![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister
|
We leven 5 jaar verder in de toekomst.
Dus momenteel in het jaar 2030. De regering haalde eind 2025 geen overeenkomst om 10 miljard te vinden. We zijn al wereldkampioen inkomensbelasting, schenkbelasting, erfbelasting.. Maar het begrotingstekort geraakt niet in evenwicht. Schuld versus GDP loopt op en de regering zoekt tegen 2030 geen 10 miljard maar wel 150 miljard. Dit is trouwens niet enkel een Belgisch probleem. In de VS bedraagt schuld versus GDP nu al meer dan 130%. Ook daar bestaat er geen manier om het gat te dichten met belasting heffen. Rentes verhogen gaat ook niet. De enige uitweg is meer inflatie, en meer verarming van de samenleving. Volgens economen die ik heel hoog inschat, zijn overheden wereldwijd bezig met het vergaren van edelmetalen als voorbereiding op het onvermijdelijke instorten van het financiële stelsel. Men koopt massaal goud en zilver aan actuele prijzen. En in het jaar 2030 wanneer de schuldgraad totaal geëscaleerd is, worden edelmetalen van de ene dag op de andere geherwaardeerd. Minimaal factor 10 hoger dan wat het nu is, van de ene dag op de andere. De reden? Door de waarde van nationale goudreserves radicaal te doen toenemen, is de waarde van de actuele schuld veel kleiner geworden. De goudvoorraad is nu ineens een toereikend collateraal om de schuldgraad te dekken. Wie goud en zilver kocht aan prijzen van 2025 en daarvoor, profiteert mee. Eigenaars van vastgoed, grond, en andere roerende goederen. De nominale waarde in euro of dollar neemt alleen maar toe. Maar spaarders, of mensen zonder roerende goederen, worden straatarm. Wat gaat onze staat doen met al die mensen die 2500 euro verdienen wanneer de maandelijkse huurprijs 1500 euro is, en een volle winkelkar 300 euro kost? Onze samenleving zal verdeeld worden in de haves and have nots. Ik hoop het niet, maar ik vrees dat na een ontoereikende inkomensbelasting een vermogensbelasting volgt. Het systematisch onteigenen van iedereen die vastgoed heeft of roerende goederen probeert door te geven aan de volgende generatie. Dit zogezegd ten goede van de samenleving. Wie iets heeft moet het via woekerbelastingen afgeven aan wie het niet heeft. En wanneer die dag komt, moeten we allemaal maken dat we hier weg zijn.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 16 november 2025 om 15:12. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb alvast zo relatief klein gebouwd (2 slaapkamers / 2 personen) op minder dan 5 are (klein beschrijf), dus allesbehalve een kast van een huis op minstens 10 are zoals in de 20e eeuw Jan Modaal was.
Ik ben benieuwd wie ze eerst extra gaan belasten bij het onroerend goed. Of ik maak het niet meer mee. Men kan tenslotte verkopen of vererven. Maar toch is voor mij de fles nog halfvol. Je bedoelt toch onroerende goederen?
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 20 november 2025 om 17:37. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Minister
|
Citaat:
Mijns inziens kun je de huidige jaren goed vergelijken met de jaren 30, pre WOII. Dit op basis van de torenhoge inflatie en de compleet escalerende begrotingstekorten. Bij de apotheose van die jaren werd wereldwijd de goudvoorraad in beslag genomen door overheden. Het was namelijk duidelijk dat de inflatie verder zou escaleren, en het goud moest dienen om de goudstandaard terug te brengen en het overheidstekort te herbalanceren. Mensen mochten enkel nog de falende currency houden, die naar de verdoemenis werd geprint waardoor hun koopkracht door de staat werd vernietigd. Goudbezit werd bij wet illegaal gemaakt en wie de wet overtrad kreeg een gevangenisstraf. Alles moest bij de staat worden ingeleverd. Ik verwacht dat binnen 3 tot maximum 5 jaar, de Belgische staat overgaat tot in beslagname van onze crypto assets en onze edelmetalen. Met een flutexcuus van "om de financiële stabiliteit van de banksector te kunnen garanderen".
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 november 2025 om 07:38. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Enkele weken terug zag ik in Gent op 3 plaatsen in de Brugse Poort cotee, samen een paar honderd schoolkinderen, quasi alle noordafrikaans/vreemd uitzicht, alle met een grijper-op-een-stok op straat gegooid afval op pikken en in een zak bij zich steken. Veel lachen, roepen, dollen.
