![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het Vlaams Blok is voorstander van een gemeenschappelijke Europese buitenlands- en veiligheidsbeleid. Europa moet met één stem in de wereld soreken. Gemeenschapplijke intentieverklaringen zijn evenwel niet voldoende. Het is ook noodzakelijk dat daadwerkelijk een gemeenschappelijke buitenlands beleid gevoerd wordt.
Een gemeenschappelijk buitenlands beleid mist elke geloofwaardigheid als er geen gemeenschappelijke defensie achterstaat. Daarom pleit het Vlaams Blok voor de uitbouw van een echte Europese defensiepijler en voor een ver doorgedreven samenwerking tussen de verschillende Europese landen op het vlak van bewapening, militaire technologie, opleiding, organisatie en communicatie. Het doel van dit gemeenschappelijk beleid moet zijn dat de Europese Unie in staat is om het grondgebied van haar lidstaten te verdedigen, conflicten in haar achtertuin kan beheersen en haar belangen zelfstandig kan verdedigen. Het Vlaams Blok is bereid hiervoor het budget te verhogen. Het Vlaams Blok vindt dat de Europese Unie en de VS als gelijkwaardige partners tal van gemeenschappelijke belangen hebben en dat een verregaande samenwerking nodig is. Zo zijn er de gevaren van de verspreiding van nucleaire, chemische en biologische wapentechnologie en het oprukkend islamfundamentalisme. de strijdkrachten van het onafhankelijke Vlaanderen zullen in principe deel uitmaken van de Europese defensiegemeenschap. In afwachting van de Vlaamse onafhankelijkheid wil het Vlaams Blok in het Belgisch leger een evenredige vertegenwoordiging van Vlamingen en Walen. De huidige voor Vlaanderen nadelige territoriale spreiding van de militaire bases moet ongedaan gemaakt worden! Zo besliste minister Flahaut in de vorige regeerperiode tot de sluiting van 19 kazernes:waarvan maar liefst 13 in Vlaanderen tegen 2 in Brussel en slechts 4 in wallonië! Verder laakt het Vlaams Blok de systematische benadeling van de Vlaamse belangen door het Ministerie van landsverdediging. Er is een enorm rekruteringsprobleem in het leger. De legerdienst moet aantrekkelijker gemaakt worden door een beter statuut, een rechtvaardiger soldij en ruimere carrièremogelijkheden. Wij verzetten ons tegen de voorstellen tot opname van vreemdelingen in het leger. |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() "Wij verzetten ons tegen de voorstellen tot opname van vreemdelingen in het leger."
Waarom? |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hoe los je dan het tekort aan recruten in ons Belgisch leger dan op?
|
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() Meer seksen!!! Ik vermoed dat het Vlaams Blok daar ook wel een opinie over heeft, misschien gemaskeerd als "gezinspolitiek" ![]()
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Belgisch leger heeft geen tekort aan recruten, het heeft een tekort aan recruten die de standaard halen.
Wat betreft vreemdelingen, zelfs het vreemdelingenlegioen neemt geen "vreemdelingen" meer aan, iedereen onder eigen naam, en blanco strafblad, en lieftst met gedegen militaire opleiding achter de rug.Dat je nu Rus of Kongolees bent maakt niet uit. Langs de andere kant, als je in het leger gaat, dan moet je maar psychopatisch genoeg zijn of getraind worden om op mensen te kunnen schieten zonder er zelf onderdoor te gaan. Anders moet je bij de civiele bescherming zitten nietwaar.
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkele jaren geleden waren er ook geen leerkrachten, geen ambtenaren, ... Niemand gaat voor de staat werken als er in de privé veel meer valt te verdienen. Maar dan gaan ze wel achteraf klagen als ze ontslagen worden ...
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hyoens, jij hebt zeker een eurobiljet-drukpersje staan? Volgende stap; iedere werkloze wordt aan het werk gezet door grootschalige openbare werken uit te voeren ![]() |
||
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#14 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Door elkaar in de haren te vliegen (Piano en cs.), door flauwe zever te verkopen of door ... smileys te posten...
![]() |
#15 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Staar u daar gerust blind op. Ik heb me wel voorgenomen minder op de onnozeleteiten van extreem rechts in te gaan, maar het blijkt moeilijker dan gedacht. Dit zijn de meest aan te wenden emoticons in dit verband; ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ruimere carriere in het leger? Hoe is dat te rijmen met specialitatie?
Elke "boeffer" 3 jaar in een andere eenheid te laten functioneren? Je geraakt in het leger, met de voorkennis dat je in een bepaald hokje word geduwt, en de eerste 10 jaar als pispaal kan gebruikt worden,daarna, als je carriere enige normale gang heeft gekend, kan jij anderen als pispaal gebruiken. Mijn broertje kon het leven als pispaal niet aan en is gedeserteerd.Dat gaf hem een oneervol ontslag.Spijtig dat het geen oorlog was. Pensioen op 55, of zelfs vroeger, zonder het plafond dat voor de gewone werkmens, of zelfstandige geld.... Een redelijk loon(als ik vergelijk met wat ik als arbeider verdien). Wat wil je meer? Tantist, meer ifo over het vreemdelingenlegioen, trek de vergaarbak info open die internet noemt. Hier een propagandaartikel van eigen bodem, http://www.mil.be/nv_vox_scripts/sho...article_id=639
#18 |
|
![]() Leger afschaffen, investeren in een aantal kernwapens. Dan vallen ze u nooit meer lastig.
Heck, ge moet zelf geen kernwapens meer hebben, laat gewoon wat valse plannen rondslingeren en zeg dat je er hebt.
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah nee he TomB, dan vallen alle andere Navo state hier binnen, oeps, de VS zit hier al met kernkoppen...
Dus waarom nog een leger hebben, gewoon de legerbasissen aan de VS doorsluizen.
#20 | |
|
![]() Citaat:
De nieuwe wereldorde bestaat sinds Irak uit ongenaakbare nucleaire mogendheden. Kernwapens is the way to go voor uw defensiebeleid. Al dat legergedoe is ouderwets en kost veel te veel.