![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Backward Masking en Subliminale boodschappen, het leek me wel eens leuk om daar een topic over te openen.
Ik heb me er namelijk al wel en beetje in verdiept en vond het behoorlijk indrukwekkend. Er gaan zelfs geruchten dat K3 er aan doet. Voorbeelden Sinds kort is ook bekend dat K3 aan backmasking doet, namelijk het nummer "Oma's aan de top", wanneer je deze omdraait (ik heb het zelf ook gedaan) komen er de volgende teksten in voor: "Grote massamoord" , "Bodies I can see it" , "Godverdomme leuk" en "God die laat je zitten" Het is niet het meest duidelijke voorbeeld, maar hier kun je het horen: Clicky Veel duidelijkere voorbeelden zijn hier te horen: JeffMilner.com Back(ward )masking Bij backmasking wordt een boodschap in het muziek gebracht die niet herkenbaar is, totdat men de plaat achterwaarts terugspeelt. De boodschap wordt niet bewust gehoord maar wordt wel opgenomen in het onderbewuste. Zo kunnen bepaalde berichten overgebracht worden. De berichten kunnen positief of negatief zijn. Om duidelijker te zijn: de berichten kunnen ook satanische boodschappen bevatten. Backmasking is niet zo oud. Waarschijnlijk is het begonnen bij de opnames van het nummer van The Beatles in april 1966 “Rain”. De producer George Martin wilde iets extra doen met de woorden van John Lennon. Hij nam enkele woorden op van John, draaide ze af in tegengestelde richting en nam het weer op. John was verbaasd met het resultaat en stond het toe. In 1970 volgde Pink Floyd met “the Wall”. Daarna kwam Prince met een hele bekende backmasking op zijn LP “purple rain” in 1984. Als ouder moeten we dus niet naar onze kinderen en hun “vreselijk muziek” wijzen, want back masking bestaat al enkel jaren. Frank Zappa, Led Zeppelin (stairway to heaven), Queen (another one bites the dust), Michael Jackson, Electric Light Orkestra, Prince zijn maar enkelen -maar dan echt enkelen- uit de vele tientallen die genoemd kunnen worden. Het meest bekende backmasking nummer is toch “stairway to heaven”. Dit nummer duurt 8 minuten en bevat 6 opeenvolgende versies waarin Satan genoemd wordt. Nooit eerder en nooit meer is een nummer opgenomen met zoveel boodschappen die naar de duivel verwijzen. Er bestaat nog veel twijfel of backmasking wel echt werkt. Enkel jaren geleden werd een Britse rock-band Judas Priest beschuldigd en verweten dat zij verantwoordelijk was voor de zelfmoord van twee tieners. De twee tieners hadden de opdracht opgevolgd dat met behulp van backmasking subliminaal opgenomen was op een van de nummers van deze rock-band. De band werd niet schuldig bevonden! Niet omdat de boodschap niet opgenomen was -want het was wel duidelijk opgenomen- maar omdat er voldoende bewijzen werden geleverd dat subliminale boodschappen niet werken! Momenteel gebruiken zelfs Christelijke groepen back-masking om het evangelie over te brengen. Subliminale boodschappen Bij een subliminale waarneming wordt een boodschap getoond of ingesproken die we niet bewust opnemen. De boodschap is zo kort en gaat zo snel dat we ons niet bewust van zijn. Psychologen spreken over subliminale waarneming. Subliminaal betekent: beneden de drempel van het bewustzijn, dus het onderbewuste. De waarnemer is zich dus niet bewust van wat hij waarneemt, terwijl hij toch dingen hoort, ziet en voelt. Subliminale waarneming kan niet bewezen worden door testpersonen hun waarneming te laten beschrijven, want ze zijn zich niet bewust van de waarneming. Het enig bewijs van subliminale waarneming is een verandering van gedrag, die beantwoordt aan de subliminale prikkel. Een verandering die de proefpersoon niet kan verklaren. Het is bewezen dat subliminalen het gedrag kunnen veranderen. Het gebruik van subliminalen is niet altijd of alleen negatief. Subliminale suggesties geven resultaat bij allerlei verslavingen zoals roken, overmatig eten, en drinken. De suggesties worden hierbij vaak gebruikt als ondersteuning van een bewuste therapie. Ook zijn er cassette bandjes in de handel met verschillende therapieën zoals beter studeren, afslanken, vrij van stress, vrij van angsten, zelfvertrouwen, succes in alles en nog een hele reeks. Bewijs/Werkt het? Hier staat dus ook dat het nog niet echt bewezen is, maar ze gebruiken dit ook bij sommige TV-programma's/films. Zo is er een voorbeeld van een paar jaar geleden in een bioscoop. De enige zegt dat dit wel klopt, de andere zegt dat het een Hoax is. Het is in ieder geval een mooi verhaal ![]() Een film bestaat uit een aantal frames per seconde (FPS), laat zeggen 25 FPS, dus dat betekent dat een seconde beeld bestaat uit 25 losse beelden/foto's. Ze hadden 24 frames gewoon normaal gelaten, maar één frame vervangen door een beeld met alleen maar de tekst "Coca Cola". Dit deden ze meerdere keren in de film. Opmerkelijk was dat tijdens de pauze 30% meer Coca Cola werd verkocht als voorheen. Onbewust wordt je dus toch beïnvloed door zulke zaken. Mijn conclusie Hoe ernstig, hoe gevaarlijk en hoe belangrijk is al het bovenstaande? Ik weet het (nog) niet. Als Backmasking en subliminalen niet zouden werken, waarom zou men al die moeite nemen om toch deze boodschappen in te voeren. De tijd en het geld dat verspild wordt kan toch beter gebruikt worden voor methoden waarvan men weet dat ze wel effect hebben? Wat vinden jullie hiervan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een bewijs voor effecten van subliminale boodschappen is er niet, en zal ook nooit gevonden worden. Voor het auditieve zijn er zelfs nog geen aanwijzingen voor een mogelijk effect. Bullcrap.
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nog bullcrap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Minister
|
![]() Ik heb het over effecten. Op gedrag, of cognitief. Die zijn er niet.
Staat er. Daar, in mijn post. Erg duidelijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
when you're asked to fight a war that's over nothing it's best to join the side that's gonna win http://chezpaulus.devnulled.be Laatst gewijzigd door numarx : 18 juli 2005 om 18:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() voor alle duidelijkheid dit is de webstek waar een aantal voorbeelden te vinden zijn:
http://jeffmilner.com/backmasking.htm En dit is vunzige K3 met "Grote massamoord" , "Bodies I can see it" , "Godverdomme leuk" en "God die laat je zitten": http://blauwscherm.nl/download.php?f...propaganda.mp3 idd alle ingredienten die thuishoren in kinderliedjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Minister
|
![]() Alsjeblieft, kerel, lees wat ik schrijf.
Jij: "Onbewust wordt (sic) je dus toch beïnvloed door zulke zaken." Ik: "Nee, zo'n effect is er niet."[edit] [size=1]Edit:[/size]
when you're asked to fight a war that's over nothing it's best to join the side that's gonna win http://chezpaulus.devnulled.be Laatst gewijzigd door numarx : 18 juli 2005 om 19:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() blijkbaar op 2 verschillende golflengten. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door giserke : 18 juli 2005 om 19:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() vraag blijft nog altijd, is dit verandwoord?
En als het bullcrap is, waarom geven ze er dan zoveel geld aan uit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Subliminale boodschappen worden weldegelijk gebruikt , en er zijn bewijzen. Ik heb het nu niet over "backward masking" maar over beelden die zodanig kort getoont worden in een tv-programma dat je het enkel onbewust opneemt. Je weet het niet dat je iets ziet, maar het heeft wel effect op je.
