Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2005, 14:14   #1
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard Boycot Wereldwinkel

De beweging achter de Wereldwinkels van Oxfam boycotten bewust producten uit Israel.

Aangezien ze ook geen steun willen van extreem-rechtse partijen, zou het dan ook niet logisch zijn dat 25% van Vlaanderen de Wereldwinkels en hun producten voortaan boycot?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:19   #2
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

allez, dan zal ik dit hier ook maar eens posten.

http://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=179

hier vind je wat het VB over oxfam denkt. allemaal loze beweringen, die de reputatie van oxfam schaden. en door oxfam zo door het slijk te halen, zorgen ze er voor dat oxfam jaarlijks heel wat giften misloopt, waardoor ze minder mensen kunnen helpen. dat vind ik persoonlijk zum kotsen, maar dat vinden de forumblokkertjes allemaal maar normaal. dat een organisatie een eenmalige gift van een hypocriete partij die hen door het slijk haalt weigert, dat vinden ze dan wel hemeltergend. het VB speelt weer een vuil spelletje, en jullie belonen ze er nog voor ook.

btw, mss kan je voor de volledigheid maar eens uitleggen waarom ze israelische producten boycotten.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:26   #3
Towelie030981
Gouverneur
 
Towelie030981's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
De beweging achter de Wereldwinkels van Oxfam boycotten bewust producten uit Israel.

Aangezien ze ook geen steun willen van extreem-rechtse partijen, zou het dan ook niet logisch zijn dat 25% van Vlaanderen de Wereldwinkels en hun producten voortaan boycot?
Oxfam-Solidariteit aanvaart geen steun van het Vlaams Belang. Ze aanvaart wel steun van individuele Vlaams Belang kiezers, het zou dus onlogisch zijn om zich daarop te baseren om te steunen. Volgens mij alweer een drogreden om geen steun te geven aan de medemens.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:28   #4
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
allez, dan zal ik dit hier ook maar eens posten.

http://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=179

hier vind je wat het VB over oxfam denkt. allemaal loze beweringen, die de reputatie van oxfam schaden. en door oxfam zo door het slijk te halen, zorgen ze er voor dat oxfam jaarlijks heel wat giften misloopt, waardoor ze minder mensen kunnen helpen. dat vind ik persoonlijk zum kotsen, maar dat vinden de forumblokkertjes allemaal maar normaal. dat een organisatie een eenmalige gift van een hypocriete partij die hen door het slijk haalt weigert, dat vinden ze dan wel hemeltergend. het VB speelt weer een vuil spelletje, en jullie belonen ze er nog voor ook.

btw, mss kan je voor de volledigheid maar eens uitleggen waarom ze israelische producten boycotten.

Feit is dat mensen van jouw kaliber het Vlaams Belang doorgaans tal van keren door het slijk halen. Maar ja, jullie mogen alles en Vlaams Belang mag niet uitkomen voor haar mening. Mooi is dat.

By the way, ik ga nooit naar OXfam, die extreem-linkse beweging
__________________
Met groeten,
Sam,

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:29   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
De beweging achter de Wereldwinkels van Oxfam boycotten bewust producten uit Israel.

Aangezien ze ook geen steun willen van extreem-rechtse partijen, zou het dan ook niet logisch zijn dat 25% van Vlaanderen de Wereldwinkels en hun producten voortaan boycot?
Zijn er van die 25% van Vlaanderen waar jij op doelt dan zoveel mensen die vaste klant zijn bij de Oxfam-winkels, denk je?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:29   #6
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Oxfam-Solidariteit aanvaart geen steun van het Vlaams Belang. Ze aanvaart wel steun van individuele Vlaams Belang kiezers, het zou dus onlogisch zijn om zich daarop te baseren om te steunen. Volgens mij alweer een drogreden om geen steun te geven aan de medemens.
Wacht ik ken er nog zo ene:

Je mag geen kanabis op zak hebben, maar er roken mag wel



Hahahaha typisch extreem-links
__________________
Met groeten,
Sam,

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:30   #7
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Zijn er van die 25% van Vlaanderen waar jij op doelt dan zoveel mensen die vaste klant zijn bij de Oxfam-winkels, denk je?
Daar geef ik je gelijk in

Misschien moeten ze zorgen voor een betere marketing-strategie

Wahahahahaa
__________________
Met groeten,
Sam,

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:30   #8
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.709
Standaard

Voor ingenious (want het gaat hier snel)

Maar blijft toch wel het feit dat oxfam één van de voortrekkers was om israelische producten te boycotten, samen met de pvda.
Het is trouwens de media die een vuil spelletje spelen(of gespeeld hebben). Zo vraag ik mij nog altijd af, hoe de vrtradio vrijdagmorgend, een rode kruismedewerker zo ver gekregen heeft, om de 1212 boycot tegen het vb te verdedigen.

Laatst gewijzigd door Bob : 23 januari 2005 om 14:32.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:37   #9
Towelie030981
Gouverneur
 
Towelie030981's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2004
Berichten: 1.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Wacht ik ken er nog zo ene:

Je mag geen kanabis op zak hebben, maar er roken mag wel



Hahahaha typisch extreem-links
Men mag canabis voor eigen gebruik op zak hebben.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:38   #10
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Men mag canabis voor eigen gebruik op zak hebben.
Mag je het dan ook roken waar je maar wilt? En mag je het op zak hebben waar je maar wilt ?
__________________
Met groeten,
Sam,

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:40   #11
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Voor ingenious (want het gaat hier snel)

Maar blijft toch wel het feit dat oxfam één van de voortrekkers was om israelische producten te boycotten, samen met de pvda.
Het is trouwens de media die een vuil spelletje spelen(of gespeeld hebben). Zo vraag ik mij nog altijd af, hoe de vrtradio vrijdagmorgend, een rode kruismedewerker zo ver gekregen heeft, om de 1212 boycot tegen het vb te verdedigen.
Vond ik ook grof, reden te meer om alle geloof in deze organisaties te verliezen,
zij zijn net de voortzetters van racisme, uitsluiten van mensen op aard van overtuiging....
__________________
Met groeten,
Sam,

Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:40   #12
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Feit is dat mensen van jouw kaliber het Vlaams Belang doorgaans tal van keren door het slijk halen. Maar ja, jullie mogen alles en Vlaams Belang mag niet uitkomen voor haar mening. Mooi is dat.

By the way, ik ga nooit naar OXfam, die extreem-linkse beweging
wat zijn mensen van mijn kaliber sam? en je mag me eens aantonen waar ik het VB van verderfelijke praktijken zoals corruptie beschuldig zonder er enig bewijs van te hebben.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:42   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Oxfam-Solidariteit aanvaart geen steun van het Vlaams Belang. Ze aanvaart wel steun van individuele Vlaams Belang kiezers, het zou dus onlogisch zijn om zich daarop te baseren om te steunen. Volgens mij alweer een drogreden om geen steun te geven aan de medemens.
Indien men het geld niet wil van mijn partij (d.i. een deel van mijn ledenbijdrage alsook van mijn belastingen), moet men consequent zijn en ook het geld van de individuele VB'ers niet aanvaarden.

Oxfam heb ik nooit gesteund, wat evenwel niet wil zeggen dat ik mijn medemens in nood niet helpt, wel integendeel. Maar ik doe niet mee aan het linkse dwangspelletje. Nog steeds hebben we het volste recht ons eigen centjes te geven aan die projecten en organisaties die ons het beste toeschijnen. En eerlijk gezegd heb ik op dat vlak niet veel vertrouwen in Oxfam.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:42   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Men mag canabis voor eigen gebruik op zak hebben.
Nu niet meer. De wet is vernietigd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:43   #15
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Voor ingenious (want het gaat hier snel)

Maar blijft toch wel het feit dat oxfam één van de voortrekkers was om israelische producten te boycotten, samen met de pvda.
Het is trouwens de media die een vuil spelletje spelen(of gespeeld hebben). Zo vraag ik mij nog altijd af, hoe de vrtradio vrijdagmorgend, een rode kruismedewerker zo ver gekregen heeft, om de 1212 boycot tegen het vb te verdedigen.
ik ben geen voorstander van die boycot. wel kan ik me vinden in hun motieven. israel heft niet het recht een muur te bouwen op palestijns grondgebied. veder zie ik niet in hoe dit de moddercampagne van het VB kan verantwoorden.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:44   #16
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Voor ingenious (want het gaat hier snel)

Maar blijft toch wel het feit dat oxfam één van de voortrekkers was om israelische producten te boycotten, samen met de pvda.
Het is trouwens de media die een vuil spelletje spelen(of gespeeld hebben). Zo vraag ik mij nog altijd af, hoe de vrtradio vrijdagmorgend, een rode kruismedewerker zo ver gekregen heeft, om de 1212 boycot tegen het vb te verdedigen.
Stel het probleem eens anders Bob,neem nu eens dat de aardbeving en de daaruit voortvloeiende tsunami,in Israel zou hebben plaatsgevonden,hoe zou Oxfam en aanverwanten dan gereageerd hebben?

Door niet te steunen Mss?
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:44   #17
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Indien men het geld niet wil van mijn partij (d.i. een deel van mijn ledenbijdrage alsook van mijn belastingen), moet men consequent zijn en ook het geld van de individuele VB'ers niet aanvaarden.

Oxfam heb ik nooit gesteund, wat evenwel niet wil zeggen dat ik mijn medemens in nood niet helpt, wel integendeel. Maar ik doe niet mee aan het linkse dwangspelletje. Nog steeds hebben we het volste recht ons eigen centjes te geven aan die projecten en organisaties die ons het beste toeschijnen. En eerlijk gezegd heb ik op dat vlak niet veel vertrouwen in Oxfam.
dus je doet gewoon mee aan de ongefundeerde verdachtmakingen aan het VB aan het adres van een liefdadigheidsinstelling? proper.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:45   #18
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Stel het probleem eens anders Bob,neem nu eens dat de aardbeving en de daaruit voortvloeiende tsunami,in Israel zou hebben plaatsgevonden,hoe zou Oxfam en aanverwanten dan gereageerd hebben?

Door niet te steunen Mss?
dan zouden ze ook helpen. die boycot is niet gericht tegen het israelische volk, wel tegen de politiek van sharon en co.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:46   #19
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

ik boycot Oxfam solidariteit , wereldwinkels al enkele jaren. Hun organisaties is meer een politieke organisatie dan een hulpverleningsorganisatie
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2005, 14:47   #20
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sam
Vond ik ook grof, reden te meer om alle geloof in deze organisaties te verliezen,
zij zijn net de voortzetters van racisme, uitsluiten van mensen op aard van overtuiging....
ze sluiten geen mensen uit op basis van overtuiging. mag ik hier trouwens uit concluderen dat je de 'koop vlaams' stickers van het VB ook veroordeelt? die zijn namelijk een mooi staaltje van racisme.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be