Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2005, 19:27   #1
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard Voor racisme veroordeelde ex-VB'er duikt op in 'telefacts'-reportage

[size=4]Voor racisme veroordeelde ex-VB'er duikt op in 'telefacts'-reportage [/size]

[size=2][size=2]
'Geef mij maar een knappe Thaise vrouw in plaats van een Vlaamse met een dikke kont en hangtieten' - Wim Elbers, een fijnbesnaarde racist in Thailand

Een van de Vlamingen die met volle teugen geniet van het sekstoerisme in de Thaise badplaats Pattaya, en gisteren als zodanig werd opgevoerd in de sterk gehypte reportage van het VTM-programma Telefacts, is Wim Elbers. Met zijn lange baard en legerhemd struint hij ginds rond als een Castro-lookalike, maar zijn donkerbruine gedachtegoed heeft Elbers nog niet opgegeven. Getuige daarvan deze weinig fijnzinnige uitspraak, die de voorbije week meermaals het scherm teisterde, als teasertje voor de reportage: "Geef mij maar een knappe Thaise vrouw in plaats van een Vlaamse met een dikke kont en hangtieten."

Net als zijn broer Jef Elbers, ooit bekend als volkszanger in het Brussels dialect, is de baardige Pattaya-liefhebber jarenlang actief geweest in de rangen van het extreem-rechtse Vlaams Blok. Hij combineerde die politieke activiteiten probleemloos met zijn job als commissaris bij het Hoog Comité van Toezicht, de inmiddels opgedoekte anticorruptiedienst, die per definitie politiek gevoelige dossiers behandelde. In zijn hoedanigheid van speurder liep Elbers begin jaren negentig in de kijker. Tijdens een ondervraging had hij een verdachte, een gehandicapte notabene, een tikkeltje te hardhandig aangepakt. "Voil�*, 't is gebeurd", vertelde hij aan een collega. "Ik heb hem twee lappen rond zijn oren gegeven." Voor die feiten kreeg hij van de rechtbank een milde straf: een boete van negenduizend frank. Inmiddels was hij in 1994 op een Vlaams Blok-lijst verkozen als gemeenteraadslid in Brussel. Politieke mandaten zijn evenwel onverenigbaar met het ambtenarenstatuut, dus mocht Elbers niet zetelen in de gemeenteraad.

Elbers geniet de twijfelachtige eer de eerste Belg te zijn die veroordeeld werd wegens overtreding van de wet tegen het racisme. "Dit is een politiek proces", jammerde hij, toen hij in 1999 voor de rechter stond. (Enkele jaren later, tijdens het proces tegen de drie vzw's van het Vlaams Blok, riepen de kopstukken van die partij eveneens dat ze het slachtoffer waren van een politiek proces.) In een open brief aan de Marokkaanse koning vroeg hij bijvoorbeeld om een contingent Marokkaanse militairen te sturen om "de onderdanen van zijn majesteit die zich hier als varkens gedragen, aan te pakken". Een andere beroemde oneliner van zijn hand luidde: "Jammer, maar de dood van Sémira Adamu is een detail in de geschiedenis van ons land." Voor het verspreiden van deze en een reeks andere racistische e-mails via nieuwsgroepen op het internet kreeg hij eind 1999 zes maanden voorwaardelijk en een boete van 5.000 euro.

Na die veroordeling verkaste Elbers, die niet eens ontslagen werd als politieman, naar Thailand en installeerde zich op het paradijselijke eilandje Koh Larn."Ik ben met verlof voorafgaand aan de pensionering", vertelde hij gisteren aan Het Nieuwsblad. "Ik ben dus nog steeds in dienst en ontvang 80 procent van mijn wedde." n Castro-lookalike Wim Elbers op het strand van Pattaya, een Thaise badplaats die tegenwoordig vooral bekend is voor haar sekstoerisme. De Morgen

[/size][/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Brugge Veilig en Leefbaar on 23-08-2005 at 20:27
Reason:
--------------------------------

[size=4]Voor racisme veroordeelde ex-VB'er duikt op in 'telefacts'-reportage [/size]

[size=2][size=2]
'Geef mij maar een knappe Thaise vrouw in plaats van een Vlaamse met een dikke kont en hangtieten' - Wim Elbers, een fijnbesnaarde racist in Thailand

Een van de Vlamingen die met volle teugen geniet van het sekstoerisme in de Thaise badplaats Pattaya, en gisteren als zodanig werd opgevoerd in de sterk gehypte reportage van het VTM-programma Telefacts, is Wim Elbers. Met zijn lange baard en legerhemd struint hij ginds rond als een Castro-lookalike, maar zijn donkerbruine gedachtegoed heeft Elbers nog niet opgegeven. Getuige daarvan deze weinig fijnzinnige uitspraak, die de voorbije week meermaals het scherm teisterde, als teasertje voor de reportage: "Geef mij maar een knappe Thaise vrouw in plaats van een Vlaamse met een dikke kont en hangtieten."

Net als zijn broer Jef Elbers, ooit bekend als volkszanger in het Brussels dialect, is de baardige Pattaya-liefhebber jarenlang actief geweest in de rangen van het extreem-rechtse Vlaams Blok. Hij combineerde die politieke activiteiten probleemloos met zijn job als commissaris bij het Hoog Comité van Toezicht, de inmiddels opgedoekte anticorruptiedienst, die per definitie politiek gevoelige dossiers behandelde. In zijn hoedanigheid van speurder liep Elbers begin jaren negentig in de kijker. Tijdens een ondervraging had hij een verdachte, een gehandicapte notabene, een tikkeltje te hardhandig aangepakt. "Voil�*, 't is gebeurd", vertelde hij aan een collega. "Ik heb hem twee lappen rond zijn oren gegeven." Voor die feiten kreeg hij van de rechtbank een milde straf: een boete van negenduizend frank. Inmiddels was hij in 1994 op een Vlaams Blok-lijst verkozen als gemeenteraadslid in Brussel. Politieke mandaten zijn evenwel onverenigbaar met het ambtenarenstatuut, dus mocht Elbers niet zetelen in de gemeenteraad.

Elbers geniet de twijfelachtige eer de eerste Belg te zijn die veroordeeld werd wegens overtreding van de wet tegen het racisme. "Dit is een politiek proces", jammerde hij, toen hij in 1999 voor de rechter stond. (Enkele jaren later, tijdens het proces tegen de drie vzw's van het Vlaams Blok, riepen de kopstukken van die partij eveneens dat ze het slachtoffer waren van een politiek proces.) In een open brief aan de Marokkaanse koning vroeg hij bijvoorbeeld om een contingent Marokkaanse militairen te sturen om "de onderdanen van zijn majesteit die zich hier als varkens gedragen, aan te pakken". Een andere beroemde oneliner van zijn hand luidde: "Jammer, maar de dood van Sémira Adamu is een detail in de geschiedenis van ons land." Voor het verspreiden van deze en een reeks andere racistische e-mails via nieuwsgroepen op het internet kreeg hij eind 1999 zes maanden voorwaardelijk en een boete van 5.000 euro.

Na die veroordeling verkaste Elbers, die niet eens ontslagen werd als politieman, naar Thailand en installeerde zich op het paradijselijke eilandje Koh Larn."Ik ben met verlof voorafgaand aan de pensionering", vertelde hij gisteren aan Het Nieuwsblad. "Ik ben dus nog steeds in dienst en ontvang 80 procent van mijn wedde." n Castro-lookalike Wim Elbers op het strand van Pattaya, een Thaise badplaats die tegenwoordig vooral bekend is voor haar sekstoerisme. De Morgen

[/size][/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[font=verdana, arial][size=2]

[font=verdana, arial][size=2]

[/size][/font]

[/size][/font][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 23 augustus 2005 om 19:27.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 19:57   #2
athena
Parlementslid

Standaard

Zo racistisch zal hij dan toch wel niet zijn wanneer hij Thaïse vrouwen boven Vlaamse vrouwen verkiest.

