Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijfora > sp.a spirit
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

sp.a spirit Enkel sympathisanten van sp.a spirit, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'sp.a spirit' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel.

Discussietools
Oud 22 mei 2005, 10:23   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard Werk maken van de actieve welvaartsstaat

In ons land leven er veel te veel mensen van sociale uitkeringen. Vele van die mensen doen onvoldoende inspanningen om opnieuw aan het werk te gaan, anderen aanvaarden geen deeltijdse job omdat ze dan minder zouden verdienen dan hun huidige uitkering, nog anderen aanvaarden geen laaggeschoolde voltijdse job omdat ze dan nauwelijks meer zouden verdienen dan hun huidige uitkering, verder is er ook nog het fenomeen van de schijninvaliden, enz. Kortom, velen nestelen zich maar al te gemakkelijk op een schaamteloze wijze in de sociale zekerheid of het OCMW. De brave belastingbetaler moet daar dan maar voor opdraaien. Het wordt in elk geval tijd dat er radicaal komaf wordt gemaakt met al dat parasiterend sociaal profitariaat. Ons sociaal stelsel moet radicaal worden omgevormd tot een actieve welvaartsstaat. Alleen mensen die echt niet meer kunnen werken wegens echte invaliditeit, ziekte of ouderdom mogen nog uitkeringen krijgen. De huidige passieve uitkeringen aan mensen die enigszins werkbekwaam zijn, moeten worden afgeschaft, maar zij moeten echter wel de kans krijgen om geen al te goed betaalde gemeenschapsdiensten te verrichten waarvoor men dan een gemeenschapsdienstinkomen krijgt in verhouding tot het aantal uren effectief verrichte gemeenschapsdiensten. Op die manier kan dan alle onvrijwillige armoede worden opgelost. Naast het ontvangen gemeenschapsdienstinkomen moet het dan echter wel mogelijk zijn om legaal nog bij te verdienen.
Cynicus is offline  
Oud 23 mei 2005, 17:45   #2
Usquebaugh
Lokaal Raadslid

Usquebaugh's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Usquebaugh Stuur een bericht via MSN naar Usquebaugh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
In ons land leven er veel te veel mensen van sociale uitkeringen. Vele van die mensen doen onvoldoende inspanningen om opnieuw aan het werk te gaan, anderen aanvaarden geen deeltijdse job omdat ze dan minder zouden verdienen dan hun huidige uitkering, nog anderen aanvaarden geen laaggeschoolde voltijdse job omdat ze dan nauwelijks meer zouden verdienen dan hun huidige uitkering, verder is er ook nog het fenomeen van de schijninvaliden, enz. Kortom, velen nestelen zich maar al te gemakkelijk op een schaamteloze wijze in de sociale zekerheid of het OCMW. De brave belastingbetaler moet daar dan maar voor opdraaien. Het wordt in elk geval tijd dat er radicaal komaf wordt gemaakt met al dat parasiterend sociaal profitariaat. Ons sociaal stelsel moet radicaal worden omgevormd tot een actieve welvaartsstaat.
Tot hier kan ik volgen.

Citaat:
Alleen mensen die echt niet meer kunnen werken wegens echte invaliditeit, ziekte of ouderdom mogen nog uitkeringen krijgen. De huidige passieve uitkeringen aan mensen die enigszins werkbekwaam zijn, moeten worden afgeschaft, maar zij moeten echter wel de kans krijgen om geen al te goed betaalde gemeenschapsdiensten te verrichten waarvoor men dan een gemeenschapsdienstinkomen krijgt in verhouding tot het aantal uren effectief verrichte gemeenschapsdiensten. Op die manier kan dan alle onvrijwillige armoede worden opgelost. Naast het ontvangen gemeenschapsdienstinkomen moet het dan echter wel mogelijk zijn om legaal nog bij te verdienen.
1)Wie niet werkt is niet in staat tot het zoeken van werk.
2)Op welk uur zou men dan nog legaal kunnen bijverdienen?
3)Ik geloof niet in instant-oplossingen voor onvrijwillige armoede
Oud 24 mei 2005, 13:53   #3
Dekoster
Gouverneur

Dekoster's schermafbeelding

Standaard

Hallo Usquebaugh en Cynicus.

Ik denk dat jullie beiden eens naar de werkgroep om en rond Werken aan Werk moeten komen. Daar wordt actief naar oplossingen voor alle facetten van enig welke vorm dan ook van inactivitiet op de arbeidsmarkt. Deze oplossingen komen in de Amendamenten van de partij te staan en zijn dus het eerste doel tot realisatie hiervan. Jullie zouden nog eens versteld kunnen staan welke creatieve oplossingen er uit de bus komen tijdens de bijeenkomsten van deze werkgroepen. Nu nog realiserene he en een meerderheid vinden die in onze ideetjes en oplossingen mee wil gaan. Het zijn grotendeels ehte idealisten die deelnemen aan de werkgroepen. Zo neem ik deel aan 12 van de 25 werkgroepen en ben dus hiermee het meest actieve sp.a lid binnen deze werkgroepen.

Inschrijven voor deelname aan deze werkgroepen kan via www.pro.be[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Dekoster on 24-05-2005 at 14:56
Reason:
--------------------------------

Ik denk dat jullie beiden eens naar de werkgroep om en rond Werken aan Werk moeten komen. Daar wordt actief naar oplossingen voor alle facetten van enig welke vorm dan ook van inactivitiet op de arbeidsmarkt. Deze oplossingen komen in de Amendamenten van de partij te staan en zijn dus het eerste doel tot realisatie hiervan. Jullie zouden nog eens versteld kunnen staan welke creatieve oplossingen er uit de bus komen tijdens de bijeenkomsten van deze werkgroepen. Nu nog realiserene he en een meerderheid vinden die in onze ideetjes en oplossingen mee wil gaan. Het zijn grotendeels ehte idealisten die deelnemen aan de werkgroepen. Zo neem ik deel aan 12 van de 25 werkgroepen en ben dus hiermee het meest actieve sp.a lid binnen deze werkgroepen.

Inschrijven voor deelname aan deze werkgroepen kan via www.pro.be[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Ik denk dat jullie beiden eens naar de werkgroep om en rond Werken aan Werk moeten komen. Daar wordt actief naar oplossingen voor alle facetten van enig welke vorm dan ook van inactivitiet op de arbeidsmarkt. Deze oplossingen komen in de Amendamenten van de partij te staan en zijn dus het eerste doel tot realisatie hiervan. Jullie zouden nog eens versteld kunnen staan welke creatieve oplossingen er uit de bus komen tijdens de bijeenkomsten van deze werkgroepen. Nu nog realisrene he en een meerderheid vinden die in onze ideetjes en oplossingen mee wil gaan.

Inschrijven voor deelname aan deze werkgroepen kan via www.pro.be[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Dekoster : 24 mei 2005 om 13:56.
Dekoster is offline  
Oud 27 mei 2005, 21:51   #4
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster

Inschrijven voor deelname aan deze werkgroepen kan via www.pro.be
Ik heb reeds het nodige denkwerk verricht aangaande de diverse aspecten inzake gemeenschapsdiensten die men werkbekwame uitkeringstrekkers zou kunnen laten doen in ruil voor een gemeenschapsdienstinkomen (dat dan in de plaats zou komen van die verslavende, passieve uitkeringen): zie o.m. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168 (en de daarin vermelde linken), http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=397, http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=157. Ook Marco heeft daarover een prachtig bericht geschreven (zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=164). Waarschijnlijk vindt u in voormelde berichten heel wat creatieve ideeën die dienstig kunnen zijn voor die werkgroepen.
Cynicus is offline  
Oud 29 mei 2005, 07:18   #5
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster

Inschrijven voor deelname aan deze werkgroepen kan via www.pro.be

Het feit alleen al dat er van een SP.a'er zo'n reactie komt op de liberale brol van cynicus zegt me genoeg over de koers van SP.A.

Ik ben alvast blij dat ik vorig jaar mijn lidkaart heb teruggestuurd.
Vlaamser en liberaler worden is al OK, nu nog wat democratischer (bv meer dan 1 kandidaat voor de voorzitter) en jullie zijn goed op weg om de nieuwe
VLD te worden.

Voor ik lid werd van SP.a stemde ik al op hen vanuit het idee van de nuttige stem. Ik heb me alvast voorgenomen om hier abstractie van te maken en enkel nog voor radicaal-links te stemmen.
Groot-Links is offline  
Oud 29 mei 2005, 08:59   #6
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links
Het feit alleen al dat er van een SP.a'er zo'n reactie komt op de liberale brol van cynicus zegt me genoeg over de koers van SP.A.
Ik ben nochtans helemaal geen liberaal. Een echte ultraliberaal is tegen elke vorm van sociale bescherming. Toegegeven, ik ben gewonnen voor drastische besparingen (ook in de sociale zekerheid) en voor een harde aanpak van het sociaal profitariaat, doch ik ben niet gewonnen voor sociale afbraak. Ik ben enkel gewonnen voor drastische besparingen en voor een harde aanpak van het sociaal profitariaat om de sociale voorzieningen betaalbaar te houden voor zij die het echt nodig hebben, en ik vind ook dat werkbekwame uitkeringstrekkers een tegenprestatie zouden moeten leveren in de vorm van gemeenschapsdienst. Daar is toch niets mis mee ?
Cynicus is offline  
Oud 30 mei 2005, 15:51   #7
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nochtans helemaal geen liberaal. Een echte ultraliberaal is tegen elke vorm van sociale bescherming. Toegegeven, ik ben gewonnen voor drastische besparingen (ook in de sociale zekerheid) en voor een harde aanpak van het sociaal profitariaat, doch ik ben niet gewonnen voor sociale afbraak. Ik ben enkel gewonnen voor drastische besparingen en voor een harde aanpak van het sociaal profitariaat om de sociale voorzieningen betaalbaar te houden voor zij die het echt nodig hebben, en ik vind ook dat werkbekwame uitkeringstrekkers een tegenprestatie zouden moeten leveren in de vorm van gemeenschapsdienst. Daar is toch niets mis mee ?
Hmm is dat geen tegenspraak. Drastische besparingen in de sociale zekerheid maar niet gewonnen voor sociale afbraak. Wie zal er immers bepalen wie sociaal profitariaat is ?
Trouwens als werklozen verplicht worden door de overheid om aan een minimumloon te werken waarom ze dan geen volwaardig loon betalen ?

Feit is gewoon dat er wel gezwaaid wordt met lastenverlagingen zonder dat er jobs worden bijgecreeërd. Kijk eens hoeveel werklozen er zijn en hoeveel vacatures op de VDAB.
Er is gewoon geen werk en daar hoeven de werklozen niet het slachtoffer van te zijn.
Groot-Links is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be