Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2005, 13:14   #1
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard Nederlandse media moet excuses aanbieden aan de Marokkanen

Het is belachelijk hoe de media met de Marokkanen de afgelopen jaren is omgegaan. De Marokkanen worden door toedoen van de media door iedereen gehaat. De werkloosheid onder Marokkanen is het afgelopen jaar gestegen van 17% naar 22%. Dit is een direct gevolg van de negatieve berichtgeving over Marokkanen. Ik heb een paar goede Marokkaanse vrienden en ze hebben grote moeite met het vinden van een baan. Ze zijn alle uitzendbureaus langsgelopen en hebben vele malen gesoliciteerd. Allemaal zonder resultaat. Dat een kleine minderheid van de Marokkanen crimineel is wil niet zeggen dat heel de bevolking aangepakt moet worden. De media moet zijn opstelling tegenover Marokkanen drastisch veranderen.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 13:16   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ga een banaan plukken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 13:19   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Dit is weer typisch. Het is niet vanwege de hoge criminaliteitscijfers van de Marrokkanen, niet vanwege hun arrogante houding tegenover onze Westerse waarden, niet vanwege hun misbruiken allerhande, niet vanwege hun onbetrouwbaarheid op het werk, niet vanwege hun extremisme en vooral niet vanwege de gruwel van de islam in de wereld waar ze als een man achter staan.

Nee hoor, het is vanwege de media en hun berichtgeving.

Is het jou al opgevallen dat de berichtgeving in ons land 250% pro-allochtonen is, de Marrokkanen steeds excuses geeft voor hun wangedrag en bij uitzonderlijke anti-moslim daden uitbundig de Islamieten in een slachtofferrol knuffelen? Doch ook onze bevolkng zijn de Marrokkanen meer dan beu. Heb je hier een ander uitleg voor?

Laatst gewijzigd door Antoon : 9 maart 2005 om 13:20.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 13:22   #4
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Een dochter van een vriend van mij werd VERKRACHT door een marokkaan 2 jaar geleden.

Een ander vriend van mij was op weg van een nachtwinkel naar huis en wer gestopt door een marokaan. Hij heeft zijn neus gebroken en zijn gsm + geld afgenomen...

Toeval ?
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 13:28   #5
Zwarte Karper
Burger

Zwarte Karper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Een dochter van een vriend van mij werd VERKRACHT door een marokkaan 2 jaar geleden.

Een ander vriend van mij was op weg van een nachtwinkel naar huis en wer gestopt door een marokaan. Hij heeft zijn neus gebroken en zijn gsm + geld afgenomen...

Toeval ?
was het dezelfde marokkaan?

Onschuldige mensen zijn en blijven onschuldig ondanks huidskleur of religie... Zelfs als hun een-eiige tweelingbroer een misdaad zou plegen.

Dat er marokkaanse criminlen zijn ontkent niemand, dat alle marokkanen crimineel zouden zijn is rassenhaat.
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 13:54   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Karper

Dat er marokkaanse criminlen zijn ontkent niemand, dat alle marokkanen crimineel zouden zijn is rassenhaat.
Dat de % criminaliteit bij de marokkanen dramatische hoger ligt dan bij de Vlamingen is een bewezen waarheid die moet worden verzwegen in alle talen.
Oud 9 maart 2005, 14:25   #7
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Dit is weer typisch. Het is niet vanwege de hoge criminaliteitscijfers van de Marrokkanen, niet vanwege hun arrogante houding tegenover onze Westerse waarden, niet vanwege hun misbruiken allerhande, niet vanwege hun onbetrouwbaarheid op het werk, niet vanwege hun extremisme en vooral niet vanwege de gruwel van de islam in de wereld waar ze als een man achter staan.

Nee hoor, het is vanwege de media en hun berichtgeving.

