![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
sp.a spirit Enkel sympathisanten van sp.a spirit, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'sp.a spirit' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In ons land leven er veel te veel mensen van sociale uitkeringen. Vele van die mensen doen onvoldoende inspanningen om opnieuw aan het werk te gaan, anderen aanvaarden geen deeltijdse job omdat ze dan minder zouden verdienen dan hun huidige uitkering, nog anderen aanvaarden geen laaggeschoolde voltijdse job omdat ze dan nauwelijks meer zouden verdienen dan hun huidige uitkering, verder is er ook nog het fenomeen van de schijninvaliden, enz. Kortom, velen nestelen zich maar al te gemakkelijk op een schaamteloze wijze in de sociale zekerheid of het OCMW. De brave belastingbetaler moet daar dan maar voor opdraaien. Het wordt in elk geval tijd dat er radicaal komaf wordt gemaakt met al dat parasiterend sociaal profitariaat. Ons sociaal stelsel moet radicaal worden omgevormd tot een actieve welvaartsstaat. Alleen mensen die echt niet meer kunnen werken wegens echte invaliditeit, ziekte of ouderdom mogen nog uitkeringen krijgen. De huidige passieve uitkeringen aan mensen die enigszins werkbekwaam zijn, moeten worden afgeschaft, maar zij moeten echter wel de kans krijgen om geen al te goed betaalde gemeenschapsdiensten te verrichten waarvoor men dan een gemeenschapsdienstinkomen krijgt in verhouding tot het aantal uren effectief verrichte gemeenschapsdiensten. Op die manier kan dan alle onvrijwillige armoede worden opgelost. Naast het ontvangen gemeenschapsdienstinkomen moet het dan echter wel mogelijk zijn om legaal nog bij te verdienen.
|
![]() |
![]() |
#2 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
2)Op welk uur zou men dan nog legaal kunnen bijverdienen? 3)Ik geloof niet in instant-oplossingen voor onvrijwillige armoede
![]() |
#3 | ||
Gouverneur
|
![]() Hallo Usquebaugh en Cynicus.
Ik denk dat jullie beiden eens naar de werkgroep om en rond Werken aan Werk moeten komen. Daar wordt actief naar oplossingen voor alle facetten van enig welke vorm dan ook van inactivitiet op de arbeidsmarkt. Deze oplossingen komen in de Amendamenten van de partij te staan en zijn dus het eerste doel tot realisatie hiervan. Jullie zouden nog eens versteld kunnen staan welke creatieve oplossingen er uit de bus komen tijdens de bijeenkomsten van deze werkgroepen. Nu nog realiserene he en een meerderheid vinden die in onze ideetjes en oplossingen mee wil gaan. Het zijn grotendeels ehte idealisten die deelnemen aan de werkgroepen. Zo neem ik deel aan 12 van de 25 werkgroepen en ben dus hiermee het meest actieve sp.a lid binnen deze werkgroepen. Inschrijven voor deelname aan deze werkgroepen kan via www.pro.be[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Dekoster : 24 mei 2005 om 13:56. |
||
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het feit alleen al dat er van een SP.a'er zo'n reactie komt op de liberale brol van cynicus zegt me genoeg over de koers van SP.A. Ik ben alvast blij dat ik vorig jaar mijn lidkaart heb teruggestuurd. Vlaamser en liberaler worden is al OK, nu nog wat democratischer (bv meer dan 1 kandidaat voor de voorzitter) en jullie zijn goed op weg om de nieuwe VLD te worden. Voor ik lid werd van SP.a stemde ik al op hen vanuit het idee van de nuttige stem. Ik heb me alvast voorgenomen om hier abstractie van te maken en enkel nog voor radicaal-links te stemmen. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Trouwens als werklozen verplicht worden door de overheid om aan een minimumloon te werken waarom ze dan geen volwaardig loon betalen ? Feit is gewoon dat er wel gezwaaid wordt met lastenverlagingen zonder dat er jobs worden bijgecreeërd. Kijk eens hoeveel werklozen er zijn en hoeveel vacatures op de VDAB. Er is gewoon geen werk en daar hoeven de werklozen niet het slachtoffer van te zijn. |
|
![]() |