Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2003, 20:26   #1
Ali
Schepen

Ali's schermafbeelding

Standaard

Het Westen zelf heeft in de eerste plaats de wezenlijke behoefte om te ontsnappen aan zijn politieke, militaire en economische zelf, om dit zelf terug te vinden in de ander, in de verscheidenheid, in een universalisme van inspraak, participatie en harmonisering.

de technologie zoals zij vandaag de dag wordt benut is duisternis. Er moet een ommekeer komen waardoor het oneindige zich kan bevrijden uit dit eindige, die uitweg biedt vanuit het duister naar het licht, vanuit het geslotene en het eindige naar het opene dat geen einde kent.

Als de westerse identiteit er niet in slaagt een universeel, open en verscheiden geheel, te worden, dan zal zij op den duur niet meer zijn dan een afgrond.
Ali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 20:27   #2
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali
Het Westen zelf heeft in de eerste plaats de wezenlijke behoefte om te ontsnappen aan zijn politieke, militaire en economische zelf, om dit zelf terug te vinden in de ander, in de verscheidenheid, in een universalisme van inspraak, participatie en harmonisering.

de technologie zoals zij vandaag de dag wordt benut is duisternis. Er moet een ommekeer komen waardoor het oneindige zich kan bevrijden uit dit eindige, die uitweg biedt vanuit het duister naar het licht, vanuit het geslotene en het eindige naar het opene dat geen einde kent.

Als de westerse identiteit er niet in slaagt een universeel, open en verscheiden geheel, te worden, dan zal zij op den duur niet meer zijn dan een afgrond.
Gij zijt tenminste nog nen echte !
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 20:34   #3
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

zie je wel....moest iedereen nu eens wiet smoren
Oud 4 juni 2003, 20:35   #4
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
zie je wel....moest iedereen nu eens wiet smoren
Dat zou weer een stap dichter zijn bij de wereldvrede...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 22:12   #5
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ali

En stap dichter bij de wereldvrede ? De mens als eindig wezen zal daar nooit in slagen. Het enige dat er met het Westen zal gebeuren is dat het gekoloniseerd zal worden door ofwel een vreemde cultuur, of door een lege, materialistische "cultuur", waarin de mens tot een object zal gereduceerd worden.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 22:29   #6
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
En stap dichter bij de wereldvrede ? De mens als eindig wezen zal daar nooit in slagen. Het enige dat er met het Westen zal gebeuren is dat het gekoloniseerd zal worden door ofwel een vreemde cultuur, of door een lege, materialistische "cultuur", waarin de mens tot een object zal gereduceerd worden.
Ziehier het pessimisme van een non-smoker. Je moet nu ook niet teveel nadenken over cultuur ed hé kerel. Je mag niet vergeten van tijd tot tijd eens te leven Al dat pessimisme is zever heb ik geleerd. Intellectuelen denken altijd dat mensen niet gelukkig zijn en komen dan af met voorbeelden van big brother en tv-cultuur en wa weet ik nog allemaal, allemaal theorieën. Als je tussen de mensen bent zul je wel weten dat zij zich gelukkig voelen met veel kleine dingen in het leven

cheer up !
Oud 5 juni 2003, 09:50   #7
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En stap dichter bij de wereldvrede ? De mens als eindig wezen zal daar nooit in slagen. Het enige dat er met het Westen zal gebeuren is dat het gekoloniseerd zal worden door ofwel een vreemde cultuur, of door een lege, materialistische "cultuur", waarin de mens tot een object zal gereduceerd worden
Dat object ? Is men daar al niet heel ver naar onderweg. Alles moet vlot blijven draaien. Als de mens een prbleem heeft moet hij/zij snel geholpen. Als het blijft duren vallen de "vrienden" weg en spuwt de maatschappij die exitensie uit. Als het probleem onoplosbaar is noemt men het euthanasie. Bij een dier noemt het doodspuiten bij een prul wegwerpen.

Individualisering noemen ze het. Het wegvallen van de intermenselijke relaties die zorgden dat de mensen meer waren als een object. Het schaamlapje om het progressieve geweten te sussen noemt zelfbeschikkingsrecht. Probleem te groot ? Zelfbeschikkingsrecht staat toe dat U er een eind aan maakt... maar kom niet zagen aan mijn oren ik heb het te druk. Zelfbeschikkingsrecht staat ook toe dat u vlucht in roesmiddelen... een tijdelijk lapmiddel maar ik ben ook uiteindelijk van U gezaag vanaf want ik ben nog altijd druk bezig.

