Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2003, 13:33   #1
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Minister van Binnenlandse zaken, Antoine Duquesne, is gisteren in Oostende de nieuwe kustwacht komen voorstellen.

En laat er geen twijfel over bestaan: het wordt een èchte Belgische kustwacht!

Het wordt een overkoepelend orgaan dat liefst 10 ministeries en 16 departementen coördineert. Een buitengewoon ingewikkelde structuur dus. Op en top Belgisch!

Maar... het beste moet nog komen:

Er best�*�*t namelijk al een Vl�*�*mse kustwacht: namelijk het Vlaamse Maritime Rescue and Coordination Center, die in de controletoren van Oostende bij elke ramp in actie treedt.

Enkele ex-militairen gaan voortaan op Belgisch niveau de nieuwe Belgische kustwacht leiden, vanuit de achterhaven en tijdens kantooruren.

(Bron: Het Nieuwsblad)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2003, 13:59   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Herfederalisering?

Fijn.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2003, 15:42   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Herfederalisering?
Helemaal niet. Het was altijd al een federale materie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2003, 19:27   #4
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Renaud's schermafbeelding

Standaard

Er best�*�*t namelijk al een Vl�*�*mse kustwacht: namelijk het Vlaamse Maritime Rescue and Coordination Center, die in de controletoren van Oostende bij elke ramp in actie treedt.

What's your point? Er bestaat namelijk ook al een Belgische nationale voetbalploeg, en toch willen jullie een vlaamse ploeg in de plaats. als het creëren van die Belgische kustwacht een slecht idee was, dan is het idee om een 'vlaamse leeuwenploeg' te stichten nog dommer, niet?
Renaud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2003, 19:41   #5
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le p'tit Belge

What's your point? Er bestaat namelijk ook al een Belgische nationale voetbalploeg, en toch willen jullie een vlaamse ploeg in de plaats. als het creëren van die Belgische kustwacht een slecht idee was, dan is het idee om een 'vlaamse leeuwenploeg' te stichten nog dommer, niet?
Iets vervangen door iets beters kan je niet vergelijken door iets minder goed he. en als het zonder dingen zoals 10 ministeries en 16 departementen coördineert. Een buitengewoon ingewikkelde structuur kan, laat het dan zo.
Oud 30 april 2003, 20:00   #6
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

"Iets vervangen door iets beters kan je niet vergelijken door iets minder goed he"
En de Vlaamse leeuwen zouden beter zijn de Rode Duivels? Da geloofde nu tochzelf niet?!
Wie scoorde bijna alle doelpunten op het wk? Aan de franstalige kant lopen een paar zeer talentvolle spelers die zeker te gebruiken zijn. Face it: Belgie vormt een meerwaarde.(ik zeg dit niet enkel voor het voetbal, dat was maar om een voorbeeld te geven) En inderdaad, onze structuren zijn vaak onoverzichtelijk, enz maar daar kan aan gewerkt worden. en geloof me, splitsen is geen goede oplossing!
Oud 30 april 2003, 21:40   #7
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Zeer juist.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2003, 22:04   #8
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Iets vervangen door iets beters kan je niet vergelijken door iets minder goed he"
En de Vlaamse leeuwen zouden beter zijn de Rode Duivels? Da geloofde nu tochzelf niet?!
Wie scoorde bijna alle doelpunten op het wk? Aan de franstalige kant lopen een paar zeer talentvolle spelers die zeker te gebruiken zijn. Face it: Belgie vormt een meerwaarde.(ik zeg dit niet enkel voor het voetbal, dat was maar om een voorbeeld te geven) En inderdaad, onze structuren zijn vaak onoverzichtelijk, enz maar daar kan aan gewerkt worden. en geloof me, splitsen is geen goede oplossing!
Ik had het over die kustwacht, maar over de rode duivels gesproken.
Wat de rode duivels betreft, ze zijn toch slecht, laten we dan iets slechts hebben waar we trots op kunnen zijn en plezier aan beleven. Trouwens van de 16 spelers van vanavond waren er slechts 5 walen (waarvan 2 geneutraliseerd, dus voor't zelfde geld waren ze Vlamingen)
En face jij it eens dat belgie een rem is op onze welvaard (van beide landsdelen).
En "onze" structuren zullen altijd onoverzichtelijk blijven, dat is nu eenmaal eigen aan belgie, kijk eerst eens naar de feiten voor je je waagt aan zulke (dwaze) uitspraken
Oud 30 april 2003, 22:52   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Al wat Duquesne doet is goed gedaan....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 11:11   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Er best�*�*t namelijk al een Vl�*�*mse kustwacht: namelijk het Vlaamse Maritime Rescue and Coordination Center............
Yeaaaah
Right
Very very Vlaams.
Oud 1 mei 2003, 11:15   #11
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Laten we dan een voorronde organiseren: Een ploeg met de beste Vlaamse spelers tegen een ploeg met de beste Waalse spelers. De ploeg die wint mag België vertegenwoordigen!
Oud 1 mei 2003, 12:44   #12
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Er best�*�*t namelijk al een Vl�*�*mse kustwacht: namelijk het Vlaamse Maritime Rescue and Coordination Center............
Yeaaaah
Right
Very very Vlaams.
Geweldig grappig. Iets met een Engelse naam kan niet Vlaams zijn???

Voor mij mogen ze best de Nederlandse vertaling nemen, maar het stoort me niet.

Weet je trouwens wat de naam is van de officiele fanclub van de rode duivels?

"The Red Devils Fan Club" Very very Belgisch! Tja, hoe zou je dat ook vertalen in het Belgisch, he...
Oud 1 mei 2003, 12:46   #13
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gisteren naar de match gekeken? 3 "Vlaamse" doelpunten van Sonck, Buffel en Soetaers. 8)
Oud 1 mei 2003, 12:49   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Yeaaaah
Right
Very very Vlaams.
Gelwedig grappig. Iets met een Engelse naam kan niet Vlaams zijn???

Voor mij mogen ze best de Nederlandse vertaling nemen, maar het stoort me niet.

Weet je trouwens wat de naam is van de officiele fanclub van de rode duivels?

"The Red Devils Fan Club" Very very Belgisch! Tja, hoe zou je dat ook vertalen in het Belgisch, he...
Je weet best dat de gebruikte taal mij geen zak kan schelen.
Wanneer ik echter beweer dat separatisme enkel ontspruit uit de piepende geldzak, is er steevast het taalargument dat aangehaald wordt.
Mij best wanneer jullie het opbergen. Het is een bewijs dat jullie het ook wat zwakjes en bloedarmoedig beginnen te vinden.
Oud 1 mei 2003, 12:52   #15
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is een bewijs dat jullie het ook wat zwakjes en bloedarmoedig beginnen te vinden.
Vandaar dat zowat �*lle Vlaamse partijen pleiten voor meer Vlaamse autonomie... Bloedarmoede, zei u?
Oud 1 mei 2003, 13:11   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar dat zowat �*lle Vlaamse partijen pleiten voor meer Vlaamse autonomie... Bloedarmoede, zei u?
Het taalargument is zijn slagkracht reeds lang aan het verliezen.
Daar doelde ik op met bloedarmoede.
Buiten N-VA en VB geloof ik in de verkiezingsperiode niet al teveel van de Vlaamse oprispingen van andere partijen.
Eens de zetels moeten verdeeld worden, plooien de meesten zich braaf, en gaan ze koest in de hoek liggen, in afwachting van het pecuniaire been dat ze toegeworpen krijgen als ze zich voegen.
Oud 1 mei 2003, 13:33   #17
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

ja het is wel erg,wanneer een vlaming en een waal met elkander engels moeten spreken om te kunnen coverseren,enkel en alleen omdat men in wallonie niet het nederlands onderwijst als tweede taal maar het engels terwijl hier bij ons het frans nog altijd verplicht is.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 13:39   #18
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Laten we dan een voorronde organiseren: Een ploeg met de beste Vlaamse spelers tegen een ploeg met de beste Waalse spelers. De ploeg die wint mag België vertegenwoordigen!
ronduit belachelijk voorstel!
Oud 1 mei 2003, 13:45   #19
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

en waarom moet iets dat goed werkt vervangen worden door een misbaksel,gecreerd om weeral enkele vriendjes een goed betaald baantje te geven.
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 14:07   #20
Renaud
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Ik had het over die kustwacht, maar over de rode duivels gesproken.
Wat de rode duivels betreft, ze zijn toch slecht, laten we dan iets slechts hebben waar we trots op kunnen zijn en plezier aan beleven. Trouwens van de 16 spelers van vanavond waren er slechts 5 walen (waarvan 2 geneutraliseerd, dus voor't zelfde geld waren ze Vlamingen)
En face jij it eens dat belgie een rem is op onze welvaard (van beide landsdelen).
En "onze" structuren zullen altijd onoverzichtelijk blijven, dat is nu eenmaal eigen aan belgie, kijk eerst eens naar de feiten voor je je waagt aan zulke (dwaze) uitspraken
Als de nationale ploeg al zo slecht is met 5 walen in de ploeg, wat moet dat dan niet zijn zonder die walen erin. Nog slechter! Benieuwd of die geneutraliseerden van u (wat het ook moge betekenen) zich zo vlaams voelen. Dat geldt voor de anderen ook trouwens. Het oprichten van een vlaamse ploeg betekent niet dat deze zich plotseling fiere vlaming gaan voelen. Dat er weinig 'fiere' belgen zijn, heeft niets te maken met onze zogezegde artifieciele staat maar is eerder cultureel gebonden (de Belgische cultuur, dus ook de vlaamstaligen).
België is een rem op onze welvaart? T'is precies of Belgie een arm land is. We zijn een welvarend land en daar heeft ook Wallonië zijn bijdrage in. Maar jij bent natuurlijk van oordeel dat Vlaanderen nog welvarender zou zijn zonder Wallonië. Ik denk eerder dat Vlaanderen bijna zijn plafond bereikt heeft. De enige manier om dit land nog welvarender te maken is de economie in het zuiden van het land aan te wakkeren. En is een verdere staatshervorming hiervoor de oplossing? NEEN!!! Vlaanderen wordt hoogmoedig als je het mij vraagt...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be