Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 25 juni 2003, 13:56   #1
zillox
Burger
 
zillox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 173
Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Ik was vroeger VLD lid, maar ben overgestapt naar BUB jongeren.
De VLD heeft grotendeels alles verloochend waar ik in geloofde. De belastingen gingen omlaag voor zelfstandige, niet echt gebeurd hee ! Ze hebben zich laten doen door groen. En onlangs die genocidewet; We hebben ons belachlijk gemaakt in de wereld. En dan nog het belangrijkste: het woord van de laatste jaren is regionalisering. Alles moet regionaal, terwijl het soms niet eens kan. Binnenkort gaat men het leger regionaliseren. Kun je het voorstellen dat ze in het zuiden van het land met andere tanks rijden dan in Vlaanderen of in het zuiden vliegen ze Dassault en in Vlaanderen met F16. Vld laat zich meeslepen door sommige leden die komen van een vlaanderen onafhankelijk partij.
Bub staat tenminste voor een samen België. Samen maakt sterker, maar dat snappen ze niet meer bij de VLD.
zillox is offline  
Oud 25 juni 2003, 13:59   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

En zo zien elke dag meer jongeren het absurde van het separatisme in, en vinden elkaar in de Belgische Unie!


Allen voor een Verenigd België!
Patriot! is offline  
Oud 25 juni 2003, 14:16   #3
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

De N-VA zit ondertussen aan meer dan 11.000 leden by the way...
zorroaster is offline  
Oud 25 juni 2003, 14:40   #4
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

En de BUB, zit die intussen aan 10?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 25 juni 2003, 14:47   #5
Pallieter
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 228
Standaard

de BUB heeft geen tijd om zich met een ledentelling bezig te houden hoor. Alle mensen zijn ingezet om die 3 skinheads van die betoging te zoeken zodat ze een stootgroep kunnen vormen tegen de Vlaams nationalisten hehe

VLAANDEREN IS NIET DOOD EN VLAANDEREN ZAL LEVEN
VLAANDEREN DOET BELGIE BARSTEN EN BEVEN!
Pallieter is offline  
Oud 25 juni 2003, 15:31   #6
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Binnenkort gaat men het leger regionaliseren
Qué???

Men wil het leger juist Europees gaan regelen en maar goed ook, een versnipperd leger is niets waard. Een versnipperd buitenlands beleid ook niet, dus dat kan ook best Europees. Een werkgelegenheidsbeleid dat moet uiteraard op regionaal niveau omdat de verschillen tussen de regio's een unitair werkgelegenheidsbeleid onmogelijk moeilijk maakt. Hier kan je niet over versnippering of eenheid maakt macht" spreken omdat er geen eenheid is op dat gebied! hetzelfde gaat ook op voor cultuur, mobiliteit, SZ, ....
alpina is offline  
Oud 25 juni 2003, 19:03   #7
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
En de BUB, zit die intussen aan 10?
11 met zijn kat bij
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 25 juni 2003, 19:40   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zillox
Ik was vroeger VLD lid, maar ben overgestapt naar BUB jongeren.
De VLD heeft grotendeels alles verloochend waar ik in geloofde. De belastingen gingen omlaag voor zelfstandige, niet echt gebeurd hee ! Ze hebben zich laten doen door groen. En onlangs die genocidewet; We hebben ons belachlijk gemaakt in de wereld. En dan nog het belangrijkste: het woord van de laatste jaren is regionalisering. Alles moet regionaal, terwijl het soms niet eens kan. Binnenkort gaat men het leger regionaliseren. Kun je het voorstellen dat ze in het zuiden van het land met andere tanks rijden dan in Vlaanderen of in het zuiden vliegen ze Dassault en in Vlaanderen met F16. Vld laat zich meeslepen door sommige leden die komen van een vlaanderen onafhankelijk partij.
Bub staat tenminste voor een samen België. Samen maakt sterker, maar dat snappen ze niet meer bij de VLD.


Bij mij is het ook zo gegaan. Ik las de teksten op de website, en was meteen verkocht. Eindelijk een breeddenkende partij!

Flamiganten, siddert ende beeft...
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 25 juni 2003, 19:55   #9
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Gij zijt ook rap verkocht
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 25 juni 2003, 20:03   #10
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Nee hoor, aan de CD&v zou ik niet rap verkocht zijn.

BUB is een partij die gaat groeien, de CD&v is aan het inkrimpen...
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 25 juni 2003, 23:08   #11
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zillox
Ik was vroeger VLD lid, maar ben overgestapt naar BUB jongeren.
De VLD heeft grotendeels alles verloochend waar ik in geloofde. De belastingen gingen omlaag voor zelfstandige, niet echt gebeurd hee ! Ze hebben zich laten doen door groen. En onlangs die genocidewet; We hebben ons belachlijk gemaakt in de wereld. En dan nog het belangrijkste: het woord van de laatste jaren is regionalisering. Alles moet regionaal, terwijl het soms niet eens kan. Binnenkort gaat men het leger regionaliseren. Kun je het voorstellen dat ze in het zuiden van het land met andere tanks rijden dan in Vlaanderen of in het zuiden vliegen ze Dassault en in Vlaanderen met F16. Vld laat zich meeslepen door sommige leden die komen van een vlaanderen onafhankelijk partij.
Bub staat tenminste voor een samen België. Samen maakt sterker, maar dat snappen ze niet meer bij de VLD.