En wat dan met sukkelaars die door consumtie van roesmiddelen alleen maar negativistische worden.... ik zal misschien ook een wiet gebruiken alcohol kleurt mijn bril al lang niet meer roze.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 10:02   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem
ik zal misschien ook een wiet gebruiken alcohol kleurt mijn bril al lang niet meer roze.
Moet je vooral doen! Zelfs al bevalt het je niet, dan weet je in de toekomst ten minste waar je over spreekt. Dat is nu duidelijk niet het geval: "En wat dan met sukkelaars die door consumtie van roesmiddelen alleen maar negativistische worden"
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 10:22   #9
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

@ Raf

Citaat:
Moet je vooral doen! Zelfs al bevalt het je niet, dan weet je in de toekomst ten minste waar je over spreekt. Dat is nu duidelijk niet het geval: "En wat dan met sukkelaars die door consumtie van roesmiddelen alleen maar negativistische worden"

Ik hoop Raf, dat U niet uit ervaring spreekt want dat is het toch waar dat wiet de hersenen aantast, of het vermogen tot begrijpend lezen. Ik sprak inderdaad over roesmiddelen. Daaronder valt bijvoorbeeld alcohol, naast natuurlijk tabak, cannabis, chocolade, cocaïne, ...... . En over die alcohol had in het nu en dan nog over de persoonlijke ervaring met alcohol. Hoeveel mensen beginnen niet "te zeveren" als ze alcohol gedronken hebben ? En dat bedoelde ik nu net. Bovendien heb ik lang genoeg "ervaring" opgedaan om ook te weten dat er mensen zijn die niet alles optimistisch zien na cannabisgebruik. Ook cannabis veroorzaakt in bepaalde mensen zwartgalligheid.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 10:29   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Raf

Citaat:

Ik hoop Raf, dat U niet uit ervaring spreekt want dat is het toch waar dat wiet de hersenen aantast, of het vermogen tot begrijpend lezen. Ik sprak inderdaad over roesmiddelen. Daaronder valt bijvoorbeeld alcohol, naast natuurlijk tabak, cannabis, chocolade, cocaïne, ...... . En over die alcohol had in het nu en dan nog over de persoonlijke ervaring met alcohol. Hoeveel mensen beginnen niet "te zeveren" als ze alcohol gedronken hebben ? En dat bedoelde ik nu net. Bovendien heb ik lang genoeg "ervaring" opgedaan om ook te weten dat er mensen zijn die niet alles optimistisch zien na cannabisgebruik. Ook cannabis veroorzaakt in bepaalde mensen zwartgalligheid.
µ

Neen, mijn beste, u bent slecht geïnformeerd. Cannabis "veroorzaakt" geen zwartgalligheid, maar kan de reeds aanwezige zwartgalligheid eventueel wel versterken. Er zijn inderdaad veel mensen die beginnen te "zeveren" als ze TE VEEL gedronken hebben; mensen die met mate drinken, hebben dat probleem niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 juni 2003, 12:04   #11
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Al dat pessimisme is zever heb ik geleerd. Intellectuelen denken altijd dat mensen niet gelukkig zijn en komen dan af met voorbeelden van big brother en tv-cultuur en wa weet ik nog allemaal, allemaal theorieën. Als je tussen de mensen bent zul je wel weten dat zij zich gelukkig voelen met veel kleine dingen in het leven

cheer up !
De mensen zijn zo gelukkig dat in Antwerpen 1 op 3 op een partij stemt die door andere partijen liefst zou verboden worden. Ze hebben het er zelfs voor over om als mestkever uitgescholden te worden.

Zo gelukkig zijn de mensen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 12:16   #12
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
De mensen zijn zo gelukkig dat in Antwerpen 1 op 3 op een partij stemt die door andere partijen liefst zou verboden worden. Ze hebben het er zelfs voor over om als mestkever uitgescholden te worden.

Zo gelukkig zijn de mensen.
Zeg jong, je weet wel wat ik bedoel hé. Het gaat over cultuurpessimisme....ik zie gewoon dat mensen kunnen gelukkig zijn door kleine dingen in onze cultuur, ze hebben geen nood aan grootse visies zoals 'intellectuelen'. Mensen kunnen idd ongelukkig zijn over bv de situatie in hun stad, maar ik reageer tegen cultuurpessimisten die de kleine man in alles wil bevoogden.
Oud 5 juni 2003, 12:31   #13
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Dat object ? Is men daar al niet heel ver naar onderweg. Alles moet vlot blijven draaien. Als de mens een prbleem heeft moet hij/zij snel geholpen. Als het blijft duren vallen de "vrienden" weg en spuwt de maatschappij die exitensie uit. Als het probleem onoplosbaar is noemt men het euthanasie. Bij een dier noemt het doodspuiten bij een prul wegwerpen.

Individualisering noemen ze het. Het wegvallen van de intermenselijke relaties die zorgden dat de mensen meer waren als een object. Het schaamlapje om het progressieve geweten te sussen noemt zelfbeschikkingsrecht. Probleem te groot ? Zelfbeschikkingsrecht staat toe dat U er een eind aan maakt... maar kom niet zagen aan mijn oren ik heb het te druk. Zelfbeschikkingsrecht staat ook toe dat u vlucht in roesmiddelen... een tijdelijk lapmiddel maar ik ben ook uiteindelijk van U gezaag vanaf want ik ben nog altijd druk bezig.

En wat dan met sukkelaars die door consumtie van roesmiddelen alleen maar negativistische worden.... ik zal misschien ook een wiet gebruiken alcohol kleurt mijn bril al lang niet meer roze.

Misschien is dat allemaal wel waar in jouw leven...maar hier alleszins niet hoor Sjonge je zou bijna denken dat het hier over een geval van "wishfull thinking" gaat.

Nu ja ik kan je wel ergens volgen ook hoor....ik begrijp wel dat we bv ouderen, geesteszieken en mentaal gehandicapten "wegmoffelen" in instellingen, zodanig dat ze geen stoorfactor meer zijn voor de samenleving. Dit laatste is een wel waar, maar daar wordt teveel de focus op gelegd. In vele gevallen kunnen we een betere levenskwaliteit garanderen voor die mensen. De situatie van mentaal gehandicapten was vroeger bijvoorbeeld schaboulijk. En ook ouderen kunnen nu op professionele manier verzorgd worden. Veel ouderen zijn ook gelukkig in een tehuis (alleen moet onze staat kunnen garanderen dat iedereen recht heeft op kwaliteit, want das probleem). Deze doelgraoepen komen terecht in omgevingen met nieuwe kansen op intermenselijke relaties en dat is zeker niet slecht. Mensen met problemen worden op professionele manier verzorgd, maar worden daarom zeker geen objecten. Dikwijls begint voor hen dan een nieuwe periode in hun leven. Je spreekt van euthanasie, maar je vergeet dat er ook een heel netwerk aan palliatieve zorgen bestaat. Die mensen die aan het sterven zijn krijgen ellenlange aandacht van vrijwilligers. Er zijn idd families die leden vd familie in de steek laten en ik veracht dat ook....maar daarom mag niet heel het systeem afgekraakt worden.
Oud 11 juni 2003, 15:19   #14
sinful246
Burgemeester

sinful246's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En stap dichter bij de wereldvrede ? De mens als eindig wezen zal daar nooit in slagen. Het enige dat er met het Westen zal gebeuren is dat het gekoloniseerd zal worden door ofwel een vreemde cultuur, of door een lege, materialistische "cultuur", waarin de mens tot een object zal gereduceerd worden

Das weer de verkeerde redenering he. Van wiet gebruiken kleurt uw bril ook niet roze. Als ge down zijt wordt ge daar alleen depressiever van. Lost eerst uw problemen op, smoor dan wiet. Dan wordt ge d'r daar zoveel gelukkiger van.

Zoals gisteren voor mij; 2 vette joints na een heel geslaagd examen.
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft.

www.cannabis-belgie.com
sinful246 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2003, 11:51   #15
freddy fat
Vreemdeling

freddy fat's schermafbeelding

Standaard

Ik rook al 30 jaar weed, en of dat nu mag of niet zal mij worst wezen, ook daar hadden de groenen beter over gezwegen
freddy fat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2003, 19:08   #16
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

@ freddy fat:Uwe smiley ziet er zo uit....

Pfff, ik heb dat maar ene keer geprobeerd en ik vond er niet veel aan. Blijkbaar was het niet mijn ding ER IS WERKELIJK NIETS VOOR MIJ WEGGELEGD!!!!!!!!!!
Oud 13 juli 2003, 19:15   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
@ freddy fat:Uwe smiley ziet er zo uit....

Pfff, ik heb dat maar ene keer geprobeerd en ik vond er niet veel aan. Blijkbaar was het niet mijn ding ER IS WERKELIJK NIETS VOOR MIJ WEGGELEGD!!!!!!!!!!
Mja, de eerste keer had dat bij mij ook geen effect. Maar de aanhouder wint, nietwaar? De derde of de vierde keer had het wel degelijk effect hoor

Citaat:
Oud 13 juli 2003, 19:17   #18
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Mmmm... yeah, I like it!
Oud 13 juli 2003, 19:21   #19
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Mmmm... yeah, I like it!
Ik niet Maar bon, ik ben een veel te grote controle freak voor zo van die middelen. Geef mij maar ne goeie alfavit op tijd en stond ....
Oud 13 juli 2003, 19:26   #20
Pinehole
Vreemdeling

Pinehole's schermafbeelding

Stuur een bericht via Yahoo naar Pinehole
Standaard

Dat geruzie van voor-en tegenstanders van cannabis altijd!Weed is gewoon een drug gelijk al de rest.Natuurlijk dat de gebruikers ervan een voorkeur
hebben voor hun eigen produkt.
Voor mij is er geen verschil of ik nu drink,rook of een pil neem:het dient gewoon om u goed te amuseren en overdaad schaadt,zo simpel is het.
Het zijn wel altijd de blowers die (pseudo-)spirituele verklaringen zoeken achter hun gebruik.De anderen durven meestal wel voor zichzelf toegeven dat het gewoon tijdelijk vertier is.
Pinehole is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be