Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2026, 20:07   #1
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard "WO-III wordt een totale informatieoorlog"

Een quote die wordt toegeschreven aan Marshall McLuhan, een Canadees filosoof en wetenschapper.

Over McLuhan:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Marshall_McLuhan

Zeg later niet dat u niet op de hoogte gesteld werd

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  photo_2026-01-16_19-51-55.gif‎
Bekeken: 44
Grootte:  171,1 KB
ID: 121884  

Oud 16 januari 2026, 21:30   #2
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Dan is die oorlog al 100 jaar bezig, niet tegen een vijand maar leiders tegen hun eigen volk.

Als ik zie hoe makkelijk een compleet volk als een schaap kan reageren tijdens corona dan is die strijd al voorbij. Ze geloven alles wat hun leiders ze voorschotelen omdat ze het willen geloven, dat is voor beide kanten zo dus je zal hiermee de vijand niet kunnen overtuigen, enkel het eigen volk moet overtuigd worden.

The Century of the Self van Adam Curtis toont de ontwikkeling van massa psychologie zo 100 jaar geleden.
https://youtu.be/eJ3RzGoQC4s?si=LW8ZPNn67O6MN0U8
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2026, 21:52   #3
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Een quote die wordt toegeschreven aan Marshall McLuhan, een Canadees filosoof en wetenschapper.

Over McLuhan:

(fig.)
Tja, ik moet toegeven dat jouw russische vrienden de vijandelijkheden zeer professioneel hebben opgestart en aangepakt, en dat nog wel op massale schaal.

Vraagje voor de Olginezen : vinden jullie dat zelf niet raar ? Dat ondanks al jullie gekonkel en alle agitprop dat door jullie zo gehate westen jullie nog altijd niet heeft in een heropvoedingskamp opgesloten ? (Chinese stijl of Noord-Koreaanse) of gewoon in een kamp naar russische Goelag stijl ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2026, 22:07   #4
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Tja, ik moet toegeven dat jouw russische vrienden de vijandelijkheden zeer professioneel hebben opgestart en aangepakt, en dat nog wel op massale schaal.

Vraagje voor de Olginezen : vinden jullie dat zelf niet raar ? Dat ondanks al jullie gekonkel en alle agitprop dat door jullie zo gehate westen jullie nog altijd niet heeft in een heropvoedingskamp opgesloten ? (Chinese stijl of Noord-Koreaanse) of gewoon in een kamp naar russische Goelag stijl ?
Het is mijn liefde voor het westen dat mijn haat voor bemoeienissen elders opwekt.
So what als Iran en de rest Israel van de kaart zou vegen?
Niet ons probleem. De joden hebben dat zelf gezocht dan.
Oud 16 januari 2026, 23:18   #5
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is mijn liefde voor het westen dat mijn haat voor bemoeienissen elders opwekt.
So what als Iran en de rest Israel van de kaart zou vegen?
Niet ons probleem. De joden hebben dat zelf gezocht dan.
Israël is onderdeel van "Het Westen", just saying.

We zijn hoe dan ook dicht verweven met elkaar, niet met Iran of gelijk welk islamitisch land. Israël niet steunen is jezelf in de voet schieten.

Daarnaast hebben we natuurlijk veel islamieten ingevoerd voor 1 of andere reden, met de tijd zal dit dus wel keren en zal Het Westen omvormen naar de Islam. Dan is het voorbij met je geliefde "Westen".

De Islam is een existentiële bedreiging voor het Westen, zijn welvaart en wetenschap, dat zou voor iedereen duidelijk moeten zijn.
Oud 16 januari 2026, 23:32   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Israël is onderdeel van "Het Westen", just saying.

We zijn hoe dan ook dicht verweven met elkaar, niet met Iran of gelijk welk islamitisch land. Israël niet steunen is jezelf in de voet schieten.

Daarnaast hebben we natuurlijk veel islamieten ingevoerd voor 1 of andere reden, met de tijd zal dit dus wel keren en zal Het Westen omvormen naar de Islam. Dan is het voorbij met je geliefde "Westen".

De Islam is een existentiële bedreiging voor het Westen, zijn welvaart en wetenschap, dat zou voor iedereen duidelijk moeten zijn.
Neen das een oosters land vol religioten.
Wij hebben niets verwoven met elkaar, westerse politici doen er geopolitiek mee ja. Maar als volk zijn wij zo verwoven met Israël als die joden die alhier in segregatie leven.

