![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [size=6]Brussels Liberation Act ondergraaft genocidewet [/size]
BRUSSEL -- Een wetsvoorstel dat vandaag in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden wordt ingediend, verbiedt elke Amerikaanse medewerking met de Belgische genocidewet. Meer zelfs: de president krijgt het recht om Amerikaanse gevangenen desnoods met geweld in België te komen bevrijden. Het voorstel is van de hand van de Democraat Gary Ackerman. Hij vertegenwoordigt al twintig jaar (een deel van) New York in het Huis. Zijn Universal Jurisdiction Rejection Act of 2003 schetst uitgebreid de geschiedenis van de Belgische ,,genocidewet'', waarvan de geamendeerde versie gisteren in het Staatsblad verscheen. Ook de klachten tegen de Israëlische premier Ariel Sharon en tegen oud-president George Bush worden vermeld. Zulke wetten met universele jurisdictie, aldus het voorstel, vormen ,,een bedreiging voor de soevereiniteit van de VS''. Het voorstel stelt: de VS verwerpen elke aanspraak op universele jurisdictie door buitenlandse regeringen. Elke medewerking aan een onderzoek of een vervolging op basis van dergelijke wet zal worden verboden. Dat verbod geldt voor alle geledingen van de Amerikaanse overheid en voor Amerikaanse rechtbanken. Maar er is meer. Het voorstel geeft de president het recht ,,alle nodige en geschikte middelen te gebruiken'' om Amerikanen die gevangen zitten op basis van een wet met universele jurisdictie, te bevrijden. Smeergeld wordt als middel uitdrukkelijk uitgesloten. Geweld niet. Komt er dus een Brussels Liberation Act, naar analogie met de zogenaamde The Hague Liberation Act van 2 augustus vorig jaar, die de bevrijding mogelijk maakt van Amerikanen die worden vastgehouden door of ten behoeve van het Internationaal Strafhof in Den Haag? Als de klacht die advocaat Jan Fermon op 13 mei zal indienen tegen de Amerikaanse aanvoerder in Irak, Tommy Franks, ontvankelijk wordt verklaard, zal de wrevel in de VS ongetwijfeld groeien. En dus allicht ook de steun voor dit voorstel. (uit de Standaard)
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En gelijk hebben ze, de Amerikanen.
Of moeten ze misschien gaan liggen voor een flutkommunistje uit een klootjesland. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Zeker dat ze gelijk hebben.
Ik merk met enig plezier dat Amerika steeds meer gepikeerd doet over België. Misschien moeten we dat grijpen en de Amerikanen overtuigen dat België geen vriend van hen is, maar Vlaanderen dat wel kan zijn. Zeker als ze positief staan tov de secessie.
![]() |
#4 |
|
![]() Zend anders eens een mail naar onze vriend george
![]()
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan : [email protected] Je kunt ook schrijven of bellen : klik hier Say hello from Antoon. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hadden beter de Nederlandse, Italiaanse of Poolse houding genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
En 't is misschien geen proper spelleke, maar niemand heeft gezegd dat politiek een propere business was. Enne, ge gaat er mee lachen, maar ik heb naar diene Ackerman nen brief geschreven. 99/100 hoor ik daar nooit meer iets van, maar het was het proberen waard. Misschien moet de Vlaamse beweging er eens aan denken een buitenlandse lobbygroep samen te stellen. Dat zou meer bijdragen tot de onafhankelijkheid dan al die verkiezingspropaganda die de bussen vullen dezer dagen.
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik ook pacifist, maar eigenlijk ook naïever dan ik meestal wil toegeven.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Bah neen, een lobby zou toch een goed idee zijn?
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() Waarom zitten jullie elkaars achterwerk constant te bepoeieren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() raar, het was totaal niet als mop bedoelt.
Ik zal in het vervolg wel mededelen als ik een mopje afvuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De fotograaf vindt je dus toch al 'funny'. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |