![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Regelmatig kom ik eens op dit forum kijken om mij nog eens in een politiek bad onder te dompelen. Net zoals alle mensen hier op dit forum verkondigde ik mijn mening en lanceerde ik enkele ideeën.
Ik heb ook altijd gedacht dat wanneer ik ging stemmen, mijn stem ook daadwerkelijk iets uitmaakte. Tot de "schutskring" in leven werd geroepen, want van die dag af bracht ik een "opositiestem" uit. Tot hier is er niets mis, misschien vinden mensen die niet Vlaams Belang stemmen dat ik een domoor of zelfs een mestkever ben, maar groot was mijn verbazing toen ik deze week een "P-magazine" in handen kreeg. Eén van de artikels ging over de zogenaamde serviceclubs zoals Lions, Rotary en "De Cercle". Ik las met ongeloof de verweving van Politiek en Economie. Het verlenenen van Hand en Spandiensten. De linkse - ik kom op voor de werkmens - Steve Stevaert die aan tafel zit met de liberaal - ik kom op voor de werkgever - De Gucht en daar samen het spelletje I scratch your back, you scratch my back spelen. Mijn geloof in de politiek was reeds op een laag pitje, maar sinds het lezen van dit artikel zit het onder het vriespunt. Het heeft wel één voordeel gehad. Mijn geloof in het Vlaams Belang is nog sterker geworden. Zij hebben immers geen toegang tot de loge en andere clubs. Nog niet althans. Mvg.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() waarom bent u zo zeker dat de top van het VB geen lid is van dergelijke service clubs als de loge?
Bij de loge is iedereen gelijk, zolang men maar geld en macht heeft. Dus Blok kopstukken passen perfect in de loge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Macht en geld t'is dat da telt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
That's all P.S. U zegt geld en macht, maar vooralsnog hebben de VB-ers (nog) geen macht dus passen ze volgens uw eigen stelling dus (nog) niet in de loge.
Schild en vriend Laatst gewijzigd door Bitweiser : 21 februari 2005 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heb een leuk artikeltje over 'Grootoosten' gelezen :daar is het ook van I'll scratch your back, if you scratch mine
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() ik heb zelfs moeten vaststellen dat de pastoor in mijn dorp logekameraad is.
Dit bevestigd dat partij, groep, geloof niks te maken heeft met de loge. Iedereen die 'nuttig' is voor de loge kan lid worden van een loge. Als u weet dat de partij van Hitler (voor 1930) geld kreeg van Amerikaanse en Britse logebroeders al was het maar om de laatste president van Duitsland voor het nazisme uit het zadel te lichten. |
![]() |
![]() |