Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2005, 15:46   #1
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard Priester misbruikt zieke kinderen

Priest gets suspended term for abuse

A former headmaster of the Dominican College in Newbridge, Fr Vincent Mercer, has been given a three-year suspended sentence for sexually abusing boys in his care.

Fr Mercer, 58, admitted indecently assaulting eight boys aged between ten and 13 years over a period of seven years.

The assaults took place in their beds in the dormitories, in his office, in the Co Kildare college infirmary while they were sick and at a holiday camp run by the Dominicans.

The priest took the stand and unreservedly apologised to his victims and their families for the harm and pain he had caused them.

The Provincial of the Dominican Order, Fr Pat Lucey, said afterwards that the order would not prevent Fr Mercer's victims from taking a civil action against them by invoking the Statute of Limitations.

Bron: http://www.rte.ie/news/2005/0301/mercerv.html
__________________________________________________ ____________________

Kort samengevat voor de mensen die geen engels kunnen lezen:

Een voormalig schoolhoofd Priester Fr Mercer, 58, gaf toe dat hij 8 jongens tussen 10 en 13 jaar seksueel misbruikt heeft over een periode van zeven jaar.En dit terwijl de kinderen "ziek" waren. Het misbruik vond plaats in een ziekenzaal waar de kinderen lagen.

Misschien moesten ze in de miswijn in plaats van water maar eens een chemisch castratiemiddel doen. Misschien dat er dan een einde komt aan dit soort walgelijke praktijken. Het zal je kind maar wezen.

Een bende vetzakken zijn het.

Laatst gewijzigd door Andro : 22 maart 2005 om 16:00.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 18:26   #2
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me altijd af waarom je tegenwoordig nog zelden hoort van een priester die een non pakt, maar dat het gelijk altijd minderjarige jongetjes zijn. Je moet ook wel een beetje ziek in je hoofd zijn wil je uberhaupt priester worden. Het gaat zover komen , dat ieder kind bang begint te huilen als ze een man zien die een klein kruisje op zijn jasje zitten heeft.
Oud 22 maart 2005, 18:30   #3
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Misschien moeten ze maar eens iets aan dat celibaat gaan doen...
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 19:03   #4
België-mijn-land
Banneling

België-mijn-land's schermafbeelding

Standaard

Om zijn ziel te zuiveren van deze perversie is er maar 1 mogelijkheid: de brandstapel ! En krachtig signaal dat de Heilige Kerk zulke perversiteiten niet meer dult !
België-mijn-land is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 19:06   #5
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Kindermisbruik is verwerpelijk, laat dat duidelijk zijn. Maar beweren dat men misschien beter een chemisch castratiemiddel in de miswijn doet, is dat naar mijn mening ook.

Wat heeft dit trouwens met internationale politiek te maken?
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 19:06   #6
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

deze man moet veroordeelt worden en zwaar gestraft zoals met elke smerige pedofiel zou moeten gebeuren. Hier maakt het weinig uit of hij al dan niet priester is .
Oud 22 maart 2005, 19:08   #7
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door België-mijn-land
Om zijn ziel te zuiveren van deze perversie is er maar 1 mogelijkheid: de brandstapel ! En krachtig signaal dat de Heilige Kerk zulke perversiteiten niet meer dult !
de heilige kerk gebruikt mss zulke technieken maar om de ziel te zuiveren is puut theologisch slechts één ding noodzakelijk -> vergeving vragen voor zijn misdaden
Oud 22 maart 2005, 19:09   #8
België-mijn-land
Banneling

Standaard

De heroprichting van de Heilige Inquisitie is noodzakelijk om dergerlijke praktijken te bestrijden die de naam van de prachtige instelling die nu al 2000 jaar bestaat: de Heilige Rooms Katholieke Kerk !
Oud 22 maart 2005, 19:13   #9
België-mijn-land
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
de heilige kerk gebruikt mss zulke technieken maar om de ziel te zuiveren is puut theologisch slechts één ding noodzakelijk -> vergeving vragen voor zijn misdaden
Spijtig genoeg wil niet iedereen dat doen. De Heilige Inquisitie gaf vroeger de zondaars een keuze: zijn misdaad erkennen en vergeving vragen of pas dan de brandstapel. OK, vroeger zijn er ook wel misbruiken geweest met de brandstapel. Maar een nieuwe Inquisitie die begint met een schone lei, kan echt wonderen doen, om geestelijken die grove misdaden plegen en die geen vergeving vragen voor zijn zonden, die dan te berechten. De Heilige Kerk zou er wel bij varen !
Oud 22 maart 2005, 19:13   #10
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De heroprichting van de Heilige Inquisitie is noodzakelijk om dergerlijke praktijken te bestrijden die de naam van de prachtige instelling die nu al 2000 jaar bestaat: de Heilige Rooms Katholieke Kerk !
ik ga hierover een topic openen in de geloofssectie van dit forum. kunnen we er is over kletsen
Oud 22 maart 2005, 20:36   #11
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Heilige Pedofiele Kerk zul je bedoelen.

Oud 22 maart 2005, 20:38   #12
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
ik ga hierover een topic openen in de geloofssectie van dit forum. kunnen we er is over kletsen
Misschien kunt U dan ook eens laten onderzoeken of de onderstaande (links) ook geen misbruiker ws... Een homo schijnt hij volgens sommigen wel degelijk geweest te zijn... (of dat vies mannetje rechts zijn vriendje was, weet ik niet). Andere Media zal dat waarschijnlijk beter weten, gezien het zijn vakgebied is...

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 20:43   #13
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Misschien moeten ze maar eens iets aan dat celibaat gaan doen...
Ik denk niet dat een vrouw geven aan mannen met een fixatie op kleine jongens veel gaat helpen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 21:05   #14
cortelinckx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Ik denk niet dat een vrouw geven aan mannen met een fixatie op kleine jongens veel gaat helpen.
Een terechte opmerking.
cortelinckx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 22:32   #15
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

meeste priesters zijn ziek en das maar normaal, als ge een heel leven lang een knoop in uw lul moet leggen en uw sexuele gevoelens moet onderdrukken.

Vandaar dat de meeste dan pedo en of homo zijn.

Maw weg met religies
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2005, 22:38   #16
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
meeste priesters zijn ziek en das maar normaal, als ge een heel leven lang een knoop in uw lul moet leggen en uw sexuele gevoelens moet onderdrukken.

Maw weg met religies
Leuke conclusie, goede argumenten.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 12:39   #17
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maw weg met religies
Zouden (sommigen van) de op dit forum aanwezig zijnde homo's dan (gewezen) priesters zijn[size=7]?
[size=1]Dat zou best kunnen als men ziet met welke minachting en haat zij over die categorie van mensen spreken...[/size][/size]

Laatst gewijzigd door Chipie : 23 maart 2005 om 12:40.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 18:22   #18
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
meeste priesters zijn ziek en das maar normaal, als ge een heel leven lang een knoop in uw lul moet leggen en uw sexuele gevoelens moet onderdrukken. Vandaar dat de meeste dan pedo en of homo zijn. Maw weg met religies
Ik denk dat u de zaak, toch zeker wat het pedo-aspect betreft, omgekeerd ziet. Pedo's zullen proberen in een situatie te raken waarin ze contact kunnen krijgen met kinderen. De kerk met haar rol in het onderwijs zal dus voor dezen een interessante optie zijn. En als men een tijd zomaar iedereen toegang tot het priesterschap geeft kan men een personeelsprobleem als dit verwachten.

Pastoors komen overigens genoeg in contact met vrouwen dus is het voor hen helemaal niet nodig om homo en zeker niet om pedo te worden.

Ik dien uw conclusie bijgevolg af te wijzen wegens gebreken in de premissen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2005, 19:42   #19
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
De Heilige Pedofiele Kerk zul je bedoelen.

noet veralgemenen hé want anders zijn alle belgen racistische, corrupte pedofielen
Oud 23 maart 2005, 22:42   #20
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Ik denk dat u de zaak, toch zeker wat het pedo-aspect betreft, omgekeerd ziet. Pedo's zullen proberen in een situatie te raken waarin ze contact kunnen krijgen met kinderen. De kerk met haar rol in het onderwijs zal dus voor dezen een interessante optie zijn. En als men een tijd zomaar iedereen toegang tot het priesterschap geeft kan men een personeelsprobleem als dit verwachten.

Pastoors komen overigens genoeg in contact met vrouwen dus is het voor hen helemaal niet nodig om homo en zeker niet om pedo te worden.

Ik dien uw conclusie bijgevolg af te wijzen wegens gebreken in de premissen.
M.V.B. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be