![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 15 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 65
|
![]() concurrentie maakt vliegen onveiliger
Piloten waarschuwen na vierde crash in één maand ,,De economische druk op gezagsvoerders om bij kleine mankementen aan het vliegtuig toch op te stijgen, is de jongste tijd enorm toegenomen'', zeggen Belgische piloten in een reactie op de trieste reeks vliegtuigcrashes. Gisterochtend nog kwamen daarbij in Venezuela 161 mensen om. Die crash is al de vierde in één maand. De directie van de Cypriotische chartermaatschappij Helios gaf gistermiddag toe dat er al een tijdje problemen waren met de luchtdrukregeling in het zondag neergestorte vliegtuig. De gezagvoerder zou daarvan op de hoogte zijn geweest maar besloot toch op te stijgen. Het zogezegd kleine euvel bleek uiteindelijk dramatische gevolgen te hebben. Volgens Belgische piloten zijn dergelijke toestanden tegenwoordig schering en inslag. ,,De commerciële druk op de schouders van de gezagsvoerders is enorm toegenomen'', zegt ex-Sabenapiloot Filip Van Rossum. Hij bevestigt daarmee de uitlatingen van zijn collega's die uit vrees voor sancties anoniem wensen te blijven. ,,De winstmarges in de luchtvaartsector zijn flinterdun, de concurrentie moordend en ook de luchtvaart is niet ongevoelig voor de stijgende olieprijzen. Een toestel aan de grond houden, kost handenvol geld en dus verlangen de luchtvaartbazen van hun piloten dat ze hun vliegtuigen zo lang mogelijk laten vliegen. Gezagsvoerders die daartoe niet bereid zijn, mogen problemen verwachten'', getuigden ze gisteren. De piloten benadrukken wel dat ze alleen kleine mankementen door de vingers zien. ,,Maar vroeger zouden we wegens diezelfde gebreken niet zomaar zijn opgestegen. Toen werd er zonder discussie op veiligheid gespeeld en had de gezagvoerder het laatste woord.'' Dat volgens de statistieken van de internationale luchtvaartassociatie IATA het luchtverkeer daarentegen steeds veiliger wordt, doen de piloten af als ,,statistisch geneuzel''. Zij schrijven die dalende cijfers vooral toe aan de technische evolutie van de toestellen.blz. 2 Werner ROMMERS17/08/2005 Dat krijg je , alles voor de winst, ze gaan over lijken wanneer nodig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: zedelgem
Berichten: 624
|
![]() Mmm, als het Westen zich persé wil opblazen met neo-liberalisme, dan snap ik niet waarom er nog een Jihad hoeft.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
|
![]() driedubbel toppic intussen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |