![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Internetters zijn brave en naïeve zoekers
Uitgegeven: 24 januari 2005 09:32 Laatst gewijzigd:24 januari 2005 10:45 AMSTERDAM - Internetters zijn over het algemeen tevreden over de prestaties van zoekmachines maar zijn zich aan de andere kant niet bewust hoe zoekresultaten tot stand komen. Dat zijn de belangrijkste conclusies uit een Amerikaans onderzoek van Pew Internet and American Life Project over het gebruik van zoekmachines onder 2200 internetters. Het onderzoek laat tevens zien dat veel internetters trouw zijn aan één enkele zoekmachine, terwijl geen enkele zoekmachine het hele internet in kaart kan brengen. Een gemiddelde internetter kiest één zoekmachine en blijft deze gebruiken. Zelfs nieuwe technologie is niet een reden om de vertrouwde zoekpaden in te wisselen. ![]() Betrouwbaarheid De meeste surfers bestempelen hun favoriete zoekmachine als onafhankelijk en betrouwbaar. Opvallend hierbij is dat slechts een aantal weet dat veel zoekmachines de resultaten door betalingen laten beïnvloeden. Slechts een derde deel van de internetters weet het verschil tussen een gesponsorde link en een zoekresultaat en slechts 15% ziet daadwerkelijk het verschil tussen deze twee op het scherm. Tot slot geeft 43% van de ondervraagden aan dat zij zich bewust zijn dat de zoekmachines haar gebruikers volgt bij het surfen. bron: nu.nl [size=3] [/size][size=3]Geldt dit ook voor u? Ik ben wel degelijk een brave en naïve google-zoeker.[/size] Laatst gewijzigd door sinan123 : 24 januari 2005 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ook. Ik heb nog nooit iets anderes gebruikt dan Google behalve ene tijdje goegel in het Antwerps. Kan er iemand dat uitleggen uit het in z'n werk zit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Hij is niet beschikbaar voor zoeken, lees hierboven. De brief is trouwens geplaats op de site. Laatst gewijzigd door sinan123 : 24 januari 2005 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Neenee, dit wist ik wel. Toch bedankt.
Maar weet er iemand iets over dat gedoe met google dat met betalingen werkt, en dat bepaalde websteks van boven vermeld. En dat niet heel het net wordt afgezocht. Daarrover weet ik niet veel, om niet te zeggen niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rest wordt niet op betalingen gesorteerd (maar op meest gelinkt ofzoeits, maar ik weet in ieder geval zeker dat het niet op betalingen wordt gesorteerd) hier een voorbeeld http://www.google.nl/search?hl=nl&q=DVD&lr= (blauwe is gesponsord) en natuurlijk er naast(onder gesponsorde koppelingen) , maar dat is duidelijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Seg, Sinan, Welke zoekmachine gebruik jij dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=3]Geldt dit ook voor u? Ik ben wel degelijk een brave en naïve google-zoeker.[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
hebt ge ook een alternatief, dat beter is? als ge zoekmachine systeem toch in vraag stelt.. vroeger gebruikte ik altavista, ik weet eigenlijk niet waarom ik ben overgestapt. Iedereen gebruikte Google dusja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat van dat vele gebruikers niets wisten over gesponsorde koppelingen verbaasde me zeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het gaat erom dat je het nu weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]()
![]() |
#13 |
Parlementsvoorzitter
|
![]()
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() en ik maar denken dat je die blauwe moest negeren. t blijkt da ze willen da ge der just op klikt..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() hotbot.com gebruik ik als ik nog meer selectie wil doorvoeren.
|
![]() |
![]() |