De islamieten leven tenminste samen met ons terwijl een jood nog niet van een bord zou eten dat gij of ik half aangeraakt hebben. Ze zien ons als inferieure beesten.
lees het er maar op na in hun talmoed.
Oud 17 januari 2026, 08:48   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen das een oosters land vol religioten.
Wij hebben niets verwoven met elkaar, westerse politici doen er geopolitiek mee ja. Maar als volk zijn wij zo verwoven met Israël als die joden die alhier in segregatie leven.

De islamieten leven tenminste samen met ons terwijl een jood nog niet van een bord zou eten dat gij of ik half aangeraakt hebben. Ze zien ons als inferieure beesten.
lees het er maar op na in hun talmoed.
Wauw, jij bent moslim, ja toch?
Oud 17 januari 2026, 11:09   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wauw, jij bent moslim, ja toch?
neen ik ben onderwezen door Christus die deze generatie joden daar als de synagoge van de satan aanwees.
Oud 18 januari 2026, 13:12   #9
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Dat komt bij hen niet op. Mochten jij of ik in Rusland of China onze mening verkondigen waren we al dood of staken ergens weg. Nu wordt men in het westen vooralsnog enkel maar aangepakt als men tegen massa-immigratie en een minderheid worden in eigen land is en er openlijk en in eigen naam voor uitkomt. Voor de rest mag en kan men hier nog steeds veel veel veel meer dan in China, Rusland, Iran of Venezuela. Toch gaat er bij hen geen belletje rinkelen of is er ergens een heel luide bel die hen doof maakt voor de werkelijkheid. Maar ze gaan winnen. Daar zorgt de massa-immigratie wel voor.

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2026, 13:14   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht

Over McLuhan:

(fig.)
Aldus ons Russisch wegwerpsoldaatje ...

Boycot BYD, MG, RAM, Dodge!

Breng het kolenwoud terug.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2026, 00:59   #11
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Jeffrey Sachs: We bevinden ons nu in de beginfase van WO-III
LINK

Prof. Jeffrey Sachs stelt dat de wereld mogelijk al in de beginfase van de Derde
Wereldoorlog is beland, nu het snel escalerende conflict met Iran steeds meer
landen en regionale actoren begint te betrekken. De eerste aanvallen en
vergeldingsacties dreigen een bredere kettingreactie in het Midden-Oosten en
daarbuiten te veroorzaken, vooral nu geallieerde milities, regionale machten en
wereldmachten steeds meer bij het conflict betrokken raken. De traditionele
mechanismen om escalatie tegen te gaan – diplomatieke terughoudendheid,
duidelijke rode lijnen en internationale bemiddeling – lijken te falen, waardoor
het gevaar toeneemt dat wat begon als een regionale confrontatie, kan
uitgroeien tot een veel breder mondiaal conflict.
Oud 12 maart 2026, 15:08   #12
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Exclamation Genocides zijn natuurlijke processen in de harde natuur

Citaat:
neen ik ben onderwezen door Christus die deze generatie joden daar als de synagoge van de satan aanwees.

haha Cufi toch,

Wist jij dat God en Satan dus samen de Duivelse Mensheid hebben ontworpen en met elkaar lekker laten Vechten op leven en dood??

ik ga deze theorie nog verder analyseren want in elke mens zit het KWAAD en het Goede in het koppie. OP dit punt zijn mensen identiek aan elkaar in geestelijke zin.

Maar f(Kwaad)(t) en f(Goed)(t) zijn dus RELATIEVE begrippen als ik het in tijddynamische vectoriele functies zo noteer dus het is best ingewikkelde materie ok.

==============
Grappigste vind ik van WOIII en WOIV wel dat Groot Zion nu al de harde realiteit is geworden op AARDE.

En ik wil weten HOE Groot het Oude Zion vroeger was, Het OUde Joods/ Hebreeuwse RIJK he, tot in Babylon?? Tot de eufraat en Tigris, tot de NIJL?? Diep in Afrika??

Na 2040 komen er hele grote Genocides in hele Midden Oosten denk ik, via fatale hongerdood oorlogen. Reken maar na dat 80 procent van alle voer en vreten in hele MIdden OOsten wordt geimporteerd dus je kan die lui heel makkelijk de HONGERDOOD laten sterven, net 6 maanden alle voedsel aanvoer totaal blokkeren en 60 procent zal dood zijn.

En de Morele Rechtvaardiging zal religieus zijn..........

===============

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be