Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 april 2005, 09:41   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard Iedereen zijn lidgeld betaald ?

LPF-Kamerlid en Coveliers op kosten Vlaams Behang naar Denemarken

Hilbrand Nawijn (LPF) is op kosten van de partij Vlaams Belang uit Vlaanderen op studiereis geweest naar Denemarken. Het Vlaams Belang betaalde zowel de vliegreis als de overnachting van het LPF-Kamerlid dat meeging op uitnodiging van fractievoorzitter Filip Dewinter.
Nawijn zegt er absoluut geen problemen mee te hebben dat de Vlaamse oppositiepartij - voorheen het Vlaams Blok - zijn Deense werkbezoek betaalde. ,,Ik ging mee op uitnodiging van Filip Dewinter'', aldus het Kamerlid die op eigen titel naar het Scandinavische land vertrok. ,,Ik had het ook best zelf kunnen betalen. Maar als ze mij toch uitnodigen. Waarom niet?'' Hij benadrukt dat dit geen 'openbare liefdesverklaring voor de Vlaamse partij is'. ,,Maar ik heb zeker wel sympathie voor sommige ideeën van deze partij. Vooral op het immigratievlak.'' Nawijn sprak in januari van dit jaar op de Antwerpse nieuwjaarsbijeenkomst van Vlaams Belang. Daarover was toen erg veel ophef vanuit Nederland.

Het Vlaams Belang bevestigt de overnachtings- en reiskosten voor Nawijn te hebben betaald. Het Tweede-Kamerlid werd vergezeld door Dewinter en senator Hugo Coveliers (ex-liberaal). Ook de kosten van Coveliers kwamen op rekening van Vlaams Belang.

De drie waren vorige week donderdag en vrijdag in Denemarken om het Deense immigratiebeleid te bestuderen. Volgens Nawijn - die fervent voorstander is van het strenge Deense model - was de reis fantastisch en zeer interessant. ,,We zijn op regeringsniveau onthaald'', aldus de LPF'er. ,,We kunnen erg veel leren van de Denen. Zij zijn op het gebied van vreemdelingenbeleid een voorbeeld voor Europa ad * NL
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 26 april 2005, 10:09   #2
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Eerst zeg je op kosten van het Vlaams Behang, een regel verder is het al op kosten van het Vlaams Belang... Wat is het nu?

Eerst uit je eigen woorden raken voor je probeert iets duidelijk te maken aan anderen
Oud 26 april 2005, 10:20   #3
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Eerst zeg je op kosten van het Vlaams Behang, een regel verder is het al op kosten van het Vlaams Belang... Wat is het nu?

Eerst uit je eigen woorden raken voor je probeert iets duidelijk te maken aan anderen
Het Blok kan nooit gezien worden als Vlaams "belang". U hebt zelf ook wel vastgesteld dat ik het soepje gekopieerd heb...
Oud 26 april 2005, 11:47   #4
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Het Blok kan nooit gezien worden als Vlaams "belang". U hebt zelf ook wel vastgesteld dat ik het soepje gekopieerd heb...
Waarvoor mijn welgemeende dank Lucien!

Met Vlaams-nationale groet

Koen Vermant
KVE is offline  
Oud 26 april 2005, 13:40   #5
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt zelf ook wel vastgesteld dat ik het soepje gekopieerd heb...
Een eigen mening is idd niet aan mensen van uw niveau besteed.
De Knut is offline  
Oud 26 april 2005, 14:19   #6
R.Tollenaere
Banneling

R.Tollenaere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut

Laatst gewijzigd door R.Tollenaere : 26 april 2005 om 14:19.
R.Tollenaere is offline  
Oud 26 april 2005, 16:10   #7
leeuwenhart
Banneling

leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
dan mag je 80% van de VB postings hier ook liquideren.
leeuwenhart is offline  
Oud 26 april 2005, 16:24   #8
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Het zal niet de eerste keer en de laatste keer dat een politieke partij (eender welke) zoiets doet. Maar liever op werkbezoek gaan en iets bijleren dan het geven aan villa's in het zuiden van Frankrijk ofzo

En ik betwijfel dat het Vlaams Belang zoiets uit de lidgelden betaald, het zal eerder van hun subsidies komen. Als partijen moeten leven van enkel de lidgelden dan zouden er een pak minder politici zijn

Dus leuk dat je dacht hiermee een slag te slaan anti-Vlaams Belang maar dit is de normaalste zaak van de wereld. ANdere partijen doen dit ook, zakenmensen gaan ook zo vaak op reis of op cursus om dingen bij te leren. Ik ben blij dat ze willen bijleren en niet enggeestig blijven staren op dit klein stukje land. De wereld is groter dan Vlaanderen.
Oud 26 april 2005, 16:42   #9
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
Het zal niet de eerste keer en de laatste keer dat een politieke partij (eender welke) zoiets doet. Maar liever op werkbezoek gaan en iets bijleren dan het geven aan villa's in het zuiden van Frankrijk ofzo

En ik betwijfel dat het Vlaams Belang zoiets uit de lidgelden betaald, het zal eerder van hun subsidies komen. Als partijen moeten leven van enkel de lidgelden dan zouden er een pak minder politici zijn

Dus leuk dat je dacht hiermee een slag te slaan anti-Vlaams Belang maar dit is de normaalste zaak van de wereld. ANdere partijen doen dit ook, zakenmensen gaan ook zo vaak op reis of op cursus om dingen bij te leren. Ik ben blij dat ze willen bijleren en niet enggeestig blijven staren op dit klein stukje land. De wereld is groter dan Vlaanderen.
Over meer en meer bedenkelijke zaken hoor ik jullie zeggen.... dat de andere partijen dit ook doen ! Geen enkele reden om er dan nog voor te stemmen. Integendeel, ze zijn identiek en nog niet eens aan de macht. 8)

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 26 april 2005 om 16:43.
Oud 26 april 2005, 16:59   #10
Nitroke
Burger

Nitroke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over meer en meer bedenkelijke zaken hoor ik jullie zeggen.... dat de andere partijen dit ook doen ! Geen enkele reden om er dan nog voor te stemmen. Integendeel, ze zijn identiek en nog niet eens aan de macht. 8)
Ik zie niet in dat dit een bedenkelijk zaak is zoals ik al had duidelijk gemaakt in mijn vorige post (je moet natuurlijk het wel willen lezen en begrijpen he). Ik zie dit als een partij die zich voorbreid op een regeringsdeelname en zeker niet de fouten wil maken die LPF en andere partijen in het buitenland hebben gemaakt. (Een ware nachtmerrie voor u waarschijnlijk.)
Het Vlaams Belang onderscheidt zich op meerdere vlakken van de andere partijen gelukkig. Maar een regeringsdeelname voorbereiden daar horen nu eenmaal studiereizen bij. Nooit op schoolreis geweest vroeger?

Probeer gewoon te begrijpen dat partijen dit nu eenmaal doen, uw partijtje zal hier waarschijnlijk niet de fondsen voor hebben, beetje jaloers misschien?
Oud 26 april 2005, 18:51   #11
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LPF-Kamerlid en Coveliers op kosten Vlaams Behang naar Denemarken

Hilbrand Nawijn (LPF) is op kosten van de partij Vlaams Belang uit Vlaanderen op studiereis geweest naar Denemarken. Het Vlaams Belang betaalde zowel de vliegreis als de overnachting van het LPF-Kamerlid dat meeging op uitnodiging van fractievoorzitter Filip Dewinter.
Nawijn zegt er absoluut geen problemen mee te hebben dat de Vlaamse oppositiepartij - voorheen het Vlaams Blok - zijn Deense werkbezoek betaalde. ,,Ik ging mee op uitnodiging van Filip Dewinter'', aldus het Kamerlid die op eigen titel naar het Scandinavische land vertrok. ,,Ik had het ook best zelf kunnen betalen. Maar als ze mij toch uitnodigen. Waarom niet?'' Hij benadrukt dat dit geen 'openbare liefdesverklaring voor de Vlaamse partij is'. ,,Maar ik heb zeker wel sympathie voor sommige ideeën van deze partij. Vooral op het immigratievlak.'' Nawijn sprak in januari van dit jaar op de Antwerpse nieuwjaarsbijeenkomst van Vlaams Belang. Daarover was toen erg veel ophef vanuit Nederland.

Het Vlaams Belang bevestigt de overnachtings- en reiskosten voor Nawijn te hebben betaald. Het Tweede-Kamerlid werd vergezeld door Dewinter en senator Hugo Coveliers (ex-liberaal). Ook de kosten van Coveliers kwamen op rekening van Vlaams Belang.

De drie waren vorige week donderdag en vrijdag in Denemarken om het Deense immigratiebeleid te bestuderen. Volgens Nawijn - die fervent voorstander is van het strenge Deense model - was de reis fantastisch en zeer interessant. ,,We zijn op regeringsniveau onthaald'', aldus de LPF'er. ,,We kunnen erg veel leren van de Denen. Zij zijn op het gebied van vreemdelingenbeleid een voorbeeld voor Europa ad * NL
Er moet dringend een halt toegeroepen worden aan de transfers van de burgers naar de neo-nazi partij van Vlaanderen.
Oud 26 april 2005, 18:58   #12
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Er moet dringend een halt toegeroepen worden aan de transfers van de burgers naar de neo-nazi partij van Vlaanderen.
Hou toch op Yann!Wat een onzin.Deze reis is wel in het belang voor een rechtvaardig bestuur in de Benelux.
De Gucht zit iedere week op de vlieger voor zijn eigen belang en het belang van andere profitariaten!

Als we gaan zeuren over de kosten van deze reis,er zijn vele andere geldverslindende aktiviteiten in de huidige politiek aan de orde hoor!Voor alles hebben ze een studie nodig,studie voor dit,studie voor dat,studie voor............

Nawijn en FDW kunnen op mijn volledige steun rekenen over de financiering van hun reizen naar Denemarken!

Novalis
Grellig is offline  
Oud 27 april 2005, 09:38   #13
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitroke
beetje jaloers misschien?
nagel op de kop !
De Knut is offline  
Oud 27 april 2005, 17:56   #14
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
krijgt de BUB dan geld

Laatst gewijzigd door garfield : 27 april 2005 om 17:57.
garfield is offline  
Oud 29 april 2005, 20:16   #15
Gloth
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Neo Nazi partij ?? Welke partij bedoel je dan wel; ik dacht dat deze al meer dan 50 jaar verdwenen was !
Door al zulke uitspraken krijg ik steeds meer en meer de indruk dat de zogenaamde 'PROGRESSIEVE' hier eigenlijk eerder de oer conservatieven zijn die telkens als het hun niet mee zit direct naar het verleden grijpen ??
We leven in 2005 voor zij die het nog niet wisten !
Gloth is offline  
Oud 1 mei 2005, 09:05   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dacht ervan een halt toe te roepen aan de transfers van de burgers naar een familie die afstamt van fervente grondwetovertreders die niet één keer door diezelfde burgers verkozen werden? Om maar te zwijgen van hun afstamming van één van de grootste volkerenmoordenaars van de 20ste eeuw?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 1 mei 2005 om 09:06.
Knuppel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be