Voor de rest vond ik hem nogal vulgair, maar dat is een kwestie van smaak, of je daarvoor voor het gerecht moet worden gesleurd is nog maar de vraag.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 19:59   #3
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Zo racistisch zal hij dan toch wel niet zijn wanneer hij Thaïse vrouwen boven Vlaamse vrouwen verkiest.
De Vlaamse vrouwtjes zijn nu eenmaal geëmancipeerd en willen niet langer onder de sloef liggen 8).
Oud 23 augustus 2005, 20:00   #4
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:

Voor de rest vond ik hem nogal vulgair, maar dat is een kwestie van smaak, of je daarvoor voor het gerecht moet worden gesleurd is nog maar de vraag.
Dat is juist zeer racistisch. Hij vindt die mensen minderwaardig en misbruikt hen. Hij is gewoon een zielige ongelukkige oude man.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 20:02   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

de "vuile racist" heeft genoeg van belgische vrouwen en duikt met een thaise in bed en wil er blijven...

wreed racisteke hé !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 20:03   #6
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo zie je hoe hypocriet Blokkers zijn. "Eigen Belang Eerst", rechtlijnigheid das voor idioten...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 20:03   #7
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de "vuile racist" heeft genoeg van belgische vrouwen en duikt met [SIZE=6]een[/SIZE] thaise in bed en wil er blijven...

wreed racisteke hé !
Ik heb die reportage nie gezien, so correct me if I'm wrong.
Maar volgens mij is het eerder een harem.[edit]
[size=1]After edit by De Nachtuil on 23-08-2005 at 21:04
Reason:

Citaat:
de "vuile racist" heeft genoeg van belgische vrouwen en duikt met [SIZE=6]een[/SIZE] thaise in bed en wil er blijven...

wreed racisteke hé !
Maar volgens mij is het eerder een harem.[/size]

Citaat:
de "vuile racist" heeft genoeg van belgische vrouwen en duikt met [SIZE=3]een[/SIZE] thaise in bed en wil er blijven...

wreed racisteke hé !
Maar volgens mij is het eerder een harem.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 23 augustus 2005 om 20:04.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 20:04   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

de Morgen... en Brugge Veilig en Leefbaar... schoon koppel !

Het verschil ? Geen ! Allebei gebeten door het Vlaams (Blok) Belang ? Een geweten ????
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 23 augustus 2005, 20:04   #9
athena
Parlementslid

Standaard

Dat ook, maar hij onderhoudt zijn Thaïse vrouw nog.

Men is heel de tijd bezig over Europeanen die hun heil zoeken in Pataya, maar de grootste groep sextoeristen daar zijn de Arabieren en die behandelen de vrouwen daar met nog veel minder respect dat de Europeanen, maar dat is waarschijnlijk weer niet politiek- correct genoeg om te vermelden.
Oud 23 augustus 2005, 20:05   #10
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Zo zie je hoe hypocriet Blokkers zijn. "Eigen Belang Eerst", rechtlijnigheid das voor idioten...
als je dat laatste voor je rekening neemt... geen probleem.
Oud 23 augustus 2005, 20:05   #11
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Maar volgens mij is het eerder een harem.
eerder seriële monogamie, hij was maar met één terzelfder tijd, maar ruilde die af en toe in.
Oud 23 augustus 2005, 20:06   #12
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ook, maar hij onderhoudt zijn Thaïse vrouw nog.

Men is heel de tijd bezig over Europeanen die hun heil zoeken in Pataya, maar de grootste groep sextoeristen daar zijn de Arabieren en die behandelen de vrouwen daar met nog veel minder respect dat de Europeanen, maar dat is waarschijnlijk weer niet politiek- correct genoeg om te vermelden.
Ik heb al veel mooie uitvluchten gehoord maar deze is wel goed. Het gedrag van anderen praat je eigen gedrag nog niet goed.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 20:07   #13
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar dat is waarschijnlijk weer niet politiek- correct genoeg om te vermelden.
Neen, er is geen kat die dat ooit gaat geloven.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 20:07   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de "vuile racist" heeft genoeg van belgische vrouwen en duikt met een thaise in bed en wil er blijven...

wreed racisteke hé !
Die linkse idioten weten zelf niet meer wat het woord racisme betekent. Ze roepen om de haverklap 'racisme' en 'vlaams blok', op dezelfde wijze als een ander in een slechte bui eens 'godverdomme' zeg. Meer moet je er niet achter zoeken.
Oud 23 augustus 2005, 20:07   #15
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hij heeft er een vaste vriendin en woont samen.

Wim Elbers, is de broer van Jef Elbers de Brusselaar en verhuisd naar Knokke... woont nu in Kohlarn een eilandje niet ver van Pataya...[edit]
[size=1]After edit by ancapa on 23-08-2005 at 21:08
Reason:

Citaat:
hij heeft er een vaste vriendin en woont samen.

Wim Elbers, is de broer van Jef Elbers de Brusselaar en verhuisd naar Knokke... woont nu in Kohlarn een eilandje niet ver van Pataya...[/size]

Citaat:
hij heeft er een vaste vriending en woont samen.

Wim Elbers is de broer van Jef Elbers, Brusselaar en verhuisd naar Knokke... woont nu in Kohlarn een eilandje niet ver van Pataya...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door ancapa : 23 augustus 2005 om 20:08.
Oud 23 augustus 2005, 20:08   #16
athena
Parlementslid

Standaard

Het is ook weer typisch dat De morgen er de ex- VB'er uithaalt en niet de Brusselse zanger die er zo trots op was een origineel exemplaar van de Brabanconne aan zijn muur te hebben hangen en... met 10 vrouwen terzelfdertijd sex te kunnen hebben
Oud 23 augustus 2005, 20:09   #17
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Neen, er is geen kat die dat ooit gaat geloven.
natuurlijk, allemaal volledig gebrainwached
Oud 23 augustus 2005, 20:13   #18
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik heb al veel mooie uitvluchten gehoord maar deze is wel goed. Het gedrag van anderen praat je eigen gedrag nog niet goed.
Het gaat erover dat men een objectief beeld van de situatie moet weergeven en niet alleen op de Europeanen focussen, maar er op wijzen dat ongeveer de hele mannelijke wereldbevolking er aan zijn trekken wil komen.

En het gedrag van de Arabieren is des te laakbaarder, hun vrouw en dochters het huis niet uitlaten, bij (vermeend) overspel stenigen, vaders die hun eigen dochters de keel oversnijden wanneer ze voorhuwelijkse sex hebben gehad, maar zelf de dekhengst gaan uithangen in Pataya.
Oud 23 augustus 2005, 20:17   #19
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat erover dat men een objectief beeld van de situatie moet weergeven en niet alleen op de Europeanen focussen, maar er op wijzen dat ongeveer de hele mannelijke wereldbevolking er aan zijn trekken wil komen.

En het gedrag van de Arabieren is des te laakbaarder, hun vrouw en dochters het huis niet uitlaten, bij (vermeend) overspel stenigen, vaders die hun eigen dochters de keel oversnijden wanneer ze voorhuwelijkse sex hebben gehad, maar zelf de dekhengst gaan uithangen in Pataya.
Ik heb van "rechtsen" geen lessen te krijgen over het gedrag van rechts-conservatieve moslims.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2005, 20:19   #20
athena
Parlementslid

Standaard

Wie zegt dat ik u lessen geef, maar blijkbaar voelt u wel in uw gat gebeten, wie het schoentje past...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be