Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2005, 15:04   #1
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard Maand uitstel belastingbrief.

Allez,de kogel is door de kerk.We hebben een maand profijt gekregen om die ellendige belastingbrief in orde te krijgen.

Toch snap ik iets niet hoor,we hebben wagentjes rondrijden op Mars,we hebben een sonde laten landen op een maan van Saturnus,we hebben mensen laten rondlopen op de maan en hier in Belgie zitten we nog steeds met een belastingssysteem van bij de holbewoners!
Eigenlijk is het een wonder dat ze de belastingbrief niet verdelen met postduiven!

Toch heb ik wel eens goed moeten lachen met Reynders zijn reactie op het vrt-nieuws vandaag."Eerst altijd kritiek op vertragingen en nu vragen ze zelf een vertraging,ik begrijp nie meer" zei hij.

Tja beste minister,als we moeilijk kunnen doen zullen we het niet laten natuurlijk hé [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 14-06-2005 at 16:22
Reason:
--------------------------------

Allez,de kogel is door de kerk.We hebben een maand profijt gekregen om die ellendige belastingbrief in orde te krijgen.

Toch snap ik iets niet hoor,we hebben wagentjes rondrijden op Mars,we hebben een sonde laten landen op een maan van Saturnus,we hebben mensen laten rondlopen op de maan en hier in Belgie zitten we nog steeds met een belastingssysteem van bij de holbewoners!
Eigenlijk is het een wonder dat ze de belastingbrief niet verdelen met postduiven!

Toch heb ik wel eens goed moeten lachen met Reynders zijn reactie op het vrt-nieuws vandaag."Eerst altijd kritiek op vertragingen en nu vragen ze zelf een vertraging,ik begrijp nie meer" zei hij.

Tja beste minister,als we moeilijk kunnen doen zullen we het niet laten natuurlijk hé [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Eigenlijk is het een wonder dat ze de belastingbrief niet verdelen met postduiven![/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 14 juni 2005 om 15:22.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 15:29   #2
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat zal wel aan de empirische wet (en als ze nog niet bestond, dan bestaat ze nu) "aantal ambtenaren*snelheid=constante" gelegen zijn.
Het zijn trouwens twee maanden uitstel. Maakt voor de administratie trouwens geen verschil. In juli en augustus is er toch niemand.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 15:48   #3
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Een vriend van mij werkt bij financiën. Blijkbaar is er gerekend op 1 PC per 4 ambtenaren. M.a.w. wanneer ze alle vier aanwezig zijn kan 1 persoon met de PC werken en de rest zoals in de oude tijd. Reynders heeft steeds gezegd dat hij heel die administratie zou moderniseren. In praktijk is daar nog niet veel van gekomen. In tegendeel, blijkbaar worden de ambtenaren tegengewerkt. De wil is er wel bij de ambtenaren.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 15:51   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig

Tja beste minister,als we moeilijk kunnen doen zullen we het niet laten natuurlijk hé

Ik heb nog altijd gene belastingsbrief gekregen, !

Ik denk dat ze mij nie meer weten wonen, ... nochtans wisten ze mij wel te vinden om bij te betalen de gangsters...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 15:52   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Een vriend van mij werkt bij financiën. Blijkbaar is er gerekend op 1 PC per 4 ambtenaren. M.a.w. wanneer ze alle vier aanwezig zijn kan 1 persoon met de PC werken en de rest zoals in de oude tijd. Reynders heeft steeds gezegd dat hij heel die administratie zou moderniseren. In praktijk is daar nog niet veel van gekomen. In tegendeel, blijkbaar worden de ambtenaren tegengewerkt. De wil is er wel bij de ambtenaren.
En als dien eenen dan nog aan t surfen is, gebeurd er helemaal niks !
Oud 14 juni 2005, 15:57   #6
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Dat zal wel aan de empirische wet (en als ze nog niet bestond, dan bestaat ze nu) "aantal ambtenaren*snelheid=constante" gelegen zijn.
Het zijn trouwens twee maanden uitstel. Maakt voor de administratie trouwens geen verschil. In juli en augustus is er toch niemand.
Oud 14 juni 2005, 15:58   #7
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Het toont enkel aan dat de overheid blijkbaar niet wilt dat de financiën moderniseert. De fiscale criminaliteit wordt dan ook niet efficiënt bestreden. Wie is hiervan het slachtoffer? Juist Jan met de pet die braaf zijn bijdrage stort. Wanneer iedereen zijn deel in het duitje doet zou de lasten toch een stukje dalen. Dan moeten we wel hopen dat de overheid die duiten goed beheren.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 16:35   #8
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat ze mij nie meer weten wonen, ... nochtans wisten ze mij wel te vinden om bij te betalen de gangsters...
U bent waarschijnlijk één van die profiteurs in onze maatschappij die geen belastingen moeten betalen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 16:47   #9
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen: maar 1 pc per verdiep heeft internetaansluiting... De rest hebben wel een netwerk.... gebaseerd op diskettes.[edit]
[size=1]After edit by boer_bavo on 14-06-2005 at 17:48
Reason:

