![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hieronder een artikel uit de New York Times:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() The scientist, the scientist ....
Tegen mij heeft Saddam nochtans gezegd dat hij alles braaf heeft moeten teruggeven aan de Amerikanen, omdat die een oorlog willen beginnen tegen Aliens die op Mars zitten. Saddam zei ook dat hij veel spijt had van hetgene hij had gedaan . Komaan, bewijzen willen we, niet een flutartikeltje dat iedereen kan schrijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Waarom ? Omdat ik sceptisch ben ?
Ik geloof Saddam niet, maar ook de VS niet, die hebben ons ook al genoeg voorgelogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Los van wat Amerikanen vertellen.
Los van wat Saddam ooit vertelde. Als we realistisch zijn moeten we toegeven dat Saddam zonder militaire inval de macht in Irak nooit uit handen zou gegeven hebben. Welke sancties we ook hadden doorgevoerd. Trouwens, sancties zijn er meestal om omzeilt te worden. Waar geld is te rapen zijn er altijd personen die wel een achterpoortje vinden. Wat vaststaat is dat hij een dictator was , en nog wel één van het vrij aggressieve type. Hem van de macht doen verdwijnen is dus positief. Enig probleem blijft de kapitalistische achtergrond van deze evolutie. Heel deze oorlog blijft dus wel een mes dat aan twee kanten snijdt. Ik hoop alleszins dat het volk van Irak zijn eigen toekomst in handen krijgt. En in dit opzicht moet Europa en de rest van de wereld z'n stem laten horen, Blair incluis... Alhoewel, als je de interne verdeeldheid in Irak aanschouwt kan je terecht de vraag stellen of dit tot een goed einde zal gebracht worden.... Alleszins is nu het woord en de daad aan de VSA om op korte termijn te laten blijken dat ze het goed menen. Mochten ze hierin falen dan kan dit wel eens een echt wespennest worden.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hieronder staat wat de Amerikanen echt zouden moeten doen ipv zelf op zoek te gaan: Laat het Blix team, desnoods met zware uitbreiding, onmiddellijk en onvoorwaardelijk in Irak op zoek gaan.
Het is schandalig dat de andere landen in de VN hieromtrent geen zware druk uitoefenen door de VN. --- UNITED NATIONS (AP) - Chief weapons inspector Hans Blix says U.N. inspectors should return to Iraq to independently verify the discovery of any weapons of mass destruction. The United States, however, said it sees no immediate role for his teams. Russia has called for U.N. inspectors to complete their searches and certify that Iraq's nuclear, chemical and biological weapons have been eliminated along with the long-range missiles to deliver them. On Tuesday, Blix was to brief the council on the U.N. inspectors' readiness to resume work. But the opposing U.S. and Russian views indicate the difficulties ahead as the council faces divisive issues on post-war Iraq. These include not only Iraq's disarmament but the future of U.N. sanctions imposed after the country's 1990 invasion of Kuwait, the U.N. role in Iraq now that the fighting is over, control of Iraq's oil revenue, and lucrative reconstruction contracts. Last week President Bush called for sanctions to be lifted quickly, so Iraq's oil revenue can be used to finance reconstruction. But under council resolutions, U.N. inspectors must first certify that Iraq has no weapons of mass destruction. The Bush administration, which accused Blix of hindering its drive for international support for the war, has already sent its own teams to Iraq to search for illegal weapons. "We see no immediate role for Dr. Blix and his inspection teams," Richard Grenell, spokesman for U.S. Ambassador John Negroponte, said Monday. But Blix told The Associated Press that the United States should let U.N. inspectors return to certify their work. "I think it might be wise for them to get independent verification because it has high credibility," he said when asked about the reported discovery by U.S. teams of ingredients and equipment in Iraq that could be used to make a chemical weapon. In an interview with BBC radio aired Tuesday, Blix said before the war, the U.S. and Britain appeared to have used "shaky" intelligence, including forged documents, in an effort to prove Iraq had banned weapons. Blix said it was "very, very disturbing" that U.S. intelligence failed to identify as fakes documents suggesting Iraq tried to buy uranium from the West African nation of Niger. He also said U.S. officials tried to undermine his inspection team by telling the media that he withheld information about an Iraqi drone from the Security Council. "They felt that stories about these things would be useful to have and they let it out," he said. "It was not the case. It was a bit unfair and hurt us." Secretary-General Kofi Annan ordered all U.N. international staff, including the inspectors, to leave Iraq just before the U.S.