen waar de 49-jarige Annemarie (haar volledige naam is bekend bij de redactie) regelmatig mee te maken kreeg. Toen haar man in 2015 bij haar wegging, bleef ze achter met forse schulden en twee kinderen van vijf en acht jaar oud. Haar oudste zoon heeft autisme, waardoor hij niet naar de opvang kon. "Ik moest kiezen tussen werk en mijn kinderen, dus ik koos voor mijn kinderen", zegt ze tegen NU.nl. "Daardoor heb ik helaas vier jaar lang in de schuldsanering en bijstand gezeten."

Al het inkomen uit de bijstand ging direct naar de schuldsanering, waarna ze van de schuldsanering weekgeld kreeg. Het eerste half jaar was dat ongeveer dertig euro per week. "Dat was heel heftig en is natuurlijk bij lange na niet genoeg om van rond te komen met twee kinderen." Een paar maanden later kreeg ze ongeveer tachtig euro per week. "Daarvan kon ik me net redden, maar ik moest de kinderen wel uitleggen dat veel dingen nog steeds niet konden."

Toch valt het Annemarie op dat veel mensen denken dat leven in de bijstand makkelijk is, omdat bijstandsgerechtigden 'gratis geld' krijgen. Naast alle geldzorgen raakte ze ook in een sociaal isolement. "Je hebt een soort huisarrest eigenlijk. Een auto hebben mag vaak niet en treinkaartjes zijn veel te duur. Een uitstapje maken of vrienden en familie bezoeken zat er niet in."

Ze had daardoor het gevoel dat ze steeds verder buiten de maatschappij kwam te staan. De vooroordelen over mensen met een bijstandsuitkering droegen daaraan bij. "Het is heel kwetsend dat mensen bijvoorbeeld zeggen dat je dom bent", zegt Annemarie. "IQ heeft hier niets mee te maken. Iedereen kan in slecht vaarwater terechtkomen."

Ook kreeg ze te horen dat ze beter had moeten nadenken voordat ze aan kinderen begon, want dat had haar deze ellende kunnen besparen. "Maar ik kreeg kinderen op het moment dat ik in een stabiele situatie zat. Ik heb geen glazen bol."

Utrecht zamelt zelf geld in voor mensen in de bijstand die willen werken
Zie ook Utrecht zamelt zelf geld in voor mensen in de bijstand die willen werken

'Voel me gevangen en beperkt'

De 33-jarige Tamara (haar volledige naam is bekend bij de redactie) moest door mentale problemen stoppen met haar hbo-opleiding. Inmiddels zit ze al ongeveer tien jaar in de bijstand. Het is moeilijk om van te leven, zegt ze tegen NU.nl. "Ik kan geen spontane dingen doen, zoals met vrienden naar een restaurant of feestje. Dat is heel pijnlijk."

Als ze flink spaart, kan ze af en toe wel iets leuks doen. Zo is ze laatst met haar vriend naar de kermis geweest en heeft ze kaartjes kunnen kopen voor de Zwarte Cross. "Daardoor denken mensen dat de bijstand ruim voldoende is om van te leven, maar dat is een illusie."

Een andere veelgehoorde opmerking is dat werken gestimuleerd moet worden onder bijstandsgerechtigden, zegt Tamara. "Dat wekt bij mij het gevoel dat ik niet genoeg mijn best doe, terwijl ik juist heel hard werk om weer uit deze situatie te komen. Ik denk dat anderen onderschatten hoe graag mensen als ik uit de bijstand willen."

Zo volgt Tamara meerdere therapieën en doet ze vrijwilligerswerk om werkuren op te bouwen. Want als 33-jarige zonder diploma en werkervaring is het een grote uitdaging om een betaalde baan te vinden die bij haar past, zegt ze. "Ik zit in een herstelproces. Dat betekent dat ik betere en slechtere dagen heb. Met de verantwoordelijkheid die bij een betaalde baan komt kijken, nemen ze dan liever iemand aan die niet ziek is."

Ze hoopt op den duur toch een betaalde baan te kunnen vinden die bij haar past. "Ik voel me nu zo gevangen en beperkt. Daar wil ik echt vanaf." Dat gevoel komt mede doordat ze niet met haar partner kan samenwonen, omdat haar bijstandsuitkering dan komt te vervallen. "Dat zou betekenen dat ik volledig financieel afhankelijk word van hem en dat wil ik niet."
'Goeden lijden onder de kwaden'

Zowel Annemarie als Tamara denkt dat vooral onwetendheid leidt tot vooroordelen over mensen in de bijstand. "Veel mensen weten gewoon niet hoe het bijstandssysteem werkt", zegt Tamara. "Toch oordelen ze over de mensen die erin zitten. Daar gaat het mis."

Dat er wellicht mensen zijn die misbruik maken van de bijstandsuitkering, beseft Annemarie ook. "Er zitten altijd rotte appels tussen, maar in mijn ervaring wil iedereen zelfvoorzienend zijn. De goeden lijden nu onder de kwaden."
Eerder

29 nov 2024 om 06:38
Meer mensen met migratieachtergrond in de bijstand: 'Taal speelt een rol'
Meer mensen met migratieachtergrond in de bijstand: 'Taal speelt een rol'
30 aug 2024 om 06:34
Aantal jongeren in de bijstand loopt al anderhalf jaar op
Aantal jongeren in de bijstand loopt al anderhalf jaar op
31 mei 2024 om 00:11
Aantal jongeren in de bijstand stijgt al meer dan een jaar
banenjacht werkloos carrière
29 feb 2024 om 00:00
Aantal bijstandontvangers weer boven 400.000
Aantal bijstandontvangers weer boven 400.000

https://www.nu.nl/nujij/6342562/lui-...roordelen.html
========================================

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be