![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.nieuwsblad.be/politiek/m.../89464740.html
Citaat:
En u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vijgen na pasen.
En als die pepperspray moet voldoen aan alle EU regels die nog bedacht moeten worden, dan kan je even goed een plantenspuit meenemen.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het moet maar eens gedaan zijn dat vrouwen en meisjes niet veilig op straat kunnen komen! Mijn dochters en kleindochters dragen alvast altijd een klein busje haarlak bij zich. Hopelijk wordt de pepperspray legaal! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goeie zaak denk ik, als men er een goede handleiding bij geeft.
Ik weet niet wat er gebeurt als een vrouw in een volgepakte metro betast wordt en daar haar pepperspray gaat gebruiken bijvoorbeeld.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik mag hopen dat in een volgepropte metro er iemand opstaat om die vrouw/ dat meisje te beschermen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn negatieve ingesteldheid geeft me aan dat dat als iemand een onschuldige deerne beschermd tegen ongewenste betastingen van een troetel, die iemand meer wettelijk gezeik mag verwachten, zelfs al was die neergestoken of groepsgewijs in elkaar geslagen. Oh, mijn persoonlijke ervaring en een bovenlip met litteken geven dat weer.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dan zou't wel dubbel spijtig zijn als die redder per abuus een wolk pepperspray in zijn gezicht zou krijgen.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vrouw heeft al jaren een buske pepperspray in haar sacoche, en zeker als ze in het Brusselse vertoeft.
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat is er potverdorie mis met dat er dan 5-10-15 mannen zouden rechtstaan en die vrouw beschermen?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/man-34...traf~a89e78be/ Niet bomvol, maar 5 - 10 mannen zaten er wel op. En ja, rechtstaan deden ze om bij de eerstvolgende halte uit te stappen en een jonge vrouw van 23 te laten doodbloeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet dat maar. Wie riskeert zich vandaag nog een mes tussen de ribben voor een wildvreemde?
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beter iets illegaal meenemen om u te verdedigen dan niets meenemen en sitting duck spelen.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk als je moet wachten tot iets legaal is zijn we al drie generaties verder. Tegen dan is het bezit misschien legaal maar het gebruik dan weer illegaal. Allemaal zever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet de meeste mensen zijn aan de grond genageld als ze een goede lap zie boks krijgen. Ik heb nog wat gebokst vroeger en het eerste wat we moesten leren was slagen krijgen (incasseren)......daar moest je aan wennen. Een bokser verschiet daar niet meer van een leek daarentegen is volledig het Noorden kwijt want die is dat helemaal niet gewoon laat staan een lief tienermeisje ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 september 2025 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Agenten die hun werk deden, en omdat de minderjarige misdadiger domme dingen deed, mogen ze de cel in, verketterd door vele "formumgenoten". Of die juwelier die in een vlaag van woede zwaar gewapende overvallers neerschoot op een beter moment... Mijn ervaring is dat "ome agent" liever het laaghangende, veilige fruit plukt. En ik begrijp ze ook. Als ze succesvol het gevaarlijke fruit pukken, dan hebben ze meer gezeik en werk dan het waard is. En mijn lip met lidteken is daar een bewijs van.
![]() |