![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Banneling
|
![]() [size=3]Turkije dreigt met boycot EU-gesprekken[/size]
Vlak voor het begin van de onderhandelingen tussen Turkije en de Europese Unie, die maandag moeten beginnen, dreigt de Turkse delegatie niet naar Luxemburg af te reizen, waar de gesprekken moeten plaatshebben. De Turken willen volledig lidmaatschap. De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Abdullah Gul wil eerst een document zien waarin de Europese Unie (EU) uitlegt hoe Brussel de onderhandelingen ingaat. Oostenrijk De Europese ministers van Buitenlandse Zaken kunnen het niet eens worden over zo'n verklaring. Oostenrijk wil dat nadrukkelijk wordt vastgelegd dat de besprekingen ook kunnen leiden tot een partnerschap van Turkije met de EU. Maar Turkije wil alleen met onderhandelen beginnen als het doel een volwaardig lidmaatschap is. Gul zei daarom dat het niet zeker is dat de eerste onderhandelingen, die voor maandag staan gepland, kunnen beginnen. Probleem De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan zei vrijdag dat er geen probleem is, maar in Europa ligt niet alleen Oostenrijk dwars. Brussel wil dat Turkije Cyprus erkent en het Europees Parlement benadrukte deze week nog eens dat het tijd wordt dat Turkije de genocide erkent op de Armeniërs aan het begin van de vorige eeuw. Dit weekeinde komen de Europese ministers van Buitenlandse Zaken weer samen om naar een oplossing te zoeken. bron: elsevier.nl ================================================== ===== De Turken willen het precies ..[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 30 september 2005 om 20:05. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Wij moeten die doner kebap prutsers niet !
weg ermee ! geen multikul ! geen bergschapenverkrachters ! ( ik blijf een beetje in lijn met de 'mood' op dit forum ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 30 september 2005 om 20:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allemaal 1 pot nat ! Weg ermee. Vreemdelingen buiten. 300.000 nieuwe vreemdelingen op 5 jaar in belziek, 90 % leeft van de bijstand en heeft nooit een klop uitgevoerd in dit schijtland. ( nog steeds in lijn ... ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() We hoeven turkije niet in de eu. Simpelweg omdat de turken géén europeanen zijn. Maar dat turkije de barbaarse genocide ( de armeniers werden letterlijk doodgeklopt)
zelfs niet wil erkennen maarkt het al helemaal schandelijk dat men zelfs al wil praten met dat aziatische land. Zou Duitsland lid moegen blijven van de EU als het iedereen die de holocaust NIET wil ontkennen zou worden vervolgd. Zou een ander EU land lid moegen blijven van de EU als het andere EU -landen nogeens niet erkend en zelfs aanspraak maakt op grondgebied van een ander EU land. Er zijn 1001 redenen om turkije buiten de EU te laten. Maar als de linkse zelfmoordactivisten helemaal hun zin krijgen dan wordt Turkije ondanks al die onvervulde voorwaarden toch lid van de EU. Een vreemd land krijgt nu éénmaal steeds meer krediet bij onze pathologische zelfhaatactivisten van links. Kroatie bij de EU NU .... turkije NOOIT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS. Waarom vervang je het woord vreemdeling niet door moslims??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() Alcazar let op wat je allemaal schrijft, het kan leiden tot een conflict of grote ruzie tussen u en de vreemdelingen in uw omgeving of op de forum.
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
op dit forum lezen heeft blijkbaar nare gevolgen ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil dat de Europeanen klare taal spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() @computeringenieur
Waarom ben je zo pro-Eu? (als ik het vragen mag) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() Waarom ben ik tegen de toetreding?
[size=3]Bekeken vanuit het Turkse standpunt[/size] De onderhandelingen zijn nog niet begonnen .. Ze willen al erkenning van Grieks-Cyprus. Dat er nu nog altijd geen vrede is op het eiland, is de schuld van de EU zélf! Ze vragen ook de erkenning van de Armeense genocide (iets wat we later kunnen doen; als het nu éénmaal is gebeurd ..). Wij zijn geen katholieken, wij kunnen toegeven. (u kunt hier meer lezen over de Cyprus-kwestie) Eens de onderhandelingen (geen toetreding) zijn begonnen zijn, gaan ze opkomen voor de Koerdische terroristen (niet te verwarren met miljoenen Koerden in Turkije, die hebben te weinig rechten maar de Turken evenmin). Ze gaan pleiten om de vrijlating van Abdullah Öcalan. De Turken hebben de Koerdische leider Öcalan niet degelijk kunnen berechten; maar Apo kon gemakkelijk duizenden onschuldige mensen vermoorden .. Hij is nu op een eiland, krijgt elke dag voedsel, hij chilt lekker zonder stress, .. Terwijl er nog duizenden kinderen zijn die hun vader hebben verloren bij het bestrijden van terreur!!! Waarom hebben ze Leyla Zana vrijgelaten? Was zij niet degene die de moeder van Apo zag als haar eigen moeder. Maar de grootste para-commando van Turkije, Korkut Eken, hebben ze in den bak gestoken wegens mishandelen van terroristen .. Hij huilde ook toen ze hoorde dat Zana vrijgelaten werd. In alle moeilijke omstandigheden hadden ze geopereeerd in zuidoosten van Turkije en in Noord-Irak tegen de teroristen, waarbij veel koene soldaten om het leven kwamen. Pas op, ik keur de daden van ' big bosses' niet goed. Maar, die mensen zijn nooit de dupe, ik kan daar niet tegen. Terwijl Mehmet van 22jaar strijdt op het front, drinkt onze generaal met zijn Israëlische vriendjes. Het Turkse leger is onder bezetting. Toen de Armeniërs de Azeris levend hadden verbrand kon onze machtige leger niet ingripen. De pkk-terroristen die aanslagen plegen in Turkije, schuilen zich in Noord-Irak, hen kunnen ze niet aanpakken. 'Big bosses' geven geen toestemming. Wat er nu gebeurt in Tel Afer, ze onderdrukken de Turkmenen zwaar, het Turkse leger is zoals altijd machteloos. Ze hebben het grootste project van zuidoosten, het GAP-project ook al verkocht aan 'big bosses'. Wat kan mij dat nu schelen of Koerdistan onafhankelijk is ofniet ... Ik wil niet strijden tegen de Koerdische opstandelingen, ik wil tegen de 'moderne' barbaren strijden. Ik moet toegeven, we kunnen wel dankzij de EU, de macht van de fascisten inperken. Maar de onderhandelingen gaan Turkije te véél kosten. Neen, bedankt. Turkije moet handschudden met Karel de Gucht, Schröder, Straw, Karamanlis (hij is Grieks),Berlusconi, .. Hier en daar waren nog hevige voorstanders, gelijk Polen, Portugal,Spanje,Zweden, .. We zijn ze dankbaar. We zijn terug vrienden, maar de ongeloofwaardigheid van EU zullen we nooit meer vergeten. [size=3]Bekeken vanuit het Belgisch-Turkse standpunt[/size] De glorietijden van de EU zijn voorbij! - op politiek vlak kunnen ze onderling niet overeenkomen (langleve GB) - de landbouwsubsidies zijn drastisch verminderd (in Turkije zijn er te veel mensen terechtgesteld in landbouwsector) - een groot deel van de Europese bevolking is tegen de volwaardige toetreding (Zorla güzellik olmaz! zeg ik tegen de Turkse forumgangers) - op economisch vlak heeft de EU niets te bieden, ze zullen zelfs struikelblok zijn voor Turkije. *Turkije telt 70 miljoen inwoners. Het buitenlandse kapitaal zal sowieso naar Turkije binnekomen. De banken (o.a Fortis,Unicredito, ..) hebben zelfs geïnvesteerd in Turkije. De multinationals zullen ook investeren in Turkije. In Turkije kennen ze arbeidersoverschot, dat zijn meestal mensen die bereid zijn om te werken voor lage lonen .. [size=3]Na 3 oktober[/size] De Turken (inclusief nederige Turkse politicussen) willen snel beginnen met de onderhandelingen. Een neen, kunnen zij zelfs niet accepteren. Dus het is echt afwachten .. Komaan Grieks-Cyprus,Oostenrijk,Frankrijk, red jullie Christelijke Europa van de Turken!! Het aantal van de EU tegenstanders in Turkije stijgt met de dag. Na de afwijzing (geen datum krijgen = afwijzing, zelfs masonieke pers denkt er zo over ![]() [size=3]Conclusie[/size] Op politiek vlak moet Turken niets te maken hebben met de EU. De Eu gaat de Turkemenen,Azeris,Turks-Cyprioten,.. niet willen redden (uit machteloosheid, onbelangrijkheid van de zaak,..). Turkije kan zijn rechten op juridisch vlak toch niet verdedigen. We zijn lid van de nato, we zijn dik in orde .. Op economisch vlak MOETEN we wel samenwerken. Money is good .. Ik wil dus geen geïsoleerde Turkije, dat anti-democratisch is.. Turkije is strategisch gelegen. Ze hebben keuzes genoeg; iran,rusland,arabische landen en desnoods ![]() Wat ik eigenlijk wil? Ik wil dat Turkjie doorgaat met hervormingen. Ik wil democratische en seculier Turkije hebben. Voor mij maakt het niet uit Turks,Koerdisch,Lazisch,Circas,Georgiër, .. iedereen die zich Turks voelt in Turkije is een volwaardige burger! God heeft ons Atatürk gestuurd, wij kunnen hem NU nog niet volgen. Laat ons de goede voorbeeld nemen. Laten we beginnen met de onafhankelijkheidsverklaring van Turkije. Wij hebben de stokje van Europa niet nodig! Links voor de Turken: LINK1 (ik distantieer men eigen van wat er op de homepage allemaal staat, die zijn soms te racistisch, ik geef toe) TOESPRAAK VAN ATATURK ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 30 september 2005 om 23:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Nice one EL turco,
perfecte opsomming waarom Turkije niet mag toetreden. wanneer ga je begrijpen dat gij uw minderwaardigheidscomplexen met nationalisme niet opgelost krijgt ? |
![]() |
![]() |