![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() De nieuwe voorstellen van Freya VDB is weer een duidelijk voorbeeld van het pesten van werkende mensen, en dat voor een SP.a 'er.
Men wil kost wat kost oudere werknemers aan het werk houden in de plaats van jonge werknemers aan een job te helpen. Dat zijn toch VLD standpunten ? Waarom toch ? Waarom moeten de oudere werknemers blijven werken terwijl de jongeren er geen krijgen ?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *zucht*
Bron?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel zeker kan ik U vertellen dat je werk niet "krijgt"..... Door mijn neiging totnogtoe om na enkele jaren eens wat anders te doen kon ik al eens rondkijken en de volgende conclusie trekken: Ouderen worden in de moderne industrie niet "vervangen" door jongeren (ik heb nog nooit een oudere opgevolgd of vervangen,en kan me zelfs niet herinneren dat ooit gezien te hebben). Eerder worden funkties na heengaan of pensionering "hergedefinieerd" (lees:uitgesmeerd over collegas). Het vertrek van iemand is voor onze moderne industrie eerder een "opportuniteit" om het met nog minder mensen op of nabij de werkvloer te doen! Ministers zijn eerder hinderlijk op de arbeidsmarkt,"speciale" statuten en "aanmoedigingspremies" garanderen dat "nieuwelingen" op de arbeidsmarkt nog langer in "statuten", "interimcontracten" en tenslotte werkloosheid blijven hangen ipv de normale 6 maand proefperiode gevolgd door onbepaalde duur.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() msss TV kopen Raf
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1 bruggepensioneeerde = ongeveer 0,2 extra jongeren. Netto: 0,8 jobverlies. De redenering dat door ouderen uit te stoten er extra jongerenbanen worden gecreëerd gaat dus niet op in de praktijk. Die ouderen worden veelal niet vervangen. België heeft een activiteitsgraad van ongeveer 26% bij de 50+ ers. Hét slechtste cijfer van de 'oude' EU. Daarmee scoren we nog slechter dan landen als Italië en Griekenland (!). Het europees gemiddelde ligt rond de 50%. M.a.w. ouderen aan het werk houden is momenteel een véél groter probleem dan de jongerenwerkloosheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet. Waarom worden de ouderen niet vervangen ?
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat ondernemers dan gewoon de lasten op de schouders van de andere werknemers afschuiven. Pas als er echt veel mensen op pensioen gaan, is er voor een bedrijf misschien nood om een één of meerdere (jonge --> dat is zelfs misschien niet het geval omdat ze mogelijks meer ervarenen elders gaan wegplukken) personeelsleden aan te werven. Natuurlijk is er dus voor de werknemers die niet op pensioen gaan meer stress, flexibiliteit en werk (tegen waarschijnlijk eenzelfde verloning.) De ondernemer maakt dus meer winst (alhoewel de winstvoet wel jaar per jaar daalt, dacht ik, in verschillende bedrijven.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar daar kunnen wellicht bepaalde regels voor opgesteld worden, die ik ook zo maar niet uit mijn mouw kan schudden. Wel vind ik het hemeltergend dat de overheid weer eens de werknemers aanpakt om hen het gelag te laten betalen. Is het niet veel eerlijker om inkomsten uit kapitalen even zwaar te belasten als bedrijfsinkomsten. De SP.a zit toch in de regering ? Waarom worden fraudeurs niet aangepakt ? Waarom worden er geen BTW-controleurs aangeworven ? Waarom wordt het zwartwerk in de bouw niet aangepakt ? Waarom is er fiscale amnestie voor zwart geld ? Is dat de SP.a ? Veel zwart geld aan de werknemers doorspelen waar de gewone eerlijke werkmensen moeten voor opdraaien !!
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mja, nationaliseren die bedrijven hé
![]() |
![]() |
![]() |