![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Los van alle negatieve aspecten van de koloniale overheersing dient hier op gehamerd te worden dat de infrastructuur van de koloniale blanken daar vele levens redt.
Dit aspect wordt wel eens vergeten in de gebruikelijke linkse litanie van blank = kolonialisme = uitbuiting. Religious devotees believe a divine force saved this port city from the tsunami, but most locals say it was France. During the city's nearly three centuries as a French colony, French engineers built and maintained a massive, stone sea wall that kept Pondicherry's historic center dry even though the tsunami drove water 24 feet above the high-tide mark. France, which completed the 1.25-mile long barrier to stop erosion in 1735, ruled Pondicherry until 1956, seven years after Britain gave the rest of India independence. http://www.mytelus.com/news/article....=world_archive |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() De Fransen hebben dat daar wel gebouwd uit eigen belang. Waarschijnlijk om hun handel en economische belangen in die stad te beschermen.
Stel dat de stukken overgebleven Atlantikwall levens red, moeten we de Nazi's dan iets positiever gaan bekijken?
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Op plaatsen waar de mangrovebossen aan de kost, en de koraalriffen ervoor nog intact waren, is de impact ook veel minder geweest. Toch ook niet onbelangrijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |