![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Het Westen zelf heeft in de eerste plaats de wezenlijke behoefte om te ontsnappen aan zijn politieke, militaire en economische zelf, om dit zelf terug te vinden in de ander, in de verscheidenheid, in een universalisme van inspraak, participatie en harmonisering.
de technologie zoals zij vandaag de dag wordt benut is duisternis. Er moet een ommekeer komen waardoor het oneindige zich kan bevrijden uit dit eindige, die uitweg biedt vanuit het duister naar het licht, vanuit het geslotene en het eindige naar het opene dat geen einde kent. Als de westerse identiteit er niet in slaagt een universeel, open en verscheiden geheel, te worden, dan zal zij op den duur niet meer zijn dan een afgrond. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() zie je wel....moest iedereen nu eens wiet smoren
![]() ![]()
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() cheer up ! ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Individualisering noemen ze het. Het wegvallen van de intermenselijke relaties die zorgden dat de mensen meer waren als een object. Het schaamlapje om het progressieve geweten te sussen noemt zelfbeschikkingsrecht. Probleem te groot ? Zelfbeschikkingsrecht staat toe dat U er een eind aan maakt... maar kom niet zagen aan mijn oren ik heb het te druk. Zelfbeschikkingsrecht staat ook toe dat u vlucht in roesmiddelen... een tijdelijk lapmiddel maar ik ben ook uiteindelijk van U gezaag vanaf want ik ben nog altijd druk bezig. En wat dan met sukkelaars die door consumtie van roesmiddelen alleen maar negativistische worden.... ik zal misschien ook een wiet gebruiken alcohol kleurt mijn bril al lang niet meer roze.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Raf
Citaat:
Ik hoop Raf, dat U niet uit ervaring spreekt want dat is het toch waar dat wiet de hersenen aantast, of het vermogen tot begrijpend lezen. Ik sprak inderdaad over roesmiddelen. Daaronder valt bijvoorbeeld alcohol, naast natuurlijk tabak, cannabis, chocolade, cocaïne, ...... . En over die alcohol had in het nu en dan nog over de persoonlijke ervaring met alcohol. Hoeveel mensen beginnen niet "te zeveren" als ze alcohol gedronken hebben ? En dat bedoelde ik nu net. Bovendien heb ik lang genoeg "ervaring" opgedaan om ook te weten dat er mensen zijn die niet alles optimistisch zien na cannabisgebruik. Ook cannabis veroorzaakt in bepaalde mensen zwartgalligheid.
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, mijn beste, u bent slecht geïnformeerd. Cannabis "veroorzaakt" geen zwartgalligheid, maar kan de reeds aanwezige zwartgalligheid eventueel wel versterken. Er zijn inderdaad veel mensen die beginnen te "zeveren" als ze TE VEEL gedronken hebben; mensen die met mate drinken, hebben dat probleem niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo gelukkig zijn de mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Misschien is dat allemaal wel waar in jouw leven...maar hier alleszins niet hoor ![]() Nu ja ik kan je wel ergens volgen ook hoor....ik begrijp wel dat we bv ouderen, geesteszieken en mentaal gehandicapten "wegmoffelen" in instellingen, zodanig dat ze geen stoorfactor meer zijn voor de samenleving. Dit laatste is een wel waar, maar daar wordt teveel de focus op gelegd. In vele gevallen kunnen we een betere levenskwaliteit garanderen voor die mensen. De situatie van mentaal gehandicapten was vroeger bijvoorbeeld schaboulijk. En ook ouderen kunnen nu op professionele manier verzorgd worden. Veel ouderen zijn ook gelukkig in een tehuis (alleen moet onze staat kunnen garanderen dat iedereen recht heeft op kwaliteit, want das probleem). Deze doelgraoepen komen terecht in omgevingen met nieuwe kansen op intermenselijke relaties en dat is zeker niet slecht. Mensen met problemen worden op professionele manier verzorgd, maar worden daarom zeker geen objecten. Dikwijls begint voor hen dan een nieuwe periode in hun leven. Je spreekt van euthanasie, maar je vergeet dat er ook een heel netwerk aan palliatieve zorgen bestaat. Die mensen die aan het sterven zijn krijgen ellenlange aandacht van vrijwilligers. Er zijn idd families die leden vd familie in de steek laten en ik veracht dat ook....maar daarom mag niet heel het systeem afgekraakt worden.
![]() |
![]() |
#14 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Zoals gisteren voor mij; 2 vette joints na een heel geslaagd examen. ![]() ![]() ![]()
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Vreemdeling
|
![]() Ik rook al 30 jaar weed, en of dat nu mag of niet zal mij worst wezen, ook daar hadden de groenen beter over gezwegen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @ freddy fat:Uwe smiley ziet er zo uit....
Pfff, ik heb dat maar ene keer geprobeerd en ik vond er niet veel aan. ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() Mmmm... yeah, I like it!
![]()
![]() |
#19 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Dat geruzie van voor-en tegenstanders van cannabis altijd!Weed is gewoon een drug gelijk al de rest.Natuurlijk dat de gebruikers ervan een voorkeur
hebben voor hun eigen produkt. Voor mij is er geen verschil of ik nu drink,rook of een pil neem:het dient gewoon om u goed te amuseren en overdaad schaadt,zo simpel is het. Het zijn wel altijd de blowers die (pseudo-)spirituele verklaringen zoeken achter hun gebruik.De anderen durven meestal wel voor zichzelf toegeven dat het gewoon tijdelijk vertier is. |
![]() |
![]() |