Citaat:
Neen: maar 1 pc per verdiep heeft internetaansluiting... De rest hebben wel een netwerk.... gebaseerd op diskettes.[/size]

Citaat:
Neen: maar 1 pc per verdiep heeft internetaansluiting...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 14 juni 2005 om 16:48.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 17:17   #10
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
En wij maar lasten betalen om de tekorten op te vullen....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 17:23   #11
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet goed het verband tussen een gebrek aan computers en teveel lasten. Misschien besparen ze gewoon op de uitgaven van computers?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 17:25   #12
Bolter
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik begrijp niet goed het verband tussen een gebrek aan computers en teveel lasten. Misschien besparen ze gewoon op de uitgaven van computers?
Hans...

Denk eens twee keer na...
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 17:37   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Als ze 1 ambtenaar kunnen vervangen door 1 gewone PC, op een hele dienst. Reken maar eens na. 1 gewone PC kost €1000 tot €1500 . 1 Brutto maandloon gaat van €2400 tot -tig €.

Nu staan ambtenaren met plezier te wachten tot een collega hun de kans geeft om hun diskette in die zeldzame bruikbare computer te rammen. Hebben ze tenminste een geldig excuus niks te doen "jamaar, zonder de gegevens op dit disketteke staan een hele hoop belangrijke dossiers te wachten"[edit]
[size=1]After edit by maddox on 14-06-2005 at 18:38
Reason:

Als ze 1 ambtenaar kunnen vervangen door 1 gewone PC, op een hele dienst. Reken maar eens na. 1 gewone PC kost €1000 tot €1500 . 1 Brutto maandloon gaat van €2400 tot -tig €.

Nu staan ambtenaren met plezier te wachten tot een collega hun de kans geeft om hun diskette in die zeldzame bruikbare computer te rammen. Hebben ze tenminste een geldig excuus niks te doen "jamaar, zonder de gegevens op dit disketteke staan een hele hoop belangrijke dossiers te wachten"[/size]

Als ze 1 ambtenaar kunnen vervangen door 1 gewone PC, op een hele dienst. Reken maar eens na. 1 gewone PC kost €1000 tot €1500 . 1 Brutto maandloon gaat van 2400 tot -tig €.

Nu staan ambtenaren met plezier te wachten tot een collega hun de kans geeft om hun diskette in die zeldzame bruikbare computer te rammen. Hebben ze tenminste een geldig excuus niks te doen "jamaar, zonder de gegevens op dit disketteke staan een hele hoop belangerijke dossiers te wachten"[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door maddox : 14 juni 2005 om 17:38.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 23:04   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is ook vervelend. Vooral als ge moet terugtrekken
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 07:24   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
U bent waarschijnlijk één van die profiteurs in onze maatschappij die geen belastingen moeten betalen.

Met de belastingen die ik al betaald heb beste hans1 om uw nepstaat te onderhouden had ik al ne wreed schonen auto kunnen kopen...

Dak het nu geregeld heb kunnen krijgen om nie langer aan da apeland belastingsplichtig te zijn, heeft mij overigens geen windeieren gelegd...
Oud 15 juni 2005, 07:26   #16
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Verleden week heb ik mijn afrekening gekregen van inkomsten 2003. Ingevoerd via internet dan nog. Moest een privé-firma zo een lange termijn hanteren de consumentenorganisaties en Freya op kop zouden moord en brand roepen. Maar nu is het alweer de overheid die faalt zodat het allemaal toch niet zo erg is.

