![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe klein kan je zijn als omhooggevallen artiest.
Verlieten de mensen terecht de schouwburg? Of wat denken jullie er van? https://www.hbvl.be/media-en-cultuur...100142807.html Nederlandse cabaretier weigert voorstelling te spelen omdat er hulphond in de zaal zit: “Ik heb grenzen” De Nederlandse cabaretier Patrick Laureij heeft vrijdagavond geweigerd om een optreden te laten beginnen, omdat er een hulphond in het publiek zat. Dat melden Nederlandse media. “Ik voelde mij onveilig en kwetsbaar”, klinkt het. Laureij zou vrijdagavond in Amsterdam zijn voorstelling ‘Kintsugi’ spelen, voor een publiek van 300 mensen. Voor aanvang van de voorstelling vroeg de cabaretier echter aan een vrouw met een hulphond in het publiek om de zaal te verlaten. Gevraagd waarom, antwoordde hij: “In verband met gabbermuziek”, die bij zijn opkomst erg luid afgespeeld zou worden in de zaal. “Er is mij niet verteld dat er een hond is en ik heb daar moeite mee, want ik heb heel harde muziek in mijn show. Dat is niet diervriendelijk. Ik speel niet voor baby’s en honden. Dat is toch mijn grens. Ik mag toch mijn grenzen bewaken als ik dat niet wil?”, aldus Laureij verder. “Ik voelde mij onveilig en kwetsbaar”, klonk het ook. Voor mij is dit ne opgeblazen zak. Zo'n honden worden opgeleid om in alle omstandigheden te kunnen functioneren, en ja daar hoort ook theaterbezoek bij. Het publiek lijkt eerst te denken dat de opmerking bij de show hoort, maar als blijkt dat Laureij het meent, komt er boegeroep uit de zaal. Zo’n zestigtal mensen zou daarop verontwaardigd de zaal verlaten hebben. Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 oktober 2025 om 11:04. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe komt dat? Mijn indruk is dat de notie melodie totaal vergeten is, waardoor er feitelijk niet meer gezongen wordt. Bovendien is er nog iets anders: in het begeleidend combo wordt aan de drummers in veel gevallen een overdadige rol toegekend met een storend en irriterend "boem boem" effect.
|
|
|
|
#3 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Dus ja, alle toeschouwers hadden de zaal moeten verlaten en de terugbetaling van hun tickets eisen.
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
OK, ik geef toe dat ik van het onderwerp wat ben afgeweken. Het ging hem uiteindelijk om de aanwezigheid van die brave hond in een (naar de artiest zelf beweerde) eerder lawaaierig optreden. Ik vind het hedendaags lawaai (en dat is pop maar al te dikwijls) soms een echte pest. Blijkbaar is melodie "out". En dat is jammer, zowel voor de hond als de mens.
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn zoon doet meestal het licht, maar soms ook het geluid. De geluidsman bepaald het geluid van iedere stem en van ieder instrument. Gewoonlijk is het zo, als de stem niet goed is, dat de optredende groep vraagt om de muziek iets meer te laten doorklinken. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#8 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Mijn zoon doet meestal het licht uit Stoeffers zijn ook mensen hé. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een opgeblazen kikker die denkt dat de evenaar door zijn gat loopt. Jan Decleir schold ook ooit een zaal uit omdat er wat gehoest werd. 'Professionals' noemen ze dat.
|
|
|
#10 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
ging het nu om de hond of om de artiest?
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar moet nog eens ernstig over nagedacht worden...
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
WTF is Patrick Laureij ???
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een eikel met een te groot ego blijkbaar. Of eentje die honden haat uit principe, die onreine coprofagen.
|
|
|
#14 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Enerzijds mag je nooit iemand met een hulphond, ondanks dat hij misschien oprecht bezorgd was over die hond, anderzijds door zijn reacties vlak na het incident komt hij over als een hork. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stug, lomp, onbeleefd mens m. (-en), stug, lomp, onbeleefd mens : een hork van een vent. Hork is een scheldwoord dat wordt gebruikt om iemand te beschrijven als onbeschoft, onbeleefd, lomp of grof. Het wordt meestal gebruikt om aan te geven dat iemand geen respect toont voor anderen en zich slecht gedraagt. Laatst gewijzigd door reservespeler : 28 oktober 2025 om 15:31. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kent 'hork' misschien in het dialect als 'eurk' ?
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zelfkennis is het begin van de wijsheid hé. Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 oktober 2025 om 07:58. |
|
|
|
|