![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Margriet Hermans, Koen Crucke, Walter Grootaers, (ex-)senator Q, Dedecker... De VLD is niet erg kieskeurig als het op nieuwe leden aankomt. Wie volgt? Eddy Wally? Boer Charel? Freaky Frank?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Walter Grootaers is nu niet echt een nieuw lid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Dus moeten ze bekende mensen uit hun partij weigeren ofzo ?
denkt ge dat als ze bij de cd&v wilden gaan, dat ze daar niet welkom zijn ? ze zullen ze graag zien komen, neem da maar aan !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is zelfs zo erg dat mensen met totaal verchillende visies (Beaucourt & dedecker) gewoon met elkaar samenwerken. Blijkbaar is dit het idee van de brede volkspartij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus men mag enkel samenwerken als met het over alles eens is
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Met iemand samenwerken die het niet met alles eens is kan best. In een partij stappen met iemand die een tegengestelde strijd voert, kan ook. Maar bedenk wel dat je dan aan puur kierzersbedrog doet. Ik ken iemand die voor de VLD gestemd heeft omdat De Klucht niet tegen het migrantenstemrecht is. Ik ken iemand die voor de VLD gestemd heeft omdat ze het migrantenstemrecht tegenhielden. Gewoonweg wraakroepend. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Het migrantenstemrecht is niet zomaar een programmapunt, maar voor vele partijen een breekpunt. Het is een politiek en maatschappelijk heet hangijzer. En wat zeg je, één programmapunt? De VLD kent fanatieke: - traag- en hardrijders - pro en anti-druggebruik - pro en anti-cordonsanitaire aanhangers - vrienden van Israël (waartoe ik behoor) en vrienden van Palestijnse terreurorganisaties Eén zaak kennen ze echter niet, en dat is schaamte. VLD = [size=6]V[/size]erraad [size=6]L[/size]eugens en [size=6]D[/size]emagogie [size=3][/size][size=3][/size] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Als we uw redenering doortrekken mag er ook niemand binnen agalev tegen druggebruik zijn ? mag er niemand binnen de cd&v voor de invoering van islam onderwijs zijn ?
zo vindt u voor elke partij wel iets u kan hetzelfs nog een stap verder zetten...alle VL blokkers zijn racisten ? maar aangezien ik geen reden heb uw redenering in twijfel te trekken zal dat dan wel zo zijn zeker ? Dan zijn er dus ook binnen CD&V, SP.A, agalev en alle andere partijen geen hardrijders ??? utopie op zijn best zou ik zo zeggen. cfr. die kiezer van de vld en het migrantenstemrecht...lijkt mij dat die man zich gewoon niet geinformeerd heeft of niks van politiek afkent ? naar mijn weten is de gucht steeds tegen het migrantenstemrecht geweest ? Dus omdat u iemand kent die, om zo te zeggen gene zak van politiek kent, voor de vld heeft gestemd om de verkeerde reden ( VLD is tegen het migrantenstemrecht ) is dat dan de schuld van de VLD ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat een kiezersbedrog. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Boer Bavo schrijft: Zowat alle VLD-kopstukken zijn voor migrantenstemrecht. Máár omdat hun partij tegen was op het congres, bijven ze die mening trouw.
Neen het congres was er niet tegen, maar de Gucht heeft tegen gestemd om het Blok geen verdere vooruitgang te laten maken. we zullen zien wat ze in volgende legeslatuur zullen doen. dan komt het stemrecht er zeker!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() De VLD, wat een schizofreen boeltje!
Moest mijn partij op zo'n wijze aan politiek doen, dan hield ik het voor bekeken. Eens te meer: VLD = [size=6]V[/size]erraad [size=6]L[/size]eugens en [size=6]D[/size]emagogie[size=3][/size][size=3][/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil maar zeggen dat de VLD zoveel verschillende meningen heeft dat iedereen (op bepaalde gebieden) er zich in kan terug vinden. Dit noemt men dan de opendebatcultuur.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() "Het bericht in De Morgen als zou de VLD de deur op een kier zetten om het migrantenstemrecht in de volgende legislatuur mogelijk te maken, is een foutieve weergave van mijn houding, zegt VLD-voorzitter Karel De Gucht. Ik heb nooit gezegd “dat de VLD zich niet zal verzetten tegen een vrije stemming in het parlement.” Overigens blijft ons standpunt ten gronde in dit verband ongewijzigd.
Ook tijdens deze legislatuur is er in het parlement gepraat over het migrantenstemrecht, preciseert Karel De Gucht. Ik stel alleen maar vast dat de VLD werd gevolgd door een meerderheid in het parlement. De VLD blijft bij haar standpunt dat het stemrecht alleen wordt verkregen door de nationaliteitsverwerving. Dat staat met zoveel woorden in ons verkiezingsprogramma. Wij gaan daar niet van af. Als dit dossier toch opnieuw in het parlement ter sprake komt, heb ik er het volste vertrouwen in dat ons standpunt, net als in het recente verleden, de bovenhand zal halen, aldus VLD-voorzitter Karel de Gucht. " lijkt mij nogal vrij duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |