![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien hadden die landen de niet wilden meespelen toen men de EU ging oprichten wel gelijk?
Ook President Trump trekt de EU zwaar in twijfel. Kan men hem ongelijk geven, niet echt. https://www.dagelijksestandaard.nl/e...-de-beschaving De EU is inderdaad in gevaar, zeker met de nog steeds ver openstaande grenzen.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
https://hoax.fandom.com/nl/wiki/De_Dagelijkse_Standaard
Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 december 2025 om 16:08. |
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ongetwijfeld is de EU niet op alle vlakken zaligmakend. Maar de ouderen onder ons zullen zich nog wel de eerste tien jaren na WO2 herinneren toen bv. mensen die naar Nederland even wilden gaan shoppen douanecontrole kregen aan de grens. En wee u als je wat teveel boter of andere zaken in de koffer van de auto had. Vraag aan de EU-kritikasters van dit forum: zouden jullie het "leuk" vinden als we naar die tijd van door douane bewaakte grenzen zouden terugkeren? Idem voor wat de Euro betreft: zouden jullie het echt leuk vinden bij een uitstapje naar een van onze buurlanden telkens geconfronteerd te worden met omrekenen van Nederlandse Gulden, Deutsche Mark, Franse Frank, Italiaanse Lire, Spaanse Peseta? Het grootste genoegen dat wij Europeanen aan zowel de Amerikanen als aan de Russen kunnen schenken is, dag in dag uit, zuur oikofobisch zitten kritiek spuien en hersenloos zitten mekkeren over de EU. Wij zijn het economisch machtigste blok op de planeet. Het enige wat we nog moeten doen is onze eigenste Europese defensie-industrie verder versterken zodat we op dat vlak veel minder afhankelijk zijn van de USA. Ik las gisteren nog een interessant bericht dat zelfs Israël steevast van plan is zijn eigen defensie-nijverheid zodanig uit te bouwen dat ze minder afhankelijk zijn van Trump & Co. Europa zou er goed aan doen dezelfde weg op te gaan.
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onderhandelingsmacht zero. Dat Trump problemen heeft met de EU is zijn probleem niet het onze. Als economisch blok kan de EU hem pijn doen. Landen apart zijn een hapklaar brokje. Ik begrijp feitelijk niet dat ik hier zulke evidenties moet neerpennen. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb niet de indruk dat de VS veel moeite moet doen om te verdelen. En maar goed ook. Ik zou niet graag in een Verenigde Staten van Europa leven. Er is nu al een serieus democratisch deficit.
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zowel de PRC als de USA vertegenwoordigen econonisch en politiek meer interne eensgezindheid dan de EU, waar het is van: "Too many cooks spoil the broth". plus de EU is een zichzelf ziekmakend lichaam dat ook financieel ten onder gaat, met dank aan aan o.a. de ondermijning door ge?mporteerde parasieten. Dat moet men ook durven inzien en toegeven. Sterkte.
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik lees van een geachte medeforummer de bemerking dat in de PRC en de USA meer "interne eensgezindheid" bestaat dan in de EU...
Weet je,dat is misschien wel waar....met de nadruk op MEER interne eensgezindheid... Want in beide voornoemde naties wijst meer en meer toch op een "500 Internal Server Error".....respectievelijk de status van de Chinese Communistische Partij (die aan het leren is dat macht steeds betrekkelijker wordt als je respect aan het verliezen bent,ongeacht de omvang van het controle-apparaat)en de balans tussen Presidentiele en verkozen machten.... Zoals een andere medeforummer terecht opmerkt,o ja,er zijn vele problemen met de Eu,maar het is aan ONS die op te lossen.... En zoals kelt opmerkt; in zekere zin gaan we "Wlad van Moskou" en "Don van Washington" nog dankbaar mogen zijn ons met onze witte zachte neusjes in onze eigen str*nt te hebben geduwd.....We hebben daarvoor geen "rare nieuwssites" en "mediaspelers met een agenda" nodig om tot die conclusie te komen.... En we kunnen K I E Z E N....iedere 4 jaar of zo...
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 26 december 2025 om 07:30. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Herinnering uit een niet zo ver verleden, Kelt.
Misschien van voor jouw tijd? Kiezen in de EU Wasmedanna.
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ooit begon als een economische samenwerking is nu uitgemond in een bemoeiziek orgaan dat de economische realiteit volledig uit het oog verloren heeft. Nog meer Europa zal ons snel, zeer snel zelfs, collectief verarmen. Is dan alles wat Europa doet slecht? Nee, zeker niet, er zijn nu eenmaal zaken waar we samen veel sterker uitkomen, ik denk dan bijvoorbeeld aan samen aankopen van energie, grondstoffen en andere producten die we (Europa) zelf niet hebben. Ook militair moeten we veel beter samenwerken, ik ben er zelfs van overtuigd dat we, indien we op militair samenwerken, we veel euro's kunnen besparen. Europa zou ook veel minder de "herverdeler" mogen spelen en er voor zorgen dat migratie onder controle komt. Ik huiver van de uitbreidingsplannen van Europa, nog meer arme landen er bij nemen is geen goed plan. Wat betreft de betaling van Europarlementsleden, daar pleit ik er voor dat ieder land dit zelf op zich neemt. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De indoctrinatie ligt trouwens hoog. Er is ook een grote onverschilligheid bij de bevolking. Het risico en de gevolgen voor kritiek liggen te hoog. HK is op dat vlak ook al niet veel beter sinds de hand over. De US nu, ja wat kan men er nog over zeggen. De overheid is meer en meer Trump zijn private speeltuin geworden. Men is in een situatie verzeild waar men hoopt dat voor iedereen de schade niet te groot gaat zijn. Dan heb ik uiteindelijk nog liever een systeem als in Europa waar de koks kibbelen. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
de Vlad heeft geen enkele intresse in het westen en het fabeltje dat ze de meeste mensen zoals gij eikenboompje proberen wijs te maken is al lang doorprikt. weet ge nog wat ze in het begin ons probeerden wijs te maken dat de Vlad vlug ging overschakelen naar kernwapens, ik wacht nog altijd op de eerste. hetzelfde met de verkiezingen in de VS geweest slappe Joe goed Trump den duivel, precies of ze vanuit europa de verkiezingen konden in de juiste (volgens de euro woke brigade) konden sturen, waren ze eventjes mis. En het is nog altijd zo dat ze ganse dagen de leugen op de goed gelovigen loslaten. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Anyway, kunnen wij de democratische kuststaten niet kopen?
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Op 24 februari was het zo ver. Poetin kust zijn pollekes met de groep naïevelingen in Europa waar u prominent lid van bent.
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De - voorlopig toch nog even - 'machtigste' perverseling ter wereld doet er m.i. goed aan nooit te vergeten dat "Europa" geen naïef minderjarig meisje (meer) is dat hij tot gedweeheid en onderwerping kan intimideren.
Me dunkt dat hij zich beter af kan vragen wélk shit hole hem eventueel asiel zal willen verlenen wanneer hij op de vlucht slaat voor de cluster fuck waarmee hij z'n eigen land & volk opgezadeld heeft. Rusland? Noord-Korea? Turkmenistan?
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Poetinpijpers in België zijn grotendeels te vinden in het meest extremistische deel van het VB. Gewoon omdat die nu eenmaal kicken op het regime van de 'sterke leider'. Of dat nu Poetin zelf is, of zijn vijfde colonne in europa waarvan Orban het beste voorbeeld is maakt niet uit. Alleen zijn er weinig Blokkers die het woord bij de daad voegen, en zoals Kruisridder Kris Roman effectief naar het russisch paradijs verhuizen. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door cato : 26 december 2025 om 20:19. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Rusland ? Ik ben voor meer democratie, niet nog minder. Maar Zwitserland raak ik nooit binnen. Niet op mijn leeftijd met mijn bankrekening.
|