![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat vinden jullie van het idee om het autorijden gratis te maken?
Nu is het bezit van een wagen verbonden aan het betalen van wegenbelasting. Zelfs als je geen enkele kilometer aflegt moet je voor je wagen die in de garage staat toch tax betalen. Hoe groter het aantal PK's hoe meer zelfs, al heeft dit niets te zien met gewicht of verbruik. Een veel rechtvaardiger en milieuvriendelijker manier om de autowegen te onderhouden zou dus kunnen zijn het principe : "de weggebruiker betaalt". Met andere woorden : afschaffing van de forfaitaire wegentax en verhoging van de brandstofprijs. De jaarlijkse opbrengst van de belasting op brandstof moet in principe overeenkomen met de jaarlijkse kost voor het onderhoud van alle wegen. Zo worden de mensen niet gestraft voor het bezit van een grote wagen maar moet wie veel gebruik maakt van de wegeninfrastructuur en wie veel rijdt wel navenant zijn bijdrage betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Indien het in ruil komt voor de belasting op arbeid ben ik pro.
Want de prioriteit ligt nu zeker op d�*t vlak. We spreken dus over een belasting op verbruik, zoals Vivant dat al jaren met onderbouwde stellingen proclameert. Ik dank u voor uw voorzet, Darwin ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Géén verhoging van de accijnzen op benzine dixit W&V. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() de belasting op het in verkeer brengen zal vast en zeker niet worden afgeschaft,want die is indertijd door miet smet in voege gebracht ook om bepaalde milieunormen te halen,met name de inkomsten van de staat te verhogen.zoals de solidariteitsbelasting op sigaretten en bij de gepensioneerden,waar ze zogezegd maar tijdelijk was,maar ge leeft hier in een kunstmatige bijeengevoegde staat,en wat tijdelijk is word wel degelijk permanent.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() @ Darwin
U tracht natuurlijk het woord ‘gratis’ in het belachelijke te trekken. En mijn glazenbol zegt me dat u (later) de link zal leggen met Steve Stevaert. Die ballon is alvast doorprikt. Verder trekt uw voorstel op niks. België (Vlaanderen) is een doorvoerland. De extreem hoge brandstofprijzen die uit uw voorstel voorvloeien zou de transito - en de daarmee gepaarde winsten - op de helling zetten. Rotterdam, en bij uitbreiding Nederland zou het graag meemaken. Ik raad u aan ook nog even te 'Googlen' op de verhouding PK’s en brandstofverbruik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb totaal geen idee hoeveel de belasting op brandstof zou moeten bedragen. Die zou immers afhangen van het totale jaarlijkse verbruik en van de jaarlijkse kosten voor onderhoud van het wegennet. Heeft iemand hier misschien een idee van? |
|
![]() |
![]() |