![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Alhoewel ik er persoonlijk van uitga dat goed en slecht niet bestaan en volkomen 'relatief' zijn merk ik dat de wereld weer meer opschuift naar het geloof in het slechte. De Vlaams Belangers gaan Marrokanen vergassen en de marrokanen zijn genetisch gedwongen handtassen te roven. Ik kan alleen maar zeggen dat in mijn ervaring wanneer ik me in al mijn naaktheid toon, in al mijn onzekerheid,zwakheid en vewardheid het de cocaïneverslaafden, de migranten, de criminelen zijn die niet over me lopen, die me proberen helpen.
He zijn de 'normalen' die in paniek slaan en gaan lopen. Verplaats maar naar maatschappelijk of religieus of vuilbak(spam) ban me crisis : aardappelen gekookt zonder zout want op mijn lippen staat een korst. The gathering : downfall
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Schiet dan, schiet miljaar.
Kom waar zijn uw bommen en uw zurig speeksel. Plak uw teontploffen op vliegtuigen en treinen. Stamp uw voet in uw PC of doe mee. De wereld is één. Mag ik dan geen vriendschap sluiten met iemand uit een naburig dorp. Moet ik mezelf en de liefde vermoorden voor iemand uit Nederland. ---------------- het leven lijkt het niet maar is het : echt. Doorbreek godverdomme uzelf en uw verleden. De toekomst ziet er niet rooskleurig uit maar zo ziet geen enkele relatie eruit zonder liefde. Iedereen of niemand. Zo zie ik het. Verdommme ik ben een zeer gevoelig iemand en drijf bovenop de golf en het ziet er niet goed uit. Eenzaamheid en complete waanzin staat ons te wachten als we onze negativiteit niet laten varen. Aan alle guderians draai uw boom, ge drijft met de stroom mee ipv er los tegen in !!!! Dat is niet uw stijl ! Weg met links en rechts en centrum. Gevoeligheid is de toekomst !!! The 3rd and the Mortal : Vandring
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ruis man ruis.
Miet tepetiep. Hoelang nog denkt ge tegen uwzelve te vechten he. Stamp godverdomme? Snoer uw botinnen en uw gevoeligheid. Gij enkel zijt slachoffer van uw zwakheid, niemand is ermee gediend. Ge zweeft en ge weet het, in een aardgasbel ondergronds.. Er zijn krachten, de realiteit onderandere waar ge niet tegen op gewasse zijt. Waarom aanbid ge zo de liefde tussen alle mensen wanneer ge nog niet in staat zijt het met één persoon uit te houden of zij met u. Wij zijn geen kleine teen. Ook wij zijn een geheel. Al onze woorden zijn leeg man, vol. We zijn evengoed deel als geheel. Volg uw onzuiverste diepste verlangens en leef. Moehaa. Ach ja uw onzuiverste diepste verlangens liggen de andere richting nietwaar. Iedereen tikt hier politiek maar uiteindelijk is dat slecht vermomming, ja ? Slechts een waan in een zoektocht naar het zelf. Alles slechts woorden he. Schaduw ge verflauwt onder de stralen van de verblindende zon. Er is geen hoop. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ben je verliefd op mij ofzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Klinkt idioot inderdaad. Ik geloof niet in goed en kwaad maar er is kwaad.
Ik geloof niet in god maar vermits er zovelen zijn die in god geloven en er naar handelen kan ik er niet omheen. En heeft die onbestaande god wel gevolgen waardoor ik dat woord toch wel kan en mag gebruiken om mezelf te proberen verstaanbaar te maken. Ik ga er echt waar vanuit dat zoiets als goed en kwaad niet bestaat (net als jij trouwens dacht ik) maar kan niet anders dan die termen te gebruiken om dingen te verduidelijken die ik wil zeggen. Was het geen deense (edit : wittgenstein, nee?) of zoiets filosoof die zich bezighield met al die invloed van taal op filosofie. ( ook ik , de domme heb filosofie, een levensvisie, een zeer wankele) Ik zal een poging doen om te verduidelijken wat ik wou zeggen zonder die term slecht te gebruiken. Wanneer ik zeg dat de wereld nu opschuift naar het slechte bedoel ik niet dat er iets 'slechts' gebeurd, blabla, kom mitgard wanneer je zelf heel eerlijk en nietig tegenover jezelf bent en je laat je schild der volwassenheid zakken zonder tot spuwen en schelden te vervallen besef je toch wel wat ik bedoel. Hmm ik ga dit laten staan ter kennis maar hou er geen rekening mee. Wat ik eigenlijk zo moeilijk kan verwoorden is dat als je in het slechte gelooft er ook een slechte is. Ik zie nu zoveel mensen in iets slecht geloven dat het er ook is. Tja dat is wat ik uit het leven tot hiertoe heb geleerd. Zie het slechte in iets en het zal er zijn. Zie het niet en het is er niet. Je moet dan natuurlijk niet gewoon vanop een verre afstand zien, alé relativiteitstheorie, ziet niemand dat dan ook in de psychologie ? Wanneer je de persoon niet kent en je ziet op afstand natuurlijk kan hij dan echt 'slecht' doen maar wanneer je ingrijpt door dichterbij te gaan en te zeggen kijk hier sta ik val en ik hou je tegen, sla en ik kom er tussen en vang op want dit is het niet. Dan veranderen de dingen. Wat eerst slecht was kan veranderen in goed. aarom dat geen een van de twee bestaat. Het punt zie je waar je het wil zien of hoe gaat dat. Ik zeg trek die relativiteitstheorie of wat er allemaal van gekomen is en waar ik geen weet van heb door in de psychologie en de sociologie. Het aanschouwen heeft dikwijls meer invloed dan het gebeuren. Ga met kinderen om en je merkt toch dat het gebeuren ongelooflijk kan beïnvloed worden door het aanschouwen. Dat is wat ik wil zeggen met voor mij bestaat goed en kwaad niet maar ik zie nu kwaad in ...
Uit willekeur geboren en tot niets bestemd, weef ik al jaren aan mijn doodshemd. (H.Hensen) Laatst gewijzigd door schaduw : 22 januari 2005 om 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Mitgard is een miskend genie. Dat zie je toch zo?8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Ik zal nog een zeer reëel voorbeeld proberen geven. Ik werk tesamen met een collega waar ik nu reeds twee maanden niet meer tegen spreek. Reden (voor zover ik voor mezelf heb uitgemaakt met veel tranen en wanen en aleerhande pijnen). Hij is een zware jongen. Tien jaar voor gewapende roof ed. Ik ben een whatever zeer zwak en ergens sterk. Ik had als enigste zeer diep contact met die gast. De meeste mensen kunnen hier op dit forum waarschijnlijk van zo iemand alleen meespreken uit films. hij had vier kinderen, twee van hem, de oudste van haar. Hij had nog steeds zaakjes, wat wil je als je het witte goedje aanbidt. Hij deinsde ondanks alles wat hij al had meegemaakt(moorden, zelfmoorden van de halve familie, geweld, kafka, zware gevangenisstraffen...) niet terug voor geweld. Paranoide gedachten beheerste zijn leven maar op de een of andere manier slaagde hij erin om toch het werk ook dankzij mij te behouden. Zijn relatie sprong af en toe, al het kwam steeds weer goed. Ik heb nooit iets slecht in hem gezien. Mensen die dat wel zagen vaarden er nooit wel bij dat kan ik u verzekeren. Ook ik had soms angst en door andere omstandigheden in mijn leven heb ik dat gewoon gezegd en hem gevraagd me weg te cijferen, te doen alsof ik er niet was. Ik ben te gevoelig om met sommige dingen om te gaan. En ik kom niet altijd evengoed uit mijn woorden en heb het nogal bruut aangebracht, en deze persoon, die anders heerst door intimitdatie en geweld heeft gewoon met tranen in de ogen toegestemd. En ik zweer u het weegt zwaar op me maar de redenen waarom helaas zwaarder.
Maar waar iedereen dus het slechte ziet, dieper contact weigert (oppervlakkig merk je dat niet) en hij dat voelt , reageert hij ook zo als er reden toe is. En bij mij was dat niet het geval. Zo ben ik ooit, al zag ik het zo komen in een van die kaartscams in indonesië terecht gekomen. Ik denk niet dat ze dat ooit al hadden meegemaakt, iemand die gewoon zei, van tja ik denk dat de zaak zo ineen zit hier is al wat ik heb, ik heb geen zin in een halve tot een hele dag psychologische spelletjes (zwarte magie boehoe). Ik begrijp het wel want er zijn ook zovelen die hier voor vijf frank de hele dag aardappelen de berg af sjouwen voor vijf frank. Ze hebben me gewoon verbijsterd de helft terug gegeven. Tja ik zou dit mss beter allemaal pm'en want ik weet niet hoe dit hier eigenlijk allemaal gaat. Maar ik ben deze week voor de tweede maal dronken in twee jaar. Mijn lichaam en geest doen teveel pijn de laatste tijd. Citaat:
Ook gelijk gij en Baihrav trouwens. Ik zie weinig verschil.
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Ik wil deftig discussieren in de forums. Het gaat niet. Ik vergeet. Of durf nooit te enteren. Ik kan niet schrijven en heb eigenlijk zelfs geen mening. Ik ben links, rechts en centrum en morgen voor en gisteren tegen. Ik lees wel boeken. Maar uit het leven leer ik al lang niet meer. Teruggetrokken.
Father Damian : Father Damian
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ik heb hier nu even geen zin in, schaduw.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Geen probleem mitgard ik lees je nog wel man. Je hoeft zelfs geen repliek te schrijven wie weet loop ik dan weer geen week nog ziekelijker te wezen tegen de collega's op het werk. (kan moeilijk ik spreek nu al niet meer) Ik lees je wel en graag. Al ben ik het niet dikwijls meer eens. Je 12-12 reactie zo vroeg deed pijn. Na Drie dagen was ik de zever ook kotsmoe.
![]() |
#14 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Hebben ze nog zo geen lipjes die een kus geven in smailies. Anders
{} hou je hoofd even schuins wil je. on topic ik wil gewoon het achterliggende gevoel bedoelen dat ik precies zie (maar ik en wanen he)
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() goed en kwaad zijn misschien maar percepties.
maar daarom niet onbelangrijk. een materialist weet deze uiteindelijk te verklaren, een ideoloog niet. daarom zijn ideologen doorgaans heviger dan wetenschappers. omdat zij de werkelijkheid zoals zij zich voordoet niet willen aanvaarden, maar veranderen. individueel ligt dat niet zo eenvoudig. dat is, wanneer het 'kwaad' zich tot jou richt, of zich aan jou voordoet. natuurlijk wil je de werkelijkheid dan veranderen. het gaat immers om jouw belang, of dat van een betekenisvolle andere. dan wordt het jij tegen de hardnekkige facticiteit van het bestaan. maar dat is het lot van de levenden, schaduw. het toeval beheersen, naar ons voordeel buigen. dat toeval is vaak smeerlapperij. tant pis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Gelukkig is toevallig niet geluk hebben. Toevallig is gelukkig vaak verdiend.
Een deel van je lot ligt in eigen handen. Hou vol. Statestieken brengen de juiste kaarten terug bij jou. Laatst gewijzigd door dUSK : 22 januari 2005 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() goed en kwaad bestaan inderdaad niet in absolute termen
het volstaat om Nietzsche te lezen, die mens draait de begrippen volledig om en zegt dat het Christendom slecht is en zo. Best wel interessant allemaal.
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Soms ben ik kwaad dat ik te goed was... |
|
![]() |
![]() |