![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Boudewijn Bouckaert - 7 feb. t.e.m. 13 feb. Bouckaert is professor aan de Gentse universiteit en een opgemerkt figuur door zijn voorzitterschap van de 'liberale politieke club en denktank' Nova Civitas. Hij is tevens een vurig verdediger van het klassiek liberalisme en wordt daarbij wel eens bekeken als de oppositie binnen de heersende liberale klasse. Daarnaast is hij ook voorzitter van het OVV (Overlegcentrum van Vlaamse Verenigingen) |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vroeg mij gewoon af wat uw standpunt is tegenover het klassiek liberalisme in de economie, zoals de economische leer van Smith.
Bent u gewonnen voor het anti-etatisme, of gaat u akkoord met Keynes dat de overheid aan fine-tuning moet doen? In mijn ogen is volstrekt economisch liberalisme gedoemd te falen, ik had graag uw visie op die zaken vernomen.
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hierbij aansluitend:
Wat vindt u van de ideeën van Vivant? Leefloon, etc.
#3 |
Banneling
|
![]() Hierbij aansluitend :
Is nova civitas geen juristenclubje ? Wordt daar wel over economie nagedacht ? Wat is eigenlijk uw definitie van een denktank ? Mij lijkt nl. dat nova civitas eerder een lobby is... Laatst gewijzigd door Knipp : 6 februari 2005 om 11:10. |
![]() |