![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een totaalverbod op smartphones op school heeft eerder negatieve dan positieve gevolgen voor het welzijn van leerlingen. Dat blijkt uit onderzoek van de KU Leuven. In scholen met een strikt verbod stijgen de depressieve gevoelens en voelen kwetsbare jongeren zich eenzamer. "Een verbod is geen wonderoplossing, integendeel", zegt professor Laura Vandenbosch. "Het is vooral belangrijk met jongeren in gesprek te gaan."
uit de Standaard vandaag En we zijn er weer! Hoe is het mogelijk dat een aantal lieden die misschien nog nooit voor een klas middelbaar onderwijs hebben gestaan vanuit hun universiteit of whatever zich toch weer moeten onledig houden met het onderwijs verder naar de bliksem te helpen met hun zogezegd pedagogische betweterij! Gsm en zelfs computergedoe met meer problemen dan leerwinst zijn een pest voor het onderwijs! Zo kan het alleen maar slechter en slechter gaan... Waar zal dat eindigen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanuit de onderwijswereld (leerkrachten die echt begaan zijn met de leerlingen) hoor ik andere berichten (middelbaar). Persoonlijk ken ik iemand die 4 keer / week middagtoezicht houdt op de school. Deze persoon heeft een ziekte waardoor normaal werken niet meer kan, maar zo voelt hij zich toch nog enigszins nuttig. Volgens hem is het spelen op de speelplaats enorm toegenomen, bij de oudere kinderen merkt ie dat ze veel meer met elkaar praten. Dit gaat over een lagere school. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Afkickverschijnselen zijn meestal geen pretje. Meer dan dat is er niet aan de hand. Plots moeten ze direct met elkaar communiceren, moeten ze zelf iets om handen zien te krijgen tegen verveling ipv breinrotfilmpjes te consumeren en door te sturen, veranderen sociale relaties en hiërarchie vermits andere capaciteiten belangrijker worden, ... . Dat vergt even een aanpassing maar dat lukt uiteindelijk wel. Als men een steen in het water gooit golft het even en vluchten watervogels en vissen geschrokken weg maar een paar minuten later ziet alles er terug vredig uit. Punthoofd 'professor' Laura Vandenbosch heeft het zicht van een uil met een stijve nek en focust op die korte tijd dat het water golft.
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) Boycot BYD, MG, RAM, Dodge! Breng het kolenwoud terug. Laatst gewijzigd door Vlad : 12 februari 2026 om 09:15. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik vond het ook bijzonder lastig om zonder smartphone naar school te moeten.
![]()
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij het stoppen met roken was dat één van de vervelendste neveneffecten, je had niets meer in je handen om je een houding te geven. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
t'is een verslaving, dat is nu wel duidelijk.
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is het inderdaad.
Als ik tegen mijne werknemer zeg dat hij niet steeds bereikbaar moet zijn voor Jan, Pier en Mieke, kijkt ie me aan alsof het in Keulen dondert. Zelf durf ik mijne smartphone al eens op het bureel laten liggen. Ik zie nadarhand wel wie mij probeerde te bereiken en ik bel dan wel terug. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het zal wel aan mijn generatie liggen...Maar indertijd op de "vakschool" was ik daar helemaal niet voor mijn "welzijn"....
Ik was daar om iets te LEREN en men liet het ons genoeg merken.....Ik moet toegeven dat de meeste leraars toen inderdaad iets WISTEN (ze KWAMEN uit "de nijverheid",de leraars in de technische vakken,ze hadden in echte fabrieken gewerkt of misschien zelfs zelfstandig geweest...) Ook mijn ouders waren in het geheel niet geinteresseerd in "welzijn",wel in V O O R U I T G A N G en dat we de familie niet te schande brachten. En weet je wat,wij,jongelui,maakten toch de nodige leuke en plezier...dat was ons "welzijn"...BUITEN de school.... hoe het zelfs maar een discussiepunt moet zijn dat je op school naar de show vooraan moet kijken in plaats van naar een schermpje is buiten mij om...Een kwart van de Vlaamse begroting zou blijkbaar moeten dienen als plaats voor kinderwelzijn en smartphone knuffelhoekjes? welzijn....
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 13 februari 2026 om 10:17. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#14 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vóór 1994 was er nog geen commerciële GSM in den Belgiek , dus ....
Wij hadden geen GSM's , en het ging toen ook !! In medische situaties of noodgeval kan ik begrijpen dat het echt nodig is !! Anders , GSM achterlaten in een kastje in de klas of op het secretariaat !! Computer: Wij kregen in de jaren 80 een uurtje per week DOS les !! Ik moet wel zeggen: Zou ik destijds mijn richting hebben mogen , dan had ik iets anders gedaan !!
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gsm's tijdens de middag: OK. Voor de gewone speeltijden: spelen ! |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vorig jaar waren wij in een Oostends restaurant.
Boven de toog hing een bord "Hier hebben wij geen wifi. Praat met elkaar". Een voorbeeld. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ondertussen in China:
https://www.youtube.com/watch?v=saincH52oAo&t=6s Chinese School Destroys Students' Phones for Using Them in Class – Too Harsh or Justified? Ondertussen in Korea: https://www.bbc.com/news/articles/c776ye6lrvzo South Korea bans phones in school classrooms nationwide Ondertussen in de VSA: https://www.osvnews.com/school-smart...tum-across-us/ School smartphone, social media bans gain momentum across US Zonder Korea zijn er in de EU geen smartphones. Zonder China zijn hier geen eenvoudige mondmasters in tijden van pandemie. Zonder de VSA kunnen onze universitaire niet eens een mail sturen. Ooit na een proclamatie geweest van exacte wetenschappen. De prof gaf een speech waar hij zijn gal spuide op de menswetenschappen. Die mensen van menswetenschappen hebben geen flauw benul van hoe hun technologie werkt maar ze gebruiken en misbruiken het wel volcontinu.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|