![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Even krantenachterstand ingehaald.
Interssant item in "De Standaard". Een wetsontwerp werd goedgekeurd om een heffing op PC's in te voeren die ten goede zou moeten komen aan de auteursverenigingen. In feite gaat het om een 'preventieve' boete (ik moet hier even slikken) voor de illegale kopieën van muziek of films die op PC's gemaakt worden. Dit vond men beter dan een heffing op lege muziek- of DVD- schijfjes. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat de heffing (ca. 30-40 €) nog niet direct wordt ingevoerd, maar men voorziet wel de mogelijkheid. En een mogelijkheid om geld te innen laat onze overheid meestal niet lang liggen. In de E- column werd een interessante vergelijking gemaakt. Je kunt dit principe ook op auto's toepassen. je kan namelijk niet overal flitspalen zetten en het is genoegzaam bekend dat de Vlamingen graag wel eens op het gaspedaal duwen in onze jungle van bebouwde kommen. Waarom dan geen preventieve heffing bij de aankoop van een auto voor de overtredingen die de aankoper zeker zal maken, maar die de politie helaas niet heeft kunnen vaststellen? In ieder geval vraag ik mij af of het concept van de 'preventieve boete' al eerder bestond. En of dat in de toekomst nog toepassingen zal vinden. |
![]() |
![]() |