Ik vraag mij trouwens af welke idioot de regel gemaakt heeft dat de belastingformulieren slechts vanaf het jaar daarop mogen ingevoerd worden, nu is dit januari 2006.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 07:39   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Neen: maar 1 pc per verdiep heeft internetaansluiting... De rest hebben wel een netwerk.... gebaseerd op diskettes.

Hoe moete daar een firewall tussensteken ! ?

Hier zijn ze nu de diskettedrivekes ook al aant 'afvoeren...

Nee ik weet hoe het erop financieën aan toe gaat, zijt gerust !

Toen ik voor 't stad werkte hadden we daar een zitten die op't kadaster gedetacheerd was, dus nen stadsambtenaar, die daar nen bureau had, hij was den enigen op nen bureau van 6 of 7 man die ne peecee voor hem alleen had, ... (en pas op, da was dan ook nog nie echt om over naar huis te schrijven, maar kom. )

Ik zag die knoeiers daar bezig, en dacht, zo, van hoe moeten die nu in godsnaam controleren wat ik aangeef, ... ? Ze hadden daar wel ne mainframe draaien geloof ik, maar er was niemand met een scherm om daarop in te loggen ...

Dat terwijl het allemaal zo simpel kan, koppel de identiteitsgegevens, aan het kadaster, koppel de gegevens van SIS kaart en pensioennummer allemaal aan mekaar, en met een druk op de knop weten wij toch wel wat Jef verdient en wat hij moet betalen, hoeveel kinderen en echtgenotes hij ten laste heeft, of hij zijn facturen, kan betalen, en of hij dat op tijd doet enz... enz...

Je kan dat allemaal koppelen aan het rijksregisternummer.

Allemaal die papierwinkel van belastingsbrieven opsturen en drukken en verbeteren is niet nodig.

Iemand die recht heeft op vermindering wordt direct berekend, eenvoudig en gemakkelijk

Enig nadeel, grote investering op gebied van informatica

Return, is echter enorm, want al die ambtenaren die vrijkomen, kunnen gebruikt worden om serieuze controles te doen. Op straat jaja,

Controleren of het restaurant wel een BTW bonneke heeft gegeven, gaan kijken of er niet gefoefeld wordt enz...
Oud 15 juni 2005, 07:51   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

SAP (Such A Problem ) implementeren in een groot bedrijf kost u ongeveer, 2 a 3 jaar, (en dat is ruim gerekend)

Kost 200 werkdagen in een jaar dus X 600 en laat ons zeggen een programeursploeg van 20 man (dus enkel programmeurs en projectleiders, annalisten enz... ) Laat ons zeggen en laat ons goe doorrekenen, (voor de staat mag het wa meer kosten ) aan 1500 euro per dag, en dat is heel goe doorgetrokken hé,

600 x 20 x 1500 = 18 000 000 18 miljoen euro, en da is goe doorgetrokken...

Voor dat bedrag moet ge een serieus doorgedreven automatiseringske kunnen uitvogelen (hardware en aanpassingen niet meegerekend) maar da is nog het goedkoopste van de operatie.

Het geld dat ge daar nu mee uitspaart, ... Ik denk als ge 5 jaar verder zijt, en alleen nog maar rekent hoeveel ambtenaren ge op pensioen hebt kunnen sturen en niet meer moet vervangen, denk ik al dat ge ruim het bedrag hebt goedgemaakt.

Bovendien kan het belastingsgeld sneller en accurater geind worden dus alleen al aan interesten kan de investering vrij snel terugverdiend worden.

Als ge die automatisering dan nog combineerd met een invoering van vlaktaks, en een totale herziening van de belastingswet...

Dan spreken we over miljoenen meerinkomsten per jaar, zonder dat de burger dat zelf hoeft te voelen...
Oud 15 juni 2005, 14:22   #19
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Mijn afrekening is toch altijd anders dan wat ik aangeef, dan denk ik: "als jullie het toch zoveel beter weten dan ik, kom het dan gvd niet vragen he!"

Het zou veel eenvoudiger kunnen he, een aangifteformulier dat vooraf is ingevuld. Staat het je niet aan dan corrigeer je de cijfers en stuur je 't terug. In 't andere geval weet je direkt hoeveel je moet dokken of kan verwachten.

Het bespaart ook op werkvolk, en ze zijn nu al met te veel.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 14:42   #20
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Strijk.

Let it be know from this day as the law of Bob!

Moge u de plaats innemen langs Newton, Kepler en kompanen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be