-led war began on March 19. He has said he expects them to return. Russia's deputy U.N. ambassador, Gennady Gatilov, said there is a need "for an objective international organ to certify the situation." "In what form it can be done - that can be discussed," he told The Associated Press. Before the war, Blix and ElBaradei said they might need several more months to determine whether Iraq was disarmed. "Now, when there is no regime of Saddam Hussein, it might be much easier to do this job," Gatilov said. One council diplomat, speaking on condition of anonymity, said the aim of Tuesday's closed session with Blix was to try to connect what is happening on the ground with U.N. inspections. It isn't clear how sanctions could be eliminated if U.N. inspectors can't return. U.N. inspectors went back to Iraq for the first time in four years in late November.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit onderschrijf ik voor 100%! Antoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ook al was ik niet akkoord met de manier waarop de dingen zijn gebeurd, toch wil ik ook dat het land snel op zijn pootjes terecht komt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Calle,
Het is verheugend te merken dat wij tenminste over de toekomst akkoord kunnen gaan. Althans voor wat betreft het dossier 'Irak'. ![]() Gezien wij hoedanook geen invloed kunnen hebben op het verloop van de feestelijkheden op deze aardbol, is het rustgevend te weten dat wij hierover niet hoeven te bekvechten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Los van het feit dat Irak "vrij" is, gaat het mij vooral om hoever de VS gaat om een oorlog te kunnen beginnen.
Hebben jullie die Engelstalige posting dan niet gelezen? Het aanvoeren van valse documenten, het opzettelijk hinderen van de VN-inspectie's, enz.... Niets is hun te gortig. Ik heb het nogal gezegd, soms lijkt het wel of die hele Busch-clan denkt dat de wereld niet slimmer is dan de gemiddelde Texaan. Dachten ze nu echt dat niemand hun documenten en verklarigen aan de VN-veiligheidsraad eens nader ging onderzoeken? Hersenloze kortzichtige zelfzuchtige idioten zijn het. En daar is de Bush-Clan mee geprezen. Uiteraard is de sukkelaar niet meer dan een marionet, de helft van de tijd niet eens begrijpend waar z'n eigen speeches over gaan. Tja, een ex-alcoholist, tevens mislukte olieboer en in z'n omgeving meestal betiteld als dom. En dat moet dan de leider van de Machtigste en de Prachtigste natie ter wereld voorstellen. Da's dan de man waar de Amerikanen hun "faith and trust" in leggen. Triest.
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Democratsteve (what's in a name?), nog zo'n gefrustreerde die het succes van de geallieerden, meer bepaald de Amerikanen, niet kan verkroppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af of de Irakezen even blij zijn dat ze van Saddam verlost zijn als wij toen de Yankees ons van Hitler afhielpen.
Bush ten spijt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan maak je ineens ook alle linkse rakkers hier blij. Tot ze zelf een bom in hun broek toegeschoven krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Zwaar bewapend leger???? Massavernietigingswapens???
Waar hebt U dat allemaal gehoord of gezien??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
WIJS HET ME AAN AUB!!!! Wanneer iemand nog maar een zweem van kritiek laat horen over de VS, maakt u er een Saddam-adept van. Uw geheugen is ook niet erg je dat, vrees ik. U maakt verschillende keren( op andere topics, andere thema's) de opmerking dat u het met mij eens bent. Ook over Saddam-standpunten. Waarom scheld u me dan nu uit voor "gefustreerde over het succes van de VS in irak"? En dat voor een mening die ik lang vòòr de oorlog ook al had.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik ben akkoord met Calle : dit is een flutartikel. De schrijver ervan (duidelijk geïnstrueerd om Godfather Bush en zijn hofhouding te dienen) mag schrijven wat hij wil, er zit niks bewijskrachtig in zijn informatie.
Da's zo ongeveer ook het gehalte van de hele US-leugen om die o zo noodzakelijke oorlog te beginnen. In plaats van een goed getraind GI-commando te sturen om Saddam fysiek te elimineren terwijl hij handjes ging schudden op de groentenmarkt van Bagdad. Dat zou uiteraard niet genoeg geweest zijn. De US moest de economische macht in Bagdad in handen krijgen om de US-$ veilig te stellen tegen de komst van een bedreigende munt in de olie-regio. De Euro. Wat Saddam wou bewerkstelligen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |