![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() De nepdemocraten hebben enige tijd geleden in alle stilte voorstellen ingediend om dissidenten van het regime te broodroven.
3 - 636/2 3 - 636/2 BELGISCHE SENAAT ——— ——— 8 JUIN 2004 8 JUNI 2004 ——— ——— Wetsvoorstel tot instelling van een ethisch register en tot het opleggen van een verbod overheidsopdrachten te krijgen voor natuurlijke personen en rechtspersonen die de wet van 30 juli 1981 hebben overtreden ——— ——— AMENDEMENTS AMENDEMENTEN ——— ——— No 1 DE M. DELACROIX Nr. 1 VAN DE HEER DELACROIX Een artikel 3 bis (nieuw) invoegen, luidende : . «Art. 3bis. — Alle akten, facturen, aankondigingen, mededelingen, brieven, opdrachten en andere documenten uitgaande van natuurlijke personen of van rechtspersonen die in het ethisch register zijn opgenomen, alsook de gebouwen en de auto’s waarvan deze personen gebruik maken, moeten een goed zichtbaar merkteken dragen. In het ethisch register opgenomen natuurlijke personen mogen niet op de openbare weg komen dan indien zij dat merkteken op een zichtbare manier dragen. De Koning bepaalt de vorm en de kleur van dat merkteken. Hij bepaalt eveneens de minimumafmetingen ervan rekening houdend met de plaats waar het moet worden aangebracht.Met heropvoedingsarbeid van 40 tot 400 uur en met geldboete van 1 000 tot 10 000 euro of met een van die straffen alleen wordt gestraft hij die verzuimt de in het eerste lid bedoelde verplichting na te leven. De opbrengst van deze arbeid en van deze geldboete gaat naar het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding. Wie in het ethisch register is opgenomen mag de volgende beroepen niet uitoefenen : — avocat; — advocaat; — magistrat; — magistraat; — huissier de justice; — gerechtsdeurwaarder; — notaire; — notaris; — membre des forces armées; — lid van de strijdkrachten; — policier; — politieagent; — agent de sécurité; — veiligheidsagent; — détective privé; — privé-detective; — armurier; — wapenhandelaar; — agent de l’E´ tat; — lid van het Rijkspersoneel; — architecte; — architect; — géomètre-expert; — landmeter; — médecin; — arts; — infirmier; — verpleger; — dentiste; — tandarts; — pharmacien; — apotheker; — vétérinaire; — dierenarts; — journaliste; — journalist; — typographe; — typograaf; — imprimeur; — drukker; — enlumineur; — miniatuurschilder; — horticulteur; — tuinder; — taxidermiste; — taxidermist; — allumeur de réverbère. — lantaarnaansteker. Op gemotiveerd voorstel van het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding kan de Koning dat verbod uitbreiden tot andere beroepen. » Het wil de indiener van dit amendement voorkomen dat het wetsvoorstel lijdt aan een deplorabel laxisme. Het lijkt hem immers aangewezen dat personen die in het ethisch register zijn opgenomen, goed herkenbaar blootgesteld worden aan een gewettigde vorm van spitsroeden lopen. De indiener stelt diverse aanvullende maatregelen voor die ten dele althans een tegenwicht kunnen vormen tegen het betreurenswaardig feit dat de grondwetgever de burgerlijke dood zo nonchalant heeft afgeschaft. Michel DELACROIX. G04372-Guyot, s.a., Bruxelles En ik was zo graag lantaarnaansteker geworden.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze hebben nog vergeten te melden:
Wie in het ethisch register is opgenomen moet een ster dragen zoals de joden destijds |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Voor alle duidelijkheid, het amendement zoals het hierboven staat is van Michel Lacroix, een FN'er.
"De visionairen van vandaag zijn de realisten van morgen." H. Kohl Laatst gewijzigd door Judge : 27 april 2005 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ge moet toch maar genoeg van de pot gerukt zijn om zoiets op te stellen niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Van de pot gerukt of niet. De hamvraag blijft.... HOE KAN IK NU NOG LANTAARNAANSTEKER WORDEN???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() van zulke potentaten verlos ons heer....
tjonge tjonge tjonge...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor u wordt dat wel een probleem natuurlijk... zeker tegenwoordig hebben ze dat ook nie zo veel meer vandoen, dat gebeurd automatisch, erwordt zelf nie meer op een knopke gedrukt ! en dan verschieten ze ervan dat er zoveel werkelozen zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Kijk, wij belgen kunnen hier nochtans iets aan doen als we mogen meedoen met de rode bollekeskermis..hoewel het tegenwoordig zwarte bollekes zijn.
Hoe komt die Delcroix daar te zitten? Tja... <hint> Laatst gewijzigd door Pavell : 28 april 2005 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Daar kunnen wij niet veel aan veranderen als Vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() jawel Belgie splitsen en we zijn der vanaf...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Voor degene die het nog niet door hadden en ik denk dat er nog een paar zijn. Met dit amendement wou Delacroix het wetsvoorstel in het belachelijke trekken. Hij wil dit niet echt...
Het oorspronkelijke wetsvoorstel voorziet dat degene die veroordeeld zijn voor racisme niet meer kunnen meedingen naar overheidsopdracht.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een schitterend voorstel! Ik ben er helemaal voor gewonnen! Leve Delacroix!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Delacroix dat was toch die homohater dacht ik...
![]() |
![]() |