Is het jou al opgevallen dat de berichtgeving in ons land 250% pro-allochtonen is, de Marrokkanen steeds excuses geeft voor hun wangedrag en bij uitzonderlijke anti-moslim daden uitbundig de Islamieten in een slachtofferrol knuffelen? Doch ook onze bevolkng zijn de Marrokkanen meer dan beu. Heb je hier een ander uitleg voor?
Ik heb het over Nederland, niet over Belgie. In Nederland is de media behoorlijk anti Marokkaans. Er zijn nog altijd Marokkanen die keihard werken en die zich willen inzetten voor de samenleving. Ze zijn de dupe van de rassenhaat in Nederland. Dit resulteert ondermeer in hoge werkloosheidscijfers onder Marokkanen. Het gevolg hiervan is dat de goede Marokkanen de Nederlandse maatschappij de schuld gaan geven van hun ellendige situatie. Sommigen zullen zich afzonderen van de samenleving. Dit is een voedingsbodem voor radicalisatie. Als Nederland echt terrorisme willen aanpakken moet de media ophouden met het door het slijk halen van Marokkanen.
Oud 9 maart 2005, 14:33   #8
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

So , mss moeten sommigen hun houding wat aanpassen als ze werken om 9h00 beginnen is niet om 9h15 of 10h00 binnenkomen of gewoon hun kat sturen
Oud 9 maart 2005, 14:40   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Ik heb het over Nederland, niet over Belgie. In Nederland is de media behoorlijk anti Marokkaans. Er zijn nog altijd Marokkanen die keihard werken en die zich willen inzetten voor de samenleving. Ze zijn de dupe van de rassenhaat in Nederland. Dit resulteert ondermeer in hoge werkloosheidscijfers onder Marokkanen. Het gevolg hiervan is dat de goede Marokkanen de Nederlandse maatschappij de schuld gaan geven van hun ellendige situatie. Sommigen zullen zich afzonderen van de samenleving. Dit is een voedingsbodem voor radicalisatie. Als Nederland echt terrorisme willen aanpakken moet de media ophouden met het door het slijk halen van Marokkanen.
1. Mijn vergelijking met ons land is in dit geval zeer relevant. Want je schreef dat de nadelige positie van de Marokkanen te wijten is aan de Nederlandse media dat teveel anti-nieuws brengt. In België is de media overdreven pro-Marokkaan, en toch hebben ze dezelfde positie behaald.

2. Het wordt tijd dat de Marokkanen ( en ook alle andere moslims in Europa ) beginnen te beseffen dat ze hun nadelige positie alleen maar aan zichzelf te wijten hebben. Dat ze maar eens ophouden met steeds de schuld op de bevolking van hun gastland te steken, en in eigen boezem kijken. De "goede" marokkanen zouden bijvoorbeeld hun rotte appels maar ook vooral hun slechte manieren kunnen aanpakken. Het zou veel veranderen.

Als de marokkanen echt niet meer door het slijk willen worden gehaald, dat ze zich dan eerst zelf beginnen te gedragen.

En als er onder hen extremisten overgaan tot geweld, dan is dat alleen maar te wijten aan hunzelf , hun religie en hun haat-predikanten. Zoals overal elders in de wereld.
Oud 9 maart 2005, 14:47   #10
Zwarte Karper
Burger

Zwarte Karper's schermafbeelding

Standaard

De 'goede marokkanen' hebben dezelfde manier om 'rotte marokkanen' aan te pakken als de rest van de europeanen: politie.
Ze zijn niet meer of minder verantwoordelijkheid voor hun landgenoten dan jij of ik.
Zwarte Karper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 15:42   #11
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Karper
De 'goede marokkanen' hebben dezelfde manier om 'rotte marokkanen' aan te pakken als de rest van de europeanen: politie.
Ze zijn niet meer of minder verantwoordelijkheid voor hun landgenoten dan jij of ik.
Inderdaad. De goede Marokkanen worden te veel in de hoek geduwd. Dit kan tot een explosieve situatie leiden. Gelukkig heeft de Nederlandse media wat gas teruggenomen. De media was volgens mij ook geschroken van wat ze allemaal teweeg hebben gebracht. De media moet meer Marokkanen in dienst nemen.
Oud 9 maart 2005, 15:50   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De goede Marokkanen worden te veel in de hoek geduwd. Dit kan tot een explosieve situatie leiden. Gelukkig heeft de Nederlandse media wat gas teruggenomen. De media was volgens mij ook geschroken van wat ze allemaal teweeg hebben gebracht. De media moet meer Marokkanen in dienst nemen.
De media, de media, de media. Het is de media niet die Van Gogh heeft vermoord en Hirsi Ali en anderen bedreigd.

Of moest volgens jou de media in alle talen zwijgen over de laffe moord van die marokkaan op Van Gogh vanwege de islamistische intolerantie? Nee hoor, de media moest deze laffe gruweldaad breed tonen, en de verontwaardiging alom was terecht.

De reacties (moskeeën in brand en dergelijke) zijn niet goed te praten, wel te begrijpen. Alsook de terughoudendheid van de europese kmo-leiders om ze aan te nemen voor een job.
Oud 9 maart 2005, 15:55   #13
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De media, de media, de media. Het is de media niet die Van Gogh heeft vermoord en Hirsi Ali en anderen bedreigd.

Of moest volgens jou de media in alle talen zwijgen over de laffe moord van die marokkaan op Van Gogh vanwege de islamistische intolerantie? Nee hoor, de media moest deze laffe gruweldaad breed tonen, en de verontwaardiging alom was terecht.

De reacties (moskeeën in brand en dergelijke) zijn niet goed te praten, wel te begrijpen. Alsook de terughoudendheid van de europese kmo-leiders om ze aan te nemen voor een job.
Chill,Turk4Ever staat redelijk positief tegenover joden. Ik, El Turco, ben degene die extremistische joden niet mag hebben.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 16:06   #14
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien kan iemand (nog eens...) uitleggen waarom er altijd zoveel problemen zijn met "Marokkanen" en veel minder of niet met Turken,Chinezen, Indiërs enz ???
Ik wens niet bedot te worden door de media. Laat ze er telkens maar bijzetten om wie het gaat, dus ook over autochtone "echte oorspronkelijke" Belgen, met naam en voornaam. We trekken zelf wel onze conclusies ...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 16:08   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Chill,Turk4Ever staat redelijk positief tegenover joden. Ik, El Turco, ben degene die extremistische joden niet mag hebben.
Kun je mij eens uitleggen wat heel dit verhaal hier met extremistische joden te maken heeft? Ben je getraumatiseerd door het jodendom?
Oud 9 maart 2005, 16:11   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Antoon moet zich HEEL DRINGEND een VB-lidkaart aanschaffen.
Het Vlaams Belang begint in ieder geval meer en meer gelijk te krijgen met de feiten. Ik ben het alleen niet eens met al hun oplossingen.

BTW: is het geen gegeven dat de marokkanen moeten ophouden mete klagen? Ze hebben het bij ons gvd beter dan in alle bestaande steden of dorpen in Marokko.

Laatst gewijzigd door Antoon : 9 maart 2005 om 16:11.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 16:13   #18
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kun je mij eens uitleggen wat heel dit verhaal hier met extremistische joden te maken heeft? Ben je getraumatiseerd door het jodendom?
Heel veel, die extremistische joden zijn ook in Nederland aanwezig.

Ja ik ben getraumatiseerd door het jodendom.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2005, 16:23   #19
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:

De media is medeverantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh en de bedreigingen aan het adres van Hirshi Ali en Geert Wilders. Het was immers de media die hen het podium verschafte hun haatdragende ideeen te verspreiden. De media gaf hen veel aandacht en steunde in veel gevallen ook hun meningen. Wat na de moord op Theo van Gogh op televisie te zien was deed mij walgen. Bij netwerk hadden ze drie personen uitgenodigd bijvoorbeeld die een toespraak voor de nationale televisie hielden waarin ze zwaar de Islam beledigden. De media heeft zeker een rol gespeeld in de huidige situatie waarin Marokkanen benadeeld worden.
Oud 9 maart 2005, 17:07   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De media is medeverantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh en de bedreigingen aan het adres van Hirshi Ali en Geert Wilders. Het was immers de media die hen het podium verschafte hun haatdragende ideeen te verspreiden. De media gaf hen veel aandacht en steunde in veel gevallen ook hun meningen. Wat na de moord op Theo van Gogh op televisie te zien was deed mij walgen. Bij netwerk hadden ze drie personen uitgenodigd bijvoorbeeld die een toespraak voor de nationale televisie hielden waarin ze zwaar de Islam beledigden. De media heeft zeker een rol gespeeld in de huidige situatie waarin Marokkanen benadeeld worden.
Het is de kip en het ei natuurlijk. Wat was er eerst?

BTW: ben jij van mening dat het moslim-extremisme in Nederland door de media moet worden weggemoffeld opdat ze geen kwaad bloed zou brengen bij de Nederlanders? Ik niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be