Bij mij is het ook zo gegaan. Ik las de teksten op de website, en was meteen verkocht. Eindelijk een breeddenkende partij!

Flamiganten, siddert ende beeft...
Als ik dit zo lees stel ik mij toch wel grote vragen bij jullie kritische zin hoor!! Je was meteen verkocht maar jullie slagen er op dit forum niet in om ook maar iemand te overhalen of om uit te leggen wat nu juist die meerwaarde is van Belgie!
alpina is offline  
Oud 25 juni 2003, 23:17   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

BUB is een partij die gaat groeien, de CD&v is aan het inkrimpen...
Niet moeilijk, ieder lid erbij is een stijging van 2%
Bobke is offline  
Oud 25 juni 2003, 23:59   #13
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zillox
Ik was vroeger VLD lid, maar ben overgestapt naar BUB jongeren.
De VLD heeft grotendeels alles verloochend waar ik in geloofde. De belastingen gingen omlaag voor zelfstandige, niet echt gebeurd hee ! Ze hebben zich laten doen door groen. En onlangs die genocidewet; We hebben ons belachlijk gemaakt in de wereld. En dan nog het belangrijkste: het woord van de laatste jaren is regionalisering. Alles moet regionaal, terwijl het soms niet eens kan. Binnenkort gaat men het leger regionaliseren. Kun je het voorstellen dat ze in het zuiden van het land met andere tanks rijden dan in Vlaanderen of in het zuiden vliegen ze Dassault en in Vlaanderen met F16. Vld laat zich meeslepen door sommige leden die komen van een vlaanderen onafhankelijk partij.
Bub staat tenminste voor een samen België. Samen maakt sterker, maar dat snappen ze niet meer bij de VLD.


Bij mij is het ook zo gegaan. Ik las de teksten op de website, en was meteen verkocht. Eindelijk een breeddenkende partij!

Flamiganten, siddert ende beeft...
Een partij die niet verder geraakt dan "Flamingant = racist" zou ik nu niet meteen breeddenkend noemen...
Distel is offline  
Oud 26 juni 2003, 17:34   #14
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zillox
Ik was vroeger VLD lid, maar ben overgestapt naar BUB jongeren.
De VLD heeft grotendeels alles verloochend waar ik in geloofde. De belastingen gingen omlaag voor zelfstandige, niet echt gebeurd hee ! Ze hebben zich laten doen door groen. En onlangs die genocidewet; We hebben ons belachlijk gemaakt in de wereld. En dan nog het belangrijkste: het woord van de laatste jaren is regionalisering. Alles moet regionaal, terwijl het soms niet eens kan. Binnenkort gaat men het leger regionaliseren. Kun je het voorstellen dat ze in het zuiden van het land met andere tanks rijden dan in Vlaanderen of in het zuiden vliegen ze Dassault en in Vlaanderen met F16. Vld laat zich meeslepen door sommige leden die komen van een vlaanderen onafhankelijk partij.
Bub staat tenminste voor een samen België. Samen maakt sterker, maar dat snappen ze niet meer bij de VLD.


Bij mij is het ook zo gegaan. Ik las de teksten op de website, en was meteen verkocht. Eindelijk een breeddenkende partij!

Flamiganten, siddert ende beeft...
U bedoelt dus die teksten die ze al ettelijke keren hebben aangepast na opmerkingen van zulke onwetende flaminganten?
Dié briljante teksten dus? Van teveel kritisch vermogen heb je dan toch duidelijk geen last...
zorroaster is offline  
Oud 26 juni 2003, 17:55   #15
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

--
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 26 juni 2003, 17:57   #16
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
uit te leggen wat nu juist die meerwaarde is van Belgie!
Komkom, het is niet omdat de Bub het niet kan uitleggen dat u de voordelen van schaal niet kan zien.
Een Vlaanderen binnen Europa, zoals u voorstelt, is ook een optie. Voor mij lijkt ze minder aantrekkelijk omdat de federale instituties er reeds zijn en de investeringen reeds gemaakt zijn, de regionale moeten in grote delen nog gevormd moeten worden.

Bekijk het gewoon even zo:

Om Vlaanderen af te splitsen zal je door de re-organizatie moeten gaan van een bedrijf met 1 miljoen werknemers. (De Belgische staat). U praat hier over het splitsen van alle federale diensten, inderdaad, NMBS, Post, ministeries en hun diensten etc.

* Sociale zekerheidstransfers zijn geen argument, tenzij je racistisch bent. After all, waarom heeft een waal minder recht op sociale zekerheid dan een Vlaming.
* Het economische argument is ook een grote bullshit. Je kan een verschillend economisch beleid hebben dat doelgericht is binnen eenzelfde federatie.

Vertel me dan eens: Wat is de meerwaarde aan Vlaanderen. Waarom willen we hier honderden miljarden van de belastingsbetaler gaan uitgeven om een land te splitsen? Honderden miljarden die uiteraard door Vlaanderen zullen mogen betaald worden, want Vlaanderen is vragende partij om te splitsen. Ik zie al de mooie deal die u gaat krijgen van de PS: We gaan 80% van de Belgische staatsschuld betalen gebaseerd op economische activiteit en by the way, we geven 100 miljard aan Wallonie om de splitsing die wij wensen te betalen.

U mag het me de meerwaarde van Vlaanderen uitleggen hoor, ik heb de waarheid niet in pacht.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 26 juni 2003, 18:18   #17
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Als ik dit zo lees stel ik mij toch wel grote vragen bij jullie kritische zin hoor!! Je was meteen verkocht maar jullie slagen er op dit forum niet in om ook maar iemand te overhalen of om uit te leggen wat nu juist die meerwaarde is van Belgie!
Je wilt het gewoon niet horen...
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 26 juni 2003, 22:42   #18
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Wat de transfers betreft, haalt het zuiden het noorden in binnen twintig jaar. Bovendien heeft het noorden een sterk zuiden nodig zoals de VS een sterk Europa nodig hebben.

Zoals TOMB terecht opmerkt (ik wist niet dat die aan onze kant stond ) heeft "Vlaanderen" geen meerwaarde. Bovendien bestaat België op wereldschaal, Vlaanderen is totaal onbekend en heeft ook geen potentieel om bekend te worden.
Hans1 is offline  
Oud 26 juni 2003, 23:29   #19
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat de transfers betreft, haalt het zuiden het noorden in binnen twintig jaar.
Op welke cijfers of op welk onderzoek baseer jij dit?

Citaat:
Bovendien heeft het noorden een sterk zuiden nodig zoals de VS een sterk Europa nodig hebben.
Inderdaad. Maar zolang dat Zuiden afhankelijk blijft van onze transfers, zal het volgens mij nooit sterk worden.

Citaat:
Zoals TOMB terecht opmerkt (ik wist niet dat die aan onze kant stond ) heeft "Vlaanderen" geen meerwaarde. Bovendien bestaat België op wereldschaal, Vlaanderen is totaal onbekend en heeft ook geen potentieel om bekend te worden.
Ook hier kan u ongetwijfeld de notige wetenschappelijke onderbouw bezorgen. Ik noteer alvast uw overtuiging dat Vlaanderen blijkbaar niet veel voorstelt.
Distel is offline  
Oud 26 juni 2003, 23:41   #20
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
uit te leggen wat nu juist die meerwaarde is van Belgie!
Komkom, het is niet omdat de Bub het niet kan uitleggen dat u de voordelen van schaal niet kan zien.
Een Vlaanderen binnen Europa, zoals u voorstelt, is ook een optie. Voor mij lijkt ze minder aantrekkelijk omdat de federale instituties er reeds zijn en de investeringen reeds gemaakt zijn, de regionale moeten in grote delen nog gevormd moeten worden.

Bekijk het gewoon even zo:

Om Vlaanderen af te splitsen zal je door de re-organizatie moeten gaan van een bedrijf met 1 miljoen werknemers. (De Belgische staat). U praat hier over het splitsen van alle federale diensten, inderdaad, NMBS, Post, ministeries en hun diensten etc.

* Sociale zekerheidstransfers zijn geen argument, tenzij je racistisch bent. After all, waarom heeft een waal minder recht op sociale zekerheid dan een Vlaming.
* Het economische argument is ook een grote bullshit. Je kan een verschillend economisch beleid hebben dat doelgericht is binnen eenzelfde federatie.

Vertel me dan eens: Wat is de meerwaarde aan Vlaanderen. Waarom willen we hier honderden miljarden van de belastingsbetaler gaan uitgeven om een land te splitsen? Honderden miljarden die uiteraard door Vlaanderen zullen mogen betaald worden, want Vlaanderen is vragende partij om te splitsen. Ik zie al de mooie deal die u gaat krijgen van de PS: We gaan 80% van de Belgische staatsschuld betalen gebaseerd op economische activiteit en by the way, we geven 100 miljard aan Wallonie om de splitsing die wij wensen te betalen.

U mag het me de meerwaarde van Vlaanderen uitleggen hoor, ik heb de waarheid niet in pacht.
Kijk eens aan, we draaien de vraagstelling om en nu kan Alpina zelf de meerwaarde van Vlaanderen niet meer uitleggen. Moeten we dan dezelfde conclusie trekken?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be