De maandag morgen worden alle straten daar (en in de andere vreemdelingen cotees de stad rondomrond) door tientallen geel en oranje gekleden Ivago personeel afgelopen, met zulke grijpers, bakfietsen, kleine pickups enz, dito. Ze steken dat in Ivago zakken en laten die dan ter plekke achter om later door de grote kamions te worden opgehaald. Overal zie je dan die zakken staan, in groepen van soms tientallen in één straat. Allemaal afval dat lompweg schaamteloos op straat werd gegooid. Overal winkelkarren waarmee ze na sjoppen naar huis reden, hun afval van de week derin kappen en hup de kar naar de dichtsbijzijnde lege plek / hoek. Als 't niet in hun eigen weg staat ist goe. Kindervoitures / draagmanden met dikke korting of gratis door subsidiering gekocht, kapot of niet meer nodig > idem. Delen van gejatte fietsen waar ze niks mee zijn > idem. Afgedankte kasten matrassen tv's bouwafval > idem. Appartementsblokken in die cotees: nieuwe bewoners smijten wat de vorige achterliet gewoon beneden in de inkom. Dat is soms belachelijk veel, dinsdag voor 1 van de appartementsblok in NO Gent, Opgeeistenlaan, het troittoir voor de hele breedte van het gebouw stond zo bomvol dat bewoners niet meer binnen buiten raakten. Bij terugkeren bleken ze al Dienst Stad Gent te hebben gebeld: een kamion met kraan was bezig alles te laden, en zal waarschijnlijk enkele keren moeten over en weer hebben gereden. Op hun site verklaren ze dat ze er iets aan doen camera's plaatsen / straffen / geven cijfermateriaal, maar niks daarvan blijkt, en blijft blijken, op straat. Om de simpele reden dat ze niet willen, het zijn hun politieke belangengroepen. Leg samen: ze dumpen hun afval op straat om er gratis van verlost te raken, worden betaald om het weer op te pakken, en de jongskes worden al in school die "job" geleerd. Wat gaat de staat doen wanneer... lol... stoppen met doen wat de oorzaak is van overspendering, dat is, iets aan zichzelf, wat dus niet te verwachten is, en ze dus Force Majeur van doen hebben om de wijk te nemen.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maandelijkse huurprijzen nemen een steeds groter deel in van het inkomen. De kost van de winkelkar stijgt veel sneller dan de 2% per jaar waarmee de staat ons voorliegt. Er is dringend een nieuwe goudstandaard nodig. En die zal er ook komen. De staat gaat al het goud in beslag nemen, en daarna het goud herprijzen waardoor de schuld in eurotermen veel minder waard wordt. Het volk mag enkel de zwaar devaluerende euro houden. Alsof je baas je uitbetaalt in smeltende ijsblokjes, en je zwaar straft wanneer je iets wil bezitten dat zijn waarde wél behoudt. We worden geleid door een misdadige organisatie.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 november 2025 om 21:41. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Men kan de belastingsvoeten verhogen, geen probleem.
Alleen is de vraag of dat tot hogere inkomsten gaat leiden. De laffer curve is geen conservatief verzinsel.
"No human is illegal" is code for we hate the West and want to destroy it. Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 23 november 2025 om 07:07. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat zit in die volle winkelkar? WC papier? of essentiële voeding? Ik zie in de winkel regelmatig mensen duur fruit kopen. Hebben we nu aardbeien of rode bessen nodig? Je kunt ook het gewone bewaarfruit kopen hé. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Johan Van Overveldt (N-VA), de financierminister die in ons land vermogenskadasters heeft ingevoerd en de fiscus op pad heeft gezet naar meer en meer almacht. Ik ben benieuwd hoeveel ton goudstaven hij en zijn entourage in kluizen bewaren.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om aan 300€ te komen moet ge uw kar al vullen met dure dranken, blokken foie gras etc. Niet de klassieke kar van Jan met de pet Laatst gewijzigd door Gipsy : 23 november 2025 om 12:21. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Minister
|
Citaat:
Om alles vers te houden is mijn kar hooguit halfvol. Toch kost een halfvolle kar me gemakkelijk 150 euro. Voor 2 volwassenen kom ik daar een dag of 4-5 mee toe.
|
|
|
|
#16 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik kan veel meer verdienen door 3 dagen mijn beroep toe doen (bescheiden maandelijks inkomen dan) en de overige 2 dagen wat honden te trimmen of bomen te snoeien voor cash. 5 dagen voltijds werken in mijn sector is gewoon de staat rijk maken met woekerbelastingen. Ikzelf moet massa's geld afgeven. Het is diefstal
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Fruit is hier een belangrijk deel van ons ontbijt (samen met het zacht gekookt eitje). En uiteraard de koffie.
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Minister
|
Citaat:
Global debt vs GDP is nu meer dan 300%. Vanaf januari 2026 komt de fiscus in al onze rekeningen snuisteren. Er worden ook honderden nieuwe mensen aangesteld bij de FOD Financiën. Het einde van de financiële privacy. Ik laat 1 jaar aan uitgavenkosten staan als reserve, en al de rest steek ik in fysieke zilverbaren die ik zelf stockeer. Geen counterparty risk meer. Want het is nog een kwestie van tijd voor het scenario van 2008 zich herhaalt, met veel grotere gevolgen dan toen. Warren Buffet heeft zijn gehele stock portfolio verkocht, omdat hij weet wat voor ramp er in 2026 op ons afkomt. Hij staat met meer dan 300 miljard aan de zijlijn klaar om alles op te kopen nadat het ingestort is.
|
|