Enkele voorbeelden van een erotische serie in de states (op CBS). Tv werkt aan 24 beelden per seconde , en onderstaande beelden zijn 1/24 ste van een seconde te zien. ![]() ![]() Onderstaande vormen een zin: ![]() ![]() ![]() ![]() Nog een goeie: ![]() ![]() Ook op ketnet zijn er subliminale boodschappen. Enkele voorbeelden uit een introfilmpje van ketnet. ![]() ![]() ![]() Bij ketnet is het vooral de sequentie van de beelden die veelzeggend zijn... Meer voorbeelden en uitleg over het bovenstaande en dat van ketnet vind je hier[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door exodus : 18 juli 2005 om 19:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() giserke, tegenwoordig zijn er geen sublimale boodschappen meer nodig om van de mensen bloemzakken te maken.
tv voor kinderen van 4 is moordend voor hun denkvermogen ( aldus onderzoek van een oostenrijkse prof, het verknoeit hen voor de rest van hun leven op gebied van kritisch denken ( who the fuck heeft dat nu nog nodig in onze zonnige zombiesamenleving ? ) ). 1 uur naar Eén kijken is waanzin, idem vtm en vele andere troep. andere bezigheden zoeken. maar ik verdenk het politics forum ook van sublimialiteiten ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
iemand een idee hoe ik de satanische monsters achter de teletubbies kan te pakken krijgen ? iets zegt me dat die boodschappen helemaal niet nodig zijn, de rotzooi dat uitgezonden wordt, werkt ook enorm nivellerend en smoort enig kritisch denken in de hoofden van de potato bag heroes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Exodus
Misschien staat het er maar dan vind ik het niet. Is op jouw link de film zelf van Ketnet te vinden?
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het effectief de bedoeling is om iedereen onbewust te bereiken, vind ik dit persoonlijk grof! We gaat daar nu aan denken dat in een liedje van K3 dergelijke vuiligheid zit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou dan een omgekeerde Fourier Transform moeten zijn. Ik zie dat niet zitten ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Is er zo ooit eens geen proef geweest waarbij een hele film het 24 ste beeldje een coca cola flesje liet zien waarop ongeveer de hele zaal achteraf een cola bestelde ? Is al van de jaren zeventig of zo ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het laatste filmpje staat er niet op wegens plaatsgebrek. Maar toen ik 2 maanden geleden op de site kwam stond het er nog op. Ik heb het weldegelijk gezien. Bovendien , als je het wil checken... zet je video aan en neem ketnet op morgen. ![]() Je kan je vragen beginnen stellen hé. Als zelfs op ketnet dit soort symbolen te vinden zijn. Wat doet een comministich teken en doodskoppen op een kinderzender. En je zou de symboliek van alle beelden achter elkaar eens moeten zien...En in de states "bombs keep us free" en "freedom is a myth" enz... Dan zeggen jullie dat er geen samenzweringen mogelijk zijn in die trant...
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel weet ik dat als men voorddurend dezelfde reclameboodschappen uitzend, dat je je koopgedrag zal wijzigen, of je nu wil of niet. Er zijn ook studies, naar het waarnemingsvermogen van onze zintuigen. Sommige geleerden zoals Sigmund Freud (ook nieuwe wetenschappers) beweren dat onze zintuigen rapper werken dan ons korte termijn geheugen. Dat dit de reden waarom we die berichten niet zouden waarnemen. De bewering is, dat er tijd nodig is en een aanleringsproces, om op termijn, het gedrag aan te passen. Net zoals men dit op eenvoudiger manier doet met reclame door massaal verschillende keren per dag dezelfde reclame boodschappen te lanceren. in ieder geval die voorbeelden die hier aangehaald worden, vind ik hallucinant dat dit in kinderprogramma’s en liedjes verwerkt wordt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door giserke : 18 juli 2005 om 19:52. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |