Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2003, 23:00   #1
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Bron; VRT nieuws laat.

Tienduizenden Irakezen betoogden vandaag tegen de aanwezigheid van de Amerikanen in hun land.
Geestelijke leiders roepen de Amerikanen op het land te verlaten.
De betogers eisen een vrij Irak.
Intussen gaan de plunderingen door en worden er reeds in heel de wereld geroofde kunstvoorwerpen uit Irak te koop aangeboden.

Wat een ondankbaar bevrijd volk!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2003, 23:28   #2
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Bron; VRT nieuws laat.

Tienduizenden Irakezen betoogden vandaag tegen de aanwezigheid van de Amerikanen in hun land.
Intussen gaan de plunderingen door en worden er reeds in heel de wereld geroofde kunstvoorwerpen uit Irak te koop aangeboden.

Thousands marched through the city's downtown, urged on by an imam at Holy Day prayers.

"No to America, no to Saddam," they shouted, and called for unity among Iraq's Sunni Muslims, Shiite Muslims and Kurds. Some carried banners in Arabic and English. "Leave our country. We want peace," read one.

Inside the mosque, Sheik Ahmed al-Kubeisy addressed his remarks to Americans. "You are masters today. But I warn you against thinking of staying. Get out before we force you out," he said.
Oud 18 april 2003, 23:31   #3
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron; VRT nieuws laat.

Citaat:
WASHINGTON (AP) - American forces released more than 900 Iraqi prisoners, beginning the process of sorting through the thousands detained in the month-old war, a U.S. defense official said Friday.

"We stated from the beginning that we don't want to hold anybody any longer than absolutely necessary," said Maj. Ted Wadsworth, a Pentagon spokesman. "The process of sorting people to determine their status has begun."
Toeval dat het op dezelfde dag is?
Oud 18 april 2003, 23:40   #4
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Bron; VRT nieuws laat.

Citaat:
WASHINGTON (AP) - American forces released more than 900 Iraqi prisoners, beginning the process of sorting through the thousands detained in the month-old war, a U.S. defense official said Friday.

"We stated from the beginning that we don't want to hold anybody any longer than absolutely necessary," said Maj. Ted Wadsworth, a Pentagon spokesman. "The process of sorting people to determine their status has begun."
Zou kunnen, zal weinig helpen denk ik.
Ik denk dat eerder de trots van dat volk geraakt is door de recente gebeurtenissen.
Oud 18 april 2003, 23:58   #5
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bron; VRT nieuws laat.

Citaat:

Ik denk dat eerder de trots van dat volk geraakt is door de recente gebeurtenissen.
Ik kan mij goed voorstellen dat als ze u al die tijd wijsmaken dat Irak het machtigste land op aarde is en dat de Informatieminister niets dan mooi nieuws over de grootse veroveringen van Irak op TV brengt, dat ge dan een beetje gekrenkt zijt dat uw leger een pandoering krijgt alsof het een acht jaar oud bazeke is dat door een bullebak van 18 wordt afgemot.

Die mensen hebben een beetje educatie nodig. Het stoort mij matelijk dat de Imams al aan het ronselen zijn en dat daar niets tegenover gesteld wordt als alternatief. De Amerikanen gaan weer eens te braaf zijn en binnen de kortste keren gaat dat in ons gezicht ontploffen.
Oud 19 april 2003, 00:24   #6
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron; VRT nieuws laat.

En dan te weten dat de Amerikanen er nog maar enkele dagen zijn. En ze zijn van plan op z'n minst een half jaar te blijven. Dat belooft. Weer één van die voorbeelden van verkeerde inschatting van een volk in het buitenland. Soms vraag ik me af wat voor klojo's er bij CIA werken.
Dikwijls zijn bepaalde scenario's al maandenlang voorspelt door politic-watchers, maar bleek de VS-regering toch niet voorbereid op dat bepaald scenario.
Hun bemoeizucht, gekoppeld aan hun gebrekkige kennis van vreemde streken en culturen, zal de uiteindelijke ondergang van de VS betekenen.
Kijk de geschiedenis er maar op na. Vele imperialistische regimes zijn ten val gekomen door het verkeerd inschatten van bepaalde tegenstrevers.
Of door overmoed. Maar ook daaraan hebben de Amerikanen geen gebrek.
Het is het nog niet voor morgen, maar het begin van de ondergang is ingezet. Er staan de Amerikaanse burgers zware tijden te wachten. De faktuur van Bush z'n waanzinnig beleid zal maar pas binnen enkele jaren z'n tol gaan eisen. Los daarvan zijn er de terugschroevingen op onderwijs en een hele boel andere sociale instellingen.
De gevolgen d�*�*rvan zullen pas te zien zijn als Bush al lang geen president meer is. Heel de wereld vraagt zich tegenwoordig af hoe Irak gaat "herstellen" van Bush? Ik vraag me al een tijdje af hoe Amerika zal herstellen van Bush? En of het zal herstellen?
Oud 19 april 2003, 09:08   #7
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Bron; VRT nieuws laat.

En dan te weten dat de Amerikanen er nog maar enkele dagen zijn. En ze zijn van plan op z'n minst een half jaar te blijven. Dat belooft. Weer één van die voorbeelden van verkeerde inschatting van een volk in het buitenland. Soms vraag ik me af wat voor klojo's er bij CIA werken.
Dikwijls zijn bepaalde scenario's al maandenlang voorspelt door politic-watchers, maar bleek de VS-regering toch niet voorbereid op dat bepaald scenario.
Hun bemoeizucht, gekoppeld aan hun gebrekkige kennis van vreemde streken en culturen, zal de uiteindelijke ondergang van de VS betekenen.
Kijk de geschiedenis er maar op na. Vele imperialistische regimes zijn ten val gekomen door het verkeerd inschatten van bepaalde tegenstrevers.
Of door overmoed. Maar ook daaraan hebben de Amerikanen geen gebrek.
Het is het nog niet voor morgen, maar het begin van de ondergang is ingezet. Er staan de Amerikaanse burgers zware tijden te wachten. De faktuur van Bush z'n waanzinnig beleid zal maar pas binnen enkele jaren z'n tol gaan eisen. Los daarvan zijn er de terugschroevingen op onderwijs en een hele boel andere sociale instellingen.
De gevolgen d�*�*rvan zullen pas te zien zijn als Bush al lang geen president meer is. Heel de wereld vraagt zich tegenwoordig af hoe Irak gaat "herstellen" van Bush? Ik vraag me al een tijdje af hoe Amerika zal herstellen van Bush? En of het zal herstellen?
Wel democratsteve, ik had zulks nooit verwacht, maar na wat er in Irak vlak na de militaire bevrijding is gebeurd, zou me uw scenario helemaal niet verwonderen.

Ofwel worden de VS geregeerd door een bende doortrapte schurken, of anders door een zootje onwetende klojo's.

Welk van de twee is nu erger? En misschien is het wel een combinatie van beiden.

Dat zou dan betekenen dat de VS - of de Verenigde Schurkenstaten - een bijna evengrote bedreiging voor de wereld vormen als de islam.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 09:30   #8
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bron; VRT nieuws laat.

Citaat:

Ik kan mij goed voorstellen dat als ze u al die tijd wijsmaken dat Irak het machtigste land op aarde is en dat de Informatieminister niets dan mooi nieuws over de grootse veroveringen van Irak op TV brengt, dat ge dan een beetje gekrenkt zijt dat uw leger een pandoering krijgt alsof het een acht jaar oud bazeke is dat door een bullebak van 18 wordt afgemot.

Die mensen hebben een beetje educatie nodig. Het stoort mij matelijk dat de Imams al aan het ronselen zijn en dat daar niets tegenover gesteld wordt als alternatief. De Amerikanen gaan weer eens te braaf zijn en binnen de kortste keren gaat dat in ons gezicht ontploffen.
Ik denk dat het meer met hun cultuur te maken heeft, TomB
De mensen ginder dénken anders dan wij, en dat staat soms lijnrecht tegenover de westerse denkwijze.
In Indië bv. is het kastensysteem nog steeds niet volledig uitgeroeid.
Veel heeft te maken met hun geloofsovertuigingen hé, iets wat wij niet meer kennen . Zie topic 'VS begrijpen niets van de moslim denkwijze'
Zowieso gaat het in de Amerikanen hun gezicht ontploffen; indien ze niet de juiste conclusies gaan trekken.
Thank you for 'liberating' us, we will sell you oil and now please f**k off.
Oud 19 april 2003, 14:39   #9
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Dat zou dan betekenen dat de VS - of de Verenigde Schurkenstaten - een bijna evengrote bedreiging voor de wereld vormen als de islam.
Natuurlijk. Uw plotse ommekeer verbaast mij wel. Het is toch al lang duidelijk dat de VS een veel grotere bedreiging zijn voor de wereldvrede en de plaatselijke culturen als een 3de wereldland als Irak?

Wie gelooft er nu nog in de goede"democratische"bedoelingen van het Witte Huis?
De invasie in Irak is een koloniale onderneming, het komt erop aan te pakken wat ze nodig hebben, wat er voor de rest met de bevolking en de cultuur gebeurt is van geen tel.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2003, 17:34   #10
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk denk ik niet dat die betogingen zo spontaan zijn en veleer gesponord worden door allerei landens/strekkingen... .
Maar dat zal wel minderen als de amerikanen hun werk goed doen.

Citaat:
k denk dat het meer met hun cultuur te maken heeft, TomB
Eerder een gebrek aan materiele welvaard, het is volgens mij een gevolg daarvaan. Wij zijn ook pas beginnen veranderen toen het hier beter en veiliger was.
Oud 19 april 2003, 22:02   #11
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Persoonlijk denk ik niet dat die betogingen zo spontaan zijn en veleer gesponord worden door allerei landens/strekkingen... .

Citaat:
Eerder een gebrek aan materiele welvaard, het is volgens mij een gevolg daarvaan. Wij zijn ook pas beginnen veranderen toen het hier beter en veiliger was.
De vraag is of er wel andere mogelijkheden zijn. Het kan best zijn dat de USA het probleem niet juist inschat. Dit houd echter niet in dat men ongelijk heeft, of dat de inschatting verkeerd is was. Typisch voor heel dit optreden is dat de Amerikanen tot nog toe gelijk kregen. Het kon heel lang duren het kon een bloedbad worden het kon zus en het kon zo. Er is in heel dit gebeuren zeer veel voorspeld en nooit uitgekomen. Nu de vorige rampen niet bewaarheid werden is men met de volgende rampen bezig. Misschien is dat het fatalisme dat blijkbaar tot cult verheven wordt. Indien de Amerikanen echt konden bereiken wat ze wensen te bereiken dan kan men daar in de zee van ongeloof en wantrouwen waarin ze moeten werken alleen maar bewondering voor hebben. Misschien moeten we zelf eens terug normaal leren denken.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2003, 17:39   #12
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W

Citaat:
De sleutel om de oorlog tegen het terrorisme te winnen ligt inderdaad in een goede wederopbouw met de nodige welvaart voor de mensen in Irak.

Mijns inziens is daarbij de grootste uitdaging een evenwicht te vinden tussen de drie bevolkingsgroepen zodat er niet wordt hervallen in dictatuur.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be