![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Berichten: n/a
|
![]() Kris Peeters, Vlaams minister van Openbare Werken, Energie, Leefmilieu en
Natuur kan zich vinden in de opbouwende kritiek van VAB met betrekking tot de invoering van de zones 30 in schoolomgevingen. De minister sluit zich aan bij de stelling dat zones 30 op wegen met een specifieke doorstroomfunctie in principe dynamisch dienen te zijn. In totaal zijn er vandaag 138 schoolomgevingen waarvan een uitgang gelegen is aan een gewestweg met een snelheidsregime van 70 of 90 km/u. Voor 69 van deze schoolomgevingen is er al een dynamische signalisatie voorzien. Voor 11 schoolomgevingen werd tot nog toe een permanente bebording voorzien. In 58 gevallen werd ervoor gekozen om de zone 30 ter hoogte van de schoolomgeving niet te voorzien, omdat het wegbeeld hieraan absoluut niet aangepast is of omdat de school ook over een uitgang beschikt in zijstraten van de gewestweg. In deze gevallen worden wel flankerende maatregelen zoals een lokale snelheidsverlaging tot 70 km/u of 50 km/u voorzien, mogelijk aangevuld met snelheidscontrole door onbemande camera's. De minister laat ook onderzoeken of er voor de 11 omgevingen, waar er vandaag een permanente bebording staat, ook dynamische signalisatie kan worden voorzien. Deze 11 schoolomgevingen bijkomend uitrusten met dynamische signalisatie wordt geraamd op een bijkomende investering van ongeveer 450.000 Euro. Naast deze 69 dynamische schoolomgevingen langs wegen met een snelheidsregime van 90 of 70 km/u, worden er overigens nog eens 138 bijkomende dynamische schoolomgevingen voorzien langs wegen met een 50 km/u regime. Minister Peeters ondersteunt tot slot ook de stelling dat er zich in heel wat van deze schoolomgevingen infrastructurele maatregelen opdringen. Hij wijst daarbij op de mogelijkheid om schoolomgevingen her in te richten via module 10 van het Vlaamse mobiliteitsconvenant. Daarbij kan de school, in samenwerking met de gemeente en de Administratie Wegen en Verkeer een herinrichting uittekenen en uitvoeren, indien ze langs of nabij een gewestweg gelegen is. De minister roept scholen en lokale overheden op om hier samen met het Vlaams gewest werk van te maken. minister Peeters Gelukkig is er nog 1 partij met gezond verstand in dit land met respect voor de burger. Hoop doet leven................... Nog even geduld! CDenVer |
![]() |
#2 |
Berichten: n/a
|
![]() "CDenVer" <hetmoetnietaltijd@vanjeweetwelkomenhe> wrote in message
news:4331a3c2$0$28713 > > Hoop doet leven................... Nog even geduld! > Wachten op jouw verstand is wachten op Godot. Hopeloos.......................... a. |
![]() |
#3 |
Berichten: n/a
|
![]() "CDenVer" <hetmoetnietaltijd@vanjeweetwelkomenhe> wrote in message
news:4331a3c2$0$28713 > > MINISTER PEETERS KAN ZICH VINDEN IN STANDPUNT VAB Waarom schreeuw jij toch altijd? Kom je thuis niet aan je trekken? a. |
![]() |
#4 |
Berichten: n/a
|
![]() "CDenVer" <hetmoetnietaltijd@vanjeweetwelkomenhe> schreef in bericht news:[email protected]... > Kris Peeters, Vlaams minister van Openbare Werken, Energie, Leefmilieu en > Natuur kan zich vinden in de opbouwende kritiek van VAB met betrekking tot > de invoering van de zones 30 in schoolomgevingen. De minister sluit zich > aan > bij de stelling dat zones 30 op wegen met een specifieke doorstroomfunctie > in principe dynamisch dienen te zijn. > In totaal zijn er vandaag 138 schoolomgevingen waarvan een uitgang gelegen > is aan een gewestweg met een snelheidsregime van 70 of 90 km/u. > > Voor 69 van deze schoolomgevingen is er al een dynamische signalisatie > voorzien. > Voor 11 schoolomgevingen werd tot nog toe een permanente bebording > voorzien. > In 58 gevallen werd ervoor gekozen om de zone 30 ter hoogte van de > schoolomgeving niet te voorzien, omdat het wegbeeld hieraan absoluut niet > aangepast is of omdat de school ook over een uitgang beschikt in > zijstraten > van de gewestweg. In deze gevallen worden wel flankerende maatregelen > zoals > een lokale snelheidsverlaging tot 70 km/u of 50 km/u voorzien, mogelijk > aangevuld met snelheidscontrole door onbemande camera's. > De minister laat ook onderzoeken of er voor de 11 omgevingen, waar er > vandaag een permanente bebording staat, ook dynamische signalisatie kan > worden voorzien. Deze 11 schoolomgevingen bijkomend uitrusten met > dynamische > signalisatie wordt geraamd op een bijkomende investering van ongeveer > 450.000 Euro. > > Naast deze 69 dynamische schoolomgevingen langs wegen met een > snelheidsregime van 90 of 70 km/u, worden er overigens nog eens 138 > bijkomende dynamische schoolomgevingen voorzien langs wegen met een 50 > km/u > regime. > > Minister Peeters ondersteunt tot slot ook de stelling dat er zich in heel > wat van deze schoolomgevingen infrastructurele maatregelen opdringen. Hij > wijst daarbij op de mogelijkheid om schoolomgevingen her in te richten via > module 10 van het Vlaamse mobiliteitsconvenant. Daarbij kan de school, in > samenwerking met de gemeente en de Administratie Wegen en Verkeer een > herinrichting uittekenen en uitvoeren, indien ze langs of nabij een > gewestweg gelegen is. De minister roept scholen en lokale overheden op om > hier samen met het Vlaams gewest werk van te maken. > > > > > minister Peeters > > > > Gelukkig is er nog 1 partij met gezond verstand in dit land met respect > voor > de burger. > > Hoop doet leven................... Nog even geduld! > > CDenVer > > Is dat die tsjeef welke op geen enkele stem kan rekenen, aangezien hij op geen enkele kieslijst van de tsjeven voorkwam ? Is dat die minister waar geen enkele Vlaming voor gekozen heeft ? Democratie ? Democratie op zijn kazakkendraaiers dan. Minister zonder stemmen achter zijn naam....moet kunnen bij de kazakkendraaiers. -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ (upgrade) http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#5 |
Berichten: n/a
|
![]() CDenVer wrote:
> Kris Peeters, Vlaams minister van Openbare Werken, Energie, > Leefmilieu en Natuur kan zich vinden in de opbouwende kritiek van VAB > met betrekking tot de invoering van de zones 30 in schoolomgevingen. Het zonder meer neerplanten van verkeersborden max30 km/u is vooral schadelijk voor de algemene verkeersdiscipline. Het vernietigt het respect voor het verkeersreglement in het algemeen, dus niet enkel voor de snelheidsbeperkingen. Je hoeft geen Master in de Verkeerskunde of psychologie te zijn om te beseffen dat het ongebreideld en ongecoordineerd invoeren van verbodsbepalingen en verkeersborden zonder een vlijmscherpe, bikkelharde controle op lange termijn het foert gevoel aanwakkert. > Gelukkig is er nog 1 partij met gezond verstand in dit land met > respect voor de burger. Ik hoop maar dat je daar de CDNV niet mee bedoelt want er is een groeiend aantal mensen dat de dunne schijnvertoningen van CDNV doorziet. Peeters is niet de CDNV, die partij bestaat uit belgicistische monarchisten en een heel groot aantal ACV viezerikken. |
![]() |
#6 |
Berichten: n/a
|
![]() On Wed, 21 Sep 2005 22:26:10 GMT, "Dirk Vermeer" <trace veegaf @
time.com> wrote: >CDenVer wrote: >> Kris Peeters, Vlaams minister van Openbare Werken, Energie, >> Leefmilieu en Natuur kan zich vinden in de opbouwende kritiek van VAB >> met betrekking tot de invoering van de zones 30 in schoolomgevingen. > >Het zonder meer neerplanten van verkeersborden max30 km/u is vooral >schadelijk voor de algemene verkeersdiscipline. Het vernietigt het respect >voor het verkeersreglement in het algemeen, dus niet enkel voor de >snelheidsbeperkingen. >Je hoeft geen Master in de Verkeerskunde of psychologie te zijn om te >beseffen dat het ongebreideld en ongecoordineerd invoeren van >verbodsbepalingen en verkeersborden zonder een vlijmscherpe, bikkelharde >controle op lange termijn het foert gevoel aanwakkert. Wel ja, dan is het ofwel aannemen dat je een boete krijgt als je om 10u 's avonds tegen 50 voorbij een 30km zone rijdt ofwel de 30 km zone afschaffen. Anne |