![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de VN blijven bestaan? | |||
Ja, onder de huidige structuur |
![]() ![]() ![]() |
4 | 19,05% |
Ja, maar er moeten veranderingen gebeuren |
![]() ![]() ![]() |
11 | 52,38% |
Neen, veel te veel vriendjespolitiek en gepalaver: afschaffen die boel! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 28,57% |
Ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij deze peiling moet ik eens goed afwegen welke vraag ik het hier stel; het gaat hier immers over de opvolger van de Volkenbond.
Waarom stel ik trouwens deze vraag? Kijk maar eens terug op de laatste jaren VN. Een kleine opsomming van haar activiteiten - Gehannes en besluiteloosheid na de aanval op de VS. Uiteindelijk ging de VS tot de aanval over in Afghanistan. - Teveel gepalaver nav de oorlog in Irak. Resoluities hier en daar...maar de VS trokken het zich niet meer en en begonnen op eigen houtje een oorlog om Saddam en zijn vermeende vernietigingswapens te verdrijven. - Congressen over het milieubeleid wereldwijd: veel bla bla bla en veel besluiten op papier, maar noppes & nada in de praktijk. - De manier van vredesbemiddeling: de VN tekenen de grenzen van de landen in de Balkan. Dit leidt tot plaatselijk nieuwe wrevel. Zij willen nu eens eindelijk zelf hun grenzen trekken en zich niet weer laten overdonderen. De fundamenten voor een nieuw conflict worden dus alweer gelegd. - Het geval Israël: veel resoluties en nog van dat bla bla bla, maar de Muur staat er nog steeds en de ambras duurt er nog steeds voort onder Führer Sharon. - Olie-voor-voedsel-programma: zoon van Secretaris-generaal Kofi Annan is betrokken in gesjoemel alsook een Cypriotisch lid van hetzelfde programma. - Hongersnood in Afrika: al van eind vorig jaar smeekt men de VN om hulp, maar zelfs na de tsoenamiverontwaardiging bleef het stil in New York. Laat ze maar verhongeren in Niger, enz... - Genocide in Soedan: de VN staat erbij en kijkt ernaar... Waarom is de VN dan eigenlijk nog nodig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Liever niet, het zijn bemoeizieke lieden die dezelfde vertegenwoordigers hebben als waarmee vadertje staat zijn galadiners mee houdt. Compleet partijdig dus. Kijk maar naar wat voor een zootje ze hebben aangericht in de Balkan. Ze zijn daar nu weer ontevreden over het optreden van de VN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De V.N. moet zeker blijven met één belangrijke bemerking: V.N.-resoluties moeten afdwingbaar worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() En ze moeten ook sneller kunnen werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() VN is een organisatie die ons uitmelkt ter voordele van de andere volkeren...
afschaffen die handel |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() We moeten de VN omvormen tot een orgaan dat het westen beschermt tegen de Islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En de veiligheidsraad moet grondig gemoderniseerd worden.
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nope ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Het grote voordeel van zo'n organisatie is dat het een wereldwijd democratisch overlegorgaan is tussen de verschillende naties.
Het grote probleem is dat er ook een heleboel totalitaire regimes lid van zijn. Aangezien men nog verder van huis zal zijn als alle totalitaire eruit zouden worden gegooid, lijkt het mij beter om het huidig systeem te behouden, als er in de toekomst voldoende hervormingen in genoeg landen plaatsvinden kan men erover nadenken om de VN te moderniseren. Maar zoiets te snel doen, zou een slecht idee zijn.
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Universal rights, locally enforced.
Ministaatjes hebben we nodig, nondepietjes. Geen gigantische superorganen die machteloos toekijken hoe het ene volk het andere afslacht in de achtertuin van Europa.
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een zekere zin had je meer geluk.. Maar dat gaat er niet over nu ![]() Ik vind het niet cool dat mijn nick onmiddelijk met Rusland geassosieerd wordt.. Ik heb toch geen Poetin, Stalin of AK-47 in mijn avatar zoals bv El Turco... Ik ben daar geboren = thats where it ends ![]() Wat er nu in Rusland gebeurt kan me even schelen dan wat er in Australie gebeurt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() De VN zijn de opvolger van de Volkenbond, zegt genoeg.... Afschafffen, die santeboetiek, of op z'n minst tegenwerken waar mogelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 20 augustus 2005 om 21:21. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 20 augustus 2005 om 21:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Er moeten gewoon andere mensen komen in de VN, meer democratisch en separatistischgezinden. Dat kunnen we bekomen door staten te steunen die zich willen losmaken van het moederland.