![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De overheidsschuld van ons land bedraagt 530 284 147 074 EUR op datum van 31.03.2025.
Bart De Wever I is en route om deze staatsschuld naar 2 000 000 000 000,00 te brengen. Belgisch begrotingstekort loopt op tot 27,75 miljard euro Het totale Belgische begrotingstekort is in 2024 opgelopen tot 27,75 miljard euro of 4,5 procent van het bruto binnenlands product (bbp), van 24,42 miljard of 4,1 procent van het bbp in 2023. Dat blijkt donderdag uit statistieken van het Instituut voor de Nationale Rekeningen (INR). De toename is te wijten aan een stijging van de uitgaven. “Die blijven een structureel stijgende trend vertonen door het effect van de vergrijzing op de pensioenen en de gezondheidszorg”, luidt het in een toelichting. “Het jaar 2024 werd ook gekenmerkt door aanzienlijke kapitaaluitgaven, onder impuls van verhoogde investeringen op federaal niveau, met name in defensie.” Zo stegen de primaire uitgaven met 14,9 miljard tot 320,7 miljard euro of 52,2 procent van het bbp. Daarbij tonen de rentelasten, die stijgen van 2 naar 2,3 procent het bbp, voor het tweede jaar op rij een toename na jarenlange dalingen. De ontvangsten namen ondertussen met 13,5 miljard euro toe tot 306,8 miljard euro (50 procent van het bbp). “Die stijging komt voornamelijk voort uit de belastingen op vennootschappen die met 0,5 procent van het bbp toenamen”, klinkt het. Vooral de gemeenschappen en gewesten dragen overigens bij aan het oplopende begrotingstekort. Hun financieringsoverschot loopt op van 6,98 naar 9,86 miljard euro, als gevolg van de terugval van de ontvangen overdrachten van de federale overheid, die het tekort met 2,28 miljard ziet teruglopen tot 17,15 miljard euro. Ook het saldo van de sociale zekerheid en de lokale overheden ging erop achteruit. Het zakgeldfederalisme boort gaten in elke begroting. In plaats van te besparen smijt Bart De Wever I meer geld naar defensie. Er is sprake van een tsunami van asielaanvragen en vreemdelingen worden naar ons land gelokt alsof wij het land van overvloed zijn. Alexander De Croo I heeft met succes onze overheidsschuld over het half biljoen € gebracht. De sneeuwbaleffecten op onze overheidsschuld zullen met zever en gezever behartigd worden. De kikkers blijven bressen in de dijk maken in de hoop dat extra schulden de overheidsschuld wegspoelt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 april 2025 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar 2023 en 2024 was toch vivaldi?
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat premier De Wever in 2024 al extra investeringen deed in den ABL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige waar u goed in bent is zeiken op De Wever en bij uitbreiding op de N-VA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en om de stank van de pis en ammoniak geur te verdragen best een koepel erboven zoals de kerncentrales. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft Vivaldi hiermee te maken ? Antonio Lucio Vivaldi was een 18e-eeuws Venetiaans componist.
Alexander De Croo I heeft de weg ingeslagen naar € 1 biljoen schuld. Bart De wever I neemt de horde op weg naar € 2 biljoen schuld. Dit vermeld ik in het openingstopic.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iets niet duidelijk is, stel dan maar bijkomende vragen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sfeer van de dag, een Pontius Pilatuske doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U zegt nu dat Arizona de horde neemt naar 2 biljoen Ik zie structureel veranderingen afkomen die dat tegenspreken Maar ik kan het mis hebben, maar .... We komen erop terug nadat Europa de regering Arizona heeft geëvalueerd. Die hebben meer gegevens dan wij
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En Europa was een prinses die door zeus ontvoerd werd
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ontwijk het antwoord gerust maar doe het subtieler. Nu is het gewoon huilen met de pet op. Ik schaam me in uw plek...
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() De hypocrisie kent geen grenzen, nen vent zonder schaamte, hopelijk houden ze hem morgen in Rome. Heropvoeden zal waarschijnlijk niet gaan, hopelijk zijn er diepe kerkers onder het Vaticaan.
Hij zal niet gemist worden. Citaat:
https://www.hln.be/gent/premier-de-w...land~abf7de60/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik was nooit een fan van Decroo bv, maar ik zou zoiets nooit over hem posten als hij daar op de foto stond ipv De Wever...
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe toch eens iets aan uw blinde haat t.o.v. De Wever en bij uitbreiding t.o.v. de N-VA, uw leven zal er zoveel mooier uitzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat u BDW wilt opgesloten zien in een diepe kerker is dus een erg ouderwetse denkwijze
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Dus we mogen er van uitgaan dat de grote bart een even grote of nog grotere mensenhater is dan dat ik ben, de leider haat 1 miljoen kiezers van het Vlaams Belang, dus zoals ik al eens heb geschreven reserve "dimmen" of zet ne keer diene de wever op zijn plaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |